Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam dzisiaj podczas jazdy na zablokowanym amorze zjechałem z krawężnika, blokada puściła i amor zaczął normalnie pracować. Po przełączeniu manetki na zamknięcie blokada już nie działała. Manetka szła do końca niby że blokuje ale już nie odbija z powrotem  i teraz nie blokuje skoku 
gallery_173325_3050_49780.jpg

gallery_173325_3050_3221.jpg

rozkręciłem bo myślałem że tylko linka popuściła ale ta się trzymała i nie wiem o co kaman teraz z tym. 

gallery_173325_3050_295243.jpg
 

tak powinno być jak będzie zablokowane 

gallery_173325_3050_49773.jpga tak po odblokowaniu, ale nie wraca 

Napisano

Obawiam się, że to mechaniczne uszkodzenie tłumika. Mogła pójść uszczelka, bądź korpus pękł.

Mój LOD miał podobne objawy, jak korpus pękł.

Napisano

To wykręć tłumik (śrubkę na dole poluzować, uderzyć gumowym młotkiem, wykręcić całkiem, wykręcić górny korek).

Jeżeli nie ma uszkodzeń mechanicznych (pęknięć, złamań) to pewnie uszczelka.

Napisano
  Cytat

 

 

 

  W dniu 23.05.2014 o 19:08, MokryxD napisał:
A tłumienie powrotu jest?

 

tak w ogóle to nie wiem czy działa czy nie 

znasz jakiegoś magika z Oleśnicy który mógłby zaglądnąć w ten amor bo ja to mogę go tylko młotkiem 10 kg ostukać co najwyżej 

idę po browar bo mi to psychikę zgniotło amor za 1000zł i rozplaszczył się po 650 km przy zjeździe z krawężnika 

czy mogę na tym jeździć?

( nie ukrywam że przyjechałem do domu jeszcze z 8 km i leciałem polną drogą z 35km/h i ładnie mi chodził )

 

Napisano (edytowane)

Ja bym próbował wysłać to na gwarancję.

A jeżeli zajdzie potrzeba wymiany tłumika na własny koszt to trzeba się liczyć ze sporymi kosztami, bo to najwyższy model. Sam tłumik 300zł z tego co się dowiadywałem do swojego Epicona.

 

PS

Miło w końcu powitać kogoś z Oleśnicy :D

Edytowane przez MokryxD
Napisano

trochę lipa muszę poszukać faktury zresztą amor kupiony w Czechach i wysyłka z 80 zł w jedną mańkę, a chciałbym najpierw zdiagnozować co to jest zanim wyślę.

Napisano

To musisz wykręcić tłumik (nasadowy 27). Innej opcji nie widzę zbytnio.

Samo wyjęcie tłumika, jeśli nie masz narzędzi to możesz odwiedzić Jacka (serwis na Wileńskiej "Samarama".

Napisano

 

 

  W dniu 23.05.2014 o 19:40, Puklus napisał:
Jeżeli po przekręceniu zębatki nic sie nie zmienia, to tłumik padł.

mogę nim kręcić lewo prawo i raczej nic się nie dzieje
(jest sznasa że uznają reklamację) 

  • Mod Team
Napisano

Tłumik jest jako kartridż, szczelnie zamknięty, jednak tłumienie powrotu jest oddzielnym systemem od kompresji, chyba ze ma budowę jak w damperze. 

 

Dlatego odbicie będzie działać a blokady może nie być. Niestety nie znam budowy tegoż tłumika, więc ciężko powiedzieć czemu nie działa.

Napisano

Czy ktokolwiek z was rozkręcał kiedyś tłumik RLRC?

Talerzyk blokady jest trzymany między górnym odcinkiem tłumika a łącznikiem w 2/3 wysokości całego tłumika a sama blokada nie jest "odciągana" sprężyną na górze, jak w przypadku RL'a tylko sprężynką w środku tłumika. Jeśli tłumienie działa, nie cieknie Ci olej, i nie masz dziwnych objawów poza brakiem blokady, to znaczy że lekko rozkręcił się tłumik, wystarczy zatem na 99.9%:

  1. wykręcić korek (nie szarp, jest przymocowany do tłumika),
  2. odkręcić tłumik na dole dolnej lagi,
  3. Wyciągnąć tłumik
  4. złapać za korek 1 kluczem i na 2/3 wysokości tłumika 2 kluczem w miejscu gdzie jest na to miejsce.
  5. Skręcić (tylko nei przeginaj pały!)
  6. wykonać punkty 3, 2 i 1 (tyle że w przeciwnym kierunku)
  7. Cieszyć się blokadą...

    A rady kolegów powyżej wsadzić między bajki. ;)
  • 1 miesiąc temu...
Napisano

skoro już jesteśmy przy blokadzie w tym amorku, to ja mam pytanie do bardziej doświadczonych. Prawie nigdy nie używam tej blokady, bo mam właśnie w oczach, że to przecież nie może być zbyt mocne i jak wjadę w coś to rozwalę amorka jak o mało kolega @seczuan . Jak jest z tymi blokadami, w jakich okolicznościach używać i jak to jest wytrzymałe?

Napisano

używaj głownie jak wyjedziesz za miasto i czeka cię trasa po asfalcie, ja tylko wtedy blokuje.Po mieście nie blokuje by nie zapomnieć o tym i znów nie rozkręcać :) 

Napisano

Po co używać blokady w innym przypadku niż podjazd na stojąco, (albo siedząco ale pod sporym kątem) lub ostrym przyśpieszaniu na asfalcie?

Nie rozumiem, bo w innych przypadkach nie buja :)

  • 1 rok później...
Napisano

Witam jestem posiadacza Epicona X1 rl-rc i mam taki sam problem jak koledzy, mianowicie blokada nie działa. Tłumik już dokręcałem i dalej nic. Jak przekręcam blokadę to kreci się pokrętło kompresji a blokada dalej nie działa. Jak przekręce blokadę szczypcami przy wyjętym tłumiku wszystko działa. Już nie mam nerwów ani pomsłów co to moze być. Ktos coś wie ?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.