Skocz do zawartości

[Koła] 28" 10s grube opony


pkonkolv6

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Będe wdzięczny jeśli ktoś pomoże szukać ;D

 

I druga sprawa szukam też ramy trekkingowej/cross do 1000zł max mój wzrost 186cm. mam długie nogi ;p

 

http://allegro.pl/accent-rama-trekkingowa-nordkapp-20-cali-cr-i4222322613.html  <-- jak na razie tylką tą znalazłem

 

 

Znalazłem jeszcze:

 

http://allegro.pl/rama-leader-fox-evolution-2014-hit-cenowy-20-cali-i4243775211.html

 

 

http://allegro.pl/rdr-team-pro-easton-21-cali-1570-gram-nowa-i4208839727.html

 

Jak oceniacie te wsumie 3 ramy która by ogarneła mi najlepiej 28" kółka ? noi ogólnie która najlepsza

 

Dobra koła:

 

http://allegro.pl/nowe-shimano-kola-mtb-wh-mt15-deore-29-krakow-i4234370073.html

myśle że w tym przedziale nic lepszego nie znajde a ich waga jakoś mi specjalnie nie przeszkadza ważne że są 28/29 , można hamulce v-brake grube opony na innej aukcji podany jest przedział 1,5 - 2.25 więc super, noi kaseta 10s może być.

Napisano

Zacznijmy od poczatku.

 

29" to tak naprawdę 28", tylko opony są wyższe.

8, 9 i 10-rzędowe bębenki w tylnych piastach są identyczne.

Zwykłe trekkingowe obręcze przyjmą 1.75 bez mrugnięcia okiem.

 

Dwie ramy które podałeś jako alternatywę dla Accenta to ramy MTB, przeznaczone dodatkowo pod koła 26". A więc nie nadają się.

 

Obręcze kół z ostatniego odnosnika nie będą współpracowały z V-brake.

 

 

Napisano

Ups.. czyli jak na razie zostaje przy nordkappie ;p

 

A tak sie zastanawiam koła 27,5" to pewnie koła 26"+odpowiednia opona?

I czy do takich 27,5" to rama nordkapp trekingowa czy MTB?

 

Bo wsumie chętnie bym się mógł przymieżyć do 27,5" dużo dobrych opini o nich słyszałem

 

Więc nadal czekam na propozycje kół do 500zł

Napisano

Hmm w moim przypadku pojęcie trekking wzieło się tylko z tego że 28";p noi amorek z przodu wiem że przy 27,5" byłoby szybsze przyśpieszenie noi zwrotność osprzęt który kupuje też jest bardiej MTB bo dużo wnim xt i slx... rower składam bez tarczówek wole V-BRAKE..


Dodam że moje trasy to długość około 50 km miekszam na półwyspie helskim jeżdże głownie ścieżkąrowerową która jest niby z kostki ale kosta jest częśto nie równo ułożona lubie też wjechać na miasto i poszarżować po uliczkach czy chodnikach dlatego myśl o 27,5" nie jest chybatakazła ?

Napisano

 

 

lubie też wjechać na miasto i poszarżować po uliczkach czy chodnikach

Ulice OK, a za szarżowanie po chodnikach ode mnie masz minus jak z południa na Hel.

Wbij sobie do głowy ( i inni też) ze chodniki należały, należą i będą należeć tylko i wyłącznie do pieszych!

Napisano

Spokojnie ;p ja na chodniki wjeżdżam tylko żeby na ścieżke sie dostać albo coś na chodnikach w ogóle nie jezdzę praktycznie źle to napisałem sorki;p

 

Na ulicach krótkich z zakretami lubie się pobawić w przyśpieszanie szybko w zkret redukcja biegow i w ogóle;p

 

coraz bardziej się przekonuje żeby za 27'5 sie rozejrzeć tylko nie wiem czy do takich może być ta rama nordkapp trekingowa i amorek też trekingowych do kół 28" czy musze mieć rme albo coś do mtb?

 

Zestaw zadziała że się tak wyrażę ;p ?

 

http://allegro.pl/accent-rama-trekkingowa-nordkapp-20-cali-cr-i4222322613.html

+

http://allegro.pl/amortyzator-28-700-1-rst-neon-ml-czarny-widelec-i4213378579.html

+

http://allegro.pl/shimano-wh-mt35-kola-mtb-27-5-650b-disc-cl-czarne-i4236556651.html

 

A jeśli nie to czekam na propozycje kół 28" które można obsługiwać v-brekiem , 10s i oponki od 1.75 wzwyż noi jak ktoś znajdzie rame "lepszą" a niewiele droższą to też chętnie się przyjże

 

http://allegro.pl/trekking-kola-maszynowe-28-cali-novatec-black-i4247810393.html a te kółka na v-brake chyba mogą być i pisze grubośc opon 1,5cala do 2,5 czyli moge to rozumieć normalnie że też 1.75 i 1.95 i tak dalej wejdą opony ?

Napisano

27.5 to rowery mtb w teren czyli las , korzenie itp - nie dla ciebie . Poskładaj crossa / trekkinga na kołach 28 .

 

Do większości kół 28 zamocujesz opony od 1,25 cala do 2.xx cala

Napisano

To że Twoim zdaniem "nie ogarniam tematu budowy roweru" nie oznacza że musze rezygnować ze złożenia swojego pierwszego roweru na osprzęcie który bym chciał, mam problemy z doborem kół z ramą i amorkiem a tu zaraz wyskoki w stuly idź do sklepu i kup rower no poprostu naganne podejście do sprawy...

Napisano

Chłopie, Ty nawet nie wiesz, jaki rower chcesz. Dowiedz się, czego potrzebujesz, przedstaw zestaw części, jakich chcesz użyć, a my to oszlifujemy. Jak nie masz wiedzy, to ją najpierw zdobądź. A jak nie masz zamiaru, to idź do sklepu. Dla własnego dobra.

Napisano

Już sztyca nie pasuje do ramy. Ba nawet sama rama będzie dla Ciebie za mała. A suport jak byk masz napisane, że jest w komplecie.

Jeszcze do tego siodełko musisz wliczyć i zacisk. Do tego opony, a z nimi dętki i taśmy. Stery które musisz wbić, ale akurat za te 30zł zrobią w serwisie, a i mniej, bo za tyle liczą sobie jeszcze usunięcie starych.

 

Wymazane na Tetce

 

Napisano

Amortyzator nie pasuje do ramy, rama ma główke na 1i 1/8 cala. Złozenie roweru z podanych częsci wyniesie cię około 20 proc. drożej niz kupisz rower w sklepie.

Zależy z jakiej strony patrzeć, znajdź mi rower w tej cenie z takim osprzętem... przeważnie tylko tylnia przerzutka jest xt reszta lx albo deore jakieś... a ja bardzo często zmieniam biegi z tyłu i nagle mocno przyśpieszam

Napisano

Zliczając części (i koszta wysyłki!), które podałeś wychodzi lekko ponad 2600zł. A gdzie stery, siodełko, zacisk sztycy, linki, pancerze, opony, dętki, narzędzia? Jakby nie liczyć, taniej wyjdzie: http://unibike.pl/zethosgts.html Rower o wiele lepiej złożony - przede wszystkim z głową. Widelec który pracuje, hamulce hydrauliczne, a napęd? Napęd to najmniej ważna część roweru, szczególnie crossowego, który nie ma na codzień styczności z tonami błota, wybacz. A u Ciebie przejawia się typowo polskie podejście - byle łańcuch się świecił i przerzutki były z jak najwyższej grupy, a reszta niech będzie badziewiem.

 

Gdyby doliczyć lepszy widelec do Twoich propozycji i części które wymieniłem wyżej, pewnie i to wyjdzie taniej: http://unibike.pl/xenon.html

 

Nie neguję idei składania roweru we własnym zakresie, bo to pozwala na dostosowanie sprzętu do wymagań, ale trzeba dobrze podejść do sprawy. Po pierwsze, ile się da - tyle z jednego sklepu. Koszta przesyłki spadną lawinowo. Dwa, po co Ci kaseta XT, przerzutka XT i korba SLX? I czemu z przodu atrapa amortyzatora? Weź kasetę Deore, będzie cięższa, ale o wiele tańsza, a różnicy w pracy brak. Na tył SLX czy nawet zwykłe Deore też wystarczy. Przy jeździe do jakiej przeznaczony jest cross, XT jest przerostem formy nad treścią. Korba też droga, a nic nie da wzamian. Deore wystarczy. I już 300zł zysku. Dorzucasz do tego te 250zł, które chciałeś przeznaczyć na widelec i praktycznie masz na powietrznego Suntoura NRX. A można pójść jeszcze dalej.

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Korba 42T dla roweru crossowego to według mnie za mało. 48T jest lepszym wyjściem, ale to już wpływa na konieczność zmiany przerzutki przedniej i może być problem z tylnym xt-kiem. (sam takiego będę niedługo testował i już mam wątpliwości)

Napisano

Dlaczego w ogóle to crossów, a szczególnie do trekków pakuje się 48 skoro jest to mniej sportowy typ roweru i takie przełożenie jest wg. mnie za twarde? Mam 44 w swoim crossie i idzie ujechać, ale to muszę mieć ten dobry moment, a i tak jakoś ta kadencja nie będzie zbyt wysoka.

 

Wymazane na Tetce

Napisano

Ano dlatego, że jak dokręcasz z górki to i 48x11 potrafi być za miękkie... Ja na przykład bardzo nie lubię intensywnego kręcenia przy dużych prędkościach, więc i nie wyobrażam sobie przesiadki na mniejszą ilość zębów. Cross jest z założenia uniwersalny, więc musi mieć zestaw biegów i na szybką jazdę po szosie i na trochę trudniejszy teren. Stąd równie sensowna jest obecność przełożenia 48x11 jak i 26x34.

Napisano

Jeden woli jeździć z wyższą kadencją, inny siłowo...

W moim crossie oryginalnie miałem korbę 48-38-28 i kasetę 11-32, zamieniłem w zeszłym roku kasetę na 13-26, w tym roku zamierzam zmienić zestaw na korbę 42-32-22(24) i kasetę szosową 12-21.

 

Okazało się, że przełożenia cięższe niż 3,5 są dla mnie za ciężkie do jazdy 30-35 km/h, a szybciej i tak raczej nie jeżdżę, natomiast przełożenia lżejsze niż 1,5 - za lekkie - może by się przydały gdybym jeździł po wertepach w lesie, a nie jeżdżę.

 

Żeby to łatwiej ogarnąć można sobie zrobić tabelkę w excelu - widać wtedy jakie mamy faktycznie przełożenia, zastanowić się z których korzystamy i dopasować sobie napęd.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...