Skocz do zawartości

[2500 - 3100] - na miasto i dłuższe wyprawy


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Zwracam sie do forumowiczów po pomoc przy wyborze roweru. Przeglądałem kilka tematów na temat rowerów wyprawowych / crossowych, ale nie moge w tym wszystkim znaleźc czegoś dla siebie. Z roweru bede korzystał przedewszystkim po poruszaniu się po mieście - do pracy i powrót, ale najwazniejszym czynnikiem byłaby dla mnie wyprawa rowerowa z namiotem i śpiworem ( przede wszystkim asfalt / jeżeli już to polne utwardzone - nic survivalowego). 

 

Z tematów które przeglądałem :

 

1. http://www.forumrowerowe.org/topic/162315-do-2900-cross-na-miasto-i-wies/ 

 

 

http://rower-sport.pl/pl/p/KELLYS-MASH-2013/1677

 

lub

 

http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/rowery/trekking_cross/kellys/32953/phanatic_30

 

 

2. http://www.forumrowerowe.org/topic/158245-2000-2700-pln-rower-trekingowy-na-dlugie-wyprawy/

 

Kross Trans global

 

I tutaj mam problem -

 

 -  z jednej strony Trans Global jest trochę drogi (ale ze zniżką moge mieć za 2800) - to już jest obudowany - biorąc pod uwage, że po takiej wyprawie bede z niego korzystał jeszcze w jeździe po mieście -       ten osprzęt nie jest mocno upierdliwy w komunikacji ? 

 

Z drugiej ma z tego co widzę lepszy osprzet niż Kelly's. 

 

Czy może warto jeszcze na coś zwrócić uwagę ?  Kwestia tarczówek a v-brakeów oraz rzeczywista potrzeba amortyzatora kosztem zwiekszonej wagi.

 

Tak  jak pisałem, nie trafiłem 6 w totka, i mimo wielkich chęci wyprawowych, zalezy mi tez na rowerze, którym bede codziennie jeździł do pracy ( miasto)

 

Stąd zwracam się do forumowiczów o pomoc  i dodatkowe sugestie

 

Napisano

Witam

 

chodzi o to, że naprawdę zależy ma na dobrze wydanych pieniądzach :)

 

a mam po prostu jeden wielki dylemat - ponieważ na wyprawę wybiore się pewnie raz / góra dwa razy do roku - reszta  - to dojazdy do pracy i góra dwudiowe wypady poza miasto - i stąd zastanawiam się, czy warto kupowac oprzyżądowany rower, czy też crossa ( z amorem - czy bez), do którego raz do roku dopnę bagażnik z sakwami.

 

 


jest jakiś problam z pierwszym moim postem - przynajmniej u mnie widze tylko pierwsze kilka wierszy postu

 

dlatego przekleję jeszcze raz

 

Witam

 

Zwracam sie do forumowiczów po pomoc przy wyborze roweru. Przeglądałem kilka tematów na temat rowerów wyprawowych / crossowych, ale nie moge w tym wszystkim znaleźc czegoś dla siebie. Z roweru bede korzystał przedewszystkim po poruszaniu się po mieście - do pracy i powrót, ale najwazniejszym czynnikiem byłaby dla mnie wyprawa rowerowa z namiotem i śpiworem ( przede wszystkim asfalt / jeżeli już to polne utwardzone - nic survivalowego). 

 

Z tematów które przeglądałem :

 

1. http://www.forumrowe...miasto-i-wies/�

 

 

http://rower-sport.p...-MASH-2013/1677

 

lub

 

http://katalog.bikew...953/phanatic_30

 

 

2. http://www.forumrowe...dlugie-wyprawy/

 

Kross Trans global

 

I tutaj mam problem -

 

 -  z jednej strony Trans Global jest trochę drogi (ale ze zniżką moge mieć za 2800) - to już jest obudowany - biorąc pod uwage, że po takiej wyprawie bede z niego korzystał jeszcze w jeździe po mieście -       ten osprzęt nie jest mocno upierdliwy w komunikacji ? 

 

Z drugiej ma z tego co widzę lepszy osprzet niż Kelly's. 

 

Czy może warto jeszcze na coś zwrócić uwagę ?  Kwestia tarczówek a v-brakeów oraz rzeczywista potrzeba amortyzatora kosztem zwiekszonej wagi.

 

Tak  jak pisałem, nie trafiłem 6 w totka, i mimo wielkich chęci wyprawowych, zalezy mi tez na rowerze, którym bede codziennie jeździł do pracy ( miasto)

 

Stąd zwracam się do forumowiczów o pomoc  i dodatkowe sugestie

Napisano

To wszystko zależy od twoich potrzeb.

 

Pełne błotniki, bagażnik zamontowany na stałe i osłona łańcucha mogą przy codziennym użytkowaniu w mieście być albo super przydatne, albo w ogóle nie przydatne - w zależności od tego, co w tym mieście tym rowerem robisz.

 

Jeśli ci to na co dzień zupełnie nie potrzebne, bo jesteś tylko szybkim miejskim pomykaczem i ani nie musisz gdzieś dojechać czysty, ani nie robisz zakupów (nic nie transportujesz), to wtedy jest dla ciebie cross.

 

A tarcze są praktycznie nieistotne przy crossie/trekkingu, o ile nie będziesz się nim przedzierał przez głębokie błoto, ani go obładowywał ponad miarę (swoją osobą bądź bagażem) :) Są jednak fajnym bonusem, jeśli już są.

Napisano

a) zamierzam być czysty i bez błota jka pojawię się w pracy :)

 

B) nie jestem fanatykiem ekspresowej - kurierskiej jazdy na rowerze

 

c) raz do roku dłuższa wyprawa

 

to sprawia, że najpewniej stanie na Unibike'u

 

jest jeszcze Transglobal - polecałeś go na innym temacie - przy takim 'obiążeniu' wyprawowym, jakie zamierzam stosować - jest sens jego kupna? ( po promocji jaką znalazłem cenowo byłby droższy o około 350 zł od Expedition'a)? czy jest znaczna różnica w przejściu na Deory ? różnica w amorach ? 

Napisano

Między expedition, a globalem nie ma skoku technologicznego (poza tarczami), ale wszystko jest średnio o klasę lepsze. Czyli jest po prostu lepszy. Ciężko określić, czy się opłaca, czy nie opłaca, różnica na pewno będzie. I będzie wyczuwalna.

 

Expedition jest ok, ale nie jest to aż taki wypas jak w Globalu, jeśli masz te pieniądze i chcesz jak najlepszy rower, to na pewno ta dopłata zaprocentuje.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...