Skocz do zawartości

[Dętka + Opona] - irytujące przebicia dętki


dram

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

 

 

Kupiłem sobie rower

 

Northec Caledon DB 2014

 

 

No i mam takie szczęście ,że w ciągu 4 wypraw przebiłem dętke 3 razy

 

(2 x tył - 1 przód)

 

Jako ,że pierwsze przebicie było z mojej winy, to kolejne dwa wydarzyły się nawet nie wiem w jakim momencie (czy to jakiś kamyk, czy drobny uskok)

 

Jeżdzę głównie po Asfalcie, czasami ubity piach, a rzadziej drobne kamienie, korzenie.

 

I chciałbym coś z tym zrobić, bo chyba taniej mi będzie kupić oponę (+ dętkę) niż łatać dętkę co wyprawe (i się irytować prowadzeniem roweru) :D

 

Myślę żeby nadal trzymać się wentyli samochodowych bo to jednak wygoda.

 

Druga sytuacja jak przed 'podróżą' podjechałem na kompresor, napompowałem 3 BAR'y z przodu ,a z tyłu 2,8 BAR'a

 

Po 2 godzinach jazdy zostało z przodu koło 2,4 z tyłu około 2,0.

 

Zapomniałem jeszcze:

 

Made in China
700x35/43C KENDA
90881 310606130422

Zaś opona:
40-622 L28x1,50 700x38C SCHWALBE

Napisano

Kup lepsze detki. Sprawdz czy nie ma kolca czy innego syfu dokladnie w oponie. Mozesz kupicdetki z mlevzkiem w srodku, bo na wadze ci chyba nie zalezy. Chyba, ze jakos slabo te opony zakladasz. Opony chybanie oplaca sie zmieniac, ale jak cos to z wkladka antyprzebiciowa z kevlaru.

 

Wysłane z mojego LG-F180L przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Czy przebicie detki nastąpiło od strony felgi?

Jeśli tak to zmień opaski na obręczy na mocniejsze.

Przy nowych rowerach producenci oszczędzaja i często dają opaski na felgę zbyt miękkie.

Napisano

zazdra1965 , a jakieś konkrety jeżeli chodzi o pasek?

 

 

Drugie przebicie było od strony felgi, to w wulkanizacji powiedzieli ze to ja jak zdejmowałem to rozwaliłem (więc sie nei kłóciłem)

 

Ale ten pasek jest lichy bo widziałem ,że częściowo jest zepsuty i jest miękki

  • Mod Team
Napisano

 

 

I chciałbym coś z tym zrobić, bo chyba taniej mi będzie kupić oponę (+ dętkę) niż łatać dętkę co wyprawe (i się irytować prowadzeniem roweru) :D

 

Się kupuje zapasową dętkę i wozi ze sobą, wtedy się obejdzie bez prowadzenia roweru. Kupuje się też zestaw łatki plus klej jakby pech chciał i by kapeć był x2 lub więcej podczas wycieczki.

 

 

 

w wulkanizacji powiedzieli ze to ja jak zdejmowałem to rozwaliłem

 

Dętkę do wulkanizacji dałeś? :w00t: Łatki i klej za parę pln i łatasz. Do wulkanizacji można dać jak masz większe rozcięcie (powyżej 0,5cm).

Napisano

Syf z obręczy lub ostre krawędzie. Pasek, który aktualnie posiadasz wymień, gdyż jest niepewny (coś mogło w nim zostać), a dla pewności załóż drugi.

Napisano

Dętka za 60 dych? Moim zdaniem bezsens. Wymień pasek, załóż drugi i będzie spokój z przebiciami, nawet na dętce noname.

Napisano

Dętka za 13 , za 60 zł to opona.

 

 

A możesz dać mi link do jakiegos konkretnego paska na allegro?

Napisano

Się zastanawiam o jakie to paski chodzi, a to OPASKI :)

Dętka w rowerze miejskim/szosowym - bez znaczenia jaka - najczęściej przebicia to spenetrowane opony lub wadliwe opaski. 

Napisano

 

 

Dętka za 13 , za 60 zł to opona.

 

Coś mi się pokręciło... :) Jeżeli masz większy budżet to kup jakąś opony Schwalbe z opcją Plus, lub Kenda z opcją KShield.

Napisano

Albo którąś z trekingowych opon Continentala z wkładką antyprzebiciową. Fakt, drogie ale warte każdej wydanej złotówki. A zamiast opaski możesz użyć taśmy izolacyjnej. Sprawdza się znakomicie.

Napisano

Nie musisz zmienia ani opon ani dętek . Kup porządną opaskę na obręcz schwalbe lub continentala ewenualnie michelina i problem z przebijaniem powinien zniknąć . Twój problem polega na tym uż po wjechaniu na jakąś przeszkodę / korzeń , krawężnik/ na chwilę zwiększa się ciśnienie w dętce , która z uwagi na miekką opaskę wpycha się punktowo w otwór w obręczy - do nypla. dętka pęka i dalszy ciag znasz. 

Napisano

Albo którąś z trekingowych opon Continentala z wkładką antyprzebiciową. Fakt, drogie ale warte każdej wydanej złotówki...

 

Piszesz bo używasz, czy... zasłyszałeś, wyczytałeś???

Napisano

Ja nie piszę co usłyszałem pod trzepakiem czy gdzieś tam... Ale też nie z własnego doświadczenia bo na kółkach tego rozmiaru nie jeżdżę. Ale sprzedaliśmy ludziom dobre kilkaset sztuk różnych opon Conti z wkładkami i opinie są jednoznacznie pozytywne. Negatywy można policzyć na palcach jednej ręki.

Ja nie twierdzę, że nie ma lepszych czy też tak samo dobrych za mniejsze pieniądze. Ja mówię tylko, że w opinii wielu użytkowników z którymi stykam się dość często te opony warte są każdej wydanej złotówki.

Napisano

Ja niestety miałem nieciekawą przygodę z Continental Touring Plus Reflex i zalecam ostrożność 

w przypadku tego modelu, albowiem nie wiem, czy była to tylko felerna seria, czy też...

 

Kupiłem opony kierując się renomą marki i pozytywnymi doświadczeniami z tą firmą

w przeszłości bazując na oponach samochodowych.

 

No i... na oponach będących w codziennym użytku po kilku tygodniach zaczęły pojawiać się pęknięcia,

co ciekawsze, takoweż pęknięcia pojawiły się również na oponach w drugim, praktycznie nieużywanym rowerze,

tyle, że po troszkę dłuższym czasie, ale jednak.

 

Jako że obraz "mówi" więcej niż słów tysiąc, to prosz...

 

Rower pierwszy - codziennego użytku. Dzienny przebieg ok. 30km 5 dni w tygodniu.

 

gdwr.jpg

 

fmu6.jpg

 

iwj5.jpg

 

rlji.jpg

 

49jd.jpg

 

pc2f.jpg

 

ihyv.jpg

 

njb8.jpg

 

le5t.jpg

 

t5yh.jpg

 

Rower drugi - praktycznie nie używany...

 

fzz3.jpg

 

13u6.jpg

 

zq08e.jpg

 

a8cor.jpg

 

oksq.jpg

dzjm.jpg

 

i04rx.jpg

 

zna4.jpg

 

s8hv.jpg

 

zfgzw.jpg

 

jx12.jpg

 

stq8.jpg

 

mjkg.jpg

 

mdjc.jpg

 

Reklamacja została złożona i rozpatrzona pozytywnie.

 

Tym samym zalecam ostrożność w generalizowaniu.

Napisano
 

Wyglądają jakbyś je mocno przeciążył albo miały za małe ciśnienie...

 

 

Nic z tych rzeczy nie miało miejsca - normalne użytkowanie jednego roweru i praktycznie jego brak w drugim...

 

Jedyne co może być na rzeczy to... Made in India???

 

Podobne odczucia miałem w przypadku Michelin Cyclocross Jet.

 

Pierwsze Made in France i 100% zadowolenia.

 

Bazując na tym kupiłem następną parę, i... bezradny.gif już nie ta sama jakość, ale Made in Malaysia bodajże.

Napisano

Hmm A jak to jest z tym bieznikiem w tej oponie ?

 

Continental Touring Plus

 

 

Chodzi mi o to ,czy sprawdzi się ta opona na kamieniach, w lesie (Gdzie trzeba podjechać pod górkę), w błocie etc. (takich miejskich/poza miejskich warunkach, ale lekkich, nie jakieś góry czy Bóg wie co)

 

 

2. Wozicie jakiś zestaw naprawczy ze sobą, jak robicie trasy 40-50 km?

Napisano

Na tej oponie w błoto? Chyba bym się nie odważył.

Ja zawsze mam w plecaku zapasową dętkę, łatki, łyżki do opon. Nawet jak jadę do sklepu po bułki.

Napisano

 

 

2. Wozicie jakiś zestaw naprawczy ze sobą, jak robicie trasy 40-50 km?

 

Zestaw naprawczy w postaci nowej dętki... Klejenie na trasie to słaby pomysł. Dla tych, którym trzecia dętka przy rowerze bardzo ciąży, są rozwiązania z łatkami samoprzylepnymi. Jednak zdania na temat tego rozwiązania są podzielone. Czytałem, że lubią być nieszczelne.

Napisano

No właśnie, ale temat pompki

 

 

Jaką macie pompke (konkretnie), bo oczywiście chodzi żeby była mała, wydajna i lekka

 

 

Pozdrawiam.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...