COOLoo Napisano 28 Maja 2014 Napisano 28 Maja 2014 Cześć, przeciąłem dzisiaj Saguaro. Czyli nie są aż taki pancerne :/ I teraz mam pytanie, czy do jazdy bezdętkowej mogę ją załatać łatką? Zamieszczam zdjęcia rozcięcia oraz łatek, które z powodzeniem do tej pory stosowałem do łatania opon. https://www.dropbox.com/sh/y95bzdfcn6ob6o3/AADB5RwdeekJyfQWya1nLo5Qa Czy będę musiał kupić nową oponę. Dodam, że opona musi być na 100% pewna, bo maraton za kilka dni. Pozdrawiam
Mod Team michuuu Napisano 28 Maja 2014 Mod Team Napisano 28 Maja 2014 opona musi być na 100% pewna, bo maraton za kilka dni. No to odpowiedź nasuwa się sama - kup nową. Z łatką można się pobawić przy takim uszkodzeniu ale nie ryzykował bym na zawodach. Przy dętce ratowałem już takie uszkodzenia ale tutaj nie będę wróżył.
.PaVLo. Napisano 28 Maja 2014 Napisano 28 Maja 2014 Ja niedawno przeciąłem Nobby Nic z boku, oponę zszyłem żyłką i podkleiłem dużą łatką od środka i małą od zewnątrz i już trzy maraton przejechała na mleczku i się trzyma, więc warto spróbować, najwyżej będziesz parę łatek w plecy .
Mod Team michuuu Napisano 28 Maja 2014 Mod Team Napisano 28 Maja 2014 najwyżej będziesz parę łatek w plecy albo jeden maraton.
COOLoo Napisano 28 Maja 2014 Autor Napisano 28 Maja 2014 albo jeden maraton. I właśnie to nie wchodzi w grę. Gdyby były 2 tygodnie, to może i bym potestował takie rozwiązanie. Teraz nie ma tyle czasu. oponę zszyłem żyłką Jaką? Są specjalne nici do opon. Warto się w to bawić?
Mod Team michuuu Napisano 28 Maja 2014 Mod Team Napisano 28 Maja 2014 Warto się w to bawić? Masz do zaoszczędzenia ok. 150,-zł więc warto.
COOLoo Napisano 28 Maja 2014 Autor Napisano 28 Maja 2014 No to opona zszyta żyłką. Z drugiej strony porządna łata. Właśnie się wszystko klei. Najwyżej będzie jako treningowa do jazdy z dętką.
.PaVLo. Napisano 28 Maja 2014 Napisano 28 Maja 2014 Żyłka jak najcieńsza, ona ma tylko za zadanie ściągnąć przerwane włókna, potem podklejamy najpierw od środka dużą łatka i najlepiej zostawić to na dzień i na drugi zakleić od zewnątrz i też zostawić na jakiś czas aby dobrze się to zakleiło. Za każdym razem polecam zacisnąć oponę z łatką w imadło i jakieś deseczki itp.
COOLoo Napisano 28 Maja 2014 Autor Napisano 28 Maja 2014 na zewnątrz też łatka czy kawałek dętki? A może tylko oblać żyłkę klejem cyjanoakrylowym (czytałem o takiej metodzie).
.PaVLo. Napisano 28 Maja 2014 Napisano 28 Maja 2014 Na zewnątrz też łatka na kleju i podobnej wielkości co pod spodem.
COOLoo Napisano 28 Maja 2014 Autor Napisano 28 Maja 2014 Ok. Dzięki. Pewnie założę tę oponkę dopiero po maratonie. Kupuję coś nowego dla pewności. Szkoda mi jej bo ma dopiero 2 miesiące. Może będzie działać, a nowy Maxxis Ikon będzie bardziej na zawody.
Mod Team michuuu Napisano 29 Maja 2014 Mod Team Napisano 29 Maja 2014 A może tylko oblać żyłkę klejem cyjanoakrylowym Cyjanoakryl jest sztywny po utwardzeniu więc raczej słabo. Trzeba by coś elastycznego zapodać żeby pracowało razem z oponą.
.PaVLo. Napisano 29 Maja 2014 Napisano 29 Maja 2014 A to moje krótkie boje z wymianą zewnętrznej łatki, która była malutka i powoli odchodziła, wiec wolałem ją zastąpić nową i dużą W oponie dziura na około 13mm, nie zdejmowałem jej, bo zalana jest mleczkiem i ładnie ułożona na obręczy, wiec nie chciałem sobie robić dodatkowej roboty
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.