KartofeL Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 (edytowane) Witam, Jestem zapalaony na MTB i jazdę po górach, mam też takie okolice - Góry Sowie. Ostatnio jednak zamarzyła mi się jazda na szosówce, ale ze względu na brak funduszy i szczęśliwe posiadanie 2 starych rowerów turystycznych po moich rodzicach coś postanowiłem pokombinować. Nie używane są już z 10 lat Chciałbym też tą damkę przeznaczyć dla mojej dziewczyny. Co możecie mi powiedzieć o tych rowerach? Opłaca się w to inwestować? Marzy mi się do tej ramy męskiej: - korba z dwoma blatami - mieszkam w górach - klamko-manetki - wydaje mi się, że to wygoda (nie wiem, nie jeździłem nigdy na szosówce) - kierownica szosowa - ma to być rower treningowy i wycieczkowy jednocześnie Mega mi się podoba rower kolegi z forum: https://lh4.googleusercontent.com/-YZ1hmxJVAXI/UbSWxfeCaeI/AAAAAAAAB7I/G6SE7QeKTBY/s1600/DSCF9228.JPG W ogóle uwielbiam takie kombinacje kolorów, niebieski to mój ulubiony. Mam zresztą niebieskie BMW (wiem, że kolega kolor dobrał z BMW), a kiedyś miałem niebieskiego Golfa. Fundusze im niższe tym lepiej. W ramie męskiej pedało (nie wiem czy tak to się odmienia) jest krzywo wkręcone, mam nadzieję, że na zdjęciach będzie widać. Kasety albo wolnobiegi (nie jestem do końca pewien) są w dobrym stanie, blaty korb też. Damka ma chyba jakieś dobre hamulce. Suport w męskiej do wymiany lub chociaż wyczyszczenia, nasmarowania, skasowania luzów - nie wiem co tam znajdę bo nie mam sprzętu do ściągnięcia tych korb (zdjęcia poglądowe). Opony popękane, ale przyjęły 5 atmosfer. Nie mogę odkręcić pedał, strasznie się zapiekły, klucze, żabki ześlizgują się już. Zapomniałbym: Rama męska: - rura podsiodłowa 56 cm - górna rura trójkąta 58 cm - ja 182 cm wzrostu, około 85 cm noga Siodło nie jest ustawione na mnie (tak dla sprecyzowania) za nisko jest dla mnie. Co o tym sądzicie? Edytowane 30 Maja 2014 przez KartofeL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 To nie jest przełajówka ! To są zwykłe rowery turystyczne czy turystyczno-miejskie. Z męskiego możesz coś złożyć ale ideału nie będzie. Pod baranek może się okazać, że przedni trójkąt jest zbyt duży/długi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KartofeL Napisano 30 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 (edytowane) O kurcze, a już myślałem, że coś z tego będzie. Już myślałem, że jakieś skarby z piwnicy wyciągnąłem, a tu lipa. Czyli nie opłaca się w to inwestować? A opłaca się je przywrócić do używalności i jeździć rekreacyjnie, czy lepiej spróbować sprzedać i kupić jakąś używaną szosówkę dla mnie, a dla dziewczyny to nie wiem. Jakieś sugestie? Zmieniłem nazwę tematu i określenie rowerów na bardziej adekwatne. Edytowane 30 Maja 2014 przez KartofeL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Grosze za to dostaniesz, chyba, że znajdziesz kogoś kto takie poszukuje lub poszczególne części. Zmienić tylko opony, złożyć, nasmarować i jeździć rekreacyjnie lub typowo miejsko , do tego są bardzo dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Potwierdzam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KartofeL Napisano 30 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 Kierownice chociaż przełożyć? Giętą do damki, prostą do męskiej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BikoBiko Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 (edytowane) Możesz. Zresztą ta z damki nie jest oryginalna, tam na pewno jaskółka była. Jeszcze jedno bardzo dobre zastosowanie tych rowerków to jako zimówki Edytowane 30 Maja 2014 przez BikoBiko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KartofeL Napisano 30 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 (edytowane) A co z krzywo wkręconym pedałem, uda mi się go odkręcić i uratować gwint w korbie? Ojciec ma zestaw do gwintowania. Co z demontażem korb i suportu? Która przerzutka lepsza? Z damki czy z męskiej ramy? Ale chyba i tak ich nie przełożę. Edytowane 30 Maja 2014 przez KartofeL Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 30 Maja 2014 Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 1. Jeśli ktoś na chama wkręcił pedał w aluminiową korbę to gwint już jest załatwiony. Możesz spróbować poprawić go gwintownikiem (masz gwintownik 9/16" x 20 tpi ?) tak żeby pedał się prosto wkręcał, ale mocny to ten gwint już nie będzie. Ew. mozna wkleic pedał na Loctite. Ja bym sie w to nie bawił. 2. Dziwne te korby, jakby ktoś w nich majstrował. Otwór pod ściągacz malutki, nie spotkalem ściagaczy do korb mniejszych niż M20. Moze ktos tulejowal korbę? Czy wewnątrz otworu jest gwint? Co to jest to błyszczące wenątrz otworu, jakby 3 kołeczki? Odblask od czola osi czy faktycznie jakies kołki w korbie? Śruba trzymajaca korbę była schowana, czy łeb był na zewnątrz korby? 3, Która przerzutka lepsza? W damce jest positron. Tu masz wątek o tym "wynalazku": http://www.forumrowerowe.org/topic/162178-przerzutka-tylna-shimano-positron-fh-problem-ze-zmiana-biegow/ A w drugim rowerze najtańsze shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KartofeL Napisano 30 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 30 Maja 2014 1. Jednak oba pedała są krzywo wkręcone, stawiam, że gwint był niestandardowy (wyczytałem, że może się tak zdarzyć). Nie wiem czy mam taki gwintownik, muszę ojca pytać a jego na razie nie ma, ale myślę, że prędzej korby zmienię, jeśli coś będę robić z tym rowerem. 2. Jest tam jakiś dziwny gwint tylko krótki 3 zwoje. Te kołeczki to nie wiem co to. Coś tam odblaskuje bo świeciłem lampką z telefonu. 3. Obie w sumie chodzą tak samo dobrze, wrzucają i zrzucają bez problemu. Wkurzyłem się, bo narobiłem się przy tym rowerze, wyczyściłem i nasmarowałem co mogłem włącznie z piastami a tu i tak nie da rady komfortowo jechać z krzywymi pedałami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Garlock Napisano 31 Maja 2014 Udostępnij Napisano 31 Maja 2014 Czyli wymień korby. Raz, że nie można ich po ludzku zdemontować, dwa, że mają skancerowane gwinty, trzy, że i tak chciałeś dwublatowe Te kołeczki może miałysłużyć jako opór dla śrub mocujących korby. Żeby zdjąć korby spróbuj lekko wkręcic śruby od korb (bez dokręcania) i przejechać sie kawałek. Zwykle korby luzują się. Jak nie, to zostaje ściągacz dwuramienny. Ew. jak masz trochę narzędzi samochodowych, to możesz spróbować ściągaczem do końcówek drążków, takim w tym stylu: http://m-hurt.kei.pl/fotki2/AE310110-3.JPG ale nie każdy podejdzie. Jak przerzutki działają to je na razie zostaw. Zawsze możesz wymienic, jak Ci sie rowery spodobają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi