Skocz do zawartości

[bagażnik] Bagażnik samochodowy do przewozu rowerów


Rekomendowane odpowiedzi

 

 

Poza tym właściwie brak zwiększonego spalania. A na dachu miałem 0,5 litra za bagażnik i po 0,5 litra za każdy rower, przy komplecie 2 litry więcej.

Jak wiozę na haku przynajmniej 1 rower to spalanie wzrasta o ok. 0,5l/100km więc to nie jest tak, że nie wzrasta. W znakomitej większości aut spalanie wzrośnie bo zawirowania za autem zostają zaburzone i ma to wpływ na aerodynamikę i opory. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, kupiłem sobie, thule xpress 970 i mam małą zagwozdkę, czy mogę jechać bez listwy oświetleniowej i dodatkowj blachy, rejestracje mam na zderzaku, a sam wieszak nie zasłania jej tak starasznie, tylko martwi mnie to światło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wiozę na haku przynajmniej 1 rower to spalanie wzrasta o ok. 0,5l/100km więc to nie jest tak, że nie wzrasta. W znakomitej większości aut spalanie wzrośnie bo zawirowania za autem zostają zaburzone i ma to wpływ na aerodynamikę i opory.

 

No w teorii to musi wzrosnąć bo opor, zawirowania itp, w praktyce pewnie też... :-)

Tylko 0,5l/100km to ilość praktycznie nie zauważalna (chyba, że samochód pali 4l/100km wtedy da się to odczuć). Ja mam rozbieżności na trasach rzędu 2-3l/100km, które wynikają z warunków jazdy (prędkość, stan drogi, zatłoczenie...) więc jak zakładam bagażnik na hak to ciężko mi powiązać zużycie paliwa z zamontowanym bagażnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.

 

Też przymierzam się do kupna bagażnika dachowego na relingi to typowego kombiaka.

 

I tak jak sie rozglądam bo bagażniki/belki maja różne kształty.

Czy dużo robi czy różnica pomiędzy klasycznym i tanim kształtem prostokąta a droższym aero w kształcie skrzydła, taki płaski?

Bo ceny są od 150 za klasycznym prostokątny aż do 500/600 za spłaszczone aero z zamkiem?

 

I drugie pytanie.

Czy dowolny bagażnik dachowych tzw belkę sparuję z dowolnym uchwytem na rower?

Bo te belki mają raz różne kształty i dwa różne szerokości.

Nie będzie problemu jak wezmę belki od firmy X a potem każdy uchwyt rowerowy od firmy A czy B?

 

Ktoś pomoże?

Z góry dzięki.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno nie warto brać najtańszych belek nieznanych producentów. Zazwyczaj rdzewieją bardzo szybko.

Aluminiowe dają gwarancję że będzie to w zasadzie niezniszczalne.

Sam mam windbara od Thule i szczerze jakoś ich "aerodynamiczności" nie czuje/słysze. Ale ja mam drewniane ucho :)

Uchwyty mają uniwersalne obejmy i pasują do większości belek, natomiast kupienie wszystkiego od jednego producenta gwarantuje że będzie pasować. 

Thule ma np. fajny system z rowkami i uchwytami T

Edytowane przez HarveyDent
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

Czy dowolny bagażnik dachowych tzw belkę sparuję z dowolnym uchwytem na rower?

Nie zawsze- przykładowo uchwyt thule ( trochę starszawy) nie pasuje do belek aero thule.

Długi czas jeździłem z tańszymi belkami o przekroju prostokąta ( chyba marki Amos czy jakoś tak ) plus uchwyty Thule i wszystko działało jak należy. 

Choć uważam,że najlepszym sposobem jest zakup belek i uchwytów jednego producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresuj sie belkami dedykowanymi do Twojego auta przez producenta tegoz auta. Moze sie okazac, ze wcale nie sa takie drogie a zazwyczaj sa dobrej firmy (np. dla Volvo robi je Thule).

A co do doboru mocowan na rowery to tylko zwroc uwage zeby pasowalo do wybranych przez Ciebie belek i bedzie dobrze (do stalowych i aluminiowych sa rozne mocowania ze wzgledu na ich ksztalt). I nie musza byc jednego producenta.

 

Wysyłane z mojego GT-I5510 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na swoim aucie mam niezły miks. Belki aluminiowe firmy Cruz z rowkiem T, do nich przymocowane dwa uchwyty interpack rosa z mocowaniem dedykowanym do klasycznych belek stalowych (prostokąt) i jeden uchwyt whipsbar wb201 notowany w rowek T. Wszystko się jak na razie trzyma a przejechało już ponad 2000 km. Jeżeli tak jak ja wszystko często demontujesz to polecam belki i uchwyty z systemem T, szybki montaż / demontaż bez kręcenia motylkami w nieskończoność.

 

Wysłane z mojego GT-I9301I przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

No w teorii to musi wzrosnąć bo opor, zawirowania itp, w praktyce pewnie też... :-)

Tylko 0,5l/100km to ilość praktycznie nie zauważalna (chyba, że samochód pali 4l/100km wtedy da się to odczuć). Ja mam rozbieżności na trasach rzędu 2-3l/100km, które wynikają z warunków jazdy (prędkość, stan drogi, zatłoczenie...) więc jak zakładam bagażnik na hak to ciężko mi powiązać zużycie paliwa z zamontowanym bagażnikiem.

 

Byc może zależy od samochodu. Ja mam klekoczącą Kię Sportage i cały ten rowerowy kramik chowa się za samochodem. A sam samochód pewnie aerodynamiki też nie ma najlepszej. Efekt jest taki, że serio serio przychodzi mi ułamek litra. A kilometrów z rowerami i bez już trochę zrobiłem, więc mam porównanie.

 

Po miesiącu różnych prób udało mi się znaleźć takie ułożenie rowerów, że montuję je bez kombinowania - jeden bardziej do przodu, drugi bardziej do tyłu, trzeci odwrotnie do nich. Śmieszne jest to, że jak wiozłem 3 trekkingi (kierownice pod sufitem), udało się je od ręki założyć zgodnie z instrukcją, na zmianę poodwracane. W moich MTB kierownice spotykają się z siodełkami i zapomnij.

Edytowane przez paul997
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja teraz zastanawiam się nad sprawą bagażnika na hak na 4 rowery, a obciążenia tylniego tylnego zawieszania. O ile podczas standardowych weekendowych wypadów to nie jest problem, to zastanawiam się nad wakacyjnymi wypadami.

Zastanawiam się czy umieszczenie masy ładunku głównie na tyle samochodu może mieć jakiś znaczący wpływ na komfort prowadzenia, zużycie zawieszenia, dodatkowo czy zawieszenie nie siądzie na tyle że na jakichś muldach mógłbym przyhaczyć bagażnikiem o ziemię.

 

Tak licząć wagę

4x rower = 60kg

1x bagażnik = 15kg

1x hak = 15kg

4x bagaż = 80 kg

4x pasażer = 280kg

 

W sumie daje to 450 kg z czego większość ciężaru spoczywa na tyle pojazdu.

W Chevrolete Cruze dopuszczalna maks ładowność to 490kg.

 

Czy słyszał ktoś o takim problemie?

 

 

Edytowane przez Odi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każde dodatkowe obciążenie wpływa negatywnie na trwałość zawieszenia (sprężyny/amortyzatory), ale już bez przesady, ważne żeby po jakichś mega dziurach vmaks nie testować.
Co innego okazjonalnie, co innego na co dzień tak używać samochód.

No i na progach zwalniających musisz uważać i jakichś uskokach itp, bo jednak tył siąść siądzie, co jest normalne jak osobówkę tak dociążysz z tyłu.

 

I na haku w osobówce bagażnik 15kg + 60kg rowerów może Ci nacisk pionowy na kule przekroczyć, tym bardziej że to jest dźwignia i z 75kg się zrobi dobre 100kg jak nie lepiej, na to bym uważał głównie, warto się dowiedzieć jaki masz nacisk pionowy na kulę haka właśnie, to jest czasami tylko 50kg!!!

Edytowane przez Odi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam proste pytanie, zaraz odpowiecie a to zadzwoń do sprzedającego niech ci odpowie, a no dzwoniłem telefonu nie odbiera, ale przejdźmy do rzeczy. Czy ten bagażnik na hak:

 

http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-na-hak-2-rowery-szybki-montaz-i5482721476.html

 

Da radę zamontować do tego auta(Land Rover Freelander)

 

land_rover_freelander_1_2.jpg

 

Oczywiście po zdjęciu koła zapasowego. Musze przewieść mojego Romet Rambler 3.0 20 km i po prostu nie mam jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem rok z platformą rowerową na haku, honda cr-v poprzedniej gen. Było to dosyć problematyczne np. w drodze na/z wczasów - pełny bagażnik, 3 rowery, 2 osoby na tylnej kanapie. Tył znacząco siadał (śmiesznie to wyglądało) dodatkowo miałem wrażenie, że przód na niewielkich nawet nierównościach traci momentami przyczepność (takie delikatne uciekanie/myszkowanie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie prosciej (i szybciej) wsiasc na rower i zwyczajnie przejechac ten dystans?

 

 

Tak, ale potem są zawody i tak nie bardzo mi się chce wracać zmęczonym.

 

Więc ponawiam pytanie czy ten bagażnik będzie pasował do mojego samochodu.

Edytowane przez Kakadu90
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam proste pytanie, zaraz odpowiecie a to zadzwoń do sprzedającego niech ci odpowie, a no dzwoniłem telefonu nie odbiera, ale przejdźmy do rzeczy. Czy ten bagażnik na hak:

 

http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-na-hak-2-rowery-szybki-montaz-i5482721476.html

 

Da radę zamontować do tego auta(Land Rover Freelander)

 

land_rover_freelander_1_2.jpg

 

Oczywiście po zdjęciu koła zapasowego. Musze przewieść mojego Romet Rambler 3.0 20 km i po prostu nie mam jak.

 

da się i niczym się zbytnio nie różni od modeli za poda 200 zł. Jest tak samo sztywny po zamontowaniu. Miałem okazję użyć takiego wynalazku na dystansie ok 500 km i rower nie odpadł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...