SILESIAN Napisano 20 Maja 2014 Napisano 20 Maja 2014 Witam.Jestem nowincjuszem na forum,prosze o wyrozumialosc...Szukam porady w takiej sprawie,w swoim rowerze scott sportster 20 bodajze, mam korbe acera 48/38/28 i jej zywotnosc jest juz policzona:),kasete 8 rzedow , klamkomanetki acera...i nie wiem co dodac jeszcze aby uzyskac satysfakcjonujaca odpowiedz:)Mam zamiar wymienic naped na 9 rzedow (kaseta deore cs-hg61 11-28) odpowiednie zestopniowanie kasety , jakis lancuch z connexa 908:),tylna przerzutka przy okazji,klamkomanetki pod 9 rzedow oczywiscie no i problem pojawia sie przy kompatybilnosci korbie/przerzutce przedniej/rama roweru...Blat 48 troche mi brakuje pod stopa i chetnie bym zmnienil na 52/53 i koniecznie zamienil trzy blaty na dwa:)Rozumiem ze klamkomanetka lewa tez z racji koniecznosci do wymiany...ale wczytujac sie tu w forum i zalecenia producentow ( np. taka korba z tiagraFC-4600 52/39 jest na 10 rzedow.)Z góry dziekuje za jakies info w tych sprawach:)
seraph Napisano 20 Maja 2014 Napisano 20 Maja 2014 Dlaczego 9 rzędów? 8 rzędowa kaseta przy rozstawie 11-28 na szosę będzie jak znalazł moim zdaniem jeśli nie chcesz typowo szosowej kasety. Nie musiałbyś zmieniać manetek tym bardziej, że lewej też nie trzeba zmieniać przechodząc na dwublat, bo można mieć po prostu "pusty" bieg na manetce. Ale jak chcesz, bo niektórzy nie lubią mieć niededykowanych podzespołów:) Korba, którą zaproponowałeś bez problemu dogada się z 9 rzędami, a i z 8 rzędami nie miałaby problemu raczej. Kasety 8,9 i 10 mają identyczną szerokość, więc nie wiem czemu korba miałaby odmawiać współpracy. (przez większy skok łańcucha, lub jego szerokość??). No i przy zmianie korby przednia przerzutka może, ale nie musi chcieć współpracować z dużymi blatami, ale to możesz wymienić już po tym jak się przekonasz czy rzeczywiście tak jest.
Luk33 Napisano 20 Maja 2014 Napisano 20 Maja 2014 Chaotycznie to jakoś napisałeś, ale rozumiem, że w skrócie chcesz przejść z napędu 3x8 na 2x9. W takim przypadku do wymiany idzie manetka prawa, kaseta, łańcuch. Warto też wymienić przerzutke przód, tylna może zostać. Klamka lewa może zostać. Rzędowość korby nie ma znaczenia. 10 pasuje pod 9. Z mojej strony polecam zamienić napęd na 2x10. Z 9rz. klamek to chyba już tylko sora pozostała. Za chwile wyjdzie 105 na 11rz. i podzespoły pod 10 powinny tanieć.
SILESIAN Napisano 20 Maja 2014 Autor Napisano 20 Maja 2014 W tej kasecie co mam zestopniowanie jest 11,13,15,18,20,24,28,32..pisze z pamieci wiec moze byc jakas drobna zmniana.Za duzy skok jak na moja jazde , w tej kasecie co zaproponowalem jest 11,12,13,14... i to juz mi bardzo odpowiada i konczy sie na 28 co calkowicie mi wystarczy. Ta korba z tiagry 52/39 pisze :dedykowana pod waskei lancuchy 10-rzedowe... Wiec nie wiem czy to spasuje z reszta,dlatego pytam:)
seraph Napisano 20 Maja 2014 Napisano 20 Maja 2014 A jeśli łańcuch pod 9 rzędów jest szerszy o 0,6 mm od 10 rzędowego to będzie z tej korby spadał czy co? Zapytaj w sklepie - jeszcze się taki nie znalazł co by na to odpowiedział przekonująco. Zresztą zawsze możesz założyć kasetę 9tkę, a łańcuch pod 10 i już jak masz taki (nieopłacalny) kaprys Wszystko spasuje to co chcesz. Kolega wyżej napisał chyba o klamkach do kierownic typu "baranek", a autor tematu ma rower hybrydowy, więc kierownicę prostą?
SILESIAN Napisano 20 Maja 2014 Autor Napisano 20 Maja 2014 Z prosta:) ale sa klamkomanetki:( Ogolnie szukam korby podobnej do tej pod 9 , ale koniecznie 52/53 podwojna. Moze ktos cos podobnego znajdzie:) Pewnie i nieoplacalny, ale pewne rzeczy juz mam przemyslane i nie chce sie zapedzic w zakupach a pozniej czegos nieuzywac:) Moze kiedys w nowa szose pojde,nie wiem moze za rok:) Ale masz racje , lanuch pod 10 i reszta powinna pracowac:) tylko ze wtedy wszystko pod 10 i malo mozliwosci manewrów:) A jest podobnie zestopniowana kaseta pod 8 ? Z kolei naped pod 10 to i piasty wymiana....za duzo marazmu z powodu zestopniowania kasety i zmniany korby...lepiej doinwestowac w nowy rower:)
seraph Napisano 20 Maja 2014 Napisano 20 Maja 2014 Klamkomanetki z MTB? Kaseta 8 rzędowa 11-28: http://allegro.pl/kaseta-sram-pg-850-powerglide-ii-11-28t-8speed-bs-i4223182592.html Lub szosowe, ale zaczynają się od 12T: http://allegro.pl/kaseta-shimano-claris-8-ka-hg-50-12-23t-mod-2014-i4176635856.html http://allegro.pl/kaseta-shimano-claris-cs-hg50-12-21z-8rz-2014r-i4178601783.html Ja mam kasetę 9 rzędową i chce wymienić korbę na 2 rzędowego SLX, który jest tylko pod 10 rzędów, a ani myślę zmieniać kasety, przerzutki i manetek. No chyba, że w szosowym napędzie to jest inaczej, ale ludzie mieszają bez problemów i jeżdżą...
SILESIAN Napisano 20 Maja 2014 Autor Napisano 20 Maja 2014 Ta kaseta Sram bylaby dobra,klamki mam z ACERA ale na 9 rzedow tez cos znalazlem pod to... Rozumiem ze lancuch na 10 rzedow plus ta korba z tiagry 52/39 bedzie dobrze pracowac? Klamka lewa bez zmnian pozostanie z jednym pustym przebiegiem:) Chyba ze jakies inne rozwiazania??? I czy przerzutka z przodu to ogarnie? Czy jeszcze jakies problemy wyjda z suportem? Juz kilka postów , a glowa madrzejsza:) Dzieki Panowie....czekam na dalsze pomysly. Klamki mam z MTB . W tej konkretnie kasecie SRAMa 8 rzedowej jak widac jest podana indeksacja na 9 ...o co kaman ?
tyran Napisano 20 Maja 2014 Napisano 20 Maja 2014 a nie lepiej wrzucić sorę ?i czy korba 52 nie jest czasami na bb30? http://rowertour.com/grupa-shimano-sora-3500-2x9rz-2013.html
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.