Skocz do zawartości

[tarcza] Nierówna


jogi109

Rekomendowane odpowiedzi

Jest grubsza czy jest krzywa ? Jeżeli jest grubsza to o ile mikronów czy setnych mm ? Jak długo ją używasz, rozumiem że masz ją od nowości ? 

 

Co do rozwiązania to jeżeli jest rzeczywiście grubsza i idealnie prosta to można z niej zeszlifować z 200 mikronów materiału u tokarza. Kosztuje to kilkadziesiąt złotych. Nie słyszałem jednak żeby ktoś miał takie problemy w rowerze i nie wiem czy to będzie ci się opłacało. Najczęstszą przyczyną nierównego zużywania się tarcz są kiepskiej jakości klocki ale to raczej w motorach i samochodach.  

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano tłumaczę.

Tarcza jest uzywana, a przeze mnie 300 km. Jest prosta, Dlaczego?

Zrobiłem taki teścik:

założyłem na klamkę gumkę i docisnąłem tak, by łapało bardzo minimalnie. tylko spowalniało. Jak się jedzie rowerem, to czuć takie bujanie przód tył (oczywiście jak nie zacisnięta klamka to wszystko ok) oraz jak podniesiemy tylne koło i zakręcimy, to w dwóch miejscach zwalnia, gdy jest tak troszkę wciśnięte. Moje zdziwienie było identyczne jak wasze. Przecież jak byłaby krzywa, to w czasie obrotu podginałaby się w tych miejscach, ale koło nie zwalniałoby w powietrzy tak raptownie. Poza tym to nie jest ocieranie o klocki, ale ewidentnie tarza się jakby blokuje między nimi, gdzie w czasie reszty obrotu przechodzi swobodnie. 

Spłodzę jutro film jak to wygląda.

Mój typ to poprostu pulsacyjne hamowanie tylnym hamulcem + częste "szybkie" łapanie tylnego koła + zbieg innych okoliczności=moja sytuacja.

Tarcza G3CS 160 mm, hampel BR-615

Pozdro.


Jak to jest grubsza? Obstawiam, że uległeś złudzeniu optycznemu.

Ale tego nie widać, tylko czuć xD

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grubość możesz sprawdzić tylko suwmiarka. Twoim sposobem możesz jedynie wykryć biocie tarczy i to jest normalne. Dzieję się to od temperatury. 

Jak się tego pozbyć jest opisane tutaj. 

http://www.forumrowerowe.org/topic/28199-tarcza-prostowanie/

Polecam klucz francuski. 

Jak chcesz sprawdzić gdzie i w którą stronę odchylić tarczą,  obracaj wolno kołem. Jak będzie obcierać spróbuj włożyć kawałek papieru między klocki a tarczę. Po jednej stronie papier będzie się blokował a po drugiej wchodził luźno. Zobaczysz że tarcza jest krzywa a nie gruba. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma opcji aby tarcza w jednym miejscu była krzywa, zwłaszcza Avid G3, która jest bardzo markową i porządnie zrobioną tarczą (używam takich), moim zdaniem to albo tarcza jest krzywa (zagięta) albo oś, lub wybite (zatarte) łożyska w piaście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...