pkonkolv6 Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Witam. Planuje złożyć rower i mam problem ze znalezieniem odpowienich kół które spełnią wymagania: 28" kaseta 10s hamulce v-brake opony grubości 1,75 i grubsze Cena max do 500zł ja jedyne jakie znalazłem to: http://allegro.pl/trekking-kola-maszynowe-28-cali-novatec-i4246612230.html <-- co o nich sądzicie ? Z góry dziękuje za pomoc
MMMAAACCC7 Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 oo czym piszesz to już tak zwane tłentynajnery 29"tak będzie Ci łatwiej szukać
pkonkolv6 Napisano 21 Maja 2014 Autor Napisano 21 Maja 2014 Będe wdzięczny jeśli ktoś pomoże szukać ;D I druga sprawa szukam też ramy trekkingowej/cross do 1000zł max mój wzrost 186cm. mam długie nogi ;p http://allegro.pl/accent-rama-trekkingowa-nordkapp-20-cali-cr-i4222322613.html <-- jak na razie tylką tą znalazłem Znalazłem jeszcze: http://allegro.pl/rama-leader-fox-evolution-2014-hit-cenowy-20-cali-i4243775211.html http://allegro.pl/rdr-team-pro-easton-21-cali-1570-gram-nowa-i4208839727.html Jak oceniacie te wsumie 3 ramy która by ogarneła mi najlepiej 28" kółka ? noi ogólnie która najlepsza Dobra koła: http://allegro.pl/nowe-shimano-kola-mtb-wh-mt15-deore-29-krakow-i4234370073.html myśle że w tym przedziale nic lepszego nie znajde a ich waga jakoś mi specjalnie nie przeszkadza ważne że są 28/29 , można hamulce v-brake grube opony na innej aukcji podany jest przedział 1,5 - 2.25 więc super, noi kaseta 10s może być.
Fenthin Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Zacznijmy od poczatku. 29" to tak naprawdę 28", tylko opony są wyższe. 8, 9 i 10-rzędowe bębenki w tylnych piastach są identyczne. Zwykłe trekkingowe obręcze przyjmą 1.75 bez mrugnięcia okiem. Dwie ramy które podałeś jako alternatywę dla Accenta to ramy MTB, przeznaczone dodatkowo pod koła 26". A więc nie nadają się. Obręcze kół z ostatniego odnosnika nie będą współpracowały z V-brake.
pkonkolv6 Napisano 21 Maja 2014 Autor Napisano 21 Maja 2014 Ups.. czyli jak na razie zostaje przy nordkappie ;p A tak sie zastanawiam koła 27,5" to pewnie koła 26"+odpowiednia opona? I czy do takich 27,5" to rama nordkapp trekingowa czy MTB? Bo wsumie chętnie bym się mógł przymieżyć do 27,5" dużo dobrych opini o nich słyszałem Więc nadal czekam na propozycje kół do 500zł
Fenthin Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Nie, 27,5" to inna średnica obręczy. Skoro składasz rower crossowy/trekkingowy, nie tędy droga. Zostań przy 28".
pkonkolv6 Napisano 21 Maja 2014 Autor Napisano 21 Maja 2014 Hmm w moim przypadku pojęcie trekking wzieło się tylko z tego że 28";p noi amorek z przodu wiem że przy 27,5" byłoby szybsze przyśpieszenie noi zwrotność osprzęt który kupuje też jest bardiej MTB bo dużo wnim xt i slx... rower składam bez tarczówek wole V-BRAKE.. Dodam że moje trasy to długość około 50 km miekszam na półwyspie helskim jeżdże głownie ścieżkąrowerową która jest niby z kostki ale kosta jest częśto nie równo ułożona lubie też wjechać na miasto i poszarżować po uliczkach czy chodnikach dlatego myśl o 27,5" nie jest chybatakazła ?
BikoBiko Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 lubie też wjechać na miasto i poszarżować po uliczkach czy chodnikach Ulice OK, a za szarżowanie po chodnikach ode mnie masz minus jak z południa na Hel. Wbij sobie do głowy ( i inni też) ze chodniki należały, należą i będą należeć tylko i wyłącznie do pieszych!
pkonkolv6 Napisano 21 Maja 2014 Autor Napisano 21 Maja 2014 Spokojnie ;p ja na chodniki wjeżdżam tylko żeby na ścieżke sie dostać albo coś na chodnikach w ogóle nie jezdzę praktycznie źle to napisałem sorki;p Na ulicach krótkich z zakretami lubie się pobawić w przyśpieszanie szybko w zkret redukcja biegow i w ogóle;p coraz bardziej się przekonuje żeby za 27'5 sie rozejrzeć tylko nie wiem czy do takich może być ta rama nordkapp trekingowa i amorek też trekingowych do kół 28" czy musze mieć rme albo coś do mtb? Zestaw zadziała że się tak wyrażę ;p ? http://allegro.pl/accent-rama-trekkingowa-nordkapp-20-cali-cr-i4222322613.html + http://allegro.pl/amortyzator-28-700-1-rst-neon-ml-czarny-widelec-i4213378579.html + http://allegro.pl/shimano-wh-mt35-kola-mtb-27-5-650b-disc-cl-czarne-i4236556651.html A jeśli nie to czekam na propozycje kół 28" które można obsługiwać v-brekiem , 10s i oponki od 1.75 wzwyż noi jak ktoś znajdzie rame "lepszą" a niewiele droższą to też chętnie się przyjże http://allegro.pl/trekking-kola-maszynowe-28-cali-novatec-black-i4247810393.html a te kółka na v-brake chyba mogą być i pisze grubośc opon 1,5cala do 2,5 czyli moge to rozumieć normalnie że też 1.75 i 1.95 i tak dalej wejdą opony ?
jasinski21444 Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 27.5 to rowery mtb w teren czyli las , korzenie itp - nie dla ciebie . Poskładaj crossa / trekkinga na kołach 28 . Do większości kół 28 zamocujesz opony od 1,25 cala do 2.xx cala
zadra1965 Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Po prostu idź do sklepu i kup sobie rower , nie ogarniasz tematu budowy roweru i przeznaczenia poszczególnych elementów.
pkonkolv6 Napisano 21 Maja 2014 Autor Napisano 21 Maja 2014 To że Twoim zdaniem "nie ogarniam tematu budowy roweru" nie oznacza że musze rezygnować ze złożenia swojego pierwszego roweru na osprzęcie który bym chciał, mam problemy z doborem kół z ramą i amorkiem a tu zaraz wyskoki w stuly idź do sklepu i kup rower no poprostu naganne podejście do sprawy...
Shiryu Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Chłopie, Ty nawet nie wiesz, jaki rower chcesz. Dowiedz się, czego potrzebujesz, przedstaw zestaw części, jakich chcesz użyć, a my to oszlifujemy. Jak nie masz wiedzy, to ją najpierw zdobądź. A jak nie masz zamiaru, to idź do sklepu. Dla własnego dobra.
pkonkolv6 Napisano 21 Maja 2014 Autor Napisano 21 Maja 2014 Oto lista: http://allegro.pl/sztyca-ritchey-comp-31-6-350mm-czarna-i4255476031.html http://allegro.pl/mostek-ritchey-comp-4-axis-110-31-8mm-czarny-mat-i4173284857.html http://allegro.pl/kierownica-ritchey-comp-mat-flat-31-8-580mm-i4179622857.html http://allegro.pl/amortyzator-28-700-1-rst-neon-ml-czarny-widelec-i4213378579.html http://allegro.pl/szczeki-hamulcowe-tektro-v-brake-czarne-hamulce-i4194925073.html http://allegro.pl/shimano-xt-kaseta-cs-m771-11-32-lancuch-cn-hg75-i4207284619.html http://allegro.pl/korba-shimano-slx-fc-m660-dyna-sys-42-32-24-170mm-i4246650258.html http://allegro.pl/przerzutka-shimano-deore-xt-rd-m786-gs-czarna-bs-i4234316551.html http://allegro.pl/przerzutka-przednia-mtb-shimano-slx-fd-m661-10-i4191229912.html http://allegro.pl/klamki-hamulcowe-tektro-mt-4-0-super-jakosc-i4233051016.html http://allegro.pl/shimano-slx-manetka-sl-m670-obejma-10rz-prawa-i4178739034.html http://allegro.pl/manetka-shimano-slx-sl-m670-2-3sp-lewa-2014-i4247390117.html http://allegro.pl/pedaly-wellgo-lu-c27-z-jednego-kawalka-al-super-i4181274854.html http://allegro.pl/accent-rama-trekkingowa-nordkapp-20-cali-cr-i4222322613.html http://allegro.pl/chwyty-ritchey-wcs-ergo-piankowe-f-vat-i4247360502.html http://allegro.pl/trekking-kola-maszynowe-28-cali-novatec-black-i4247810393.html Jeszcze będe z tego co widze ogarnąć środek suportu i stery.
zadra1965 Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Amortyzator nie pasuje do ramy, rama ma główke na 1i 1/8 cala. Złozenie roweru z podanych częsci wyniesie cię około 20 proc. drożej niz kupisz rower w sklepie.
Rophoe Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Już sztyca nie pasuje do ramy. Ba nawet sama rama będzie dla Ciebie za mała. A suport jak byk masz napisane, że jest w komplecie. Jeszcze do tego siodełko musisz wliczyć i zacisk. Do tego opony, a z nimi dętki i taśmy. Stery które musisz wbić, ale akurat za te 30zł zrobią w serwisie, a i mniej, bo za tyle liczą sobie jeszcze usunięcie starych. Wymazane na Tetce
pkonkolv6 Napisano 22 Maja 2014 Autor Napisano 22 Maja 2014 Amortyzator nie pasuje do ramy, rama ma główke na 1i 1/8 cala. Złozenie roweru z podanych częsci wyniesie cię około 20 proc. drożej niz kupisz rower w sklepie. Zależy z jakiej strony patrzeć, znajdź mi rower w tej cenie z takim osprzętem... przeważnie tylko tylnia przerzutka jest xt reszta lx albo deore jakieś... a ja bardzo często zmieniam biegi z tyłu i nagle mocno przyśpieszam
Fenthin Napisano 22 Maja 2014 Napisano 22 Maja 2014 Zliczając części (i koszta wysyłki!), które podałeś wychodzi lekko ponad 2600zł. A gdzie stery, siodełko, zacisk sztycy, linki, pancerze, opony, dętki, narzędzia? Jakby nie liczyć, taniej wyjdzie: http://unibike.pl/zethosgts.html Rower o wiele lepiej złożony - przede wszystkim z głową. Widelec który pracuje, hamulce hydrauliczne, a napęd? Napęd to najmniej ważna część roweru, szczególnie crossowego, który nie ma na codzień styczności z tonami błota, wybacz. A u Ciebie przejawia się typowo polskie podejście - byle łańcuch się świecił i przerzutki były z jak najwyższej grupy, a reszta niech będzie badziewiem. Gdyby doliczyć lepszy widelec do Twoich propozycji i części które wymieniłem wyżej, pewnie i to wyjdzie taniej: http://unibike.pl/xenon.html Nie neguję idei składania roweru we własnym zakresie, bo to pozwala na dostosowanie sprzętu do wymagań, ale trzeba dobrze podejść do sprawy. Po pierwsze, ile się da - tyle z jednego sklepu. Koszta przesyłki spadną lawinowo. Dwa, po co Ci kaseta XT, przerzutka XT i korba SLX? I czemu z przodu atrapa amortyzatora? Weź kasetę Deore, będzie cięższa, ale o wiele tańsza, a różnicy w pracy brak. Na tył SLX czy nawet zwykłe Deore też wystarczy. Przy jeździe do jakiej przeznaczony jest cross, XT jest przerostem formy nad treścią. Korba też droga, a nic nie da wzamian. Deore wystarczy. I już 300zł zysku. Dorzucasz do tego te 250zł, które chciałeś przeznaczyć na widelec i praktycznie masz na powietrznego Suntoura NRX. A można pójść jeszcze dalej.
zadra1965 Napisano 22 Maja 2014 Napisano 22 Maja 2014 Rama Accenta Nordcapa dostosowana jest do amortyzatora o skoku do 63 mm , musisz właśnie też takie niuanse brać pod uwagę przy składaniu roweru.
tommasz86 Napisano 3 Czerwca 2014 Napisano 3 Czerwca 2014 Korba 42T dla roweru crossowego to według mnie za mało. 48T jest lepszym wyjściem, ale to już wpływa na konieczność zmiany przerzutki przedniej i może być problem z tylnym xt-kiem. (sam takiego będę niedługo testował i już mam wątpliwości)
Rophoe Napisano 3 Czerwca 2014 Napisano 3 Czerwca 2014 Dlaczego w ogóle to crossów, a szczególnie do trekków pakuje się 48 skoro jest to mniej sportowy typ roweru i takie przełożenie jest wg. mnie za twarde? Mam 44 w swoim crossie i idzie ujechać, ale to muszę mieć ten dobry moment, a i tak jakoś ta kadencja nie będzie zbyt wysoka. Wymazane na Tetce
Shiryu Napisano 3 Czerwca 2014 Napisano 3 Czerwca 2014 Ano dlatego, że jak dokręcasz z górki to i 48x11 potrafi być za miękkie... Ja na przykład bardzo nie lubię intensywnego kręcenia przy dużych prędkościach, więc i nie wyobrażam sobie przesiadki na mniejszą ilość zębów. Cross jest z założenia uniwersalny, więc musi mieć zestaw biegów i na szybką jazdę po szosie i na trochę trudniejszy teren. Stąd równie sensowna jest obecność przełożenia 48x11 jak i 26x34.
AdamF Napisano 3 Czerwca 2014 Napisano 3 Czerwca 2014 Jeden woli jeździć z wyższą kadencją, inny siłowo... W moim crossie oryginalnie miałem korbę 48-38-28 i kasetę 11-32, zamieniłem w zeszłym roku kasetę na 13-26, w tym roku zamierzam zmienić zestaw na korbę 42-32-22(24) i kasetę szosową 12-21. Okazało się, że przełożenia cięższe niż 3,5 są dla mnie za ciężkie do jazdy 30-35 km/h, a szybciej i tak raczej nie jeżdżę, natomiast przełożenia lżejsze niż 1,5 - za lekkie - może by się przydały gdybym jeździł po wertepach w lesie, a nie jeżdżę. Żeby to łatwiej ogarnąć można sobie zrobić tabelkę w excelu - widać wtedy jakie mamy faktycznie przełożenia, zastanowić się z których korzystamy i dopasować sobie napęd.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.