jogi109 Napisano 25 Maja 2014 Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Mam takiego problema, że tylny hamulec pulsuje. Już wyczaiłem, ze tarcza w dwóch miejscach jest grubsza. Jak to mogło powstać? Robić coś z tym, czy czekać aż się wyrówna (w co wątpię) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.PaVLo. Napisano 25 Maja 2014 Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Tarcza raczej bije nić jest grubsza, palcami ja podprostuj . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 25 Maja 2014 Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Jak to jest grubsza? Obstawiam, że uległeś złudzeniu optycznemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuszpk Napisano 25 Maja 2014 Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Jest grubsza czy jest krzywa ? Jeżeli jest grubsza to o ile mikronów czy setnych mm ? Jak długo ją używasz, rozumiem że masz ją od nowości ? Co do rozwiązania to jeżeli jest rzeczywiście grubsza i idealnie prosta to można z niej zeszlifować z 200 mikronów materiału u tokarza. Kosztuje to kilkadziesiąt złotych. Nie słyszałem jednak żeby ktoś miał takie problemy w rowerze i nie wiem czy to będzie ci się opłacało. Najczęstszą przyczyną nierównego zużywania się tarcz są kiepskiej jakości klocki ale to raczej w motorach i samochodach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 25 Maja 2014 Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Płacąc kilkadziesiąt zł za taką usługę to lepiej kupić nową tarczę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 25 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Ano tłumaczę. Tarcza jest uzywana, a przeze mnie 300 km. Jest prosta, Dlaczego? Zrobiłem taki teścik: założyłem na klamkę gumkę i docisnąłem tak, by łapało bardzo minimalnie. tylko spowalniało. Jak się jedzie rowerem, to czuć takie bujanie przód tył (oczywiście jak nie zacisnięta klamka to wszystko ok) oraz jak podniesiemy tylne koło i zakręcimy, to w dwóch miejscach zwalnia, gdy jest tak troszkę wciśnięte. Moje zdziwienie było identyczne jak wasze. Przecież jak byłaby krzywa, to w czasie obrotu podginałaby się w tych miejscach, ale koło nie zwalniałoby w powietrzy tak raptownie. Poza tym to nie jest ocieranie o klocki, ale ewidentnie tarza się jakby blokuje między nimi, gdzie w czasie reszty obrotu przechodzi swobodnie. Spłodzę jutro film jak to wygląda. Mój typ to poprostu pulsacyjne hamowanie tylnym hamulcem + częste "szybkie" łapanie tylnego koła + zbieg innych okoliczności=moja sytuacja. Tarcza G3CS 160 mm, hampel BR-615 Pozdro. Jak to jest grubsza? Obstawiam, że uległeś złudzeniu optycznemu. Ale tego nie widać, tylko czuć xD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuszpk Napisano 25 Maja 2014 Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Grubość możesz sprawdzić tylko suwmiarka. Twoim sposobem możesz jedynie wykryć biocie tarczy i to jest normalne. Dzieję się to od temperatury. Jak się tego pozbyć jest opisane tutaj. http://www.forumrowerowe.org/topic/28199-tarcza-prostowanie/ Polecam klucz francuski. Jak chcesz sprawdzić gdzie i w którą stronę odchylić tarczą, obracaj wolno kołem. Jak będzie obcierać spróbuj włożyć kawałek papieru między klocki a tarczę. Po jednej stronie papier będzie się blokował a po drugiej wchodził luźno. Zobaczysz że tarcza jest krzywa a nie gruba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.PaVLo. Napisano 25 Maja 2014 Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Nie ma opcji aby tarcza w jednym miejscu była krzywa, zwłaszcza Avid G3, która jest bardzo markową i porządnie zrobioną tarczą (używam takich), moim zdaniem to albo tarcza jest krzywa (zagięta) albo oś, lub wybite (zatarte) łożyska w piaście. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.