Skocz do zawartości

[rower] Kross Level A3 2014 vs. A4 2013


stevcio

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim,

chciałbym zaczerpnąć Waszej opinii na temat dwóch rowerów, które są w kręgu mojego zainteresowania.

 

1. Kross Level A3 2014 - http://www.kross.pl/pl/2014/mtb-xc-26quot/level-a3

2. Kross Level A4 2013 - http://www.kross.pl/pl/2013/mtb-xc/level-a4

 

Powiem szczerze, że te wszystkie nazwy przerzutek, hamulców i amortyzatorów niewiele mi mówią. Chciałbym kupić dobry rower, który wystarczy mi na kilka lat i z którym nie będę miał za wiele problemów.

Dodatkowo za A4 2013 przemawia fakt, że w wielu sklepach onlineowych jest w promocyjnej cenie ok. 2000 zł.

 

Czy ten rok różnicy przy rowerze to jakiś duży skok technologiczny?

Zauważyłem też, że przy Krossach z 2014 nie widać spawów na ramie. Czy to znaczy, że jest ona łączona inną techniką niż w ramach z 2013 roku? Jeżeli tak, to czy jest to lepiej czy gorzej?

 

Będę wdzięczny za poradę, bo chciałbym kupić któryś z tych dwóch rowerów lada dzień.

Napisano

Co to znaczy ze sie zwijaja pod noga?

 

Sam mam ramke A6 z 2014 i na razie nic takiego nie zauwazylem.

 

 

 

 

A co do tych dwoch rowerkow do A4 lepiej wypada.

 

Fakt, cena jest duza.

 

Ale jesli chcesz miec w miare dobra ramke do dalszej rozbudowy to bralbym Levela.

Napisano

 

 

Co to znaczy ze sie zwijaja pod noga?

Jak pompujesz silnie pod górkę, to okolice suportu wraz z częścią tylnych widełek zginają się na boki. Postaw rower lekko pod kątem i ustań obok. Silnie naciśnij na pedał i zobacz jak pracuje rama. Potem powtórz te czynność na ramie Treka, Meridy czy nawet Kandsa. Zauważysz różnicę. Jak masz sztywniejszą ramę, to rower inaczej zachowuje się jak szybko jedziesz na zakrętach. Staje się bardziej przewidywalny i możesz na zakrętach jeszcze dokręcać korbą.

 

Niestety znaczna większość ram na rynku jest po prostu "plastelinowa" jak się je weźmie do ostrzejszego tańca. Kross miał naprawdę świetne ramy, ale koło 2010 roku. Potem poszli w Aluminium Lite, superlite, Marchwelite itd. Przecieniowali za ostro.

 

Kandsa ma mój kumpel z którym jeździmy po lasach i jest to niepodziewanie dobra i sztywna rama jak za tę cenę. Nic się nie ugina, ładnie jest pomalowana, ma wszelkie zaczepy jakie tylko sobie zamarzysz i ... jest tania. Na podstawę dobrego 26era sie nadaje.

Napisano

Też tak uważam. Level A4 2013 jest wyraźnie lepszy i to ogólnie lubiany rower z dobrymi opiniami.

 

W kolekcji 2014 są szpachlowane/szlifowane spawy, co wpływa głównie na estetykę. Jeśli jest skok technologiczny, to tylko w dół. Poza tym w tak niskich grupach to i tak są technologie sprzed jakich 8 lat :)

 

Tylko weź pod uwagę, że seria level to rowery z ambicjami sportowymi. Jeśli jesteś typem spokojnego terenowego turysty, a nie pomykacza, to może lepiej poszukać czegoś o mniej sportowej geometrii.

 

Tu mierzyli sztywność tych ram:

 

http://www.bike-advisor.com/reviews/bicycles-reviews/kross-level-a3-2012.html

 

I jest spoko.

 

 

Weighing 2.120 grams, the Level A3’s is one of the heaviest frames we met on the bikes we have disassembled for our testing purposes. But, there is still hope, as this increased weight enhances headtube  rigidity, which, according to our measurements is of 114.1 Nm/degree. For 10 kilograms force, the frame will twist less than 1 degree. This means that heavier cyclists will get along with the bike, which manages to provide the same performance when cornering or brakeing hard, whether you weigh 70 or 100 kg.

 

I to, o czym pisałem wyżej:

 

 

Rider’s position is sporty, slightly bent forward, and the agility of the bike is completed by a headtube angle of 71 degrees. Where some competitors in this segment prefer to play the card of stability, using an angle of 67-68 degrees, Kross boldly chooses an angle that will satisfy those riders who want quick feedback from the steering.

 

Napisano

 

 

Tylko weź pod uwagę, że seria level to rowery z ambicjami sportowymi. Jeśli jesteś typem spokojnego terenowego turysty, a nie pomykacza, to może lepiej poszukać czegoś o mniej sportowej geometrii.

W zasadzie chciałbym żeby rower był uniwersalny, tzn. nadawał się na wycieczkę z rodziną, ale rónież na samotne wypady gdzieś do lasu itp. tereny gdzie będę mógł trochę poszaleć.

To będzie mój pierwszy rower MTB, ale jakoś nie podejrzewam żebym wymianiał osprzęt na lepszy / wyższej klasy. W zawodach startować nie planuję, a dla mnie to i tak to będzie rower z wysokiej półki.

 

Jak wygląda sprawa z hamulacmi hydrauliczymi? W sieci naczytałem się, że są skomplikowane do naprawy i jak gdzieś w podróży się rozsypią to już pozamiatane. Czy rzeczywiście są podatne na uszkodzenia?

Napisano

W sportowości, o której pisałem nie chodzi ani o zawody, ani o uzupełnianie sprzętu do wyższych klas, ani o uniwersalność.

 

Po prostu daje bardziej pochyloną pozycję, niż większość innych rowerów w tym budżecie. Co jest super do szybszej jazdy w terenie, ale dla niektórych początkujących (i mniej początkujących) jest niewygodne, szczególnie jeśli nie są w dobrej formie fizycznej/nie mają wyćwiczonych mięśni postawy. No i siodełko jest racze twardo-sportowe, ale to łatwo wymienić.

 

Hamulce hydrauliczne nie są bardziej awaryjne. Po prostu trzeba więcej umiejętności, jeśli chce się je samemu serwisować, niż w przypadku V-braków. Poza tym w terenie mają pełno zalet, więc nie ma za bardzo sensu ich nie brać, skoro można je dostać w naszym budżecie. Do tego paradoksalnie mają w podróży znaczną zaletę względem V-braków, działają nawet przy mocno pogiętej obręczy.

 

Napisano

Ten z 2013 jest dosc spoko,w miare dobry osprzet i fajna baza do rozbudowy...ten z 2014 ma rame "wypieszczona" taka zeby sie podobala ale jest na pewno slabsza od tej ze spawami na wierchu..W A4 masz swietna jak na swoja klase korbe ktora jest naprawde niezawodna, dobra przerzutka z tylu duzo lepsza niz w tym z 2013 roku jak i z przodu..Hamulce spoko i ogolnie jakbys mial jechac w gory to lepiej na A4..

To tylko moja opinia..Bralbym na twoim miejscu A4 z 2013 roku 

 

 

przy jezdzie o jakiej piszesz o hamulce sie nie bedziesz martwil na pewno,wystarczy raz na jakis czas zrobic przeglad ktory nie jest niczym trudnym i na pewno zalapiesz to bez problemow..Ja od lat jezdze na hamulcach hydraulicznych zaczynajac od najnizszych klas i nigdy nie mailem zadnych problemow.Jak zaczynalem nie wiedzialem o nich zupelnie nic..

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...