Skocz do zawartości

[amortyzator] długość dampera w ramie lapierre/koga x-controll


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

 

Posiadam dwie ramy Lapierre X-Controll oraz Koga Myiata X-Controll. Ramy wyglądają prawie identycznie. Chciałem dokupić do nich amortyzatory tylne ale nie jestem pewny czy na 100% były tam o długości 165mm. Bardzo prosiłbym o potwierdzenie, ew. podpowiedź jakiej długości szukać.

W ramie Koga był damper - Fox Float R niestety zepsuty. Czy da się sprawdzić na podstawie samego dampera jego długość montażową? Jego uszkodzenie polega na tym, że nie trzymał ciśnienia na wentylu i nawet po uszczelnieniu i napompowaniu go do 250psi nie podnosi się cały. Jego aktualna długość wynosi mniej więcej 150mm, a z tego co się orientuje Fox nie miał takiego w swojej ofercie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Były niegdyś 152mm. damper nawet nieszczelny powinien sie wysunąć ma max, chyba ze ma uszkodzony tłumik i to blokuje jego ruch. Trzeba sie podeprzeć internetami :P a internety mówią ... że te ramy nie są szczególnie podobne :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jest uszkodzony bo przy napompowaniu go do 300psi dobija go od razu jak siadam na rower i po wmontowaniu widać ewidentnie, że rama nie trzyma geometrii.

Moja Koga wygląda tak http://i.marktplaats.com/00/s/NzY4WDEwMjQ=/z/1fEAAOxyThVTYqm5/$_85.JPG a narzeczonej kupiłem Lapierra takiego http://i187.photobucket.com/albums/x224/Newton63/Image383.jpg tylko w innym malowaniu. Trójkąty i cały system vpp mają prawie identyczny. Na Kodze mam napisane, że cały system pochodzi od Lapierre X-Controll Pro MK II

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Internety piszą ze ma być damper 165x38, czyli typowy, choć teraz już nie stosowany standard.

 

Jeżeli damper sie nie wyciąga do 165mm, to ewidentnie jest uwalony tłumik, choć tam chyba nie ma co blokować skoku w ta stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Patrząc na długość tłoka i ten opis :

 

 

nawet po uszczelnieniu i napompowaniu go do 250psi nie podnosi się cały

można wysnuć twierdzenie,że ten Fox jest uszkodzony. To uszkodzenie występuje pod angielskim określeniem "stuck down" , a sam problem dotyczy komory negatywnej , a raczej zaworów w komorze negatywnej, które się przyblokowały. 

Tłumik jest do naprawy- można go wysłać albo do CultBikes ,albo do innych serwisów.

Czy do Lapierdacza masz tłumik?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie mam. Kupiłem tylko dwie ramy ze sterami i gość dał mi tego Fox ale nie był wliczony w cenę, dlatego nie wiem nawet czy na 100% po ew. serwisie podejdzie mi do ramy. Jak go rozłożę to da się stwierdzić jego długość montażową? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
Jak go rozłożę to da się stwierdzić jego długość montażową?

Teoretycznie tak,ale samo zdjęcie puszki komory powietrznej nic nie da. Musiałbyś całkowicie go rozłożyć,co wiąże się z opróżnieniem komory negatywnej ( czy też azotowej), a to moze doprowadzić do całkowitego uszkodzenia tłumika. 

Jeśli dobrze pamiętam,to X-controll ma skok 100 mm ,najczęściej przy tym skoku montuje się tłumiki o wymiarach 165x38. Teoretycznie można "rozciągnąć" zawieszenie do ok. 90% i zmierzyć ,czy tłumik o takiej długości wejdzie między mocowania. 

Możesz też zapytać użytkowników X-controli

http://www.forumrowerowe.org/topic/160677-11952g-lapierre-x-control/

lub, co chyba będzie najlepsze, napisać do Lapierra lub do Dealera ( Poręba )

 

Konkludując- stawiam na tłumik 165x38.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nic jej nie będzie :P Tą przecięta "uszczelke" zwiń ciaśniej i ułóż na miejsce to sie nie będzie przemieszczać. uszczelki nasmaruj smarem stałym, najlepiej do składania widelców i jeżeli tłumik pracuje poprawnie nie widzę potrzeby oddawania go do serwisu.


 

 

co wiąże się z opróżnieniem komory negatywnej ( czy też azotowej)

Fakt nie rozbierałem tego modelu foxa ale ... jakoś nie rozumiem co masz na myśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

80zł za serwis nie ma tragedii. Wydaje mi się, że i tak, któraś z uszczelek oprócz tego jest walnięta bo przy otwieraniu wybuchł. Myślałem, że na zawał zejdę :) Na damperach zbytnio się nie znam ale wynikałoby z tego, że w tej komorze z tłokiem wytworzyło się jakimś cudem duże ciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No bo nie spuściłeś powietrza. Normalnie jak sie spuszcza powietrze, uchodzi ono z komory pozytywnej a w negatywnej o ile nie ma zaworka ciągle jest powietrze i przy rozkręcaniu może właśnie tak zrobić.

 

To zwykły float r wiec nic skomplikowanego wewnątrz nie ma. Konstrukcja typowa, jak wiekszości damperów o ile sie nie mylę. Ale 80 zł z wymianą oleju ... to chyba dobra cena. zwłaszcza ze do napompowania komory ifp potrzeba narzędzia :P

 


 

 

Na damperach zbytnio się nie znam ale wynikałoby z tego, że w tej komorze z tłokiem wytworzyło się jakimś cudem duże ciśnienie.

owszem ok 200-300psi w zależności od modelu ;) jak nie chcesz pomalować swojego świata zużytym olejem, nie rozbieraj tej części bez uprzedniego spuszczenia ciśnienia :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

któraś z uszczelek oprócz tego jest walnięta bo przy otwieraniu wybuchł

Puklus, właśnie to miałem na myśli.

Typowe objawy tłumika w stanie Stuck Down.

Tak czy inaczej trzeba wysłać tłumik do serwisu.

 

 

Ma 165mm i teraz tłok pracuje normalnie

Mówiłem ,że 165mm. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...