artur76 Napisano 27 Maja 2014 Udostępnij Napisano 27 Maja 2014 (edytowane) Na początek chciałbym Was wszystkich serdecznie powitać Ostatnimi dniami zakupiłem Kellysa Imagine z 2009r. Rower nowy i nieużywany. Posiada taki oto, tytułowy amortyzator RST F1RST AIR Jako, że to mój pierwszy, w miarę solidny widelec nie znam się na tym zbytnio a od lektury pomocnych tematów zaczynam siwieć jeszcze bardziej... Po pierwszych jazdach zauważyłem, że zaczął coraz głośniej "syczeć" w rejonach uszczlek kurzowych przy dynamicznym rozkurczaniu. Póki co przeczyściłem sprayem silikonowym ale chciałbym samodzielnie przeprowadzić jego serwis, na razie podstawowy, gdyż leżał wiele lat i z pewnością przyda mu się smarowanie. Jedyne co znalazłem to film z YouTube przedstawiający operacje smarowania, oraz (jeśli się nie mylę) procedurę pełnego serwisu. Tutaj pytanie pierwsze - czy mogę się śmiało wzorować na tych prezentacjach czy jeszcze zwrócić na coś uwagę? Kolejne pytanie - przewertowałem już wszystko co się dało, łącznie z siermiężną www RST i znalazłem kilka service manuali jednak nie wiem który jest właściwy ( wszystkie są ze sprężyną w goleni a mój chyba takowej nie posiada zatem już całkowicie się w tej kwestii pogubiłem...). Czy mógłbym prosić o wskazanie prawidłowego? Dalej pytanie o niezbędne smary i olej. Jaki smar najlepiej wybrać do podstawowego serwisu? Wystarczy jeden czy muszą być różne - do goleni, uszczelek, uszczelek kurzowych jeśli takowe posiadam? Jaki olej o jakiej charakterystyce wybrać do pełnego serwisu? Przeglądałem tutejszy poradnik i naprawdę nie mam pojęcia na co zwrócić uwagę i który będzie najlepszy. Najlepiej jakieś dobre zamienniki, gdyż nie chciałbym wydawać fortuny na firmowe naklejki a zarazem uniwersalne, gdyż chciałbym też synowi przesmarować Gilę w jego Kellysie. Amortyzator jest jak nowy zatem sądzę, że nie będzie potrzeby wymiany jakichkolwiek uszczelek jednak tak przyszłościowo chciałbym wiedzieć czy są dostępne zestawy do tego niemłodego już widelca? Na stronie partnera Velo widzę jedynie zestaw uszczelek kurzowych do First 30 za 69zł ( straszna drożyzna czy mi się wydaje?), wewnętrznych uszczelek nigdzie znaleźć nie mogę a uzyskać informację od któregoś z partnerów dystrybutora to jakaś abstrakcja i jedyne co potrafią doradzić to "zapraszamy do nas na pełen serwis za 180zł"... na co średnio mam ochotę. Z góry serdecznie dziękuję za pomoc i odpowiedzi na powyższe pytania i wątpliwości ! Pozdrawiam Edytowane 27 Maja 2014 przez artur76 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.