talento259 Napisano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Siemka. Mam rower "Scout" - służy mi jak zimówka i dojazd do centrum "po bułki". Kupiłem go wczoraj, był rozregulowany i nie miał dętek. Mniejsza, zrobiłem co było trzeba a tu co? Wyregulowany przód ledwo zwalnia rower przy maksymalnym naciśnięciu klamki, która zresztą łapie już w 1/3 naciśnięcia a w połowie jest max siła. Hamulce Canti, te z wieszakiem Z tyłem nie było problemu, bo mogę "aż" zablokować tylne koło. W czym problem? Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gruff Napisano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 zmieniłbym klocki- dla sprawdzenia- obejrzałbym je jak wyglądają te z tyłu i porównał do tych przednich; na przednie klocki[jak gumy jest dość] możesz dać podkładki, aby zbliżyć klocki do obręczy jednocześnie poluzowując trochę linkę [bo klamka działa poprawnie z tego co piszesz] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 1 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Klocki są już bardzo blisko obręczy, siła jako taka jest, mam na maxa wciśnięte jak klamka jest w połowie. Tyle że spowalnia, nie hamuje. Jeździłem u kumpla z Canti to można śmiało stójkę na przodzie zrobić (sam mu regulowałem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Jaką masz klamkę? Jeżeli jest jakaś licha z plastiku, lub innego badziewia to nie będziesz miał z nią nigdy siły hamowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 1 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Nie nie Tu cie zaskoczę. Klamka jest PROMAX oryginalna, metalowa pod Canti Już chyba zczaiłem z czym jest problem. Widelec jest leciutko skrzywiony, co za tym idzie koło jest pod lekkim kątem. Przednia część prawego klocka hamuje, tylna nie. W lewym analogicznie. Co ciekawe jest to taka konstrukcja "made in Tesco", że nie da się w tej płaszczyźnie regulować klocków (BANG). Tymczasowo jest podkładka pod koło, jutro kupie nowe klocki i pobawię się z konusami, bo też całe latają. Możliwe też że te klocki są zatłuszczone, bo poprzedni właściciel posmarował tylnie mocowanie pod koło towotem, przez co po drodze, jak mocniej nacisnąłem na pedały koło wyskakiwało ze swojego miejsca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Po tym opisie sytuacji przypuszczam, że reanimujesz trupa. Warto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gruff Napisano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 kupił trupa na zimę-warto też wolę jeździć trupem zimą i lepszego roweru nie narażać na sól i ujemne temp. przez 8 godzin kiedy będę w pracy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 2 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 Nie, trupa nie... Za 150zł rower z nową kierą, chwytami, i klamkami. Bagażnik też jest, błotniki są... Mi się podoba i uważam że w 100% było to tego warte. Musiałem tylko wyregulować przerzutki i hamulce i oprócz przedniego hampla i lekko skrzywionego widelca i naprawionego już taśmą izolacyjną stukającego bagażnika wszystko gra. Nawet lusterko od ziomka załatwiłem! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 Widelec skrzywiony to dla mnie dyskwalifikacja. Nawet jeżeli to ma być tylko byle zimówka. To jest niebezpieczne. Pokaż jak wygląda i na czym polega to skrzywienie. Zdjęcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gruff Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 oj tam skrzywienie dyskwalifikacja to ja tak myśląc po wypadku moim gruchotkiem powinienem od razu widelec też wymienić....a tylko "ręcznie" naprostowałem i jakoś bezproblemowo jeżdżę...a ludzie wszelkiej maści co naginają elementy ram by zmieścić na przykład piastę? nie powinni w ogóle jeździć ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 2 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 Już to załatwiłem Dałem 2 podkładki między piastą a widelcem i jest równiutko. Ale mimo piekielnie precyzyjnej regulacji, przejechaniu benzyną obręczy i klocków, potraktowanych także papierem ściernym siła jest nadal ta sama. Zamieniłem też klamki na chwilę i przód miałem na tylnej klamce. To samo. Chyba ten typ tak ma. Dzięki za pomoc Łyndołs, jeździłem na wigrach 3 po korzeniach z górki, została mi w rękach kierownica a rower pojechał, żyję nadal Nie będę szybko jeździł póki nie wyczuje do końca roweru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gnomon69 Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Witam tak czytałem twój problem z hamulcami i tyloma koombinacjami. Jeśli uważaszż e rower jest dobry to z biegim czasu zmien mu tylko hamulec i bedzie cacy :)pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 A wracając do zimy to sól rower niszczy najbardziej przy dodatnich a nie ujemnych temperaturach a mróz , i to silny, szkodzi głównie oponom. Rozwiązaniem temat w mojej ocenie sytuacji, także jako użytkownika cantilewerów, to problemem są klocki hamulcowe wykonana ze zbyt twardej gumy. W tym przypadku potraktowanie ich papierem ściernym nic nie da bo mieszanka gumy pozostanie ta sama. Jedynym plus posiadania takich klocków jest taki, że będą na wieki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Ale mimo piekielnie precyzyjnej regulacji, przejechaniu benzyną obręczy i klocków, potraktowanych także papierem ściernym siła jest nadal ta sama. Zamieniłem też klamki na chwilę i przód miałem na tylnej klamce. To samo. Chyba ten typ tak ma. A jak masz ułożone strzemionko? Patrz tutaj - http://rowery.zbooy.pl/canti.html Na rysunku obok widać dwie pozycje linki ze strzemiączkiem. "Fabryczna" - czarna - nie "będzie hamować": ściskająca siła pójdzie głównie na ciągnięcie szczęk do góry. Jeżeli przesuniemy trzpienie klocków głębiej w stronę obręczy, szczęki zostaną rozepchnięte na zewnątrz i strzemiączko przyjmie pozycję zaznaczoną linią czerwoną. Hamulec staje się jednopalcowy. W sprzedaży są linki ze strzemiączkiem o różnej długości i ewentualnie możemy wymienić linkę na krótszą. Pamiętajmy jednak, że przy takim "agresywnym" ustawieniu, do hamowania potrzeba większego ruchu klamki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MMMAAACCC7 Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 parę zasad odnośnie canti?-klocek równolegle do obręczy -szcżęki w momencie hamowania prostopadle do podłoża -klocki w momencie hamowania równolegle do podłoża -linka na wieszaku musi być pod kątem 90 stopni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 5 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2014 Dzięki panowie. Problem częściowo rozwiązany, przetarłem klocki jeszcze raz. Tak mocniej. Ale mimo wszystko nadal dupy nie urywa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mechanik2 Napisano 15 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 A co powiesz na zastosowanie V-brake? Tylko trzeba pamiętać o odpowiednich klamkach. Co do wiecznych klocków - szału nie ma, w pewnym rowerku nie dość że się starły, to jeszcze obręcz została zmasakrowana... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
talento259 Napisano 15 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2014 V-Brake razem z klamkami, żeby mieć takie porządniejsze musiałbym wydać około 40zł na sam przód. 80 razem z tyłem, czyi połowa wartości roweru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.