Skocz do zawartości

[Btwin Fit 500] - jakie opony do miasta?


chwesiu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

2 tygodnie temu zakupiłem taki rower: http://www.decathlon.pl/rower-szosowy-fit-500--id_8239798.html - niestety nie była to do końca przemyślana opcja, ponieważ opony w tym rozmiarze (700 x 23c) są po prostu zbyt delikatne (przez tydzień jazdy trzykrotnie zmieniałem dętki) na moje potrzeby - jazda w 70-80 % po miejskiej ulicy, 20-30 % ścieżki rowerowe.

I teraz mam dylemat: czy założyć szersze opony? Jeżeli tak, to maksymalnie jak szerokie? Jakiś konkretny, wytrzymały model (od szybkości jazdy ważniejsza jest dla mnie "bezawaryjność")? Czy po prostu zrezygnować, sprzedać ten rower i kupić inny, odpowiadający moim potrzebom?

 

Nie ukrywam, że wolałbym wymienić opony i dalej cieszyć się jazdą, ponieważ oprócz tego problemu rowerek jest super, a sprzedając praktycznie nowy rower na starcie straciłbym kilkaset złotych, ale niestety jestem początkujący jeżeli chodzi o szosę i nie mam pojęcia, jakie wybrać opony - serdecznie proszę o pomoc.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przyjrzyj się tym dziurom w dętkach - czy to aby nie podwójne równoległe nacięcia wzdłuż dętki? Mam single speeda na oponach 700x25C (tylko nieco szersze) i na początku borykałem się z bardzo częstymi defektami. Ale większość przebić miała właśnie taką formę - i sądzę, że była wynikiem "dobijania" obręczy, a nie zewnętrznego urazu. Proponuję założyć grube opaski/taśmy na obręcze (może nawet przewymiarowane, na szersze koła; może podwójne) i pilnować wysokiego ciśnienia w oponach. Być może w ten sposób uda się problem ograniczyć. U mnie to sporo zmieniło, przymusowe postoje notuję rzadziej. Poza tym oczywiście ostrożna jazda po wertepach i wysokich krawężnikach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A przyjrzyj się tym dziurom w dętkach - czy to aby nie podwójne równoległe nacięcia wzdłuż dętki? Mam single speeda na oponach 700x25C (tylko nieco szersze) i na początku borykałem się z bardzo częstymi defektami. Ale większość przebić miała właśnie taką formę - i sądzę, że była wynikiem "dobijania" obręczy, a nie zewnętrznego urazu. Proponuję założyć grube opaski/taśmy na obręcze (może nawet przewymiarowane, na szersze koła; może podwójne) i pilnować wysokiego ciśnienia w oponach. Być może w ten sposób uda się problem ograniczyć. U mnie to sporo zmieniło, przymusowe postoje notuję rzadziej. Poza tym oczywiście ostrożna jazda po wertepach i wysokich krawężnikach.

Dziękuje za podpowiedź - możesz polecić jakieś konkretne opaski (bądź firmę)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za podpowiedź - możesz polecić jakieś konkretne opaski (bądź firmę)?

 

Konkretnych nie mogę polecić, moje zakupy są przypadkowe. W każdym sklepie dostaniesz, może warto obgadać temat ze sprzedawcą. Ale przeczytaj sąsiedni temat i ew. tam dopytaj.

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/161742-detka-opona-irytujace-przebicia-detki/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...