Skocz do zawartości

[Magura HS] pomoc w naprawie.


Cruiser

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , kupiłem okazyjnie rower od znajomego który ma hamulce hydrauliczne v-brake Magury.W hamulcach są urwane obie linki tuż przy klamkach.Jestem kompletnie zielony w temacie rowerów i potrzebował bym pomocy w poprawnej konserwacji i złożeniu wszystkiego do kupy żeby działały:p Przewody wydają się ok i nie potrzeba kupna nowych , wydaje mi się że konserwacja wszystkiego , obcięcie i zrobienie nowych końcówek i zalanie nowym olejem załatwi sprawę.Na początek kupiłem takie 2 zestawy http://allegro.pl/show_item.php?item=4258925190 Rozglądałem się też za olejem mineralnym ale wolę zapytać "wyjadaczy" niż samemu dalej działać.Dodaję zdjęcia hamulców , jeszcze nie zdążyłem ich oczyścić bo po prostu nie chciałem niczego skoncić więc proszę o wyrozumiałość.Będę bardzo wdzięczny i z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

 

http://i58.tinypic.com/2nl8lrc.jpg

http://i58.tinypic.com/1zh0al1.jpg

http://i62.tinypic.com/1ot09h.jpg

http://i60.tinypic.com/1zq9duf.jpg

http://i58.tinypic.com/s5hjjb.jpg

http://i61.tinypic.com/296do3m.jpg

http://i60.tinypic.com/f50e2f.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Na początek sprawdzaj co dodajesz i jak, nie będę za tobą linków poprawiał, następnie pisz zgodnie z regulaminem tutaj pkt 2b.

 

Odnośnie hamulca. Są to wdzięczne i w zasadzie bezawaryjne kamulce szczękowe, nie vki :P Złamany jest przewód i na zdjęciu do szczek brakuje przewodu zasilającego. Nie wiem dokładnie co to za model hamulca, bo nie miałem styczności z takimi, czy to model 11 czy 33, ale ta końcówka z aukcji powinna pasować.

 

Po skręceniu wszystkiego do kupy, trzeba zalać olejem hamulcowym, shimano czy magury czy nawet mineralnym LHM. Dobrze odpowietrzyć, kupić klocki i będzie działać, Te hamulce nawet na wodzie działają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za szybką odpowiedź , przyjąłem reprymendę , to się nie powtórzy  :thumbsup: Co do hamulców to są kompletne tylko na zdjęciach wszystkiego nie pokazałem.Tłoczki trochę ciężko chodzą lecz są chyba nie rozbieralne i nie ma jak się do nich dobrać.Ma ktoś może pomysł jak je wyczyścić?


Co do klocków to mam ale są nierówne a tylne są dość starte może by je wyrównać np papierem ściernym na płasko ? Olej i ewentualnie klocki planuję kupić takie: Mam jeszcze pytanie odnośnie hamulców , jak je zmontuje i zaleje olejem bez montażu w ramie to czy będę mógł je założyć z powrotem bez demontażu czy raczej montować wszystko na ramie.

 

http://allegro.pl/olej-mineralny-shimano-do-ham-hydraulicznych-100ml-i4263090505.html

 

http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-baradine-magura-i4301512984.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok olej zamówiony , mam jeszcze problem z amortyzatorem ROCK SHOX INDY SL , zdemontowałem go i jeden tłoczek nie chce mi wyjść tak samo jak lagi , nie wiem czy się je w ogóle rozbiera ale jakoś do środka trzeba się dostać.Oleju było bardzo mało , mogę dolać tego mineralnego czy muszę zamówić jakiś inny?.Pomyślałem że napiszę w tym poście by nie śmiecić.Zamieszczam zdjęcia amortyzatora z innego serwisu.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e1706add1e0907b9.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f9940d3cbfb47edf.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c9f756422c2bbf76.html

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oleju było mało - nie powinno być go wcale :)

Jest to stary RS który pracował na sprężynie z elastomerem i smarowaniu smarem stałym np Judy Butter.

Żeby zdjąć dolne golenie potrzebujesz - o ile dobrze pamiętam - długi klucz imbusowy 5 mm - po wyjęci zawartości górnych goleni gniazda do imbusa znajdują się na ich dnie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak też przypuszczałem , co do tego tłoczka to w jaki sposób go wyciągnąć? może tylko wyciągnę go , nasmaruję wszystko i złożę do kupy , czy jest konieczność rozbierania wszystkiego ?


Mam też pytanie odnośnie piasty tzn mam piastę shimano , rozkręciłem ją , nasmarowałem i gdy skręcam ją dociska się tak że nie można jej obrócić , czy nie ustawia się jej przypadkiem już na ramie i nie kontruje wtedy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jak dokręcam te konusy żeby było ok i potem kręcę nakrętką po złożeniu to całość się kręci razem nakrętką i zakręca na amen :P

A masz może pomysł jak ten tłoczek wyciągnąć?


Można by była klejem scalić go z tą tulejką plastikową i dopiero wyciągać ale to jest chyba bardzo inwazyjne rozwiązanie ale nic mi innego do głowy nie przychodzi.


Chyba żeby może oleju nalać np silnikowego i wtedy spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosiłbym bym tez o identyfikacje ramy ,tzn z jakiej jest firmy no blachę mam cannondale a na kołnierzu jest napis modus.

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dfe425e2d7f9b819.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/09c3fd03268bf803.html

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1c7c65bd0fad941a.html

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie całości w linku , co do hamulców hamulców, napełniłem tylnie tylne olejem , wszystko ładnie chodzi tylko że jeden tłoczek wychodzi na dużą odległość i jest żwawy a 2 zamulony i wychodzi płytko. Jaka może być przyczyna?

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/68104a735ba6f715.html

 

 

Edytowane przez Puklus
walczymy z analfabetyzmem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

to jest tak jak z wodą. Jak masz 2 takie same dziury to cieknie tak samo, zaklej jedną w połowie to strumień sie zmieni. Tutaj tak samo, za dziurę w tej metaforze odpowiada siłą tarcia tłoka. Jak w jednym tarcie jest zbyt duże to większość siły idzie na wypchanie drugiego tłoka, jak dojdzie do obręczy, wysuwa się ten pierwszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak tylko że jak przytrzymam jeden tłoczek i wcisnę klamkę do oporu to ta wciśnięta wysunie się na 1/4 a wolna na max.Wydaje mi się że obie powinny wysuwać się na maksymalną odległość.

Edytowane przez Cruiser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wyczyszczeniu tłoczków wszystko wydaję się być ok ale sprawdzę jeszcze na obręczach i wtedy zobaczymy.


Hamulce są w porządku ,ściskają jak imadło  :thumbsup:  co do klocków to jeden komplet muszę kupić , dużo nie będę jeździł więc może coś takiego budżetowego na przód?

 

http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-ashima-magura-ap50cv-m-mh-i4298539856.html

 

Pozostała jeszcze kwestia amortyzatora , wyciągnięciu tego tłoczka i ogólnej konserwacji.

Edytowane przez Cruiser
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...