mac1ej Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 Witajcie. Poszukuje opony które będą lekkie, szybkie, przeznaczenie to suchy teren (70%) i asfalt, ścieżki (30%). W rowerze który zamówiłem są zamontowane Nobby Nic 2.25 Evolution Line. Z tego co wyczytałem to są opony w dosyć ciężki teren ze sporymi oporami na asfalcie i które szybko się na nim zużyją, a trochę szkoda jakby opony za 150 zł sztuka zniknęły po 1000 km. Moje opony muszą być szybkie na asfalcie i w suchym lesie, błoto raczej omijam. Rozmiar to oczywiście 27.5. Komplet do 200zł. W starym rowerze miałem Continentale Race King 2.2 z których byłem bardzo zadowolony, niestety w tym rozmiarze, zwijane chodzą po 300 zł za komplet, więc odpadają. Znalazłem takie oponki http://www.bikestacja.pl/pl/opony/mtb/27-5-cala/opona-maxxis-crossmark-27-5x2-10-zwijana.html cena dobra, waga chyba też, co o nich sądzicie? Będą szybkie na asfalcie, poradzą sobie w szybkiej jeździe po lesie? Piasek średniej głębokości również się zdarza. A może coś innego polecicie? Albo dać sobie spokój ze zmianą i spróbować NN? Sam już nie wiem. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 w 29 2.25 racing ralphy mają jakieś 1 800 i nie widać śladów zużycia,maratony,piach,błoto,asfalt idzie gładko,w błocie nie rzuca,idzie prosto,raczej sie nie kopią jak inne.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Od Crossmarka jeszcze lepsze są Ikon'y. Mam jedne i drugie, drugie dużo szybsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Crossmarki niczym nie zachwycają - słabe na asfalcie a w terenie nie trzymają zbyt dobrze . W ich miejsce weź Geaxy Saguaro - tak samo szybkie a trzymają o stokroć lepiej http://www.bikestacja.pl/pl/opona-geax-saguaro-27-5x2-0-kevlar.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Tylko z saguaro jest tak,ze w wielkim błocie/ostrzejszym wejściu w zakręt,morej nawierzchni typu asfalt po prostu tracą przyczepnosć,lekkie pochylenie na Mokrym asfalcie i gleba.... Nie polecam,jedynei co to w piachu nawet nieźle,ale tylko tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MokryxD Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 @up W Saugaro dzieje się tak, przez puste miejsce między środkowymi, a bocznymi klockami. Jak się przejdzie ten fragment, to można się złożyć jak na slickach. Saguaro polecam, szybkie na asfalcie, w terenie dobrze sobie radzą. Na piasku fajnie, choć RK/XK szło lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek21001 Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Swięte słowa Mokry - przy ostrzejszej jeżdzie Saguaro dla miłośników adrenaliny.Moment bez żadnej przyczepności trwa na tyle długo,że można spanikować.Kto spanikuje - leży,kto wytrzyma - jedzie dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 O czym wy mówicie ? Ja nic takiego nie zauważyłem . A że opona ślizga się na mokrym asfalcie ? Większość opon tak się zachowuje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mac1ej Napisano 22 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Dzięki za odzew. W takim razie crossmark 2.1 vs Ikon 2.2 vs racing ralph 2.25. Saguaro wydaje się fajna, ale jednak za droga. Czytałem test Ikon i wydają się całkiem spoko, podobno są szybsze od racing ralph. Ciągnie mnie do tych "Ikon", a co Wy uważacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Schwalbe Thunder Burt - nowość, szybkie, dobre trzymanie boczne ale droższe niż 100 za sztukę; lub stare dobre Racing Ralphy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
llancer Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 powiem tak,ja 22.10.2013 kupiłem 2x 29.25 Schwalbe Racing Ralph Zwijane Performance po 95zl sztuka nowe ze sklepu ..... Nie wiem jak teraz ceny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Ciągnie mnie do tych "Ikon", a co Wy uważacie? Bierz i będziesz zadowolony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mac1ej Napisano 22 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Dzięki. W takim razie biorę Ikony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GhOsTwrc Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Nie tak szybko , Maxxis ikon zalozony jako tylnia opona napedowa stawia odczuwalny opor toczenia. Kombinacje wałkowane w róznych warunkach poprzez błoto skały asfalt szutry , Maxxis ikon przód i tył ok 30 km/h Maxxis Ikon przód tył Mezcal 35 km/h Maxxis ikon przód tył Saguaro 34 km/h Maxxis ikon jako przednia opona bardzo dobrze trzyma przy czym jest lekka i gdy jest z przodu oporu nie stawia az takie gdy jest z tyłu , Dlatego lezeli ktos chce kompromisu szybkosci i przyczepnosci naprawde w 100% polecam Przód Maxxis Ikon tył Geax Saguaro. Mozecie mi wierzyc lub nie ale dzien po dnniu w tych samych warukach testowalem kombinacje opon i jestem w 110 % pewny ze gdy maxxis ikon jest zalozonty na tylnej gumie zawsze jade 2 km/h wolniej niz na innej oponie z polecanych szybkich np Saguaro mezcal race King Smart sam crossmark Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mac1ej Napisano 23 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 Opony już zamówiłem i zapłaciłem. Ale z tego co czytałem to w teście ktoś napisał ze ikon jest odczuwalnie szybszy od racing ralph. A w tabelach maxxisa ma mniejsze opory od crossmarka. Dzięki za radę, ale już zapłacone. Okaże się gdzieś za dwa tygodnie jak rower przyjedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robertocarlos Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 Schwalbe Racing Ralph nie lapia blota i sa lepsze na korzeniach bo nie am takich uslizgow jak na Maxxisach..Wygladaja dziwnie ale fajnie sie tocza po asfalcie ..Ja mam teraz crossmarki i na asfalcie sa swietne i na sciezkach ale z terenem jak na razie mam mieszane odczucia...Z tego co widac na Ikonach tez bedzie trzeba omijac lesne blotko bo sie zalepiac beda niemilosiernie.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Basiq Napisano 23 Maja 2014 Udostępnij Napisano 23 Maja 2014 Szkoda, że nie widziałem tematu i nie mogłem doradzić wcześniej, ale nie wiem po co montować do roweru który ma jeździć w znakomitej większości po twardych i suchych ścieżkach oraz asfaltach opony stricte terenowe (ra-ra, ikon, saguaro, crossmark). Na takie warunki najlepsze są semi-slicki typu mezacal, a sam mogę polecić (ajko napędówkę) ultra lekką z makabrycznie niskimi oporami schwalbe fourius fred którą od jakiegoś czasu katuję w Beskidach i nie ma mowy o defektach. Wtedy na przód mezacal (większy klocek boczny) i zestaw na takie (przede wszystkim suche) warunki idealny (a i średnie błotko się na tym podjedzie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.