Karinkton Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 Witam!Czym różnią się te rowery, że rower przełajowy jest wytrzymalszy i lepszy do piachu, szutru i nierównych powierzchni?Czytałem, że widelce są z tych sanych materiałów, ramy też, a także koła. Inna jest geometria. Więc co w CX jest wytrzymalszego, że się nadaje w trudniejszy teren? Bo chyba nie same szersze opony.Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klosiu Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 No to co że z tych samych materiałów? Ramy górali, ich osprzęt i koła też są z tych samych materiałów. Inna jest geometria. Co więc w góralu jest wytrzymalszego że nadaje się w jeszcze trudniejszy teren? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karinkton Napisano 28 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 Więc to tylko od grometrii zależy? I porównując np. Obręcze MTB, a CX, to CX nie pocentruje się jakbym jechał po nierównym rerenie szosówką z szerokimi oponami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rufus414 Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 W góralu będziesz miał amortyzator i wielkie opony. Obręcz jest odsunięta od ziemi za pomocą dętki z niedużym ciśnieniem i opony z grubym bieżnikiem. Dodatkowo amortyzator częściowo eliminuje siły działające "z góry", czyli nasz ciężar. Obręcze poza tym mogą mieć różną budowę i różny przekrój. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karinkton Napisano 28 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 Załóżmy, że nie mam amortyzatora i mam opony 1,75. Chodzi mi o to, że jak fo roweru szosowego dam najszersze opony, to będzie można jeździć w bardziej wymagający teren, jak CX. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
squadak Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 Wątpię, że wciśniesz opony 1,75 (44mm) do szosówki. To właśnie jest podstawowa różnica pomiędzy Cx a szosą. Do kolarki może nie wejść już nawet 700C x 33, tymczasem niektóre przełaje mieszczą nawet 29x1.9. Same obręcze też są inne, mocniejsze i szersze. Kolejna różnica to geometria, CX jest zazwyczaj krótszy (górna rura), dzięki czemu rower jest zwrotniejszy. Ramy przełajowe są też trochę mocniejsze, albo ,jak kto woli, mniej filigranowe i coraz częściej przystosowanie pod hamulce tarczowe. Wysłane z mojego LG-P760 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karinkton Napisano 29 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 Dzięki za odpowiedź. A czy rower przełajowy do 2500 zł ( np. http://www.merlincycles.com/sensa-cyclocross-sale-bike-68514.html ), także spełnia te symagania? Czy raczej droższe modele? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 Ramy przełajowe są też trochę mocniejsze, albo ,jak kto woli, mniej filigranowe i coraz częściej przystosowanie pod hamulce tarczowe. I nie tylko. Standardem jest w przełajówkach stosowanie układu hamulcowego typu cantilever z uwagi na to, że ten układ jest znacznie bardziej odporny w środowisku błotnym niż typowy system szosowy http://www.wigglestatic.com/images/avid-shorty-ult-zoom.jpg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 Może i głupie to będzie pytanie ale...: czemu właściwie canti, a nie v-brake? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertrobert1 Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 Może najpierw przeczytaj http://www.magazynrowerowy.pl/index.php?id=499&backPID=475 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 29 Maja 2014 Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 Dzięki, wszystko jasne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karinkton Napisano 29 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 29 Maja 2014 Ma ktoś z Was przełajówkę do 2,5 - 3 tysięcy zł i może powiedzieć jakieś spostrzeżenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.