Fenrir Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 Chciałbym zapytać co trzeba było wymienić, by zrobić z 26', 27'5, mój obecny rower to Kands Energy 1300, geometria ramy b.podobna do Krossa Level A3, chciałbym wymienić dlatego, że teraz na zawodach ludzie mają tylko 27,5 i 29', a chcę w przyszłości startować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 31 Maja 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 Fenrir - wystarczy poczytać, jest tego trochę w tematach "27,5 po co komu" i "Pokaż swój za..bisty 650b". Przyda się na przyszłość wniknąć co nie co w teorię, bo wielkość koła to jedno a upośledzona geo to dwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 31 Maja 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 wielkość koła to jedno a upośledzona geo to dwa. No i podniesienie środka ciężkości też nie ten teges. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 31 Maja 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 ...no i błoto między oponą a ramą/widłem na które czasem nawet nie ma miejsca... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ronina Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 Bo najlepiej iść do Baśki z Providenta i wziąć kasę na true 650B.Z gówna bata nie ukręcisz.Pora na nowy rower jeśli chcesz startować . Co zaś do odpowiedzi na temat to trzeba wymienić : koła,amor,opony i najprawdopodobniej ramę. OPŁACA SIĘ ???????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenrir Napisano 31 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 Rama jest akurat ok, sztywna, nie ugina się i nie traci lakieru. Niektórzy startują na tym rowerze w zawodach MTB po drobnych przeróbkach i zajmują dobre miejsca, więc czemu nie mógłbym go przerobić na 27,5 i jeździć w zawodach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 No więc możesz go przerobić i jeździć w zawodach, tnij i wyginaj widełki, zakładaj koła i śmigaj . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
beskid Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 Więc idz do tych "niektórych" zobacz co i jak a potem zrób tak samo. Koledzy zasygnalizowali Ci ewentualne problemy w tym zbyt mało miejsca na terenowe opony. W niektórych ramach taka przeróbka w ogóle nie jest możliwa. Wymień koła i startuj a na pewno miejsca na mecie poprawisz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 31 Maja 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 Fenrin... żeby nie rzec.. "synu".. znasz takie powiedzenie "nie XTRy wygrywają zawody"? To, że ktoś wygrał na 650/29 to tylko/głownie/wyłącznie kwestia koła? Boj się boga..... Dobra powiem tak (skoro i tak nie chcesz poszukać sobie we wskazanych wątkach) - nikt kto nie ma dokładnie tej ramy i kół na takich oponach jak chcesz kupic nie odpowie Ci, czy na 100% wejdą w ta ramę większe koła.A kwestia geo? Musisz sobie Ty i tylko Ty odpowiedzieć czy podniesienie suportu o około 20mm nie będzie Ci przeszkadzało. Podpowiem, że to mało szczęśliwe rozwiązanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team IvanMTB Napisano 31 Maja 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 Ekhem... Prezesie, ale to szło: nie XTR-y napędzają rowery... Suport za wysoko źle ale za nisko tez lipa. Prezes A. ma lekkiego abla w temacie niskich suportów takze tak do końca bym go w tym temacie nie słuchał. Jak dla mnie przebudowa 26-cio calowca na 650B tylko wtedy ma sens jak z kołami 26 masz ooorzeł zapasu na błoto i po wsadzeniu wiekszego koła z normalnym papciem bedzie sie to-to obracało a nie zatrzymywało po przejechaniu kupy liści. Oczywiście jeśli ktos sie chce dowartosciowac może sobie wsadzić 650B z jakimś chuderlawym paputkiem 1.9 czy 2.0 cala. Nie bardzo wiem po co taka operacja ale jeśli to ma poprawic Twoje samopoczucie i dac Ci Wsparcie Moralne podczas wyscigiwania się to go for it... Szacunek... I. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team michuuu Napisano 31 Maja 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 Ale jak to ma być ino placebo to maże naklejka 27,5 wystarczy? Koszty żadne a gamonie na maratonie bać się będą. No nie mogłem się powstrzymać i nawet rymek wyszedł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ronina Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 Daj se spokój z tym zgłupawym pomysłem >Kup rower na kołach jakie Cię interesują i nie kombinuj bo stworzysz rowerowe dziecko Henrego Frankensztaina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
realkrzysiek Napisano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Ej, no dajcie człowiekowi spokój. Kupi koła, stwierdzi, że rama do bani to też wymieni i będzie miał 2w1. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kubim Napisano 1 Czerwca 2014 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2014 Na początku znajdź kogoś kto ma rower 27.5", i pożycz od niego koła do przymiarki/testu. Jeżeli koła nie wejdą bądź zapas na błoto będzie znikomy, to wtedy jedynym wyjściem będzie kupno nowego roweru. Proste. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszl Napisano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 witam, odświeżam nieco temat. Też zamierzam zrobić podobny myk aby zamienić koła z 26 na 27,5. Mam ramę canyona Canyon Grand Canyon f10. I powiem tak, śmigam na oponach race king 2,2 które mają ogromny balon i jak porównałem moje koło do koła kolegi 27,5 z oponami thunder burt 2,1 to róznica wysokości wynosiła około 15 mm może nawet mniej, na pierwszy rzut oka żadnej różnicy;D Na tylnych widełkach zostaje mi przy race kingy 25mm a więc jak założe 27,5 z normalnym balonem będzie ponad 1cm wolnego miejsca na błotko. Z przodu wiadomo nowy amor. Czy te 1cm z tyłu wolneg miejsca to nie za mało? Wiadomo oś suportu się podniesie ale tak jak mówię niewiele bo śmigam na wysokich oponach a mam zamiar w 27,5 mieć thunder burta. Czy waszym zdaniem taka operacja ma sens czy jak rower 27,5 to tylko z nową ramą która tak naprawdę obniży oś suportu w moim wypadku o około 15mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 Jeśli masz osiągnąć kolo o niemal identycznej średnicy, to po co ta zmiana? Zadawales sobie takie pytanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszl Napisano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 no tak, ale to w przypadku gdybym został przy race kiingach średnica była by podobna. Zamierzam się przesiąć na thunderburta i wtedy już różnica gdybym został przy 26 miała by prawdziwe 1,5 cala a więc nie mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 Różnica miedzy 26" i 650B to cal. To najwyzsza stawka o jaką grasz, bo 650B z pełnowymiarową opona nie włożysz. Mając duży balon Contiego jesteś gdzieś pomiędzy 26" a 650B z Pierdzacym Burtem. Warto walczyć o tak aptekarskie różnice wielkości kół? Uważasz ze to w jakiekolwiek sposób odczujesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszl Napisano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 z tego co słyszałem thunder burt pozwala osiągać lepsze prędkości, nie ścigam się w górach tylko na mazowszu i wiem że opona da radę, a wyższa średnia kusi jak cholera ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinusz Napisano 17 Sierpnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 To czemu po prostu nie zmienisz opon? IMHO zmiana kół bez sensu, ale Twoja kasa, Twój wybór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 17 Sierpnia 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2014 nie mówiąc o tym ,że stracisz na komforcie (przy tej samej średnicy zewnętrznej 27,5 będzie miało mniejszy balon), no i nie wiem jak tam z wagą-co tam Kolega sobie planuje. Bo obręcz 650b z natury będzie cięższa niż jej odpowiednik 26".Ja bym zrobił inaczej -pożyczył od tego kolegi komplet kół i pojechał dobrą pętlę(taką na 45minut minimum) ile dadzą nogi. Potem zrobił to samo ("potem" czyli na drugi dzień, za dwa dni itp) na swoich starych kołach. i porównał wyniki Albo jeśli kumpel jest na zbliżonym stopniu wytrenowania pościgał się z nim - raz na swoich kołach a raz na jego. To naprawdę działa i zobaczysz gołym okiem różnicę... albo jej brak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszl Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 ok prace na rowerem trwają, niedługo będzie fota. Ogólnie to da się zrobić pełno prawny rower 27,5 na ramie 26. Mało tego uważam że niektóre ramy 26 są lepsze niż te nowe i ciągle poprawiane ramy strikte 27,5. I rower zbudowany na odpowiedniej ramie 26 będzie miał lepsze właściwości jezdne niż na ramie 27,5 które są tak naprawdę ciągle dopracowywane (miałem nie dawno scott 700 jeden z wyższych modeli i uważam że rama mojego canyona 26 jest po prostu lepsza pod względem geo niż ten scott )nie śmiać się proszę tylko;D Mam tylko jeden kłopot standardowo miałem amorek z przod 100mm seryjny. Uważam że powinien być już seryjnie 80mmponieważ kokpit jest zawysoko uwzgędniać geo ramy. Suport w tej chwili jest 31,5 cm z amorem 80mm będzie 30,5 cm. Jak wymienie koła na więszke z amorem 80 mm będzie na fabrcznej wysokości a więc argument że suport będzie wyżej już można pożegnać. Teraz pytanie. Czy amor 80mm brać strikte pod 27,5 czy szukać 80 pod 26 cali która przyjmnie 27,5? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 15 Września 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Września 2014 Ogólnie to da się zrobić pełno prawny rower 27,5 na ramie 26. Mało tego uważam że niektóre ramy 26 są lepsze niż te nowe i ciągle poprawiane ramy strikte 27,5. I rower zbudowany na odpowiedniej ramie 26 będzie miał lepsze właściwości jezdne niż na ramie 27,5 które są tak naprawdę ciągle dopracowywane (miałem nie dawno scott 700 jeden z wyższych modeli i uważam że rama mojego canyona 26 jest po prostu lepsza pod względem geo niż ten scott )nie śmiać się proszę tylko;D ciężko przystać na Twoją prośbę :D i jeszcze chwilka.. :D dobre dobre.. staram się sobie wmówić, że to tylko Twoja osobista opinia oparta na wielomiesięcznym teście porównawczym wspomnianego scotta i porównywalnego modelu 26" ewentualnie nie rozumiesz słowa "pełnoprawny".. no i w sumie to wszystko by tłumaczyło. Co do amora-jeśli umiesz sobie to wszystko tak dobrze policzyć i dopasować powinieneś raczej nas uświadomić jaki ma być wideł a nie pytać. Do tej pory jakoś nie skorzystałeś z uwag tu zawartych. I tak wiesz lepiej. ps: choć jak możesz wytłumacz mi jaki to pełnoprawny i świetny rower z kołami 650b skoro nadal wymieniasz amora? I o ile będzie jeszcze świetniejszy jak Ci się wyostrzy kąt sterówki o 1*. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukaszl Napisano 15 Września 2014 Udostępnij Napisano 15 Września 2014 rozkład masy i wektorów ;D a skąd wiesz że te nowe przeliczniki są lepszę niż te które otrzymamy w ramie 26? czyżby amerykańscy naukowcy udowodnili na białych myszach? w sumie scott to chyba amerykańskie ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team anarchy Napisano 15 Września 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 15 Września 2014 w sumie scott to chyba amerykańskie jak by z lekka nie trafiłeś... Ale to drobnostka.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.