dram Napisano 23 Maja 2014 Napisano 23 Maja 2014 Witam. Kupiłem sobie rower Northec Caledon DB 2014 No i mam takie szczęście ,że w ciągu 4 wypraw przebiłem dętke 3 razy (2 x tył - 1 przód) Jako ,że pierwsze przebicie było z mojej winy, to kolejne dwa wydarzyły się nawet nie wiem w jakim momencie (czy to jakiś kamyk, czy drobny uskok) Jeżdzę głównie po Asfalcie, czasami ubity piach, a rzadziej drobne kamienie, korzenie. I chciałbym coś z tym zrobić, bo chyba taniej mi będzie kupić oponę (+ dętkę) niż łatać dętkę co wyprawe (i się irytować prowadzeniem roweru) Myślę żeby nadal trzymać się wentyli samochodowych bo to jednak wygoda. Druga sytuacja jak przed 'podróżą' podjechałem na kompresor, napompowałem 3 BAR'y z przodu ,a z tyłu 2,8 BAR'a Po 2 godzinach jazdy zostało z przodu koło 2,4 z tyłu około 2,0. Zapomniałem jeszcze: Made in China700x35/43C KENDA90881 310606130422Zaś opona:40-622 L28x1,50 700x38C SCHWALBE
barbapapa11 Napisano 23 Maja 2014 Napisano 23 Maja 2014 Kup lepsze detki. Sprawdz czy nie ma kolca czy innego syfu dokladnie w oponie. Mozesz kupicdetki z mlevzkiem w srodku, bo na wadze ci chyba nie zalezy. Chyba, ze jakos slabo te opony zakladasz. Opony chybanie oplaca sie zmieniac, ale jak cos to z wkladka antyprzebiciowa z kevlaru. Wysłane z mojego LG-F180L przy użyciu Tapatalka
zadra1965 Napisano 23 Maja 2014 Napisano 23 Maja 2014 Czy przebicie detki nastąpiło od strony felgi? Jeśli tak to zmień opaski na obręczy na mocniejsze. Przy nowych rowerach producenci oszczędzaja i często dają opaski na felgę zbyt miękkie.
dram Napisano 23 Maja 2014 Autor Napisano 23 Maja 2014 zazdra1965 , a jakieś konkrety jeżeli chodzi o pasek? Drugie przebicie było od strony felgi, to w wulkanizacji powiedzieli ze to ja jak zdejmowałem to rozwaliłem (więc sie nei kłóciłem) Ale ten pasek jest lichy bo widziałem ,że częściowo jest zepsuty i jest miękki
Mod Team sznib Napisano 23 Maja 2014 Mod Team Napisano 23 Maja 2014 I chciałbym coś z tym zrobić, bo chyba taniej mi będzie kupić oponę (+ dętkę) niż łatać dętkę co wyprawe (i się irytować prowadzeniem roweru) Się kupuje zapasową dętkę i wozi ze sobą, wtedy się obejdzie bez prowadzenia roweru. Kupuje się też zestaw łatki plus klej jakby pech chciał i by kapeć był x2 lub więcej podczas wycieczki. w wulkanizacji powiedzieli ze to ja jak zdejmowałem to rozwaliłem Dętkę do wulkanizacji dałeś? Łatki i klej za parę pln i łatasz. Do wulkanizacji można dać jak masz większe rozcięcie (powyżej 0,5cm).
mklos1 Napisano 23 Maja 2014 Napisano 23 Maja 2014 Syf z obręczy lub ostre krawędzie. Pasek, który aktualnie posiadasz wymień, gdyż jest niepewny (coś mogło w nim zostać), a dla pewności załóż drugi.
dram Napisano 23 Maja 2014 Autor Napisano 23 Maja 2014 Dałem bo łatek nie miałem i jakoś tak wyszło A jakiś konkretny pasek będzie dobry abym kupił? I co powiecie o tym zestawie ? TO: http://allegro.pl/show_item.php?item=4269157869 LUB: http://allegro.pl/show_item.php?item=4269202502 I dętka do tego: http://allegro.pl/detka-28x1-75-700x45c-av-kenda-i4261835869.html
mklos1 Napisano 23 Maja 2014 Napisano 23 Maja 2014 Dętka za 60 dych? Moim zdaniem bezsens. Wymień pasek, załóż drugi i będzie spokój z przebiciami, nawet na dętce noname.
dram Napisano 23 Maja 2014 Autor Napisano 23 Maja 2014 Dętka za 13 , za 60 zł to opona. A możesz dać mi link do jakiegos konkretnego paska na allegro?
tobo Napisano 23 Maja 2014 Napisano 23 Maja 2014 Się zastanawiam o jakie to paski chodzi, a to OPASKI Dętka w rowerze miejskim/szosowym - bez znaczenia jaka - najczęściej przebicia to spenetrowane opony lub wadliwe opaski.
michael26 Napisano 23 Maja 2014 Napisano 23 Maja 2014 opaske na obręcz kupisz w każdym sklepie rowerowym w okolicy, mówisz tylko że na obręcz 26 cali A wygląda ona tak: http://allegro.pl/fartuch-detki-opaska-na-obrecz-kenda-26x20mm-i4230289636.html
mklos1 Napisano 23 Maja 2014 Napisano 23 Maja 2014 Dętka za 13 , za 60 zł to opona. Coś mi się pokręciło... Jeżeli masz większy budżet to kup jakąś opony Schwalbe z opcją Plus, lub Kenda z opcją KShield.
ugupu Napisano 23 Maja 2014 Napisano 23 Maja 2014 Albo którąś z trekingowych opon Continentala z wkładką antyprzebiciową. Fakt, drogie ale warte każdej wydanej złotówki. A zamiast opaski możesz użyć taśmy izolacyjnej. Sprawdza się znakomicie.
zadra1965 Napisano 23 Maja 2014 Napisano 23 Maja 2014 Nie musisz zmienia ani opon ani dętek . Kup porządną opaskę na obręcz schwalbe lub continentala ewenualnie michelina i problem z przebijaniem powinien zniknąć . Twój problem polega na tym uż po wjechaniu na jakąś przeszkodę / korzeń , krawężnik/ na chwilę zwiększa się ciśnienie w dętce , która z uwagi na miekką opaskę wpycha się punktowo w otwór w obręczy - do nypla. dętka pęka i dalszy ciag znasz.
dram Napisano 23 Maja 2014 Autor Napisano 23 Maja 2014 zadra1965, coś tkaiego będzie dobre? http://allegro.pl/schwalbe-opaska-ochronna-na-obrecz-28-x-18mm-i4191586964.html (pod względem jakości i szerokości) Bo obawiam się ,że w moim mieście (1 sklep rowerowy) nie będą mieli czegoś odpowiedniego.
dziobolek Napisano 24 Maja 2014 Napisano 24 Maja 2014 Albo którąś z trekingowych opon Continentala z wkładką antyprzebiciową. Fakt, drogie ale warte każdej wydanej złotówki... Piszesz bo używasz, czy... zasłyszałeś, wyczytałeś???
ugupu Napisano 24 Maja 2014 Napisano 24 Maja 2014 Ja nie piszę co usłyszałem pod trzepakiem czy gdzieś tam... Ale też nie z własnego doświadczenia bo na kółkach tego rozmiaru nie jeżdżę. Ale sprzedaliśmy ludziom dobre kilkaset sztuk różnych opon Conti z wkładkami i opinie są jednoznacznie pozytywne. Negatywy można policzyć na palcach jednej ręki. Ja nie twierdzę, że nie ma lepszych czy też tak samo dobrych za mniejsze pieniądze. Ja mówię tylko, że w opinii wielu użytkowników z którymi stykam się dość często te opony warte są każdej wydanej złotówki.
dziobolek Napisano 24 Maja 2014 Napisano 24 Maja 2014 Ja niestety miałem nieciekawą przygodę z Continental Touring Plus Reflex i zalecam ostrożność w przypadku tego modelu, albowiem nie wiem, czy była to tylko felerna seria, czy też... Kupiłem opony kierując się renomą marki i pozytywnymi doświadczeniami z tą firmą w przeszłości bazując na oponach samochodowych. No i... na oponach będących w codziennym użytku po kilku tygodniach zaczęły pojawiać się pęknięcia, co ciekawsze, takoweż pęknięcia pojawiły się również na oponach w drugim, praktycznie nieużywanym rowerze, tyle, że po troszkę dłuższym czasie, ale jednak. Jako że obraz "mówi" więcej niż słów tysiąc, to prosz... Rower pierwszy - codziennego użytku. Dzienny przebieg ok. 30km 5 dni w tygodniu. Rower drugi - praktycznie nie używany... Reklamacja została złożona i rozpatrzona pozytywnie. Tym samym zalecam ostrożność w generalizowaniu.
dziobolek Napisano 24 Maja 2014 Napisano 24 Maja 2014 Wyglądają jakbyś je mocno przeciążył albo miały za małe ciśnienie... Nic z tych rzeczy nie miało miejsca - normalne użytkowanie jednego roweru i praktycznie jego brak w drugim... Jedyne co może być na rzeczy to... Made in India??? Podobne odczucia miałem w przypadku Michelin Cyclocross Jet. Pierwsze Made in France i 100% zadowolenia. Bazując na tym kupiłem następną parę, i... już nie ta sama jakość, ale Made in Malaysia bodajże.
dram Napisano 24 Maja 2014 Autor Napisano 24 Maja 2014 Hmm A jak to jest z tym bieznikiem w tej oponie ? Continental Touring Plus Chodzi mi o to ,czy sprawdzi się ta opona na kamieniach, w lesie (Gdzie trzeba podjechać pod górkę), w błocie etc. (takich miejskich/poza miejskich warunkach, ale lekkich, nie jakieś góry czy Bóg wie co) 2. Wozicie jakiś zestaw naprawczy ze sobą, jak robicie trasy 40-50 km?
ugupu Napisano 25 Maja 2014 Napisano 25 Maja 2014 Na tej oponie w błoto? Chyba bym się nie odważył. Ja zawsze mam w plecaku zapasową dętkę, łatki, łyżki do opon. Nawet jak jadę do sklepu po bułki.
mklos1 Napisano 25 Maja 2014 Napisano 25 Maja 2014 2. Wozicie jakiś zestaw naprawczy ze sobą, jak robicie trasy 40-50 km? Zestaw naprawczy w postaci nowej dętki... Klejenie na trasie to słaby pomysł. Dla tych, którym trzecia dętka przy rowerze bardzo ciąży, są rozwiązania z łatkami samoprzylepnymi. Jednak zdania na temat tego rozwiązania są podzielone. Czytałem, że lubią być nieszczelne.
dram Napisano 25 Maja 2014 Autor Napisano 25 Maja 2014 No właśnie, ale temat pompki Jaką macie pompke (konkretnie), bo oczywiście chodzi żeby była mała, wydajna i lekka Pozdrawiam.
dram Napisano 25 Maja 2014 Autor Napisano 25 Maja 2014 A takie coś, sprawdzi się? http://allegro.pl/beto-pompka-teleskopowa-cld-027g-manometr-cr-i4239832711.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.