Angris Napisano 20 Maja 2014 Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 Witam Czy jest możliwość wymiany w tym modelu hamulców tarczowych na v-brake? Kupiłem go jakiś czas temu w Decathlonie i chciałbym parę przeróbek w nim zrobić. Na pierwszy rzut poszły hamulce, z racji zamontowanych tam słabych tarczówek mechanicznych. Pozdrowienia Angris Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zadra1965 Napisano 20 Maja 2014 Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 Jeśli są piwoty w ramie i obręcz koła dostosowana jest do hamulców v-brake to nie ma problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Shiryu Napisano 20 Maja 2014 Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 Z tym, że sensowniejsza będzie zmiana na hamulce hydrauliczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angris Napisano 20 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 Hamulce hydrauliczne to podejrzewam dużo większy koszt. Hamulce są tylko początkowym etapem modernizacji tego roweru, nie chciałbym na nie wydać więcej niż 100zł, a za taką cenę można już kupić całkiem sensowne v-braki. Myślę również że po takim zabiegu zmniejszy się również waga roweru. Nie przyglądałem się pisząc szczerze czy jest on przystosowany, niestety w tej chwili nie mam jak tego sprawdzić. Może ktoś ma taki model i może się wypowiedzieć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tadeus Napisano 20 Maja 2014 Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 Amortyzator nie ma mocowań pod V-brake, rama - z tego, co widzę - chyba też nie. Więc pomysł odpada. Ja bym serio odłożył więcej pieniędzy na modernizację, to co jest w tym rowerze do poprawienia to właśnie: - Tarcze mechaniczne na hydrauliki > ok 300 zł - Korba i przednia przerzutka na coś lepszego od najniższych modeli, które są w standardzie > ok 170zł I już masz zrównoważony, bardzo dobry rower w teren, bo cała reszta w tym rowerze jest jak najbardziej w porządku. V-brake w MTB to już wymierający pomysł i jak kiedyś będziesz go chciał dalej modernizować/odchudzać, to zobaczysz, że przechodząc na V-brake sam strzeliłeś sobie w stopę, bo lepszych/lżejszych części pod V-brake jest już bardzo mało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PeGie Napisano 20 Maja 2014 Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 jeśli chcesz zmieniać tarcze na Vbrake to coś tu jest nie tak. Wiem jak hamuje ten rower bo jeździłem przez chwilę na kolegi 5.3 w weekend i albo coś nie tak jest z samym hamulcem, albo kiepsko wyregulowane. Wg. mnie to te Hayes'y które są w standardzie, hamują tak samo jak dowolne Vbrakei do 100pln. IMHO wymiana bezsensowna... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angris Napisano 21 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 Amortyzator nie ma mocowań pod V-brake, rama - z tego, co widzę - chyba też nie. Więc pomysł odpada. Ja bym serio odłożył więcej pieniędzy na modernizację, to co jest w tym rowerze do poprawienia to właśnie: - Tarcze mechaniczne na hydrauliki > ok 300 zł - Korba i przednia przerzutka na coś lepszego od najniższych modeli, które są w standardzie > ok 170zł I już masz zrównoważony, bardzo dobry rower w teren, bo cała reszta w tym rowerze jest jak najbardziej w porządku. V-brake w MTB to już wymierający pomysł i jak kiedyś będziesz go chciał dalej modernizować/odchudzać, to zobaczysz, że przechodząc na V-brake sam strzeliłeś sobie w stopę, bo lepszych/lżejszych części pod V-brake jest już bardzo mało. Jesli chodzi o hydrauliki to odłoże ich zakup na dalszy etap upgradu z racji ceny Propozycję można oczywiście podać, jak uzbieram to pewnie kupię. Prosłbym również o propozycję dotyczące korby i przerzutki, rozejrzę się. Zastanawiałem się również nad korbą dwublatową, z racji że z trzeciego przełożenia nie korzystam. Pytanie czy jest sens kupna takiej korby? Co wtedy z przednią manetką? Czy nie lepiej kupić zwykłą 3 blatową i jeden blat (największy) ściągnąć? Pozdrowienia Angris Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artofnois Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 Przednią przerzutkę blokujesz śrubą , tak aby obsługiwała młynek i środkowy blat i masz napęd 2 rzędowy. Zdejmując największy blat musisz zmienić kominy na niższe lub założyć rockring Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angris Napisano 21 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 Przednią przerzutkę blokujesz śrubą , tak aby obsługiwała młynek i środkowy blat i masz napęd 2 rzędowy. Zdejmując największy blat musisz zmienić kominy na niższe lub założyć rockring Zerknę przy chwili na tę przerzutkę, zobaczę jak to wygląda. Możesz coś więcej napisać o tych kominach? Rocking - fajna rzecz ale wagowo chyba podobnie do takiego blatu? Pozdrowienia Angris Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PeGie Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 tak z ciekawości z którego rocznika masz tego rockridera ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Angris Napisano 21 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 tak z ciekawości z którego rocznika masz tego rockridera ? Kupiony zimą zeszłego roku, identyczny jak: http://www.decathlon.pl/rower-gorski-rockrider-53-id_8206682.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 Moja luba ma taki sam rower. Hamulce są naprawdę ok jak jak na tarczówki mechaniczne. Podejrzewam, że masz rozregulowane hamulce. Nacjągnij linkę, dokręć klocek który jest nieruchomy w zacisku, sprawdź czy tarcza nie jest zatłuszczona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
artofnois Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Jak zdejmiesz duży blat ,to nie dokręcisz środkowej zębatki ponieważ komin będzie wystawał na grubość blatu.Dlatego jak napisałem wcześniej - wstawiasz niższy komin ( zmierz grubość środkowego blatu i korby w miejscu mocowanie śrub) lub wstawiasz rockring. Wagowo podobnie a przy okazji zabezpiecza blat przed połamaniem zębów. Jaki rozmiar środkowej zębatki? Osobiście we wszystkich moich rowerach wywaliłem najwyższy blat , wstawiłem 26/36 oraz rockringi i jest miodzio. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.