Isajew Napisano 22 Maja 2014 Napisano 22 Maja 2014 Witam, potrzebuję roweru rekreacyjnego, do jazdy na co dzień i weekendowo jakieś trasy do 50km. Raczej głównie asfalt + ubite ścieżki, więc wybór padł na krosowy. Po przejrzeniu forum polecany okazał się UNIBIKE CROSSFIRE GTS (~1800zł) osprzęt, cena, jakość. Teraz moje pytanie: 1. Czy coś porównywalnego w tym budżecie znajdę (jestem totalnym laikiem, ale jak coś kupuje lubie robić to z głową, stąd to forum) ? 2. Co sądzicie o tej ofercie http://allegro.pl/ro...4236231925.html -sprzedawca i rower wydają się być ok, a cena atrakcyjna, dopatrzyłby się ktoś czegoś alarmującego? 3. Zastanawia mnie możliwość blokady przedniego amortyzatora, widziałem u kolegi, możecie polecić coś godnego uwagi do 1500-1800 zł - na ile jest to przydatne i poprawia komfort? Pozdrawiam forumowiczów
Tadeus Napisano 22 Maja 2014 Napisano 22 Maja 2014 Polecam ten post (z wyjątkiem zastrzeżenia co do wagi): http://www.forumrowerowe.org/topic/138203-1300-1800-rower-crossowy-jaki/page-28?do=findComment&comment=1496842 Wszystkie wymienione tam rowery poza crossfire mają blokadę (Eurobike nawet taką, którą można włączać w czasie jazdy). A czy jest potrzebna, czy nie to kwestia stylu jazdy. Są ludzie, którzy mają i prawie nigdy nie korzystają. Opłaca się jeśli masz odcinki, na których asfalt jest bardzo płaski i wysokiej jakości. Ja używam też czasem na podjazdach.
Shiryu Napisano 22 Maja 2014 Napisano 22 Maja 2014 Nie dość, że uprzedził mnie Tadeus, to przez pomyłkę całego (sporego) posta posłałem prosto w kosmos... W skrócie: W limicie mieści się jeszcze Medano Vanity vt.3, ale nie wiem, czy Ty zmieścisz się na niego, bo promocja jest tylko na ramy w rozmiarach 18" i 20". A co do blokady to jedni używają ciągle (jak ja), inni wcale. Bardzo przydaje się w czasie jazdy po szosie (o ile jest równa) i na podjazdach, bo nie tracisz energii w pompowanie amortyzatora. Mechanicznej blokady (MLO) teoretycznie nie da się przełączać w trakcie jazdy. W praktyce jest to jak najbardziej możliwe (regularnie to robię), choć trudne i potencjalnie może uszkodzić mechanizm blokady. Blokada hydrauliczna (HLO) nie ma tych ograniczeń. Szczytem wypasu jest zaś manetka na kierownicy, pozwalająca na bardzo wygodne blokowanie amora na szosie czy podjazdach.
Isajew Napisano 22 Maja 2014 Autor Napisano 22 Maja 2014 Spodobała mi się perspektywa zejścia w kosztach poniżej 1500zł. Jako laik chciałbym spytac czy odczuję jakąś znaczną różnice w stosunku do osprzetu, między takim CROSSFIR'EM a LAZARRO INTERAL czy KANDYSEM ? 1. Czy w dłuższej perspektywie niższa klasa osprzzetu odbija się na niezawodności i zużywaniu ? Mam 180 wzrostu czyli rama 19" - 20" zapewne
Tadeus Napisano 22 Maja 2014 Napisano 22 Maja 2014 Kands wcale nie ma gorszego osprzętu od Crossfire. Crossfire ma lepsze opony, siodło, może trochę koła, no i korbę... Kands ma za to lepsze manetki zmiany biegów i przednią przerzutkę, no i amor z blokadą. Więc raczej nie odczujesz
Shiryu Napisano 22 Maja 2014 Napisano 22 Maja 2014 Mam 180 wzrostu czyli rama 19" - 20" zapewne Rama 19". Rozmiaru 20" nie produkują, a jeśli nie jesteś kobietą, to niech Cię 21" nawet nie próbuje kusić Od siebie dodam, że do kosztów zakupu roweru warto od razu doliczyć koszt zakupu gripów (chwytów), bo fabryczne w Kandsie/Lazaro są... i to najlepsze co o nich można powiedzieć. Lepiej od razu wymienić na coś porządnego niż się męczyć i wkurzać.
Isajew Napisano 22 Maja 2014 Autor Napisano 22 Maja 2014 Podsumowujac - KANDS MAESTRO w cenie do 1300zł nada się w zupełności na pierwszy "niedyskontowy" model dla entuzjastycznego początkującego ?
PjeseczeQ Napisano 22 Maja 2014 Napisano 22 Maja 2014 Na niedyskontowy to się nadaje Integal V2, Maestro już wystarczy na dłuższy czas. Chociaż jak nie masz parcia na osprzęt, to ja bym brał ww. Integral'a V2 a za różnicę w cenie u-lock'a, jakieś sakwy, smar, pompkę, inne wyposażenie + pod osobiste preferencje chwyty/siodło/pedały zakupił.
krzysiekcz Napisano 23 Maja 2014 Napisano 23 Maja 2014 wczoraj kupiłem crossfire gtsa za 1750 zł, wrażenia super po 50 km i naprawdę mogę go polecic, wolałem kupic w sklepie stacjonarnym, gdzie mam darmowy serwis na początku i pewną gwarancje. Trafiłem na super goscia z dobrym podejsciem do klienta (a odwiedziłem dużo sklepów przez ten tydzien i w każdym nastawienie aby tylko coś wcisnąc na siłe). Przy mnie cały czas sprzedawane były unibike viper ,crossfire,flash itp. wystarczyło że zostały złożone ,a klient już czekał na odbiór. Co do wyglądu to zależy kto co lubi, ja wole skromniejsze malowanie. Gdy bym chciał przeznaczyc 2500 zł to wziąlbym zethosa. Ale nie chciałem wydawac tyle kasy na rower. Przy 187 cm wzrostu mam ramę 21 i jezdzi się super , na prostej jest bardzo szybki. minus to jedynie brak blokady amortyzatora ale mi nie przeszkadza to. Teraz kompletuje tylko akcsoria i tyle. Pozdrawiam
Isajew Napisano 23 Maja 2014 Autor Napisano 23 Maja 2014 A który sklep i w jakim mieście ? Może przypadkiem w Warszawie lub Poznaniu ? Czy "czewa" z profilu oznacza Częstochowę?
krzysiekcz Napisano 23 Maja 2014 Napisano 23 Maja 2014 Dokładnie w Częstochowie. Chyba jedyny sklep z tą marką rowerów, co uważam za strzał w dziesiątke. http://bikepark24.pl/ tu namiar na sklep w sieci. Nie chce robic reklamy gościowi ale bardzo porządny sklep. Wiem że też wysyła ,ale na pewno masz na miejscu u siebie kilka takich sklepów więc stacjonarny zakup lepsza opcja.
crux Napisano 23 Maja 2014 Napisano 23 Maja 2014 wczoraj kupiłem crossfire gtsa za 1750 zł, wrażenia super po 50 km i naprawdę mogę go polecic, wolałem kupic w sklepie stacjonarnym, gdzie mam darmowy serwis na początku i pewną gwarancje. Trafiłem na super goscia z dobrym podejsciem do klienta (a odwiedziłem dużo sklepów przez ten tydzien i w każdym nastawienie aby tylko coś wcisnąc na siłe). Przy mnie cały czas sprzedawane były unibike viper ,crossfire,flash itp. wystarczyło że zostały złożone ,a klient już czekał na odbiór. Co do wyglądu to zależy kto co lubi, ja wole skromniejsze malowanie. Gdy bym chciał przeznaczyc 2500 zł to wziąlbym zethosa. Ale nie chciałem wydawac tyle kasy na rower. Przy 187 cm wzrostu mam ramę 21 i jezdzi się super , na prostej jest bardzo szybki. minus to jedynie brak blokady amortyzatora ale mi nie przeszkadza to. Teraz kompletuje tylko akcsoria i tyle. Pozdrawiam Miałem to samo wrażenie w sklepie Unibike w Bydgoszczy, byłem tam 3 dni z rzędu i cały czas ktoś brał rower. Odkąd jeżdżę na swoim a więc od 2 tygodni, to obserwuję mijane rowery i ... chyba w Bydgoszczy panuje lokalny patriotyzm gdyż najwięcej jest produkcji Unibike i nie przesadzam Dotąd widziałem tylko jednego Zethosa poza moim, najwięcej Viperów i Crossfireów. Szkoda, że tam mało dziewczyn jeździ haha. A dziś na komisariacie oznaczyłem swoją ramę, ponoć naklejka chroni farbę przed czynnikami zewnętrznymi... oby. Gratuluję wyboru i udanego weekendu!
Isajew Napisano 23 Maja 2014 Autor Napisano 23 Maja 2014 Na niedyskontowy to się nadaje Integal V2, Maestro już wystarczy na dłuższy czas. Chociaż jak nie masz parcia na osprzęt, to ja bym brał ww. Integral'a V2 a za różnicę w cenie u-lock'a, jakieś sakwy, smar, pompkę, inne wyposażenie + pod osobiste preferencje chwyty/siodło/pedały zakupił. W takim razie decydujac sie an V3 powiedzmy, zaproponujcie jeszcze jakiś licznik przyzwoity dla amatora, oraz oświetlenie tylne - na przód mam dorbrą latareczkę więc tylko uchwyt by się przydał. Dużo dobrego o UNIBIKE'U słyszałem, jednak to koszt + 500 zł i nie wiem czy warto.
krzysiekcz Napisano 23 Maja 2014 Napisano 23 Maja 2014 Miałem to samo wrażenie w sklepie Unibike w Bydgoszczy, byłem tam 3 dni z rzędu i cały czas ktoś brał rower. Odkąd jeżdżę na swoim a więc od 2 tygodni, to obserwuję mijane rowery i ... chyba w Bydgoszczy panuje lokalny patriotyzm gdyż najwięcej jest produkcji Unibike i nie przesadzam Dotąd widziałem tylko jednego Zethosa poza moim, najwięcej Viperów i Crossfireów. Szkoda, że tam mało dziewczyn jeździ haha. A dziś na komisariacie oznaczyłem swoją ramę, ponoć naklejka chroni farbę przed czynnikami zewnętrznymi... oby. Gratuluję wyboru i udanego weekendu! Ja byłem zdziwiony że te rowery tak szybko się sprzedają, o który bym nie spytał to był już sprzedany lub ktoś czekał za mną na odbiór. Dziewczynie też kupiliśmy unibike więc mam dwa z jednej firmy:P U mnie w mieście widac że jeszcze jest ich mało na drogach ,głównie dominują meridy, gianty i krossy. Moi znajomi nie znają tej firmy i każdy myśli że to jakieś dziadostwo ,zresztą sami twierdzą że wolą dopłacic za napis na ramie plus za jakieś fajne malowanie Ale każdy robi jak uważa. Pozdrawiam i życzę bezawaryjności
Tadeus Napisano 24 Maja 2014 Napisano 24 Maja 2014 zaproponujcie jeszcze jakiś licznik przyzwoity dla amatora, oraz oświetlenie tylne - na przód mam dorbrą latareczkę więc tylko uchwyt by się przydał. Kup jakąś Sigmę, taką na jaką cię stać. Najczęściej te koło 40zł mają już wszystkie popularne funkcje poza średnią prędkością. Dobra, sprawdzona firma. Co do latareczki to polecam kultowe lampki Mactronica - Walle albo Bright Eye. Można dostać już od 30-40zł, a świecą, że hej A co do markowości Krossów/Merid i Giantów, to paradoksalnie często Unibike'i są bardziej "markowe". Prawie zawsze jest tam Selle Royal, Schwalbe i markowe koła zamiast jakichś tajwańskich wynalazków pod nazwami własnymi producentów
Isajew Napisano 24 Maja 2014 Autor Napisano 24 Maja 2014 Podsumowując - jeżeli chcę wydać 1700zł - UNIBIKE GTS CROSSFIRE - tylko czy warto dopłacać ? natomiast prawdopodobnie LAZARO INTERGAL V3 http://allegro.pl/2014-king-of-the-road-lazaro-integral-na-alivio-i4248560472.html [1200zł] lub KANDS MAESTRO http://allegro.pl/rower-kands-maestro-2014-shimano-alivio-3-kolory-i4248705096.html [1300zł] będzię wystarczającym wyborem ?! Mam ochotę poza rekreacją spróbować przygotowac się do pierwszego w życiu triatlonu, do tej pory biegam i pływam - więc rower do amatorskich startów i przygotowań na pewno posłuży. Co na głowę za nieduże pieniądze ?? P.S. Przyjrzałem się specyfikacji która nic mi nie mówi ale jedyne różnice {Lazaro vs Kands] to: 1. Rama 2. Nie wiem jak koła - bo opony te same. 3. Amortyzator SR-SUNTOUR NVX SF-13 [KANDS] vs SR-SUNTOUR NEX [LAZARO] 4. 100zł
Isajew Napisano 25 Maja 2014 Autor Napisano 25 Maja 2014 Jest szansa, że ktoś jeszcze wypowie się w teamcie ?
Tadeus Napisano 25 Maja 2014 Napisano 25 Maja 2014 To zależy. Jeśli ma być rower do sportu, to raczej dopłaciłbym do Medano Vanity vt3. Jeśli jednak nie chcesz dopłacać, to te inne też dadzą radę. To porządne rowery, tyle że raczej do rekreacji, niż sportowego ciśnięcia. Dopiero Medano ma grupy amatorsko-sportowe.
Isajew Napisano 27 Maja 2014 Autor Napisano 27 Maja 2014 A co polecacie na głowę za nieduże pieniądze? Przygodę z rowerem zacznę chyba od tego lazarro v3.
crux Napisano 27 Maja 2014 Napisano 27 Maja 2014 Kupiłem Author Rocca i jestem zadowolony. Kask lekki, w upale ~32C w czasie jazdy wentylacja działa jak należy gdyż nie czułem kasku, ma siatkę przeciw owadom w trzech głównych utworach a w środku pokryty jest na żeberkach miękkim materiałem przez co kasy nie sprawia wrażenia twardej skorupy. Cena również świetna wg mnie. Link: http://www.centrumrowerowe.pl/kaski-i-ochraniacze/kaski-rowerowe/mtb/p,kask-rocca-niebiesko-bialy-author,220659.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.