Cruiser Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 Witam , kupiłem okazyjnie rower od znajomego który ma hamulce hydrauliczne v-brake Magury.W hamulcach są urwane obie linki tuż przy klamkach.Jestem kompletnie zielony w temacie rowerów i potrzebował bym pomocy w poprawnej konserwacji i złożeniu wszystkiego do kupy żeby działały:p Przewody wydają się ok i nie potrzeba kupna nowych , wydaje mi się że konserwacja wszystkiego , obcięcie i zrobienie nowych końcówek i zalanie nowym olejem załatwi sprawę.Na początek kupiłem takie 2 zestawy http://allegro.pl/show_item.php?item=4258925190 Rozglądałem się też za olejem mineralnym ale wolę zapytać "wyjadaczy" niż samemu dalej działać.Dodaję zdjęcia hamulców , jeszcze nie zdążyłem ich oczyścić bo po prostu nie chciałem niczego skoncić więc proszę o wyrozumiałość.Będę bardzo wdzięczny i z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam! http://i58.tinypic.com/2nl8lrc.jpg http://i58.tinypic.com/1zh0al1.jpg http://i62.tinypic.com/1ot09h.jpg http://i60.tinypic.com/1zq9duf.jpg http://i58.tinypic.com/s5hjjb.jpg http://i61.tinypic.com/296do3m.jpg http://i60.tinypic.com/f50e2f.jpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 Na początek sprawdzaj co dodajesz i jak, nie będę za tobą linków poprawiał, następnie pisz zgodnie z regulaminem tutaj pkt 2b. Odnośnie hamulca. Są to wdzięczne i w zasadzie bezawaryjne kamulce szczękowe, nie vki Złamany jest przewód i na zdjęciu do szczek brakuje przewodu zasilającego. Nie wiem dokładnie co to za model hamulca, bo nie miałem styczności z takimi, czy to model 11 czy 33, ale ta końcówka z aukcji powinna pasować. Po skręceniu wszystkiego do kupy, trzeba zalać olejem hamulcowym, shimano czy magury czy nawet mineralnym LHM. Dobrze odpowietrzyć, kupić klocki i będzie działać, Te hamulce nawet na wodzie działają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 3 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 Dzięki za szybką odpowiedź , przyjąłem reprymendę , to się nie powtórzy Co do hamulców to są kompletne tylko na zdjęciach wszystkiego nie pokazałem.Tłoczki trochę ciężko chodzą lecz są chyba nie rozbieralne i nie ma jak się do nich dobrać.Ma ktoś może pomysł jak je wyczyścić? Co do klocków to mam ale są nierówne a tylne są dość starte może by je wyrównać np papierem ściernym na płasko ? Olej i ewentualnie klocki planuję kupić takie: Mam jeszcze pytanie odnośnie hamulców , jak je zmontuje i zaleje olejem bez montażu w ramie to czy będę mógł je założyć z powrotem bez demontażu czy raczej montować wszystko na ramie. http://allegro.pl/olej-mineralny-shimano-do-ham-hydraulicznych-100ml-i4263090505.html http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-baradine-magura-i4301512984.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 3 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 Części baradine bym unikał ... olej ok. Odnośnie tłoków pasowało by je wyczyścić ... ale nie wiem jak to sie rozbiera Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 3 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 To może zobaczę stare klocki może będą ok , co do tłoków pomyślałem żeby po zalaniem olejem na wciśniętej na maxa klamce bez klocków je wyczyścić i przesmarować ,może być olej wazelinowy , brud się wtedy nie będzie tak czepiał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 Nie olej wazelinowy tylko smar do tłoczków ATE Bremszylinder ew. olej mineralny którym zalewasz heble . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 4 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Ok olej zamówiony , mam jeszcze problem z amortyzatorem ROCK SHOX INDY SL , zdemontowałem go i jeden tłoczek nie chce mi wyjść tak samo jak lagi , nie wiem czy się je w ogóle rozbiera ale jakoś do środka trzeba się dostać.Oleju było bardzo mało , mogę dolać tego mineralnego czy muszę zamówić jakiś inny?.Pomyślałem że napiszę w tym poście by nie śmiecić.Zamieszczam zdjęcia amortyzatora z innego serwisu. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e1706add1e0907b9.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f9940d3cbfb47edf.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9f756422c2bbf76.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Oleju było mało - nie powinno być go wcale Jest to stary RS który pracował na sprężynie z elastomerem i smarowaniu smarem stałym np Judy Butter. Żeby zdjąć dolne golenie potrzebujesz - o ile dobrze pamiętam - długi klucz imbusowy 5 mm - po wyjęci zawartości górnych goleni gniazda do imbusa znajdują się na ich dnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 4 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Tak też przypuszczałem , co do tego tłoczka to w jaki sposób go wyciągnąć? może tylko wyciągnę go , nasmaruję wszystko i złożę do kupy , czy jest konieczność rozbierania wszystkiego ? Mam też pytanie odnośnie piasty tzn mam piastę shimano , rozkręciłem ją , nasmarowałem i gdy skręcam ją dociska się tak że nie można jej obrócić , czy nie ustawia się jej przypadkiem już na ramie i nie kontruje wtedy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Co piasty to musisz konusy dokręcić tak aby skasować luz a piasta się obracała normalnie, potem kontrujesz nakrętką Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 4 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Właśnie jak dokręcam te konusy żeby było ok i potem kręcę nakrętką po złożeniu to całość się kręci razem nakrętką i zakręca na amen A masz może pomysł jak ten tłoczek wyciągnąć? Można by była klejem scalić go z tą tulejką plastikową i dopiero wyciągać ale to jest chyba bardzo inwazyjne rozwiązanie ale nic mi innego do głowy nie przychodzi. Chyba żeby może oleju nalać np silnikowego i wtedy spróbować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 5 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 http://www.manualslib.com/manual/364247/Dahon-Magura-Hydraulic-Brake.html#manual myślę zę sie przyda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 5 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 Przyda się na pewno , dzięki , z hamulcami sobie poradzę , bardziej mi potrzebna pomoc przy wyciągnięciu tego tłoczka i konserwacji tego amortyzatora Ma ktoś pomysł jak go wyciągnąć? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 7 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2014 Prosiłbym bym tez o identyfikacje ramy ,tzn z jakiej jest firmy no blachę mam cannondale a na kołnierzu jest napis modus. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dfe425e2d7f9b819.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/09c3fd03268bf803.html http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1c7c65bd0fad941a.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Pokaż ja w całości a najlepiej o nią zapytaj w dziale ram. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 (edytowane) Zdjęcie całości w linku , co do hamulców hamulców, napełniłem tylnie tylne olejem , wszystko ładnie chodzi tylko że jeden tłoczek wychodzi na dużą odległość i jest żwawy a 2 zamulony i wychodzi płytko. Jaka może być przyczyna? http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68104a735ba6f715.html Edytowane 8 Czerwca 2014 przez Puklus walczymy z analfabetyzmem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Jaka może być przyczyna? No jeden jest lekko zatarty. Pasuje wyjąć tłoki, wyczyścić i je nasmarować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 (edytowane) Jak przytrzymuję jeden palcem to 2 automatycznie wysuwa się max.Za mało oleju czy może są zapowietrzone? Olej wlewałem zgodnie z tym poradnikiem: Edytowane 8 Czerwca 2014 przez Cruiser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 to jest tak jak z wodą. Jak masz 2 takie same dziury to cieknie tak samo, zaklej jedną w połowie to strumień sie zmieni. Tutaj tak samo, za dziurę w tej metaforze odpowiada siłą tarcia tłoka. Jak w jednym tarcie jest zbyt duże to większość siły idzie na wypchanie drugiego tłoka, jak dojdzie do obręczy, wysuwa się ten pierwszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 (edytowane) No tak tylko że jak przytrzymam jeden tłoczek i wcisnę klamkę do oporu to ta wciśnięta wysunie się na 1/4 a wolna na max.Wydaje mi się że obie powinny wysuwać się na maksymalną odległość. Edytowane 8 Czerwca 2014 przez Cruiser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Najpierw pasuje wyjąć tłoki i zrobić porządek. Później poskładać zalać i ewentualnie wtedy sie zastanawiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Tylko że te zaciski nie są chyba rozbieralne , może nie właściwie je odpowietrzyłem? Przedni chodzi bardzo dobrze , nasmaruję tłoczki i może jeszcze raz odpowietrzę tylni i powinno być ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 8 Czerwca 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 Rozbieralne to być powinno. Jak masz zapowietrzony, będzie wyraźna różnicy w pracy obu hamulców, przyłóż np do obręczy i zaciskaj klamkę jak będzie widocznie miękka to jest zapowietrzony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cruiser Napisano 8 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2014 (edytowane) Po wyczyszczeniu tłoczków wszystko wydaję się być ok ale sprawdzę jeszcze na obręczach i wtedy zobaczymy. Hamulce są w porządku ,ściskają jak imadło co do klocków to jeden komplet muszę kupić , dużo nie będę jeździł więc może coś takiego budżetowego na przód? http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-ashima-magura-ap50cv-m-mh-i4298539856.html Pozostała jeszcze kwestia amortyzatora , wyciągnięciu tego tłoczka i ogólnej konserwacji. Edytowane 8 Czerwca 2014 przez Cruiser Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.