Skocz do zawartości

[kaseta] czy czas wymiane?


Zbyhoo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, ostatnio wreszcie zajechalem naped i taraz bede wreszcie mogl go wymienic i takie moje pytanie:

Wymieniam korbe i łancuch i czy kasete tez nalezy wymianic jako całosc ze wszystkim, i jak moge domowym sposobem zmierzyć zużycie koronek. PS: przebieg napedu 3000km :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wymieniasz łańcuch powinieneś wymienić również kasete - gdybyś tego nie zrobił, po pewnym czasie nowy łańcuch wyglądałby jak jego poprzednik, ponieważ przystosowałby się do starej, na pewno nieprostej kasety.

 

Pozdrawiam <_<

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mi sie też to udało !!

dwa lata temu kupiłem sobie kasete 8 rzedową sh LX , mając ja w reku pojechałem do bardzo dużego sklepu rowewrowego ( prawie hurtowni) w Gliwicach. Panu pokazałem kasete i poprosiłem o dobry łańcuch , wybral mi jakiś za 78 zł i powiiedział że bedzie dobry (nazwy firmy nie pamietam) , niestety kolejnego łańcucha tym razem srama pc-58 nie udało sie juz założyć ( po 600 km) i na tym badziewiu dojechałem do 2,5 tys km i napęd padł łacznie z korbą !!!!!!!!!, kaseta była zmasakrowana a łańcuch dłuższy o 1,5 metra od wyjsciwego....

szkoda że nie pamietam nazwy tej firmy ale spotkałem sie z nia tylko raz ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pozwole sobie podczepic sie do tematu

 

mam podobny problem, moja kaseta wyglada w ten sposób(zdjęcie przed czyszczeniem jakby sie ktos zbulwersował :angry2: )

 

zdjęcie 1, zdjecie 2. (najmniejsze ząbki spiłowane trochę)

 

no i co z tym zrobić?? Cały napęd jest po 3070 km, nic przez cały czas nie zmieniane. Korba tak na oko wyglada na nie zajechaną. Z tego co wyżej przeczytałem to polecicie mi wymiane całego napędu, ale na to nie mam za bardzo kasy. Tak więc lepiej będzie zostawić to niech się zajedzie do końca, czy lepiej wymienić samą kasetę??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oki, uspokoiliście mnie.

 

Chodziło o to, że najczęściej jeżdżę na biegach najwyższych z tyłu, więc tak jakby na 6, 7, 8. No i na owej 7 można dostrzec lekko wytartą zębatkę (ząbki są trochę mniejsze niż na reszcie). Pomyślałem więc, że korzystanie z tego będzie prowadzić do dalszego wycierania się całego napędu i do jego gorszej pracy (łańcuch dopasuje się do tych powycieranych, wskakując na pozostałe będzie siał zniszczenie albo po prostu nie zeskoczy). Jestem jedynie może trochę za bardzo zapobiegliwy no i czarno wiedze czasami:)

 

No ale już dobrze, dzięki za poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...