chwesiu Napisano 27 Maja 2014 Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 Witam, 2 tygodnie temu zakupiłem taki rower: http://www.decathlon.pl/rower-szosowy-fit-500--id_8239798.html - niestety nie była to do końca przemyślana opcja, ponieważ opony w tym rozmiarze (700 x 23c) są po prostu zbyt delikatne (przez tydzień jazdy trzykrotnie zmieniałem dętki) na moje potrzeby - jazda w 70-80 % po miejskiej ulicy, 20-30 % ścieżki rowerowe. I teraz mam dylemat: czy założyć szersze opony? Jeżeli tak, to maksymalnie jak szerokie? Jakiś konkretny, wytrzymały model (od szybkości jazdy ważniejsza jest dla mnie "bezawaryjność")? Czy po prostu zrezygnować, sprzedać ten rower i kupić inny, odpowiadający moim potrzebom? Nie ukrywam, że wolałbym wymienić opony i dalej cieszyć się jazdą, ponieważ oprócz tego problemu rowerek jest super, a sprzedając praktycznie nowy rower na starcie straciłbym kilkaset złotych, ale niestety jestem początkujący jeżeli chodzi o szosę i nie mam pojęcia, jakie wybrać opony - serdecznie proszę o pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 27 Maja 2014 Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 To są obręcze szosowe (tak mniemam), nawet opona 28C będzie dla nich spora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yarad Napisano 27 Maja 2014 Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 A przyjrzyj się tym dziurom w dętkach - czy to aby nie podwójne równoległe nacięcia wzdłuż dętki? Mam single speeda na oponach 700x25C (tylko nieco szersze) i na początku borykałem się z bardzo częstymi defektami. Ale większość przebić miała właśnie taką formę - i sądzę, że była wynikiem "dobijania" obręczy, a nie zewnętrznego urazu. Proponuję założyć grube opaski/taśmy na obręcze (może nawet przewymiarowane, na szersze koła; może podwójne) i pilnować wysokiego ciśnienia w oponach. Być może w ten sposób uda się problem ograniczyć. U mnie to sporo zmieniło, przymusowe postoje notuję rzadziej. Poza tym oczywiście ostrożna jazda po wertepach i wysokich krawężnikach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chwesiu Napisano 27 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 A przyjrzyj się tym dziurom w dętkach - czy to aby nie podwójne równoległe nacięcia wzdłuż dętki? Mam single speeda na oponach 700x25C (tylko nieco szersze) i na początku borykałem się z bardzo częstymi defektami. Ale większość przebić miała właśnie taką formę - i sądzę, że była wynikiem "dobijania" obręczy, a nie zewnętrznego urazu. Proponuję założyć grube opaski/taśmy na obręcze (może nawet przewymiarowane, na szersze koła; może podwójne) i pilnować wysokiego ciśnienia w oponach. Być może w ten sposób uda się problem ograniczyć. U mnie to sporo zmieniło, przymusowe postoje notuję rzadziej. Poza tym oczywiście ostrożna jazda po wertepach i wysokich krawężnikach. Dziękuje za podpowiedź - możesz polecić jakieś konkretne opaski (bądź firmę)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yarad Napisano 27 Maja 2014 Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 Dziękuje za podpowiedź - możesz polecić jakieś konkretne opaski (bądź firmę)? Konkretnych nie mogę polecić, moje zakupy są przypadkowe. W każdym sklepie dostaniesz, może warto obgadać temat ze sprzedawcą. Ale przeczytaj sąsiedni temat i ew. tam dopytaj. http://www.forumrowerowe.org/topic/161742-detka-opona-irytujace-przebicia-detki/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 27 Maja 2014 Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 Chcesz mieć pewne to kup opaski Schwalbe, Michelin ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.