Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Nabyłem dzisiaj. Wiem, że trochę kasy kosztuje i żal, ale co zrobić jak człowiek kocha rowery :) oszczędzać na dobry bagażnik :)

b77ddc35b56f4b58a66e0614e4572a9a.jpg

 

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

Napisano

Czytając Wasze wpisy od początku postanowiłem kupić Thule ProRide 591. Dwa rowery na dachu, przejechane ok 200 km i wszystko w jak najlepszym porządku. Co prawda nie wiem jak to wyglądało z zewnątrz ale rowery dotarły na i wróciły z majówki. To był chyba dobry wybór :)

Napisano

Miałem 591, zakupiłem dwa tygodnie temu 598. Zrobiłem z rowerami na dachu od tego czasu ok 2500km i to co mogę powiedzieć to 598 jest ewidentnie lepszy od 591. Rower jest o niebo stabilniejszy i nie ma możliwości aby się wysunął dzięki dłuższemu elementowi zaznaczonemu na czerwono.

Wiadomo, że najlepszym wyjściem jest zakup bagażnika na hak ale jeśli ktoś zastanawia się który ProRide wybrać to wg mnie zdecydowanie 598. 

 

post-192036-0-44391700-1462634284_thumb.jpg

 

post-192036-0-01492500-1462634290_thumb.jpg

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Z doświadczenia, bo też się nad tym zastanawiałem - pałąki czy szczęki...

 

Pałąki - szybszy montaż roweru, zawsze jakoś się oprze, jednak wydaje mi się, że mniej stabilnie bo z reguły pałąk łapie gdzieś niżej.

Szczęka - łapie pewnie i solidnie ale trzeba się trochę pobawić z dobrym ustawieniem, szczególnie wtedy gdy stawiamy kilka rowerów i te uchwyty trzeba poprzekładać przez ramy.

Napisano

Nie wiem jaki masz samochód ale u mnie odchylanie nie sprawdza się. Po odchyleniu bagażnika (thule) brakuje jeszcze 2cm aby tylne drzwi się otworzyły - zaczepiają.

Napisano

U mnie po odchyleniu jest dostęp do bagażnika (Kia Sportage III). Montaż rowerów bardziej upierdliwy niż na dach. Muszę je bardzo precyzyjnie ustawiać jeden obok drugiego, bo kierownice trafiają na siodełka, pedały w ramy. Minus taki, że rowery są w zasięgu lepkich łapek, na dachu nie było tak łatwo. No i trzeba bardziej pilnować jadących z tyłu. Ewentualna stłuczka byłaby bolesna.

Ale jak już się zapakuję, to cisza w czasie jazdy jest bezcenna. Poza tym właściwie brak zwiększonego spalania. A na dachu miałem 0,5 litra za bagażnik i po 0,5 litra za każdy rower, przy komplecie 2 litry więcej.

 

Tablicę sobie zamówiłem, jednozdaniowe podanie w urzędzie, 53 zł i około tygodnia czekania.

Napisano

To fakt, z rowerami na bagażniku hakowym trzeba uważać na parkingach itp. bo można się zdziwić jak coś zniknie. Mam niby zamek na kluczyk zabezpieczający przed otwarciem zacisku oraz zdjęciem bagażnika z haka ale taki lipny ten zameczek...

Co do ciszy i oporów to fakt nic nie hałasuje jedzie się jakby nic z tyłu nie było. Jeżdżę sporo po autostradach więc było to dla mnie istotne bo wiem jak potrafi dokuczyć hałas bagażu na dachu.

Niestety jeśli jest deszcz i błoto to rowery na haku syfią się idealnie :-)

 

Co do najechania na tył... hmm... wina będzie najeżdżającego :-)

Napisano

Oczywiście że wina najeżdżajacego tylko problem z odszkodowaniem,a co do prędkosci to można cisnąć ile fabryka dała.Tylko że przy gwałtownych manewrach ...i tak dalej...poza tym rowery na takim bagażniku trzeba mocno pospinać.

Napisano (edytowane)

Przymierzam się do zakupu bagażników. Wybór padł na Thule ale zastanawiam się nad modelem. 532? A może Thule Tour 510?

Możecie mi wskazać różnice?

Bardzo chętnie zapoznam się ze wszelkimi sugestiami.

 

Edytowane przez RobertP
Napisano (edytowane)

Co powiecie? Z jaka predkoscia mozna bujac sie z takim ustrojstwem po autostradzie?

 

http://allegro.pl/bagaznik-rowerowy-na-hak-uchwyt-rowerowy-3-rowery-i6199003878.html

 

Sprawdź, czy ten bagażnik sam się trzyma na haku, czy trzeba go jeszcze dodatkowo do klapy pasami przyczepiać. 

 

 

Oczywiście że wina najeżdżajacego tylko problem z odszkodowaniem

 

Dokładnie o to chodzi! A weź jeszcze przy rowerze po tuningu zbierz wszystkie faktury, żeby ustalić jego wartość. A jak coś kupiłeś używane, to kaplica.

 

 
Edytowane przez paul997
Napisano

1e58d5723b23bc021b6ffec0a0456283.jpg47b23676beed830e0c727ebb340e7092.jpgf11fdc3a238eafa5785ce7b304788b70.jpg

 

Seasucker Talon. Ciężko było zaufać ale po jeździe próbnej się trzyma mocno

 

Sent from my Nexus 6P

 

Pora na małe podsumowanie,

Bagażnik sprawuje sie bez zarzutów.Przejechane okolo 1000 kilometrów i ani razu nie puscila  żadna przyssawka.

Predkosc z jaką podrużuje to około 140-150 km/h.

Fajna sprawa jak się ma wiecej niż jeden samochód bo łatwo zamontować na inny dach.

Nie polecam niedowiarkom...

Pozdrawiam.

Napisano

Pozostanę w gronie niedowiarków :-)

Z rowerem na dachu to już przy 120km/h będzie spory szum... Ja, jak założe same belki na relingi to zaczynam je słyszeć od 100km/h w górę. Przy 140-150 to już masakra, nie wspomnę o tym, że pewne części roweru będą wpadać w wibracje. Siedząc w kabinie tego nie widzisz ale jakbyś widział, to nie wiem czy rozpędzał byś się do prędkości o których piszesz. Nie bardzo to sobie wyobrażam :-) z resztą jak jadę uczciwe (gps) 150km/h to i tak wyprzedzam większość samochodów, ci którzy mnie wyprzedzają albo dojeżdżają jadą dosyć solidnymi samochodami, no czasem ktoś leci z gazem w podłodze jakąś popierdułką ale szczerze mówiąc nie spotkałem "miszcza" lecącego dosyć małym samochodem z rowerem na dachu z taką prędkością.

 

No ale powodzenia, może współczesna technika jest na 100% pewna.

Już tu kiedyś pisałem o koledze, któremu na autostradzie zerwało rower z normalnego bagażnika dachowego.

  • 1 miesiąc temu...
Napisano (edytowane)

Witam.

Potrzebuje szybkiej porady odnośnie bagażnika na dach. Bagażnik będzie używany 2-3 razy w roku i nie chciałbym wydać na niego majątku.

Zastanawiam sie nad Thule 532 https://www.thule.com/pl-pl/pl/bike-rack/roof-bike-racks/thule-freeride-532-_-532002 a Taurusem BikeUp  

https://www.taurus.info.pl/sklep/pl/p/Taurus-BikeUp,-aluminiowy-uchwyt-rowerowy/7504

Cena podobna i mam dylemat. Musze kupić dwie sztuki i pojawia się problem wagi rowerów. Mój Kands Comp er 29 waży około 16 kg więc z nim nie będzie problemów ale pojawia się problem wagi rowery mojej dziewczyny. Jest to rower marki Popal Omafiets - typowy holenderski, stalowy rower, który waży około 19-20 kg. Czy nie będzie za ciężki do tych bagażników? Czy  mają one jakąś tolerancje wagową??

Dzięki za szybką odpowiedź.

Pzdr.

Edytowane przez lordrobak
Napisano

To, że ma ładowność 17 kg to widzę. Chodzi mi czy te bagażniki mają jakąś tolerancję wagową, powiedzmy +/-  2-3kg?? Ewentualnie jakiś inny bagażnik, który udźwignie rower o wadze 20 kg.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...