pawelxx Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 Witam wszystkich forumowiczów. Mam zamiar kupić Cuba Acid 29 2014. Dużo ostatnio poczytałem o rowerach 29 i jestem zdecydowany. Rozmiar wezme 21 cali - jak dobrze pójdzie dzisiaj zrobie przymiarke do jakiegoś Cuba (nie wiem jakie rozmiary maja u mnie w sklepie). Mój wzrost - 189 cm, noga 89 cm. Ogólnie miałem kupować rowerek za 2500 zł, a zrobiło sie już trochę wiecej - Cuba bede miał za 3000 zł. Ogólnie na Cuba zdecydowałem się m.in ze względu na niezły osprzęt w tej klasie cenowej. I teraz najważniejsze: - czy jeśli kiedyś chciałbym wymienić ramę Cuba na inną np. Accent Peak 29 - to czy dużo elementów (częsci) musiałbym dokupić ? Ile by mnie to kosztowało nie licząc ramy - bo z tego co wiem z Cuby coś tam mają innego niż inne rowery (sztycę czy coś innego). PS. Czy Cuby są rowerami z tych dłuższych czy krótszych ?! Pozdrawiam I z góry dzięki za pomoc. Z góry zaznaczam że jestem laikiem jeśli chodzi o tematy częsci rowerowych itp. (chociaż na rowerze jeżdzę w ciepłych porach roku około 150 km tygodniowo od baardzo wielu lat). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 Wymieniając ramę na Peak 29 musisz zakupić redukcję sterów z taperowanych na 1 i 1/8" może jeszcze wkład suportu. Niestety nie wiem jaki jest w Acid 29, ale Peak ma 73mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelxx Napisano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 A amortyzator itp. będzie pasował do nowej ramy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 Czemu kupujesz rower na ramie jaka ci się nie podoba z relatywnie słabym osprzetem. Nie czaję tej bazy. Składając w ten sposób i płacąc 3000 (za cube) + rama Peak (650zł) + stery + suport (200zł). Jakbyś wyłożył od razu 3500zł to ze startu możesz złożyć znacznie lepszy rower. Jest tu pełno wątków o składakach, poczytaj. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelxx Napisano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 Mi się podoba rama - tylko pytam co jeśli bym chciał ja kiedyś wymieni Zastanawiałem się też na złożeniu roweru 29 - lecz nie wiem czy w 3000 zł miałbym coś lepszego niż Cube - bo jak widze to sam amortyzator kosztuje kolo 1300 zł. Wieć nie wiem już co robić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
99tomcat Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 Kup używanego 1-2 letniego cuba od ltd pro w górę ew raidon, canyona itp - za te 3k dostaneisz coś o 2 klasy lepszego.co do Acida to ma ramę taka jak najtańsze np aim - słowem cięzkawy klocek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seczuan Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 możez sobie złożyć lub kupić całego w Czechach - wychodzi taniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 (edytowane) A amortyzator itp. będzie pasował do nowej ramy ? O ile zastosujesz redukcję to tak. Czemu kupujesz rower na ramie jaka ci się nie podoba z relatywnie słabym osprzetem. Nie czaję tej bazy. Relatywnie to jest jak na te czasy to Cuby mają całkiem niezły osprzęt. Sam mam rower o podobnej konfiguracji tyle że z "gorszym" amorkiem (no bo nie powietrznym) a dałem więcej. IMHO trochę kolega Pawelxx zaczyna od końca bo wybiera rower na podstawie osprzętu a to rama jest sercem. Po co kupować rower z wypaśnym setem skoro geometria to jakiejś nieporozumienie. Nie mam na myśli w/w Cube'a. Edytowane 19 Maja 2014 przez Ziemko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rambolbambol Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 Pamiętam jak w zeszłym roku najlepszym rowerem jaki można było kupić to byl Unibike Flite 29er 21 cali z ramą Accent Peak. Raz, że odprzęt miał sensowny a dwa że wersja 21 calowej ramy Unibike się nie sprzedawała i była znacznie tańsza. Do dziś pełno tych ram zalega po allegro czy tablicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelxx Napisano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 Witam. No Cuby mieli w sklepie tylko Aim 17 cali i Analog 17 Ale mierzylem Krossa B2 - 19 cali i Unibike Mission 29 - bo tyle mieli 29tek. I Kross rozmiarow dla mnie wydaje się ze spoko, zaś Unibike - niestety czułem ze nei panuje nad rowerem - troszke za duz. Szkoda ze z Krossa nie mieli 21 dla porownania czy nie bedzie lepiej niz na 19 calowym. Wykonanie Krossow spawy, malowanie to calkiem inna bajka niż Cube Aim i Analog ktore byly w sklepie. Jakby B2 mial tarczówki to moze bys sie na niego zdecydowal i powymienial osprzęt. Teraz to juz mam metlik. Przegladam Allegro za używkami 29 cali i jak cos niby fajnego jest to nie jestem pewien rozmiaru Kombinuję i w końcu wynalazłem rowerki czeskie MRX - i myśle o 19.5 calowcu, chyba w wersji SRAM X7. Czy ktoś mógłby coś napisać o tych rowerach ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seczuan Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 jeżeli piszesz o tym http://www.mrxbike.com/kola/alluminium-mtb-29/mrx-elite-29q-x-71-70chyba trochę przekracza twój budżet ja mam podobny wzrost jak ty (nawet jestem parę cm niższy) i ramę w XL i jest ok ( w Czechach za 520 zł kupiłem)http://katalog.bikeworld.pl/2014/web/produkt/czesci/ramy/force/37292/mtb_29 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GRZECHJ Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 Przede wszystkim jeśli mówimy o 29erze w wersji X-7 to taka przyjemność zgodnie z cennikiem z ich oficjalnej strony kosztuje jakieś 4270 zł. To trochę ciężko to porównywać do ceny Acida. A tak poza tym to nic nadzwyczajnego w tej cenie. Niby pełne X-7 i dobre hamulce, ale już amortyzator średni jak na rower w tej cenie, no i tylne dolne widełki 450 mm, to już trochę dużo. Od 4270 to już niewiele brakuje do Canyona GC A 6.9, a za 3680 masz 5.9 (ale to pytanie, czy chcesz na niego czekać do sierpnia :/), w którym jest lepszy amortyzator i tylna przerzutka i gorsze hamulce (które można gdzieś za 200-300 zł podmienić na SLXy i wciąż jesteś do przodu). Można też szukać jakichś Radonów etc. Pytanie jaki jest budżet, bo 4270 to nie 3230 (na bike-discount.de) czy nawet tylko 3020 (na mhw.bike.com) za Acida. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelxx Napisano 19 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 Jeśli chodzi o MRX - sest szansa go wyrwać spooro taniej. Jesli chodzi o Canyony to myślałem o Yellowstonie i wersji 5.9 - ale okres oczekiwania ..... masakra (jak sie na coś decyduję to nie mam zwyczaju czekać nawet tygodnia ) Jest do wyrwania delikatna używka 5.9 tylko że rozmiar XL (22 cale) A taki rozmiar dla mnie to chyba za dużo PS. Nie wiem jak mierzyłem ostatnio nogę ale chyba źle - dzisiaj zmierzyłem i mam 86 cm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 19 Maja 2014 Udostępnij Napisano 19 Maja 2014 Przy wzroście 189 trudno właściwe coś dobrać bo 19" niby za małe a 21 raczej za dużo. Z drugiej strony jestem nieco wyższy i wybrałem 19-tkę właśnie dlatego że 21" oferuje bardzo mikry przekrok a większą bazę kół. Co do MRX to geometria to jakiś żart Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 20 Maja 2014 Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 Mam zamiar kupić Cuba Acid 29 2014. Dużo ostatnio poczytałem o rowerach 29 i jestem zdecydowany. Rozmiar wezme 21 cali - jak dobrze pójdzie dzisiaj zrobie przymiarke do jakiegoś Cuba (nie wiem jakie rozmiary maja u mnie w sklepie). Mój wzrost - 189 cm, noga 89 cm. Co do rozmiarówki cuba to 21" to realnie 20.1" więc wstrzeliwujesz się pomiędzy rozmiary Efektywna długość rury to 620mm Ja przy moim wzroście 186 i dłuższej nodze bo 91 mam 21" i sobie chwalę już trzeci a może czwarty sezon Z drugiej strony rower zazwyczaj kupuje się dla ramy, ale z tego co widzę cube dość dobrze doposażył rowerek Rozumie że to pytanie jakby Ci geometria na dłuższą metę nie spasowała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelxx Napisano 20 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 Co do MRX to geometria to jakiś żart Ziemko - mógłbyś dokładnie co jest nie tak - bo ja w tym temacie jestem nemo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
99tomcat Napisano 20 Maja 2014 Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 Większosć Cubów zwłaszcza tańsze nie ltd race i reaction race maja krótkie rekreacyjne ramy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 20 Maja 2014 Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 Ziemko - mógłbyś dokładnie co jest nie tak - bo ja w tym temacie jestem nemo IMHO za długi tylne widełki a z górna rura trochę za krótka. Z drugiej strony zdaje sobie sprawę że lubię bardziej sportową geometrię więc o ile tą górną rurę mógłbym wytrzymać to długość wideł jest straszna Większosć Cubów zwłaszcza tańsze nie ltd race i reaction race maja krótkie rekreacyjne ramy. Zabawne, według strony producenta to LTD czy Acid mają tą samą geometrię. IMHO dobór ramy zależy jak kolega pawelxx chce jeździć jeśli rekreacyjnie to dobrze wybrać krótką ramę na której sylwetka nie jest zbyt pochylona a jeśli zależy mu na sportowych osiągach to fajnie by było żeby oprócz pochylonej sylwetki oferowała też spory przekrok (aby uniknąć kontuzji "chińskich dzwonków" ) dobrym przykładem są analogiczne ramy Scott'ow Aspect i Scale serii 900. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
99tomcat Napisano 20 Maja 2014 Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 Nie wiem jak ltd pro ale do ltd zwykłego włącznie to ramy rekreacyjne. Różnia się chyba tylko malowaniem bo waga też jest spora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelxx Napisano 20 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2014 Zobaczę jeszcze jak wyjdzie MXR i coraz bardziej jestem za zbudowaniem roweru na ramie Accent Peak 29 - nawet znalazlem osobe co handluje na Allegro i częściami (przerzutki, hamulce, amortyzatory itp) i ramami Accenta - dodatkowo buduje rowery. Być może na wieczór otrzymam specyfikacje z wyceną - to ją przedstawię tutaj w celu doradzenia co wymienić, co zostawić, co dać na początek lepsze a co gorsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelxx Napisano 21 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 Witam. Podzwoniłem tu i tam i wersję MRXa na SRAM X-7 mogę mieć za .... 3000 zł. 1. I teraz prośba o radę - brać go czy składać coś na Accent Peak 29 ?? - Tylko czy w tej cenie złożę coś lepszego ? 2. Jeśli brałbym MRX X-7 to co tam wymienić w nim (bo jest taka możliwość) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
99tomcat Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 Po pierwsze przymierz się gdzieś do rowerów z podobną geometrią- jak rama nie będzie odpowaidała potrzebom to nawet obłożenei tego xtr-ami nie pomoże Składanei roweru zwykle wychodzi drozej i trwała trochę kompletowanie zestawu. z plusów masz to co chcesz trzymajace rózny poziom (w gotowcachz awsze na czymś trzeba przyciać - jak rama dobra, napęd i amortyzator to słabe pisty, hamulce opony itp).Fajnie można wyjsc na polowaniu na okazje na forum, allegro, wyprzedażach.Wiadomo nie zawsze ma się rachunek i gwarancję, czasem coś warto kupić nawet używanego, ale wiadomo co kto woli. Jeden woli mieć za 2k najtańszą półkę ale nowego scota, drugi kupi np cube ltd z rocznika 2011(kilkla dni temu poszedł takiz a 1900 zł jak obserowałem) za te same pieniadze a rowerek kilka półek lepszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 Składaj coś swojego. IMHO zacznij od dobrej ramy i amortyzatora. Jeśli dobrze dobierzesz ramę to reszta to już z górki. Składałem parę rowerów i w większości używałem i polecałem używki jeśli chodzi o ramę, styczę, kierowicę (czasami idzie też kupić całkiem fajne używanie koła). To są elementy które wymagają dopasowania więc szkoda wydawać sporej sumy kiedy np stycza bez offsetu ci nie pasuje lub jest za krótka a kierownica 640mm jest za wąska (IMHO w twoim przypadku będzie za wąska). Takie rzeczy najlepiej kupić używanie bądź tanie (ale dobrej jakości) pojeździć, Napęd niezależnie czy cała reszta będzie używana czy nie powinien być nowy. Jeśli nie jeździsz w terenie nie musisz też ładować się w 3/2x10. 3x9 spokojnie wystarczy. popróbować a jak to co masz przypasuje to kupić coś lepszego. W internecie można kupić taniej wiadomo ale w sklepach często opuszczają ceny tak żeby być konkurencyjni dla internetu a i tak wyjść na swoje. Jeśli więc kupować w necie to droższe rzeczy lub hurtem np przerzutki przód+tył kasetę i łańcuch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawelxx Napisano 21 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 Kurcze kusi mnie jednak MRX ze wzgledu na cały osprzęt (z Epiconem) za 3100 zł. Jak tak wyliczałem ceny osprzęty bez ramy - to sporo więcej mi wyszło (nie wiem czy dobrze liczyłem ale coś kolo 3900 zł). Jak Accent Peak 29 wyszedl mi na takim osprzęcie z ramą sporo powyżej 4000 zł. I dlatego korci mnie MRX - jak coś to kiedyś wymieniłbym ramę a osprzęt przyzwoity by został (chociaż na razie o tym nie myślę) - ramę może za 300 zł by pchnął Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ziemko Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 Nie łudź się. Prędzej wymienisz osprzęt jak ramę. Choćby dlatego że napęd pracuje najmocniej a więc się zużywa. Najprawdopodobniej zanim będziesz miał możliwość wymienić ramę na jakąś lepszą napęd będzie nic nie wartą kupą złomu. Dlatego uważam że zaczynasz na opak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi