Agatka000 Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Witam. Panowie proszę mi pomóc.Chciałbym zmienić dętki w swoim rowerze Kross Hexagon V2 19". Na oponach są podane cyferki 26x195. Przy zakupie dętek przez internet trzeba podać, te właśnie wartości, które podane są na oponach? Dotąd prowadziłam rower do serwisu żeby wymienić dętkę, ale zbyt często dętki się przebijają i za drogo, to kosztuje więc spróbuję robić to sama.
seraph Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 26 to średnica opony - 26 cali, a 1,95 to jej szerokość w calach i tym właśnie trzeba się kierować przy wyborze dętki. Dętki są z gumy dlatego mają podany zakres szerokości opon do których pasują. A najogólniej to mogę Ci powiedzieć żebyś kupiła dętkę do koła 26' po prostu i każda będzie pasować bo się rozciągnie... i kupo sobie od razu łyżki do opon, bo bez tego ani ich nie zdejmiesz z koła, ani nie założysz.
TheGie Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Potrzebujesz dętki 26x1.75-2.125 (zakres). Oraz prawdopodobnie wentylek Shrader (samochodowy). Dętkę kup w sklepie stacjonarnym, nie ma co wysyłkowo kupować dętki (koszt przesyłki). http://www.wertykal.com/pl/p/Accent-detka-26x1.75-2.125-AV-wentyl-Shrader/694
Sami12 Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Oj uwierz ze czasem u pana Henia mniej sie oplaca niz przez allegro ;d
Agatka000 Napisano 21 Maja 2014 Autor Napisano 21 Maja 2014 Odnośnie wentyli, to które są lepsze? W rodzinie są trzy rowery i każdy ma inne wentyle i do tego zawsze problem z pompkami mam. Myślę sobie żeby zmienić dętki na taki sam wentyl we wszystkich rowerach. Jakich firm wybierać dętki, czy raczej jest to obojętne?
Kaczorak Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Najbardziej uniwersalne to wyżej wymieniowe wentyle samochodowe (jak poprosisz o dętkę z takim wentylem to sprzedawca będzie wiedział). Ponieważ możesz sobie podjechać na stacje benzynową i napompować kompresorem (jak jest taki na stacji). Ale większość pompek rowerowych posiada wejścia na różne rodzaje wentyli. Jednak polecam zwykły samochodowy A jeżeli chodzi o producenta to raczej nie ma znaczenia, po prostu trzeba unikać tzw "no name" bo to różnie z takimi bywa.
Agatka000 Napisano 21 Maja 2014 Autor Napisano 21 Maja 2014 Bardzo dziękuję za informacje. Jeszcze zastanawiają mnie opony bezdętkowe, czy warto je kupić zamiast zwykłych?Może są bardziej wytrzymałe i mniej narażone na dziurawienie?
seraph Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Bezdętkowe mają zamiast dętki w środku specjalny płyn uszczelniający dzięki czemu można napompować je bez dętki (masło maślane) W przypadku przebicia płyn ten uszczelnia dziurę i powietrze nie ucieka... Jednak takie opony ktoś musi Ci założyć, bo jeśli nie masz specjalnej to trzeba uszczelnić obręcz i dość umiejętnie założyć oponę. Dochodzi koszt płynu, wentyli i taśm, więc wydaje mi się, że poza sportowym zastosowaniem to nie ma większego sensu się w to bawić. Możesz zamiast tego zainwestować w opony z wkładką antyprzepięciową - ja na takich zrobiłem już 3000 km bez kapcia. Są też dętki "odporne" na kapcie, bo wypełnione płynem np. Michelin Protek po 35 zł sztuka bodajże.
TheGie Napisano 21 Maja 2014 Napisano 21 Maja 2014 Ważne jest aby sprawdzić, czy felgi w poszczególnych rowerach są kompatybilne z wentylkami "samochodowymi", ponieważ istnieją felgi pod wentylki Presta, gdzie średnica otworu pod wentylek w feldze jest mniejsza niż w felgach pod "samochodowy".Na forum znajdziesz temat o dętkach i o tym, że bywały przypadki przysyłania dętek które są rozcięte. Temat bez dętek to obszerna literatura. Tutaj przykładowe dwa linki, z czym to się wiąże:http://www.forumrowerowe.org/topic/157780-notubes-robienie-ust-bez-obreczy-i-opon-ust-jest-bzdura/ http://www.forumrowerowe.org/topic/160481-tubeless-czy-zestaw-pasuje-dt-swiss-x430-geax-saguaro-tnt-26x22/
Agatka000 Napisano 21 Maja 2014 Autor Napisano 21 Maja 2014 Bezdętkowe w takim razie sobie odpuszczę, bo to będzie dla mnie zbyt z komplikowane . Pewnie łatwiej będzie mi zmienić dętkę.No dobrze, podstawowe informacje zaczerpnęłam i dziękuję wam bardzo za pomoc.
Grosser Napisano 1 Czerwca 2014 Napisano 1 Czerwca 2014 Ważne jest aby sprawdzić, czy felgi w poszczególnych rowerach są kompatybilne z wentylkami "samochodowymi", ponieważ istnieją felgi pod wentylki Presta, gdzie średnica otworu pod wentylek w feldze jest mniejsza niż w felgach pod "samochodowy". Na forum znajdziesz temat o dętkach i o tym, że bywały przypadki przysyłania dętek które są rozcięte. Temat bez dętek to obszerna literatura. Tutaj przykładowe dwa linki, z czym to się wiąże: http://www.forumrowerowe.org/topic/157780-notubes-robienie-ust-bez-obreczy-i-opon-ust-jest-bzdura/ http://www.forumrowerowe.org/topic/160481-tubeless-czy-zestaw-pasuje-dt-swiss-x430-geax-saguaro-tnt-26x22/ A czy orientujecie się, czy mogą pojawić się jakieś problemy przy odwrotnym uzyciu, to znaczy stosowaniu presty w obręczy z otworem av? W sensie - może się coś tam dostać podczas intensywnej jazdy przez piach błoto etc, czy nie nalezy się tym przejmowac? pozdr.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.