Skocz do zawartości

[koła] gotowy zestaw, link, może ktoś się wypowiedzieć?


dzejson

Rekomendowane odpowiedzi

witam

 

wczoraj zabiłem już i tak zmasakrowane koło tylne w swoim rowerze.. w związku z tym zdecydowałem się na zakup zestawu.

znalazłem ofertę na jednym z portali, może ktoś się wypowiedzieć na temat sprzedawanego zestawu?

cena gra rolę, rzecz wiadoma.. na chwilę obecną 600pln to max ale wiadomo im mniej tym lepiej, byle ten stosunek cena/jakość był w miarę..

 

http://olx.pl/oferta/kola-rowerowe-29-zestaw-CID767-ID5POfp.html

 

z góry zaznaczam że ważę 100kg, mam 2m+ wzrostu i mieszkam w Żywcu, eksploatuje dość mocno swój rower po kamieniach w Śląskim i Żywieckim praktycznie codziennie, waga to naprawdę ostatnia rzecz na jaką zwracam uwagę jeżeli chodzi o rower, sprzęt może być ciężki ale ma znosić moje jazdki i dzwony.. to samo się tyczy kół, mogą ważyć dużo ale żebym ze dwa sezony objechał.. nie ścigam się, włóczę się dużo, jeżdżę dla przyjemności, klimatu i widoczków, zwykle jak wyjdę na rower rano to wracam w nocy.. lub po kilku dniach.. wycieniowane zestawy odpadają

 

z góry dzięki wielkie za pomoc panowie

 

a na osłodę jakieś strzały z wczoraj z szybkiej jazdki lokalnie koło chałupy.. bo była chwila przed pracą..

 

1532114_760773987290415_3379704960916607

 

 

10271508_760774917290322_833836066231145

 

 

10325292_760774250623722_330371388007486

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bikestacja na 29' ma ceny spore.. jak dla mnie, bo przed wakacjami.
 

sprzedający napisał mi że jest błąd w opisie i szprychy w tych kołach to Sapim Leader 1,8mm, nie cieniowane, jednorodnej grubości.

 

też bedą za słabe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne gabaryty i zestaw ZTR FLOW 29 i szprychy sapim strong (cieniowane 2,3/2.0) aktualne piasty to dtswiss 340 tył /370 przód, poprzednio były sram x-9.

Jeżdzę z techniką worka kartofli i połamałem już dwie sztywne ramy ale z kołami nic się nie dzieje od normalnej jazdy.

Pierwszy raz centrowałem przednie koło po stłuczce z samochodem ;)

Zainwestuj w szerokie mocne obręcze np ZTR FLOW EX i mocne szprychy, piasty bez znaczenia bo nie interesuje Cię lekkość a taki zestaw na pewno da radę.

Do tego szerokie oponki najlepiej na mleczku i przy niskim ciśnieniu zobaczysz jak przyjemnie na bezdrożach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuję za wypowiedzi panowie  :thanks: wczoraj sprzedający podał mi wszystkie informacje dotyczące kół przy których się upieram i wygląda to tak:
Obręcze Ryde Taurus 2000 - 36 szprych, wzmacniane otwory pod nyple.
Szprychy Sapim Leader, 2,3mm, nyple mosiężne.
Piasty Novatec NT-D041SB oraz NT-D042SB, łożyska maszynowe, montaż tarcz na 6 śrub, zaciski Novatec.

Opaski AIM High Pressure.

Masa przedniego koła bez zacisku 1100g, tylne koło bez zacisku 1370g.

 

wiadoma rzecz że gdyby budżet roli nie grał to pewnie kupiłbym koła za 2-3k pln (albo kolejny rower, chyba zdecydowanie mądrzej), które daję głowę że prędzej czy później i tak i tak bym pogiął.. może nawet w te wakacje
 

nabiał nie rozumiem czemu te koła miałyby się wysrać jeszcze w te wakacje?
koła które były założone w moim rowerze od nowości wytrzymały 3 długie sezony (a na bank nie był to jakiś świetny zestaw, FOCUS RedSkin 2.0), 2 razy po dzwonie wymieniałem kilka szprych, nie ukrywam że centrowanie było częste.. doszło w końcu do takiego etapu że niektóre szprychy są tak naciągnięte że 'wyrywa' nyple z obręczy. chłopaki w serwisie powiedzieli mi że to już jest koniec i dalsze podciaganie szprych nie jest dobrym pomysłem.. we Wtorek nie doleciałem po skoku i tyłem strzeliłem w spory kamień, obręcz pękła na łączeniu które już i tak nie za ciekawie wyglądało, więc koniec przyszedł sam..
chodzi mi o to że to tanie koła a 3 sezony objechałem.. mój rower nie musi nic nie ważyć i wyglądać, nie musi mieć najdroższych podzespołów najwyższych grup bo nie sprzęt jedzie tylko ja sam, ma być sprawny każdego dnia.. poza tym no umówmy się, jeździć trzeba miękko i pracować nogami, rękami i ciałem, pomagać sprzętowi a nie go katować.. doceniam Twoją wiedzę i chęć pomocy, po prostu inwestować kwot rzędu 2kpln w dwie obręcze na chwile obecną nie jestem w stanie, co zaznaczyłem w pierwszym poście..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w zasadzie sie z toba zgadzam, tylko przeszedlem etap kol za 300-600zl i wiem, ze w perspektywie czasu sa to inwestycje drozsze niz 'raz a dobrze', do tego nie wyobrazam sobie centrowania kilka x na sezon - to oznacza zle zbudowane kola, przy zalozeniu, ze x nie jest iloscia wypadkow :)

 

moze faktycznie przesadzam

 

tylko w takim razie czy nie lepiej zlecic zaplot kol np u Daveo na takich piastach, obreczach accenta (za chyba 69zl/szt) i najzwyklejszych srebrnych szprychach? byc moze wyszloby nawet taniej, niz w/w 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

kół wciąż nie kupiłem ponieważ dostałem od znajomego koła z jego roweru (jakiś CUBE 29er) trochę zniosły, no, ale wczoraj umarło tylne, miałem solidny dzwon na Superflow w Rychlebskich..

 

coś tam dociułałem i najprawdopodobniej skorzystam z gotowego zestawu kół z oferty sklepu www.bikestacja.pl

 

Koła DT Swiss 350 Enduro 533 29" Competition

 

czy to też jest dziadostwo panowie?..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy dziadostwo czy nie bo nie miałem jeszcze okazji się na nich przejechać. Napisałbym coś więcej ale koła zamówiłem w Bikestacji prawie 2 tygodnie temu i nadal ich nie mam. Więc jak chcesz coś na szybko to chyba nie w tym sklepie. Spróbuj na Daveo.pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będą Ci podmieniać przednią piastę z QR15 na QR9? Ja na Twoim miejscu zamówiłbym wersję z QR15 i dokupił taki adapter --> http://www.dtswiss.com/Components/Hubs-MTB/350-1 (kliknąć trzeba w zakładkę Accessories) Dzięki czemu w przyszłości jeśli zmienisz amortyzator na taki ze sztywną osią nie będziesz musiał zmieniać piasty i przeplatać koła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje pierwsze pytanie odnośnie tych kół tyczyło się właśnie adaptera.. odpowiedzieli że zmienią piastę.

ja co prawda na przyszły sezon bardziej planuję dokupienie sobie fulla 29 niż wymianę widelca, ale dzisiaj ponowiłem pytanie bo widzę że mają w ofercie adapter o jakim jest mowa a o jaki wcześniej pytałem:

 

Adapter DT Swiss do piast qr15 konwertujący na qr9mm

 

zobaczymy, może się odniosą.. nie ukrywam że byłoby to najlepsze rozwiązanie bo szprychy jednak zostają Competition..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

100kg ważę razem z plecakiem, chyba że jadę na dłużej niż dwa dni to wtedy waga wzrasta, wiadomo..

panowie ze sklepu Bikestacja.pl powiedzieli że koła swobodnie wytrzymają katowanie 115kg kierownika, z przodu została założona piasta QR9 bo prędzej dokupię rower niż zmienię widelec. za tylny zacisk dopłacałem 107pln, szprychy zostały DT Competition, nyple aluminiowe zostały zastąpione mosiężnymi.

 

dzisiaj koła dostały mocny wpierdziel na luźnych kamieniach i trochę poskakały i pokąpały się w błocie po ośki, jutro Rysianka + kilka innych górek..

na chwilę obecną mogę powiedzieć że koła są sporo lżejsze od poprzednich, tył jest w moim odczuciu wyraźnie sztywniejszy no i że koła na maszynach jadą jak wściekłe ;)

 

taki tam strzał z miejscówki odpowiedniej na browarek z kolegami:

 

10376274_827337027300777_677753905086722

 

10552502_827439947290485_147847754028527

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...