Cruiser Napisano 2 Czerwca 2014 Napisano 2 Czerwca 2014 Witam , kupiłem okazyjnie rower od znajomego który ma hamulce hydrauliczne v-brake Magury.W hamulcach są urwane obie linki tuż przy klamkach.Jestem kompletnie zielony w temacie rowerów i potrzebował bym pomocy w poprawnej konserwacji i złożeniu wszystkiego do kupy żeby działały:p Przewody wydają się ok i nie potrzeba kupna nowych , wydaje mi się że konserwacja wszystkiego , obcięcie i zrobienie nowych końcówek i zalanie nowym olejem załatwi sprawę.Na początek kupiłem takie 2 zestawy http://allegro.pl/show_item.php?item=4258925190 Rozglądałem się też za olejem mineralnym ale wolę zapytać "wyjadaczy" niż samemu dalej działać.Dodaję zdjęcia hamulców , jeszcze nie zdążyłem ich oczyścić bo po prostu nie chciałem niczego skoncić więc proszę o wyrozumiałość.Będę bardzo wdzięczny i z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam! http://i58.tinypic.com/2nl8lrc.jpg http://i58.tinypic.com/1zh0al1.jpg http://i62.tinypic.com/1ot09h.jpg http://i60.tinypic.com/1zq9duf.jpg http://i58.tinypic.com/s5hjjb.jpg http://i61.tinypic.com/296do3m.jpg http://i60.tinypic.com/f50e2f.jpg Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 3 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 3 Czerwca 2014 Na początek sprawdzaj co dodajesz i jak, nie będę za tobą linków poprawiał, następnie pisz zgodnie z regulaminem tutaj pkt 2b. Odnośnie hamulca. Są to wdzięczne i w zasadzie bezawaryjne kamulce szczękowe, nie vki Złamany jest przewód i na zdjęciu do szczek brakuje przewodu zasilającego. Nie wiem dokładnie co to za model hamulca, bo nie miałem styczności z takimi, czy to model 11 czy 33, ale ta końcówka z aukcji powinna pasować. Po skręceniu wszystkiego do kupy, trzeba zalać olejem hamulcowym, shimano czy magury czy nawet mineralnym LHM. Dobrze odpowietrzyć, kupić klocki i będzie działać, Te hamulce nawet na wodzie działają. Cytuj
Cruiser Napisano 3 Czerwca 2014 Autor Napisano 3 Czerwca 2014 Dzięki za szybką odpowiedź , przyjąłem reprymendę , to się nie powtórzy Co do hamulców to są kompletne tylko na zdjęciach wszystkiego nie pokazałem.Tłoczki trochę ciężko chodzą lecz są chyba nie rozbieralne i nie ma jak się do nich dobrać.Ma ktoś może pomysł jak je wyczyścić? Co do klocków to mam ale są nierówne a tylne są dość starte może by je wyrównać np papierem ściernym na płasko ? Olej i ewentualnie klocki planuję kupić takie: Mam jeszcze pytanie odnośnie hamulców , jak je zmontuje i zaleje olejem bez montażu w ramie to czy będę mógł je założyć z powrotem bez demontażu czy raczej montować wszystko na ramie. http://allegro.pl/olej-mineralny-shimano-do-ham-hydraulicznych-100ml-i4263090505.html http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-baradine-magura-i4301512984.html Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 3 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 3 Czerwca 2014 Części baradine bym unikał ... olej ok. Odnośnie tłoków pasowało by je wyczyścić ... ale nie wiem jak to sie rozbiera Cytuj
Cruiser Napisano 3 Czerwca 2014 Autor Napisano 3 Czerwca 2014 To może zobaczę stare klocki może będą ok , co do tłoków pomyślałem żeby po zalaniem olejem na wciśniętej na maxa klamce bez klocków je wyczyścić i przesmarować ,może być olej wazelinowy , brud się wtedy nie będzie tak czepiał. Cytuj
jasinski21444 Napisano 3 Czerwca 2014 Napisano 3 Czerwca 2014 Nie olej wazelinowy tylko smar do tłoczków ATE Bremszylinder ew. olej mineralny którym zalewasz heble . Cytuj
Cruiser Napisano 4 Czerwca 2014 Autor Napisano 4 Czerwca 2014 Ok olej zamówiony , mam jeszcze problem z amortyzatorem ROCK SHOX INDY SL , zdemontowałem go i jeden tłoczek nie chce mi wyjść tak samo jak lagi , nie wiem czy się je w ogóle rozbiera ale jakoś do środka trzeba się dostać.Oleju było bardzo mało , mogę dolać tego mineralnego czy muszę zamówić jakiś inny?.Pomyślałem że napiszę w tym poście by nie śmiecić.Zamieszczam zdjęcia amortyzatora z innego serwisu. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e1706add1e0907b9.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f9940d3cbfb47edf.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9f756422c2bbf76.html Cytuj
tobo Napisano 4 Czerwca 2014 Napisano 4 Czerwca 2014 Oleju było mało - nie powinno być go wcale Jest to stary RS który pracował na sprężynie z elastomerem i smarowaniu smarem stałym np Judy Butter. Żeby zdjąć dolne golenie potrzebujesz - o ile dobrze pamiętam - długi klucz imbusowy 5 mm - po wyjęci zawartości górnych goleni gniazda do imbusa znajdują się na ich dnie. Cytuj
Cruiser Napisano 4 Czerwca 2014 Autor Napisano 4 Czerwca 2014 Tak też przypuszczałem , co do tego tłoczka to w jaki sposób go wyciągnąć? może tylko wyciągnę go , nasmaruję wszystko i złożę do kupy , czy jest konieczność rozbierania wszystkiego ? Mam też pytanie odnośnie piasty tzn mam piastę shimano , rozkręciłem ją , nasmarowałem i gdy skręcam ją dociska się tak że nie można jej obrócić , czy nie ustawia się jej przypadkiem już na ramie i nie kontruje wtedy? Cytuj
jasinski21444 Napisano 4 Czerwca 2014 Napisano 4 Czerwca 2014 Co piasty to musisz konusy dokręcić tak aby skasować luz a piasta się obracała normalnie, potem kontrujesz nakrętką Cytuj
Cruiser Napisano 4 Czerwca 2014 Autor Napisano 4 Czerwca 2014 Właśnie jak dokręcam te konusy żeby było ok i potem kręcę nakrętką po złożeniu to całość się kręci razem nakrętką i zakręca na amen A masz może pomysł jak ten tłoczek wyciągnąć? Można by była klejem scalić go z tą tulejką plastikową i dopiero wyciągać ale to jest chyba bardzo inwazyjne rozwiązanie ale nic mi innego do głowy nie przychodzi. Chyba żeby może oleju nalać np silnikowego i wtedy spróbować. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 5 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 5 Czerwca 2014 http://www.manualslib.com/manual/364247/Dahon-Magura-Hydraulic-Brake.html#manual myślę zę sie przyda. Cytuj
Cruiser Napisano 5 Czerwca 2014 Autor Napisano 5 Czerwca 2014 Przyda się na pewno , dzięki , z hamulcami sobie poradzę , bardziej mi potrzebna pomoc przy wyciągnięciu tego tłoczka i konserwacji tego amortyzatora Ma ktoś pomysł jak go wyciągnąć? Cytuj
Cruiser Napisano 7 Czerwca 2014 Autor Napisano 7 Czerwca 2014 Prosiłbym bym tez o identyfikacje ramy ,tzn z jakiej jest firmy no blachę mam cannondale a na kołnierzu jest napis modus. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dfe425e2d7f9b819.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/09c3fd03268bf803.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1c7c65bd0fad941a.html Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 8 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 8 Czerwca 2014 Pokaż ja w całości a najlepiej o nią zapytaj w dziale ram. Cytuj
Cruiser Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Napisano 8 Czerwca 2014 (edytowane) Zdjęcie całości w linku , co do hamulców hamulców, napełniłem tylnie tylne olejem , wszystko ładnie chodzi tylko że jeden tłoczek wychodzi na dużą odległość i jest żwawy a 2 zamulony i wychodzi płytko. Jaka może być przyczyna? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68104a735ba6f715.html Edytowane 8 Czerwca 2014 przez Puklus walczymy z analfabetyzmem Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 8 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 8 Czerwca 2014 Jaka może być przyczyna? No jeden jest lekko zatarty. Pasuje wyjąć tłoki, wyczyścić i je nasmarować. Cytuj
Cruiser Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Napisano 8 Czerwca 2014 (edytowane) Jak przytrzymuję jeden palcem to 2 automatycznie wysuwa się max.Za mało oleju czy może są zapowietrzone? Olej wlewałem zgodnie z tym poradnikiem: Edytowane 8 Czerwca 2014 przez Cruiser Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 8 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 8 Czerwca 2014 to jest tak jak z wodą. Jak masz 2 takie same dziury to cieknie tak samo, zaklej jedną w połowie to strumień sie zmieni. Tutaj tak samo, za dziurę w tej metaforze odpowiada siłą tarcia tłoka. Jak w jednym tarcie jest zbyt duże to większość siły idzie na wypchanie drugiego tłoka, jak dojdzie do obręczy, wysuwa się ten pierwszy. Cytuj
Cruiser Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Napisano 8 Czerwca 2014 (edytowane) No tak tylko że jak przytrzymam jeden tłoczek i wcisnę klamkę do oporu to ta wciśnięta wysunie się na 1/4 a wolna na max.Wydaje mi się że obie powinny wysuwać się na maksymalną odległość. Edytowane 8 Czerwca 2014 przez Cruiser Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 8 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 8 Czerwca 2014 Najpierw pasuje wyjąć tłoki i zrobić porządek. Później poskładać zalać i ewentualnie wtedy sie zastanawiać. Cytuj
Cruiser Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Napisano 8 Czerwca 2014 Tylko że te zaciski nie są chyba rozbieralne , może nie właściwie je odpowietrzyłem? Przedni chodzi bardzo dobrze , nasmaruję tłoczki i może jeszcze raz odpowietrzę tylni i powinno być ok. Cytuj
Mod Team Puklus Napisano 8 Czerwca 2014 Mod Team Napisano 8 Czerwca 2014 Rozbieralne to być powinno. Jak masz zapowietrzony, będzie wyraźna różnicy w pracy obu hamulców, przyłóż np do obręczy i zaciskaj klamkę jak będzie widocznie miękka to jest zapowietrzony. Cytuj
Cruiser Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Napisano 8 Czerwca 2014 (edytowane) Po wyczyszczeniu tłoczków wszystko wydaję się być ok ale sprawdzę jeszcze na obręczach i wtedy zobaczymy. Hamulce są w porządku ,ściskają jak imadło co do klocków to jeden komplet muszę kupić , dużo nie będę jeździł więc może coś takiego budżetowego na przód? http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-ashima-magura-ap50cv-m-mh-i4298539856.html Pozostała jeszcze kwestia amortyzatora , wyciągnięciu tego tłoczka i ogólnej konserwacji. Edytowane 8 Czerwca 2014 przez Cruiser Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.