Skocz do zawartości

[28", głównie szosa] Schwalbe Marathon Mondial Performance czy coś innego?


Shiryu

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Po kolejnym uślizgu na suchej kostce zacząłem myśleć nad zmianą fabrycznych opon w moim Maestro. Jeżdżę głównie po asfalcie (75%) i polnych drogach (15%). Reszta to wypady ze znajomymi po trasach nadających się raczej dla MTB. Wprawdzie żadnych szaleństw, błota itp. w tym nie ma, ale wilgotnych korzeni czy kamieni nie brakuje. Dlatego szukam czegoś, co na suchym sprawdzi się lepiej niż fabryczne CST, ale jednocześnie da większe poczucie bezpieczeństwa w gorszych warunkach. W oko wpadł mi tytułowy Mondial Performance (drut) i jeśli chodzi o cenę to jest górna granica. Ewentualnie co innego wybrać?

 

Zastanawiam się też nad rozmiarem. Obecnie mam 700x38, Mondial ma 700x35 albo 700x40. W ogóle zauważę różnicę?

Napisano

Mam taką oponę na tyle, tylko w rozmiarze 26x2.0. Jeżdżę mniej więcej pół na pół asfalt/leśne ścieżki. Opona jest w miarę pewna, na przyczepność nie narzekam nawet jak popada deszcz (w błocie i na śliskich korzeniach wiadomo trochę uślizguje, tym bardziej jak jest mocniej napompowana). Po 9k km bieżnik w środkowej części delikatnie się starł, ale tragedii nie ma. No i najważniejsze - nie zaliczyła ani jednego kapcia.

Napisano

Ja jeżdżę na Continental Cyclocross Speed

Kupiłam sporo taniej, jest też wersja drutowana. Lekkość jazdy po asfalcie w stosunku do smart samów, które miałam wcześniej, bez porównania. Dodatkowo zaskakująco dobrze zachowuja się na piasku. Gorzej błoto. Ale jeśli głównie zasuwasz asfaltem, po suchym i polnych/leśnych niezbyt wymagajacych drogach - polecam.

Napisano

Znalazłem drutowane Conti po 63 zł/szt. Cena kusząca, opinie w necie też. Tylko zostaje problem szerokości. Jak wczoraj sprawdzałem opony, to okazało się, że to 700x40, a nie 700x38, jak mi się wcześniej wydawało. No i teraz pytanie, czy przesiadka na węższe nie będzie problemem, jak kiedyś zjadę z asfaltu? Teoretycznie jest też wersja 700x42, tylko słabo dostępna i dużo droższa :/

Napisano

Tym polnym drogom zdarza się być i piaszczystymi i kamienistymi, a czasem i zamienionymi w wydeptaną, porośniętą trawą ścieżkę. Dlatego jak dla mnie 700x35-40 to optimum, poza które raczej się nie wybieram ;)

 

Jak pisałem na początku: asfalt to wprawdzie 75% moich tras, ale 25% to też nie tak mało zwłaszcza, że może mnie tam spotkać chyba wszystko poza głębokim błotem.

Napisano

Ja jeździłem dosyć sporo na Schwalbe Silento 2 1.75, fajna opona na asfalt bardzo lekko się jedzie a i na ścieżkach dawała rade do tego jest całkiem tania ok 50zł

Napisano

Znalazłem drutowane Conti po 63 zł/szt. Cena kusząca, opinie w necie też. Tylko zostaje problem szerokości. Jak wczoraj sprawdzałem opony, to okazało się, że to 700x40, a nie 700x38, jak mi się wcześniej wydawało. No i teraz pytanie, czy przesiadka na węższe nie będzie problemem, jak kiedyś zjadę z asfaltu? Teoretycznie jest też wersja 700x42, tylko słabo dostępna i dużo droższa :/

 

 

Witajcie :-),

 

Zamieniłem stockowe CST na opisywane wyżej CONTINENTAL Cyclocross (700x42C) drutowe . Na stockowe mogłem narzekać tylko w jednej kwestii - wchodzenie w zakręty. Kilka razy ostro mnie wyrzuciło więc zacząłem rozglądać się za oponami. Wybór padł na Continental Cyclocross:

 

cocsc2-1.jpg

 

Pierwsze wrażenia po zakupie bardzo pozytywne. Opony zdecydowanie "wygodniejsze" - nie czułem już każdej szczeliny np. na kostce brukowej (na CST było niezłe hopkanie) na asfalcie opory toczenia porównywalne jak CST chociaż dałbym o 1pkt więcej dla Conti - prowadzą się  bardzo dobrze. 

 

Zaskoczyło mnie również zachowanie w terenie (leśne, polne drogi bez żadnych konarów, odrobina błota) opony dobrze radziły sobie w polnych wędrówkach, stromych podjazdach czy drogach szutrowych. Dla mnie to idealny kompromis - miasto + weekendowe wypady w lekki teren!

 

Ogólnie trochę zaryzykowałem bo do okoła polecane są SCHWALBE itp ale ja naprawdę jestem zadowolony z podjętego ryzyka i nie żałuje. Szczerze mogę polecić.

 

Dodam jeszcze że po oponach nie widzę zużycia więc spokojnie posłużą mi na co najmniej dwa sezony, a może dłużej :-)

 

pozdrawiam,

Tomek

Napisano

@@missmisery, dałbym Ci jeszcze z 5 plusów za polecenie tych opon ;)

Wczoraj zrobiłem testowo 15 km na nowych oponach. Mam taką sprawdzoną trasę, gdzie występują prawie wszystkie nawierzchnie, po których zdarza mi się jeździć. Jest więc asfalt (zarówno dobry jak i łatany), betonowe płyty, 200 m ostrego podjazdu (13% nachylenia), szutrowa droga polna, polna ścieżka teraz przykryta długą (i mokrą) trawą, gdzieniegdzie z niespodzianką w postaci koleiny (też przykrytej trawą...). Po ostatnich opadach gratis dostałem lepkie błocko na odcinku ok 20m...

Wrażenia z jazdy są bardzo dobre. Opony nabiłem do ok 5 ba (zalecane ciśnienie to 4-6 ba) i ruszyłem w trasę. Opory toczenia nie zmieniły się w żadną stronę, co potwierdzają statystyki z Navime. Za to bardzo poprawiła się przyczepność. Naprawdę czuć różnicę w prędkościach, z jakimi mogę pokonywać zakręty, czuć też lepszą kontrolę na śliskich nierównościach. O trawie na ścieżce wspominam właśnie dlatego, że na starych oponach, na mokrej trawie rower dosłownie tańczył. Co chwila ześlizgiwał się z jakiejś nierówności i ciężko było to opanować. Wczoraj przez te same nierówności i przy podobnie mokrej trawie dosłownie przeleciał, a ja ani na chwilę nie straciłem kontroli nad torem jazdy. Dodatkową przyczepność pięknie poczułem w dość szybkim szutrowym zakręcie 90o, przed którym wcześniej musiałem zwalniać, a wczoraj przeleciałem przez niego jakby to prosta była ;)

Kolejna rzecz warta wzmianki to reakcja na błoto. Przeczytacie o tym w każdej recenzji, a ja potwierdzam: opony momentalnie dają się oblepić i bardzo słabo się czyszczą. Po pokonaniu dosłownie 20 m miałem na obręczach błotne slicki, które jako tako oczyściły się dopiero po kilometrze, ale i tak po powrocie do domu (jeszcze ok 5 km) czysty miałem tylko dość wąski środkowy pas.

 

Na koniec ciekawostka odnośnie wymiarów. Opona oznaczona jest jako 700x42c, ale suwmiarka przy ciśnieniu ok 5 ba pokazała zaledwie 37,8 mm. Dla mnie idealnie, ale osoby chcące uterenowić crossa zakładając mu szersze opony powinny szukać czegoś innego.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

O miło mi :) Ja wciąż jestem pod wrażeniem jak zachowują się na szutrze i na piasku. Do tego moje zwijane są bardzo lekkie.

Właśnie wydawało mi się, że wychodzą w obręczy węziej. Moje 35c nabite do 5 ba na pewno nie wyglądają na te 35, z ciekawości zmierzę jak będę miała okazję.

Napisano

We wtorek po raz pierwszy przetestowałem je w miękkim piachu i leśnych ścieżkach (a raczej rozjeżdżonej kołami traktorów przecince ppoż.) i też pięknie dały radę. Po raz kolejny utwierdzam się w przekonaniu, że to był dobry pomysł :)

 

 

Jeśli 42c mają niespełna 38 mm, to po 35c można spodziewać się 30-32 mm ;)

Napisano

Supreme - doskonałe na asfalt.Niestety już na szutrze i byle polnej drodze będą problemy.Trwałość - będą jeżdzić do znudzenia.

Cyclocross Speed - rewelacyjna trakcja jak na tak skromnie wyglądający bieżnik,pojadą po wszystkim.Niestety trwałość marna,odporność na kapcia - słabiutka.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...