seczuan Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 Witam dzisiaj podczas jazdy na zablokowanym amorze zjechałem z krawężnika, blokada puściła i amor zaczął normalnie pracować. Po przełączeniu manetki na zamknięcie blokada już nie działała. Manetka szła do końca niby że blokuje ale już nie odbija z powrotem i teraz nie blokuje skoku rozkręciłem bo myślałem że tylko linka popuściła ale ta się trzymała i nie wiem o co kaman teraz z tym. tak powinno być jak będzie zablokowane a tak po odblokowaniu, ale nie wraca Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 Obawiam się, że to mechaniczne uszkodzenie tłumika. Mogła pójść uszczelka, bądź korpus pękł. Mój LOD miał podobne objawy, jak korpus pękł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seczuan Napisano 23 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 co da się z tym zrobić ?mogę tak jeździć ? generalnie amortyzator pracuje tyle że nie ma blokady. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 A tłumienie powrotu jest? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seczuan Napisano 23 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 właśnie kręciłem i wszystko wskazuje że jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 To wykręć tłumik (śrubkę na dole poluzować, uderzyć gumowym młotkiem, wykręcić całkiem, wykręcić górny korek). Jeżeli nie ma uszkodzeń mechanicznych (pęknięć, złamań) to pewnie uszczelka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 23 Maja 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 Jeżeli po przekręceniu zębatki nic sie nie zmienia, to tłumik padł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seczuan Napisano 23 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 A tłumienie powrotu jest? tak w ogóle to nie wiem czy działa czy nie znasz jakiegoś magika z Oleśnicy który mógłby zaglądnąć w ten amor bo ja to mogę go tylko młotkiem 10 kg ostukać co najwyżej idę po browar bo mi to psychikę zgniotło amor za 1000zł i rozplaszczył się po 650 km przy zjeździe z krawężnika czy mogę na tym jeździć? ( nie ukrywam że przyjechałem do domu jeszcze z 8 km i leciałem polną drogą z 35km/h i ładnie mi chodził ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 (edytowane) Ja bym próbował wysłać to na gwarancję. A jeżeli zajdzie potrzeba wymiany tłumika na własny koszt to trzeba się liczyć ze sporymi kosztami, bo to najwyższy model. Sam tłumik 300zł z tego co się dowiadywałem do swojego Epicona. PS Miło w końcu powitać kogoś z Oleśnicy Edytowane 23 Maja 2014 przez MokryxD Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seczuan Napisano 23 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 trochę lipa muszę poszukać faktury zresztą amor kupiony w Czechach i wysyłka z 80 zł w jedną mańkę, a chciałbym najpierw zdiagnozować co to jest zanim wyślę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 To musisz wykręcić tłumik (nasadowy 27). Innej opcji nie widzę zbytnio. Samo wyjęcie tłumika, jeśli nie masz narzędzi to możesz odwiedzić Jacka (serwis na Wileńskiej "Samarama". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seczuan Napisano 23 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 Jeżeli po przekręceniu zębatki nic sie nie zmienia, to tłumik padł. mogę nim kręcić lewo prawo i raczej nic się nie dzieje(jest sznasa że uznają reklamację) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 Przeczytaj sobie te dwa tematy. To może być niestety to. http://www.forumrowerowe.org/topic/159216-amortyzator-sr-suntour-epicon-2011-lod-awaria/ http://www.forumrowerowe.org/topic/145272-amortyzator-suntour-epicon-rld-sf9-traci-cisnienie/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 24 Maja 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Maja 2014 Tłumik jest jako kartridż, szczelnie zamknięty, jednak tłumienie powrotu jest oddzielnym systemem od kompresji, chyba ze ma budowę jak w damperze. Dlatego odbicie będzie działać a blokady może nie być. Niestety nie znam budowy tegoż tłumika, więc ciężko powiedzieć czemu nie działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 25 Maja 2014 Udostępnij Napisano 25 Maja 2014 Czy ktokolwiek z was rozkręcał kiedyś tłumik RLRC? Talerzyk blokady jest trzymany między górnym odcinkiem tłumika a łącznikiem w 2/3 wysokości całego tłumika a sama blokada nie jest "odciągana" sprężyną na górze, jak w przypadku RL'a tylko sprężynką w środku tłumika. Jeśli tłumienie działa, nie cieknie Ci olej, i nie masz dziwnych objawów poza brakiem blokady, to znaczy że lekko rozkręcił się tłumik, wystarczy zatem na 99.9%: wykręcić korek (nie szarp, jest przymocowany do tłumika), odkręcić tłumik na dole dolnej lagi, Wyciągnąć tłumik złapać za korek 1 kluczem i na 2/3 wysokości tłumika 2 kluczem w miejscu gdzie jest na to miejsce. Skręcić (tylko nei przeginaj pały!) wykonać punkty 3, 2 i 1 (tyle że w przeciwnym kierunku) Cieszyć się blokadą... A rady kolegów powyżej wsadzić między bajki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seczuan Napisano 28 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 Poleczek masz browar, pomogło dokręcenie, blokada działa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 28 Maja 2014 Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 Mój post wyleciał, jak zwykle, a te bzdury które napisali wszyscy powyżej, nadal tu są... Nie ma to jak dbanie o merytorykę. Nie ma za co Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seczuan Napisano 28 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 28 Maja 2014 dobrze przynajmniej że nie usunęli postu który mi pomógł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bwbw Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 skoro już jesteśmy przy blokadzie w tym amorku, to ja mam pytanie do bardziej doświadczonych. Prawie nigdy nie używam tej blokady, bo mam właśnie w oczach, że to przecież nie może być zbyt mocne i jak wjadę w coś to rozwalę amorka jak o mało kolega @seczuan . Jak jest z tymi blokadami, w jakich okolicznościach używać i jak to jest wytrzymałe? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seczuan Napisano 1 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 używaj głownie jak wyjedziesz za miasto i czeka cię trasa po asfalcie, ja tylko wtedy blokuje.Po mieście nie blokuje by nie zapomnieć o tym i znów nie rozkręcać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Poleczek Napisano 1 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2014 Po co używać blokady w innym przypadku niż podjazd na stojąco, (albo siedząco ale pod sporym kątem) lub ostrym przyśpieszaniu na asfalcie? Nie rozumiem, bo w innych przypadkach nie buja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosiarzp Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 Witam jestem posiadacza Epicona X1 rl-rc i mam taki sam problem jak koledzy, mianowicie blokada nie działa. Tłumik już dokręcałem i dalej nic. Jak przekręcam blokadę to kreci się pokrętło kompresji a blokada dalej nie działa. Jak przekręce blokadę szczypcami przy wyjętym tłumiku wszystko działa. Już nie mam nerwów ani pomsłów co to moze być. Ktos coś wie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seczuan Napisano 13 Sierpnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 jak włożysz tłumik do goleni to skręć go dobrze na dole, linki też za mocno nie skręcaj bo nie będzie odbijać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kosiarzp Napisano 13 Sierpnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Sierpnia 2015 Wszystko skręcone dobrze linka odbija prawidłowo. Z tego co się dowiedziełem powodem może być zbyt mała ilość oleju w tłumiku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.