Skocz do zawartości

[hamulce] zmiana mechanicznych na hydrauliczne - jakie są problemy?


refflux

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam pytanie - czysto teoretyczne - jeśli chciałbym zmienić hamulce w rowerze z mechanicznych na hydrauliczne, to co z ramą i pancerzykami? trzeba to jakoś przerobić/można używać starych mocowań do pancerzyków/trzeba kupić nową ramę? Z przodu to nie problem, ale z tyłu już tak.

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

o to mi wlasnie chodzi. Przeciez pancerzyk sie w tym miejsu konczy i jest ten element wezszy z jednej strony.

Coś ściemniasz ;) Pancerz linki hamulca jest w jednym kawałku od klamki do zacisku hamulca. Środkowa przelotka (ta dla linki hamulcowej) jest bez zwężki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no musi być w jednej, skoro jest to hamulec hydrauliczny. ale jak mam mechaniczne na lince, to czesc linki jest odslonieta ( u mnie akurat na gornej rurze ramy) i na tej przelotce musi sie ten pancerzyk skonczyc, czyli jesli wchodzi z jednej jej strony (od kierownicy) a po drugiej stronei sie blokuje (od siodelka) to chyba jest zwezona ta przelotka. dodam, ze pancerzyk caly czas ma jednakowa grubosc. Chyba, ze az tak duza roznice robia koncowki do pancerzykow, ale nie wydaje mi sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaca911 To Ty ściemniasz. Dobrze powiedział i nie rozumiem Twojego posta. Rama ogólnie jest przystosowana do v-brake jeżeli ma piwoty i może mieć, ale nie wszystkie mają dodatkowe przelotki na wypadek montażu hydraulicznego hamulce. Jeżeli rama nie jest przystosowana do v-brake'ów to wtedy faktycznie są przelotki już tylko do hydraulicznych bez zwężenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nad górną ramą? Co? Jak? Rama w rowerze jest tylko jedna o ile mi wiadomo. Chyba, że coś się zmieniło, a ja o tym nie wiem. :D Wszystkie linkowe rozwiązania mają przelotki, a pancerze nie są w jednej całości od początku do końca. Nie wiem o co Ci chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaca911

Mogę ci wysłać zdjęcia. Mam cztery przelotki 3 na linii (hamulec i przerzutki) i jedna szeroką na przewód hydrauliczny. Widziałem też adapter doczepiany do wąskich przelotek żeby przeprowadzić hydraulika. Znajdują się tam gdzie myślisz. Górna rura dużego trójkąta.

 

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, chodziło o górną rurę (kiedyś zwana poziomą przed ramami slopingowymi) nie ramę ;)

Tak jak pisałem wszystkie rowery jakie posiadam mają linki prowadzone pod rurami czy to górną czy to dolną ale pod. Większość rowerów jakie widziałem miały linki prowadzone tak samo. W takim układzie linka hamulca jest poprowadzona w jednym całym pancerzu od klamki do hamulca. Ale dzisiaj oglądałem rower kumpla z linkami poporowadzonmi nad górną rurą i tam faktycznie są trzy gołe linki, dwie zewnętrzne od przerzutek, środkowa od hamulca.

 

Sorrki za zamieszanie, ale jak mawiają Chińczycy "człowiek uczy się całe życie"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mariuszpk i Jaca911 Mieszacie tylko niepotrzebnie a z waszych wypowiedzi mało rozumiem. Chyba dwa rowery widzieliście w życiu, każdy swój. Są różne rozwiązania prowadzenia linek i pancerzy. To czy linka jest prowadzona na górze, w ramie, czy gdziekolwiek indziej nie ma wpływu na to czy będzie to w pełnym pancerzu, czy nie. Inaczej mówiąc piszecie bzdury. Ja mam racje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...