Skocz do zawartości

[bagażnik] Bagażnik samochodowy do przewozu rowerów


Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

1e58d5723b23bc021b6ffec0a0456283.jpg47b23676beed830e0c727ebb340e7092.jpgf11fdc3a238eafa5785ce7b304788b70.jpg

 

Seasucker Talon. Ciężko było zaufać ale po jeździe próbnej się trzyma mocno

 

Sent from my Nexus 6P

 

Za cenę takiego czegoś, to można z powodzeniem kupić używany bagażnik bazowy i ze trzy jakieś dobre uchwyty Thule.

I do tego jest tylko do osi 9mm. Jak masz 15 lub 20mm to pozamiatane ;)

A oprócz tego kwestia zabezpieczenia antykradzieżowego. Podchodzisz i masz ??

Edytowane przez Mwawe
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

@@drwal44, lubisz ryzyko ? :) Mimo wielu pochlebnych opinii, musi minąć sporo czasu, żebyśmy się oswoili z takim systemem mocowania.

 

Teraz ja mam do Was pytanie. Po długiej walce udało mi się zamontować relingi w swojej Octavii w związku z tym teraz czas na bagażnik i uchwyty do roweru. Uchwyty mam już wybrane, czekam tylko aż się pojawią jakieś używki Whispbar WB200. Potrzebuję porady odnośnie bazy.

 

Thule czy Whispbar. Reling standardowy, nie żaden zintegrowany. Bagażnik chcę kupić używany. W związku z tym zastanawiam się co będzie lepsze. Ilość rowerów do przewożenia 2 szt. Zarówno Mtb jak i szosa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Kolega wyżej pisał o bagażniku na hak do Corolli e12. dołączamy się do pytania, mogę poświęcić na ten cel 500-600 PLN

I jeszcze chyba istotna informacja- jeden rower to damka, a całość ma pomieścić 2 rowery

Edytowane przez Akossik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Thule na hak, platforma dla trzech rowerów.

Thule EuroClassic G6 928 piszą 2-3 rowery, ale gdzie ten trzeci wejdzie, oraz co go będzie trzymało skoro są tylko dwa zatrzepy ? To samo Thule VeloSpace 917. 

 

Który wybrać? Skoro Thule VeloCompact 926 (do 4 rowerów, który chyba nigdzie nie jest dostępny) jest tańszy od Thule EuroClassic G6 928 (do 3 rowerów).

 

 

Jeżeli chcę Thule, na 3 rowery (ale nie tak by trzeci wisiał na krawędzi), na hak, platformę, oraz nie chcę przepłacić, to który wybrać ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy wiecie jaka szerokość belek jest wymagana do przewozu 4 rowerów na dachu.

Belki thule wingbar mają 127cm  natomiast Whispbar Throught mają 119cm.

 

Wolał bym zakupić whispbara ponieważ mają lepiej rozwiązaną gumkę w rowku, jest na stałe przyczepiona i uchwyty się wsuwa bez rozcinania oryginalnej jak w Thule,

dodatkowo whispbar jest minimalnie cichszy i tańszy.

 

Jednak zastanawiam się czy te 8 cm różnicy może spowodować trudniejsze mocowanie rowerów(wiem że mocujemy naprzemiennie)

Planuje kupić jeden uchwyt Thule Proride 591, Jeden whispbar WB 201 a dwa inne będą różne brane w zależności co wypożyczalnia będzie miała.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jest jeszcze 3 opcja.

 

Thule%20ClipOn%202.jpg

 

Od 10 lat co rok zabieram w ten sposób 2 rowery w góry.

Zamontowanie bagażnika zajmuje 30 sek.

https://www.youtube.com/watch?v=H2eZs-AgZNo

Powieszenie rowerów drugie tyle.

Dla mnie to najlepszy sposób.

Posiadaczom hb i kombi polecam rozważenie takiej wersji.

 

 

Edytowane przez fw66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Mógłbyś zrobić zdjęcie miejsc kontaktu bagażnika z klapą oraz zderzakiem. Jestem ciekawy, czy ten uchwyt, nie odcisnął jakiegoś piętna na lakierze. Jak podejmowałem decyzję w jaki sposób chce swój rower wozić, również rozważałem tego typu uchwyt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na lakierze nie ma śladów.

Na początku na uchwyty profilaktycznie nakleiłem dodatkowe paski gumy.

Najlepsza w tym bagażniku jest ... "spokojna głowa" i komfort podczas jazdy.

Trzyma się w 4 punktach, więc jest max sztywny.

Bez znaczenia, czy to autostrada, czy polna droga.

Po prostu zapominam, że wiozę rowery.

 

Z minusów to, że nie do każdego auta pasuje.

Jeśli rower ma nietypową ramę, to trzeba pogłówkować jak go powiesić.

Chyba że wersja High, wtedy nie ma znaczenia.

 

clip_on_high_chorzow.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@fw66,  kupiłeś Thule clip on ? Przymierzałeś inne bagażniki na klapę ? Też się nad takim rozwiązaniem zastanawiam. Do niezbyt częstego przewożenia rowerów raz na jakiś czas powinno styknąć.

Czy rowery nie zasłaniają Ci tablicy rejestracyjnej i świateł ?

Edytowane przez Zindo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem Thule ClipOn przypadkiem, więc innych nie miałem okazji sprawdzić.

Wg mnie to genialna konstrukcja i jestem z niego w 100% zadowolony.

Światła i numery są lekko zasłonięte, ale kierunkowskazy są widoczne.

Kiedyś miałem kontrolę drogówki (z innego powodu) i na bagażnik nic nie powiedzieli.

Wersja ClipOn High już nie zasłania.

Edytowane przez fw66
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktos tam  pisal powyzej jakis czas temu ( nie zagladalem dawno tutaj) ze Seasucker tylko do osi 9mm... przeciez mam go zamocowany do Pike z osia 15mm...

Ponad rok urzytkowania i zero problemow.

Szybko sie zaklada i sciaga.

Z kradzieza sie nie przejmuje bo go nigdzie nie zostawiam.

Mozna uzywac na 2 samochody( lub wiecej :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć,

 

sezon rusza i szukam bagażnika do przewozu jednocześnie 2 rowerów (MTB, cross/trekking, szosa) w samochodzie Skoda Fabia III hatchback bez relingów. Będę je woził raczej rzadko - max. 5 razy w roku, w różnych konfiguracjach (czasem tylko 1, czasem szosa + MTB itp.). Jednocześnie zawsze będę miał bagażnik załadowany innym bagażem sportowym, więc po pierwsze muszę mieć do niego łatwy dostęp, a po drugie opcja przewożenia kół w samochodzie odpada. Zaznaczam, że nigdy nic nie woziłem poza wnętrzem samochodu, więc jestem totalnie zielony :P

Teoretycznie mam 3 opcje - dach, hak albo klapa:

  1. Klapa - modeli na klapę jest dużo, ale jedna z niewielu z dobrymi opiniami, które znalazłem, czyli Thule ClipOn niestety do Fabii nie pasuje. Podejrzanie tanie modele odstraszają mnie możliwymi uszkodzeniami lakieru i wgnieceniami bagażnika.
  2. Hak - haka nie mam, mógłbym wprawdzie założyć, ale nigdy nie będę tym autem nic ciągnął, więc musiałbym lekko z 500zł zainwestować w hak z montażem dla samej możliwości założenia bagażnika (sam tego nie zrobię). Plus bagażnik uchylny, który już swoje kosztuje.
  3. Dach - wstępnie zdecydowałem się na bagażnik dachowy. Nie mam relingów ani bagażnika bazowego, więc musiałbym kupić wszystko dedykowane pod Fabię. Przewertowałem wątek i strony producentów, ale wciąż mam kilka technicznych pytań:
    • uchwyt za ramę typu Thule 532/598, gdy linki (bez pancerzy) i przewód hamulca tarczowego prowadzone są pod spodem dolnej rury - zakładam, że uchwyt trzeba porządnie ścisnąć, żeby rower nie odfrunął przy hamowaniu. Czy to nie wpłynie na linki i przewód hamulca hydraulicznego? Zwłaszcza zgniecenie przewodu hamulcowego mnie niepokoi.
    • uchwyt za ramę karbonową - w szosie linki mam wewnętrznie prowadzone, więc z tym problemu nie ma, ale pytanie jest o siłę ścisku łapy i ryzyko uszkodzenia samej ramy. Np. taki głupi zacisk sztycy już może uszkodzić ramę, jak się przesadzi. 
    • KIT do montażu bagażnika bazowego w dachu - wszystkie łapy, które widziałem w internecie są metalowe. Nie zostawiają żadnych śladów na lakierze auta?
    • W którym położeniu rowery bardziej się brudzą - na dachu czy z tyłu? Dedukuję łopatologicznie, że w deszczu i na kiepskiej nawierzchni rowery z tyłu bardziej dostają błotem i kamyczkami, ale w ładną pogodę rowery na dachu zbierają owady na goleniach widelców albo na owijce. Prawda to?
    • Jakie są zalety montażu za widelec? Większa sztywność, stabilność? Wadą totalną dla mnie jest konieczność przewożenia kół wewnątrz samochodu.

Będę wdzięczny za odpowiedzi :]

Bartek

Edytowane przez afro1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Podejrzanie tanie modele odstraszają mnie możliwymi uszkodzeniami lakieru i wgnieceniami bagażnika.

 

Były również opinie w internecie, że taki bagażnik opiera się na szybie powodując nacisk, w skrajnych przypadkach pęknięta szyba lądowała w bagażniku... Nie do końca mi się też chce wierzyć, że taki bagażnik nie pozostawia śladów na lakierze w punktach gdzie zaczepia się o lakier.

 

 

 

Hak - haka nie mam, mógłbym wprawdzie założyć, ale nigdy nie będę tym autem nic ciągnął, więc musiałbym lekko z 500zł zainwestować

 

Według mnie inwestycja w hak jest nietrafionym pomysłem, no chyba, ze każdy kolejny samochód też już będziesz wybierał pod kątem takiej platformy, czyli szukał kolejnego auta z hakiem. Zakup platformy początkowo jest drogi, na trasie rowery chowają się za autem, więc koszty paliwa tak nie rosną. Masz miejsce na przechowywanie takiej platformy? Cholerstwo jest duże i ciężkie, nawet w zaawansowanych modelach Thule, gdzie po złożeniu producent deklaruje mały "footprint"

 

 

 

Dach - wstępnie zdecydowałem się na bagażnik dachowy. Nie mam relingów

 

Szkoda, relingi wiele ułatwiają.

 

Uchwytów za ramę kompletnie nie brałem pod uwagę ze względu na duże ryzyko porysowania ramy w miejscu, gdzie jest ona trzymana przez ten uchwyt. Thule 532 jest ryzykowny, ponieważ ma on taką konstrukcję, która zobowiązuje Cię do mocnego skręcania, żeby mieć pewność, że rama z niego się nie wyślizgnie. To z kolei może być tragiczne w skutkach dla ramy karbonowej. Thule 598 jest lepszy, ponieważ nie pozwoli rowerowi wylecieć z uchwytu, nawet w przypadku zbyt słabego dokręcenia. On będzie latał na boki, ale pozostanie w uchwycie. W Thule 598 z kolei zgniatasz przewody - nie jest to taki mocny ucisk, żeby je uszkodzić. Natomiast tutaj pojawia się element ruchomy miedzy ramą a uchwytem. Może to spowodować minimalne ruchy roweru i w efekcie powstanie rys.

Chyba najbezpieczniejszy pod względem ochrony lakieru oraz samej ramy przed uszkodzeniem jest ten: Inter Pack Lotos

 

 

KIT do montażu bagażnika bazowego w dachu - wszystkie łapy, które widziałem w internecie są metalowe. Nie zostawiają żadnych śladów na lakierze auta?

 

Radziłbym użyć jakiejś folii ochronnej do podklejenia za krawędziami drzwi oraz dachu. Chociaż tu jest ryzyko, że od takiej folii może lakier się przebarwić w aucie... I tak źle i tak nie dobrze. Łapy owszem zostawiają na lakierze widoczne ślady. Mając stare auto, pewnie więcej takich śladów znajdziesz na drzwiach, jak ktoś Ci drzwiami walnie. Przy nowym, każda taka nawet najmniejsza skaza boli.

 

 

 

 

Jakie są zalety montażu za widelec? Większa sztywność, stabilność? Wadą totalną dla mnie jest konieczność przewożenia kół wewnątrz samochodu.

 

Dla mnie największa zaleta to, brak jakichkolwiek trwałych uszczerbków na lakierze ramy. Zero śladów. Druga sprawa, rower jest niżej (być może są mniejsze opory = mniej paliwa), rower jest sztywniejszy, nie lata tak na boki, co też przekłada się na prowadzenie auta. Jednak nie ukrywajmy z rowerami na dachu, lub na haku raczej nie poszalejemy. Koło rzeczywiście w przypadku hatchbacka może być problematyczne, mam kombi więc je wsadzam razem z innymi bagażami do bagażnika, zajmuje stosunkowo niewiele miejsca w porównaniu do wożenia całego roweru w środku jak to robiłem do tej pory. Jeżeli Ci bardzo przeszkadza w bagażniku to są dedykowane uchwyty do tego ;)

https://mototame.pl/uchyt-aguri-do-przewozenia-kola-rowerowego.html

http://sklep.cubik.pl/sklep/p-2659-uchwyt_na_kolo_roweru_THULE_545-2

 

Jak coś to pytaj. Sam przerabiałem całkiem niedawno wiele opcji przed podjęciem ostatecznej decyzji i pójściu w belki plus uchwyt za amortyzator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dach - wstępnie zdecydowałem się na bagażnik dachowy. Nie mam relingów ani bagażnika bazowego, więc musiałbym kupić wszystko dedykowane pod Fabię.

 

Zajrzyj do ASO. Możesz się pozytywnie zdziwić. Ja szukając bagażnika dachowego omijałem ASO (bo "ASO Volvo ma chore ceny"). No i w końcu okazało się, że wcale nie jest dużo droższy oryginalny bagażnik od jakiegoś zamiennika (a mocowania dużo lepsze). W końcu trafiłem okazję na forum volvo i odkupiłem używany bagażnik (ale oryginalny). Poszukaj, bo moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zajrzyj do ASO. Możesz się pozytywnie zdziwić. Ja szukając bagażnika dachowego omijałem ASO (bo "ASO Volvo ma chore ceny"). No i w końcu okazało się, że wcale nie jest dużo droższy oryginalny bagażnik od jakiegoś zamiennika (a mocowania dużo lepsze). W końcu trafiłem okazję na forum volvo i odkupiłem używany bagażnik (ale oryginalny). Poszukaj, bo moim zdaniem to najlepsze rozwiązanie. 

 

Pierwsze co zrobiłem, to właśnie odwiedziłem ASO. W końcu powinni mieć najbardziej kompatybilne rozwiązania. Po pierwsze, znają sie na tym mniej niż ja po przejrzeniu tego wątku na forum, czyli "coś tam wiemy, ale ciągle się uczymy", a drugie, że maja komponenty produkcji Thule i sprzedają je trochę drożej niż na "wolnym rynku".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie z braku relingów kupiłem Thule 754 dedykowane pod moje auto. Łapy są metalowe ale mają jakiś miękki ochronny materiał od spodu więc nie rysują lakieru. Łatwo je zdjąć i założyć i są zamykane na klucz tylko cena jest jaka jest.
A sam bagażnik wziąłem polski Start Homar 3. Mocowanie na szczęki, nie rysuje ramy, z linkami pod spodem też się nic nie powinno stać. Co do karbonu to ja nie mam ale kumpel ze swoim nie chciał przetestować jak zobaczył ten film


Bagażnik to nie imadło ale trzeba to skręcić na siłę, nie da się inaczej.

Więc może w tym wypadku lepiej faktycznie zainwestować w jakieś Thule na klapę bagażnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Cześć  :)


 


jestem na etapie kupna bagażnika dachowego i zastanawiam się co wybrać. Na razie stanęło na:


1) Mont Blanc Barracuda


2) Atera Giro


Oba wyglądają dobrze, oba mają świetne opinie i są w podobnej cenie. O Atera jest zdecydowanie mniej informacji i mniej opinii, ale kusi mnie w nim, że podobno zajmuje mniej miejsca na dachu. 


 


Czy ktoś ma jakieś porównanie? Albo może wypowiedzieć się o Atera Giro? Czy to godny sprzęt?:)


Z góry dziękuję za info:)


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jeżeli planujesz nawet na kilka sekund zostawić rowery bez opieki to tę Aterę sobie odpuść. Podobna konstrukcja do tego Thule z filmiku.

 

Czy ja dobrze widzę, że ta Barracuda jest tylko i wyłącznie na jakąś stronę auta? tzn. lewa lub prawa? I trzeba taką też kupić? Nie ma opcji przekładki w dowolnym momencie? Jeżeli tak jest, to odpuściłbym ją rownież

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ten film i wydaje mi się, że atera ma trochę inaczej rozwiązany ten uchwyt, że niby mocniej trzyma. A ja w swoim 29' mam dość grubą, nieregularną ramę, więc to może się nie sprawdzić.  A co do Barracudy, to gdzieś czytałem, że spokojnie można przełożyć z lewej na prawą i tak dalej, więc na razie skłaniam się ku temu:) Bo jeśli thule, to tylko 598 wchodzi w grę..ale ta kasa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...