Skocz do zawartości

[amor przód] manitou Mars '00 - serwisować samemu czy oddać do serwisu?


dayus

Rekomendowane odpowiedzi

Odkryłem,ze regulacje w moim amorku nie działaja tak jak powinny.

Nie działa regulacja po prawej stronie korony, krecę nia i nic sie nie dzieje.

Należało by tez wymienic olej i przeczyscic go w środku (ma 6 lat,nie wiem,czy byl juz serwisowany)

 

Pozatym w prawej dolnej goleni mam dość spora śrube imbusową odkreciłem ją,bo myslalem, ze to jakis regulator i tylko troche oleju tam było. Powinienien olej wyciec z tamtąd,czy nie powinno go tam byc wcale?

 

Za serwis tego amora chcą w sklepie 30zł (nie duzo),ale dopiro za tydzień w poniedziałek,a mnie sie spieszy i mysle,by zacząc go robic samemu (czysczenie i wymiana oleju)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za serwis tego amora chcą w sklepie 30zł (nie duzo),ale dopiro za tydzień w poniedziałek,a mnie sie spieszy i mysle,by zacząc go robic samemu (czysczenie i wymiana oleju)

 

Pytasz nas o pozwolenie ?

Ja pozwalam :)

 

Tylko serwis wykonany wlasno-recznie gwarantuje imho ze olej bedzie zmieniony na wlasciwy i swiezy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem juz po serwisie. Robilem to samemu.

Praca nie jest trudna, bardzo przyjemna i miła ;).

Uzyłem syntetycznego oleju 5W (LiquiMoly - 20zł/0,5l)

 

Jeden o-ring byl naderwany,został wymieniony razem z resztą (tylko te ktore mialem nowe,bo ciezko bylo dostac takie cienkie w sklepach.)

 

Olej - lekko sciemniały - wymieniony na nowy.

Chciałem załozyc nowe uszczelki od SKAREBa,ale ich koszt to 60zł (wiec sobie podarowałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

marsik ciekl mi, w koncu zablokowal sie mimo ze pracowal kulturalnie az do tego momentu

 

rozebralem http://picasaweb.google.pl/mauz3r/Temp#

 

problem jest taki, ze nie wiem do czego i ile oleju mam lac mimo ze mam manuala (posrednio problemy z techniczna angielszczyzna...)

jezeli dolne golenie sa smarowane tylko smarem stalym to jakim cudem amor pocil mi sie olejem i to z obu goleni?

 

 

tu sa manuale, ten pierwszy jest chyba najlepszy...

http://www.manitoumtb.com/manual_download....ce%20Manual.pdf

http://www.birota.ru/manuals/manitou/mars/...rvicemanual.pdf

http://www.answerproducts.com/guides/Forks...e%20Manual1.pdf

 

potrzebuje szybko przywrocic rower do sprawnosci i lekko nie ma :/

prosze, pomocy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

witam,

zdaje sobie sprawę że trochę odgrzebuję sprawę ale widzę że znajdę tutaj osoby zorientowane w manitou marsach.

 

rozebrałem kupionego Marsika super 2002 bez większych problemów i ku mojemu zdziwieniu w środku wszystko pięknie nasmarowane , ale niestety negatywna sprężyna jest pęknięta,

problem w tym że cześć która siedzi w ladze jest tam na stałe (sick!) tak wynika z moich prób wyciągnięcia jej na "wędkę" ale także ze schematu gdzie jest opisane

jako not removable :/

 

Skontaktowałem sie z wigwamem i powiedziano mi że pewnym sposobem można to zrobić ale jest to bardzo trudne, i oczywiście wskazówek nie podano. Jeśli rozbrajaliście kiedyś left leg assemby i udało się wam to wyciągnąć to prosiłbym o info :]

 

poza tym mam 3 pytanka:

 

1.Czy to prawda że wyciągając uszczelki (te ze sprężynkami) z dolnych goleni nie nadają się one potem do ponownego użycia? Przymierzam się do malowania dolnych goleni

i tylko one by zawadzały...(koszt nowych to z 90zł chyba że znacie jakieś tańsze zamienniki)

 

2.Czy ktoś z Was zgubił kiedyś smarowniczkę microlube(ten mały zaworek z tyłu dolnych goleni) i próbował dosztukować/zastąpić takowy ?

 

3.Czy do środka koniecznie lejecie Motorexa czy po prostu olej z parametrem 5W, a smarowanie prep-m zastępujecie no właśnie czym ?

 

dzięki za wszelką pomoc i rady :]

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...