Soban Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 Cześć mam na imię Kamil, dotychczas jeździłem tylko na rowerach górskich, aktualnie zapragnąłem mieć szosówkę jednak im dłużej drążę temat tym bardziej się gubię. Praktcznie już podjałem decyzję, Specialized Allez Elite lub Sport, jednak jak poszedłem do sklepu i zobaczyłem ramę 58 cm to mnie odepchnęło, była paskudna, co innego rozmiar 56. Jednak jest taki problem że mam 190cm wzrostu, długość nogi 91cm i sprzedawca odradził mi ramę 56, gdyż mogę mieć problemy podczas jazdy, choć przy sztycy wyciągniętej na maksa dopasowałem nogę. Rozglądałem się za innymi markami jednak zawsze jest to samo, rowery do 54 cm wyglądają fajnie od 58cm zaczyna się jakiś koszmar. Czy opłaca się wymienić mostek na dłuższy i dać mocniejszą sztycę aby ten rower dobrze wyglądał i mieć nadzieję że rama wytrzyma(80kg), czy jednak iść po najmniejszej linii oporu i brać coś paskudnego jednak fabrycznie ustawionego do wzrostu? Zainteresowało mnie jak wysocy zawodowi kolarze dobierają ramy, głównie szukałem informacji o Tomie Boonanie, niestety za dużo nie znalazłem tylko to zdjęcie, z którego raczej wynika że jeździ najprawodopodobniej na 56 http://commons.wikimedia.org/wiki/File%3AWPC_2012f_Tom_Boonen_2.jpg Tak więc pytanie, jaka rama 56 czy 58, uwzględniając rozmiarówki Speca, czy może doradzicie inne marki i modele? Zależy mi na dobrej ramie, bo jak się spodoba to resztę będę wymieniał. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 jeśli speca to tylko 58, rama jest slopingowa i w mojej ocenie wygląda całkiem nieźle, przy swoim wzroście i rozmiarze 58 sztyca dość sporo będzie już wyciągnięta, w rozmiarze 56 mogło by Ci jej zabraknąć. Mostki w tych specach już fabrycznie są długie, chyba 110 mają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LazyPete Napisano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Boonen jeżdzi nawet na ramie w rozmiarze 60, z tym że jego rower nie wygląda tak paskudnie jak katalogowe modele w tym samym rozmiarze. http://www.bikeradar.com/road/gear/article/pro-bike-tom-boonens-specialized-s-works-tarmac-sl4-rvv-36886/ Sam jestem zwolennikiem mniejszych ram, ale 56 to jednak za mało na twój wzrost. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Soban Napisano 1 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Dzięki za odpowiedź, czyli muszę poszukać innej marki, bo Spec Allez w rozmiarach 58 i 60 to jest bardzo brzydki rower, przynajmniej dla mnie, a poza wygodą ma on mi jeszcze się podobać. Będę szukał rozmiaru 58 bo na nim dobrze się jeździło, przynajmniej w geometrii Speca. Dam znać jak podejmę jakąś decyzję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris18 Napisano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Witam Wszystkich serdecznie jako ,że to mój pierwszy post! Nie chcę zakładać idętycznego wątku dlatego pozwolę sobie podpiąć się do kolegi Kamila pod jego wątek i zapytać o szosę. A więc mam 180cm i 81KG szukam jakiejś szosy za 4500tyś. najlepij coś karbonowatego co sądzicie o tych propozycjach? http://allegro.pl/time-vx-specialpro-full-carbon-record-j-nowy-i4289566489.html http://allegro.pl/rower-szosowy-cannondale-caad10-105-2x10-jak-nowy-i4280108757.html http://allegro.pl/okazja-rower-szosowy-specialized-roubaix-carbon-i4275102928.html http://allegro.pl/sab-piekna-szosa-carbon-shimano-105-ideal-i4250669136.html z góry dzieękuję za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 Dla mnie najciekawszy jest CANNONDALE Miejscami widać jest po obcierany ale jak Ci to nie przeszkadza. Widać że ma już przejechane parę tys km jak nie kilkanaście ale jest nowa kaseta i łańcuch suport opony to nie ma co się obawiać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris18 Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 kamar59 bardzo dziękuję za odp. Moszesz jeszcze zerknąć okiem na coś takiego? http://allegro.pl/cinelli-xlr8r-4-campagnolo-chorus-fulcrum-racing-7-i4277024954.html niby też karbon ale sporo tańszy, dlaczego? dzięki. nie zerknąłem ale to jest licytacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
erzurum Napisano 2 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 Te karbonowe okazje od handlarzy w mojej ocenie są nieco ryzykowne, pewnie mocno zjeżdżone ale wyglądają pięknie, w dodatku nowy napęd..nic tylko się bać. W cenie do 4,5k wolałbym wziąć canyona albo rose, nowe, na gwarancji, rowery mające bardzo dobre opinie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Soban Napisano 2 Czerwca 2014 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2014 Dlatego ja szukam na aluminiowej, karbon nowy drogi, a u mnie nie ten etap. Dziewczyna, która trenowała w klubie kolarskim, mówiła że karbonowe ramy po zawodowych kolarzach, często po jednym sezonie nie nadają się do jazdy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamar59 Napisano 3 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 3 Czerwca 2014 kamar59 bardzo dziękuję za odp. Moszesz jeszcze zerknąć okiem na coś takiego? http://allegro.pl/cinelli-xlr8r-4-campagnolo-chorus-fulcrum-racing-7-i4277024954.html niby też karbon ale sporo tańszy, dlaczego? dzięki. nie zerknąłem ale to jest licytacja Gorszy jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marcin13 Napisano 4 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2014 Jak dobrze poszukasz to znajdziesz nowy, carbonowy, poniżej 5tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qbq Napisano 13 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2014 Cześć, Chcę kupić pierwszą szosę, na amatorskie treningi i do ewentualnych amatorskich startów w jakichś maratonach (jechałem w Łasku pierwszy raz w życiu jakąś zorganizowaną imprezę i w sumie bardzo mi się podobało ). Zamówiłem sobie Canyona Rodlite Al 6.0 - mogę się do sierpnia zastanawiać, bo wtedy dopiero zjedzie z linii i będzie gotowy do wysyłki. I kiełkują u mnie wątpliwości - czy np. nie warto dopłacić np do http://www.canyon.com/_pl/roadbikes/series/endurace-cf.html i jeździć od razu na carbonie (a może jest jakaś sensowna ciekawa konkurencja?), czy naprawdę jest taka różnica komfortu pomiędzy alu, a carbonem, czy raczej chodzi o ten 1kg na ramie i +10 do lansu? 5kg masy startowej mogę zyskać na tkance tłuszczowej, więc nie bardzo czuję potrzebę bić się o każdy gram roweru. Może lepiej olać carbonową ramę i jeździć na alu, ale doinwestować carbonowe koła "startowe"? Pomysł byłby o tyle fajny, że miałbym na tych kołach "startowe" gumy. Pomóż, drogie Bravo, bo nie wiem co robić.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.