vdcmike Napisano 9 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2016 Thule pro ride 598 ma do 20kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Nastar Napisano 13 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2016 Poza tym właściwie brak zwiększonego spalania. A na dachu miałem 0,5 litra za bagażnik i po 0,5 litra za każdy rower, przy komplecie 2 litry więcej. Jak wiozę na haku przynajmniej 1 rower to spalanie wzrasta o ok. 0,5l/100km więc to nie jest tak, że nie wzrasta. W znakomitej większości aut spalanie wzrośnie bo zawirowania za autem zostają zaburzone i ma to wpływ na aerodynamikę i opory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgodny Napisano 27 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2016 Witam, kupiłem sobie, thule xpress 970 i mam małą zagwozdkę, czy mogę jechać bez listwy oświetleniowej i dodatkowj blachy, rejestracje mam na zderzaku, a sam wieszak nie zasłania jej tak starasznie, tylko martwi mnie to światło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 27 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 27 Lipca 2016 Rejestracja nie może być niczym zasłonięta i to samo dot. świateł. Jęsli te warunki są spełnione to możesz bez listwy. Swoją drogą co z tą listwą, że jej nie chcesz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skimir Napisano 28 Lipca 2016 Udostępnij Napisano 28 Lipca 2016 Jak wiozę na haku przynajmniej 1 rower to spalanie wzrasta o ok. 0,5l/100km więc to nie jest tak, że nie wzrasta. W znakomitej większości aut spalanie wzrośnie bo zawirowania za autem zostają zaburzone i ma to wpływ na aerodynamikę i opory. No w teorii to musi wzrosnąć bo opor, zawirowania itp, w praktyce pewnie też... :-) Tylko 0,5l/100km to ilość praktycznie nie zauważalna (chyba, że samochód pali 4l/100km wtedy da się to odczuć). Ja mam rozbieżności na trasach rzędu 2-3l/100km, które wynikają z warunków jazdy (prędkość, stan drogi, zatłoczenie...) więc jak zakładam bagażnik na hak to ciężko mi powiązać zużycie paliwa z zamontowanym bagażnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gkc Napisano 2 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2016 Witajcie. Też przymierzam się do kupna bagażnika dachowego na relingi to typowego kombiaka. I tak jak sie rozglądam bo bagażniki/belki maja różne kształty. Czy dużo robi czy różnica pomiędzy klasycznym i tanim kształtem prostokąta a droższym aero w kształcie skrzydła, taki płaski? Bo ceny są od 150 za klasycznym prostokątny aż do 500/600 za spłaszczone aero z zamkiem? I drugie pytanie. Czy dowolny bagażnik dachowych tzw belkę sparuję z dowolnym uchwytem na rower? Bo te belki mają raz różne kształty i dwa różne szerokości. Nie będzie problemu jak wezmę belki od firmy X a potem każdy uchwyt rowerowy od firmy A czy B? Ktoś pomoże? Z góry dzięki. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HarveyDent Napisano 2 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2016 (edytowane) Na pewno nie warto brać najtańszych belek nieznanych producentów. Zazwyczaj rdzewieją bardzo szybko. Aluminiowe dają gwarancję że będzie to w zasadzie niezniszczalne. Sam mam windbara od Thule i szczerze jakoś ich "aerodynamiczności" nie czuje/słysze. Ale ja mam drewniane ucho Uchwyty mają uniwersalne obejmy i pasują do większości belek, natomiast kupienie wszystkiego od jednego producenta gwarantuje że będzie pasować. Thule ma np. fajny system z rowkami i uchwytami T Edytowane 2 Sierpnia 2016 przez HarveyDent Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 2 Sierpnia 2016 Mod Team Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2016 Czy dowolny bagażnik dachowych tzw belkę sparuję z dowolnym uchwytem na rower? Nie zawsze- przykładowo uchwyt thule ( trochę starszawy) nie pasuje do belek aero thule. Długi czas jeździłem z tańszymi belkami o przekroju prostokąta ( chyba marki Amos czy jakoś tak ) plus uchwyty Thule i wszystko działało jak należy. Choć uważam,że najlepszym sposobem jest zakup belek i uchwytów jednego producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 2 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2016 Miałem klasyczne prostokątne i wingbary - te drugie mniej gwiżdżą ale są słyszalne już od 50km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bbc Napisano 2 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2016 Zainteresuj sie belkami dedykowanymi do Twojego auta przez producenta tegoz auta. Moze sie okazac, ze wcale nie sa takie drogie a zazwyczaj sa dobrej firmy (np. dla Volvo robi je Thule). A co do doboru mocowan na rowery to tylko zwroc uwage zeby pasowalo do wybranych przez Ciebie belek i bedzie dobrze (do stalowych i aluminiowych sa rozne mocowania ze wzgledu na ich ksztalt). I nie musza byc jednego producenta. Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krawiol Napisano 2 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 2 Sierpnia 2016 Ja na swoim aucie mam niezły miks. Belki aluminiowe firmy Cruz z rowkiem T, do nich przymocowane dwa uchwyty interpack rosa z mocowaniem dedykowanym do klasycznych belek stalowych (prostokąt) i jeden uchwyt whipsbar wb201 notowany w rowek T. Wszystko się jak na razie trzyma a przejechało już ponad 2000 km. Jeżeli tak jak ja wszystko często demontujesz to polecam belki i uchwyty z systemem T, szybki montaż / demontaż bez kręcenia motylkami w nieskończoność. Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paul997 Napisano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2016 (edytowane) No w teorii to musi wzrosnąć bo opor, zawirowania itp, w praktyce pewnie też... :-) Tylko 0,5l/100km to ilość praktycznie nie zauważalna (chyba, że samochód pali 4l/100km wtedy da się to odczuć). Ja mam rozbieżności na trasach rzędu 2-3l/100km, które wynikają z warunków jazdy (prędkość, stan drogi, zatłoczenie...) więc jak zakładam bagażnik na hak to ciężko mi powiązać zużycie paliwa z zamontowanym bagażnikiem. Byc może zależy od samochodu. Ja mam klekoczącą Kię Sportage i cały ten rowerowy kramik chowa się za samochodem. A sam samochód pewnie aerodynamiki też nie ma najlepszej. Efekt jest taki, że serio serio przychodzi mi ułamek litra. A kilometrów z rowerami i bez już trochę zrobiłem, więc mam porównanie. Po miesiącu różnych prób udało mi się znaleźć takie ułożenie rowerów, że montuję je bez kombinowania - jeden bardziej do przodu, drugi bardziej do tyłu, trzeci odwrotnie do nich. Śmieszne jest to, że jak wiozłem 3 trekkingi (kierownice pod sufitem), udało się je od ręki założyć zgodnie z instrukcją, na zmianę poodwracane. W moich MTB kierownice spotykają się z siodełkami i zapomnij. Edytowane 22 Sierpnia 2016 przez paul997 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FlyFix Napisano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2016 (edytowane) A ja teraz zastanawiam się nad sprawą bagażnika na hak na 4 rowery, a obciążenia tylniego tylnego zawieszania. O ile podczas standardowych weekendowych wypadów to nie jest problem, to zastanawiam się nad wakacyjnymi wypadami. Zastanawiam się czy umieszczenie masy ładunku głównie na tyle samochodu może mieć jakiś znaczący wpływ na komfort prowadzenia, zużycie zawieszenia, dodatkowo czy zawieszenie nie siądzie na tyle że na jakichś muldach mógłbym przyhaczyć bagażnikiem o ziemię. Tak licząć wagę 4x rower = 60kg 1x bagażnik = 15kg 1x hak = 15kg 4x bagaż = 80 kg 4x pasażer = 280kg W sumie daje to 450 kg z czego większość ciężaru spoczywa na tyle pojazdu. W Chevrolete Cruze dopuszczalna maks ładowność to 490kg. Czy słyszał ktoś o takim problemie? Edytowane 5 Września 2016 przez Odi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2016 zależy jaki samochód, zawsze można zmienić sprężyny na twardsze w ostateczności. Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2016 (edytowane) Każde dodatkowe obciążenie wpływa negatywnie na trwałość zawieszenia (sprężyny/amortyzatory), ale już bez przesady, ważne żeby po jakichś mega dziurach vmaks nie testować.Co innego okazjonalnie, co innego na co dzień tak używać samochód. No i na progach zwalniających musisz uważać i jakichś uskokach itp, bo jednak tył siąść siądzie, co jest normalne jak osobówkę tak dociążysz z tyłu. I na haku w osobówce bagażnik 15kg + 60kg rowerów może Ci nacisk pionowy na kule przekroczyć, tym bardziej że to jest dźwignia i z 75kg się zrobi dobre 100kg jak nie lepiej, na to bym uważał głównie, warto się dowiedzieć jaki masz nacisk pionowy na kulę haka właśnie, to jest czasami tylko 50kg!!! Edytowane 5 Września 2016 przez Odi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kakadu90 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Witam proste pytanie, zaraz odpowiecie a to zadzwoń do sprzedającego niech ci odpowie, a no dzwoniłem telefonu nie odbiera, ale przejdźmy do rzeczy. Czy ten bagażnik na hak: http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-na-hak-2-rowery-szybki-montaz-i5482721476.html Da radę zamontować do tego auta(Land Rover Freelander) Oczywiście po zdjęciu koła zapasowego. Musze przewieść mojego Romet Rambler 3.0 20 km i po prostu nie mam jak. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bbc Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 (...) Musze przewieść mojego Romet Rambler 3.0 20 km i po prostu nie mam jak. A nie prosciej (i szybciej) wsiasc na rower i zwyczajnie przejechac ten dystans? Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vdcmike Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Jeździłem rok z platformą rowerową na haku, honda cr-v poprzedniej gen. Było to dosyć problematyczne np. w drodze na/z wczasów - pełny bagażnik, 3 rowery, 2 osoby na tylnej kanapie. Tył znacząco siadał (śmiesznie to wyglądało) dodatkowo miałem wrażenie, że przód na niewielkich nawet nierównościach traci momentami przyczepność (takie delikatne uciekanie/myszkowanie). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kakadu90 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 (edytowane) A nie prosciej (i szybciej) wsiasc na rower i zwyczajnie przejechac ten dystans? Tak, ale potem są zawody i tak nie bardzo mi się chce wracać zmęczonym. Więc ponawiam pytanie czy ten bagażnik będzie pasował do mojego samochodu. Edytowane 13 Września 2016 przez Kakadu90 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piciu256 Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 ja bym zdementował koła i w ten sposób włożył rower do auta, bagażnik powinien pasować. Tapnięte z mojego Mi3. jeśli napisałem coś dziwnego to wina autokorekty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
siimon Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 Przecież to bagażnik na hak. Jakie ma znaczenie to czego ten hak jest zamontowany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
phoe Napisano 13 Września 2016 Udostępnij Napisano 13 Września 2016 (edytowane) Strach na taki bagażnik zakładać rower nawet za 200zł...Jak 20km, to możesz nawet wyjąc/złozyć fotele i ze ściągniętymi kołami rower przewieźć. Lub wypożycz normalny bagażnik na 1 dzień jak potrzebujesz jednorazowo. Edytowane 13 Września 2016 przez phoe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seon Napisano 14 Września 2016 Udostępnij Napisano 14 Września 2016 A uzywa ktoś bagażnika montowane go na hak?(nie platforma).jak to sie sprawdza? Nie chodzi mi o markę tylko o rodzaj bagażnika http://www.iparts.pl/czesc/bagaznik-rowerowy-na-hak-amos-7606,1-amos-7606-1044587.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grande1970 Napisano 15 Września 2016 Udostępnij Napisano 15 Września 2016 Witam proste pytanie, zaraz odpowiecie a to zadzwoń do sprzedającego niech ci odpowie, a no dzwoniłem telefonu nie odbiera, ale przejdźmy do rzeczy. Czy ten bagażnik na hak: http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-na-hak-2-rowery-szybki-montaz-i5482721476.html Da radę zamontować do tego auta(Land Rover Freelander) Oczywiście po zdjęciu koła zapasowego. Musze przewieść mojego Romet Rambler 3.0 20 km i po prostu nie mam jak. da się i niczym się zbytnio nie różni od modeli za poda 200 zł. Jest tak samo sztywny po zamontowaniu. Miałem okazję użyć takiego wynalazku na dystansie ok 500 km i rower nie odpadł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jamjest44i4 Napisano 22 Września 2016 Udostępnij Napisano 22 Września 2016 czy ktoś używał może bagażników rowerowych polskiej firmy Start? http://sklep.start.waw.pl/ albo jakichkolwiek innych ich produktów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.