romi Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 Mam rowerek na dualcontrolach i podoba mi się ten system, a zastanawiam się nad zakupem hydraulicznego hamulca tarczowego na przednie koło. Problem polega na tym, że hamulce takie sprzedawane są w kompletach z klamką, a na dualcontrolu robi tylko Shimano. Pytanie więc brzmi, czy mogę połączyć systemy dwóch producentów, tzn. mechanizm z okładzinami i tarcze Hayes’a z klamkami Schimano? Producenci twierdzą, że „za żadne skarby”, ale co maja powiedzieć. :wink: Czy muszę się zdecydować na system jednej firmy i zostać przy Shimano? Z góry przepraszam za błąd w temacie, zwyczajne niedopatrzenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Putek Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 A klamkomanetki masz pod mechaniki? Według mnie nie powinno się lączyć zacisku hayesa z klamkami shimano. Shimano pracuje na oleju mineralnym a hayes na dot, uszczelki w klamkach moga nie dac rady. Jezeli masz DC pod mechaniki (vki) to mozesz jedynie kupic sobie avida BB7, a jeżeli chcesz hydrauliki i chcesz zostac przy dc to kup Deore LX Dual Control disc, za 650 zł na bikestacji, wyjdzie Ci tyle samo co jak byś chciał kupwac Hayes HFX 9 na przód i tył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bendus Napisano 21 Czerwca 2006 Udostępnij Napisano 21 Czerwca 2006 Wg. opisu z instrukcji hampli/klamek, Shimanowskie klamki nie poradzą sobie zalane płynem DOT i tu chyba nie ma z czym dyskutować, bo DOT (w przeciwieństwie do oleju jest silnie żrący). Ewentualnie mozna próbować zalać system olejem (nie wiem jak zareaguje na to zacisk - nie powinien ulec uszkodzeniuitp. ale jak będzie z działaniem?) Pozostaje tylko pytanie po co? Jeśli podoba Ci się DualControl to trzymaj się Shimano - wybór jest przecież spory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romi Napisano 23 Czerwca 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2006 Dzięki wielkie. Nie wiedziałem, że istnieje różnica w płynach, myślałem, że to tylko kwestia podłączenia przewodów. Sądzę, że lepiej nie zalewać instalacji na DOT olejem, bo mogę pogorszyć sprawność i będę zdziwiony :035: , a jeśli kupił bym nowe elementy, to pewnie stracił bym gwarancję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.