Skocz do zawartości

[zerwany gwint] i co dalej?


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Otoz kupilem dzis buty i pedaly spd. I jak tylko wrocilem do domu, od razu zaczalem skladac calosc do kupy dokrecilem bloki najpierw lekko, a gdy stwierdzilem ,ze juz mi wygodnie, to chcialem dokrecic je mocno. A ze nie mam klucza dynamometrycznego, to z pozytywnego podniecenia dokrecilem jedna z srub za mocno i zerwalem gwint. Da sie cos z tym teraz zrobic? Czy jakis klej do gwintow wystarczy? Czy moze da sie to jakos nagwintowac?

 

W intrsukcji do butow (Specialized Sport MTB) jest napisane, ze w takiej sytuacji trzeba wymienic gniazdo blokow. Zeby to zrobic, trzeba skontaktowac sie z przedstawicielem, czyli Skiteamem. Sprobuje tam zadzwonic jutro. Mam nadzieje, ze da sie ta czesc zalatwic, najlepiej za nienajwieksza gotowke. Tylko czy to jest jedyne rozwiazanie, czy mozna jakos to obejsc?

 

A moze wystarczy zamocowanie bloku na jednej srubie- wydaje sie nie ruszac, ale szczerze mowiac, juz zglupialem... To sie nazywa danie ciala na calej linii;/

Napisano

Nie polecam jeździć na jednym gwincie bo może Ci zostać blok w spdach.

Co do tego zerwanego gwintu to w moich Shimano jest taka metalowa płytka i to ją trzeba wymienić w takiej sytuacji. Nie wiem jak to rozwiązał Spec.

Napisano

tak samo. mozna wyminic plytke. ale sprawa rozwiazala sie sama, choc nie do konca wiem jak:)

otoz pomyslalem sobie, ze moze glupi ma szczescie i zniszczylem tylko gwint w srubie. i zamienilem sruby z prawej na lewa i odwrotnie. w takim ukladzie obie dokrecilem mocno, ale tym razem nie na chama:) problem z glowy, ale nie mam pojecia jak to jest mozliwe;)

Napisano

jak dac nakrętke w bucie??

wymiana płytki do bloków i danie nowej srubki to jest rozwiązanie przynajmneij w moich 661 (bloki shimano)

Napisano

jak napisalem, chyba problem rozwiazal sie w niewyjasniony sposob, bo moglem dokrecic jednak srube, mimo ewidentnie zerwanego gwintu. jutro sprawde calosc w terenie, choc mysle, ze nie powinno byc juz problemow. na wszelki wypadek spytam jednak o te plytki od blokow: czy one sa uniwersalne, czy musialbym szukac specialized?- z tymi pewnie bedzie problem, choc moze ze skiteamem nie jest az tak zle:)

Napisano

jednak jelop ze mnie:P nie pomyslalem, ze w blaszce sa 4 gwinty i ciagle moge skorzystac z 2 pozostalych/odwrocic blaszke tylem do przodu:P

 

btw: tak sobie myslalem, ze jesli juz trzeba by zmienic taka blaszke, to chyba mozna kupic dowolnej firmy i po prostu ja ewentualnie dopasowac przycinajac/szlifujac? w koncu rozstaw gwintow musi byc taki sam, a reszta nie gra chyba roli? jesli mysle zle, wyprowadzcie mnie z bledu.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...