Skocz do zawartości

[v-brake] Wymiana hamulca tarczowego Rockrider 5.3


Angris

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Czy jest możliwość wymiany w tym modelu hamulców tarczowych na v-brake? Kupiłem go jakiś czas temu w Decathlonie i chciałbym parę przeróbek w nim zrobić. Na pierwszy rzut poszły hamulce, z racji zamontowanych tam słabych tarczówek mechanicznych.

 

Pozdrowienia

Angris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce hydrauliczne to podejrzewam dużo większy koszt. Hamulce są tylko początkowym etapem modernizacji tego roweru, nie chciałbym na nie wydać więcej niż 100zł, a za taką cenę można już kupić całkiem sensowne v-braki. Myślę również że po takim zabiegu zmniejszy się również waga roweru. Nie przyglądałem się pisząc szczerze czy jest on przystosowany, niestety w tej chwili nie mam jak tego sprawdzić. Może ktoś ma taki model i może się wypowiedzieć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator nie ma mocowań pod V-brake, rama - z tego, co widzę - chyba też nie. Więc pomysł odpada.

 

Ja bym serio odłożył więcej pieniędzy na modernizację, to co jest w tym rowerze do poprawienia to właśnie:

 

- Tarcze mechaniczne na hydrauliki > ok 300 zł

- Korba i przednia przerzutka na coś lepszego od najniższych modeli, które są w standardzie > ok 170zł

 

I już masz zrównoważony, bardzo dobry rower w teren, bo cała reszta w tym rowerze jest jak najbardziej w porządku. V-brake w MTB to już wymierający pomysł i jak kiedyś będziesz go chciał dalej modernizować/odchudzać, to zobaczysz, że przechodząc na V-brake sam strzeliłeś sobie w stopę, bo lepszych/lżejszych części pod V-brake jest już bardzo mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chcesz zmieniać tarcze na Vbrake to coś tu jest nie tak. Wiem jak hamuje ten rower bo jeździłem przez chwilę na kolegi 5.3 w weekend i albo coś nie tak jest z samym hamulcem, albo kiepsko wyregulowane. Wg. mnie to te Hayes'y które są w standardzie, hamują tak samo jak dowolne Vbrakei do 100pln. IMHO wymiana bezsensowna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator nie ma mocowań pod V-brake, rama - z tego, co widzę - chyba też nie. Więc pomysł odpada.

 

Ja bym serio odłożył więcej pieniędzy na modernizację, to co jest w tym rowerze do poprawienia to właśnie:

 

- Tarcze mechaniczne na hydrauliki > ok 300 zł

- Korba i przednia przerzutka na coś lepszego od najniższych modeli, które są w standardzie > ok 170zł

 

I już masz zrównoważony, bardzo dobry rower w teren, bo cała reszta w tym rowerze jest jak najbardziej w porządku. V-brake w MTB to już wymierający pomysł i jak kiedyś będziesz go chciał dalej modernizować/odchudzać, to zobaczysz, że przechodząc na V-brake sam strzeliłeś sobie w stopę, bo lepszych/lżejszych części pod V-brake jest już bardzo mało.

 

Jesli chodzi o hydrauliki to odłoże ich zakup na dalszy etap upgradu z racji ceny :)

 

Propozycję można oczywiście podać, jak uzbieram to pewnie kupię. Prosłbym również o propozycję dotyczące korby i przerzutki, rozejrzę się.

 

Zastanawiałem się również nad korbą dwublatową, z racji że z trzeciego przełożenia nie korzystam. Pytanie czy jest sens kupna takiej korby? Co wtedy z przednią manetką? Czy nie lepiej kupić zwykłą 3 blatową i jeden blat (największy) ściągnąć?

 

Pozdrowienia

Angris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednią przerzutkę blokujesz śrubą , tak aby obsługiwała młynek i środkowy blat i masz napęd 2 rzędowy.  Zdejmując największy blat musisz zmienić kominy na niższe lub założyć rockring

 

Zerknę przy chwili na tę przerzutkę, zobaczę jak to wygląda.

 

Możesz coś więcej napisać o tych kominach? Rocking - fajna rzecz ale wagowo chyba podobnie do takiego blatu?

 

Pozdrowienia

Angris

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja luba ma taki sam rower. Hamulce są naprawdę ok jak jak na tarczówki mechaniczne.

 

Podejrzewam, że masz rozregulowane hamulce. Nacjągnij linkę, dokręć klocek który jest nieruchomy w zacisku, sprawdź czy tarcza nie jest zatłuszczona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdejmiesz duży blat ,to nie dokręcisz środkowej zębatki ponieważ komin będzie wystawał na grubość blatu.Dlatego jak napisałem wcześniej - wstawiasz niższy komin ( zmierz grubość środkowego blatu i korby w miejscu mocowanie śrub) lub wstawiasz rockring. Wagowo podobnie a przy okazji  zabezpiecza blat przed połamaniem zębów. Jaki rozmiar środkowej zębatki? Osobiście we wszystkich moich rowerach wywaliłem najwyższy blat , wstawiłem 26/36 oraz rockringi i jest miodzio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...