pezot1 Napisano 18 Maja 2014 Napisano 18 Maja 2014 Witam Posiadam rower górski z kołami 26", mam w nim opony 26x2.00. Ostatnio zacząłem jeździć rowerem do pracy, głównie po asfaltowych drogach, chodnikach. W terenie jeżdżę mniej niż po asfalcie, ok 30%-40% całości, jeśli już to są to niewymagające ścieżki leśne, polne. Opny, które mam są bardzo szerokie i nie ułatwiają mi jazdy w terenie, powiedzmy, miejskim. Chciałbym je wymienić na coś co bardziej by odpowiadało do stylu i warunków jazdy. Trochę czytałem w necie i najodpowiedniejszym wyborem dla mnie były by opony typu SEMI SLICK. Teraz pytanie do Was, czy dobrze kombinuję ? Patrzyłem na nie na portalu aukcyjnym ale po wpisaniu Semi Slick w wyszukiwarkę wyskakują mi tylko dwie strony wyników. Proszę o radę jakie opony kupić? Jakiej szerokości? Myślałem nad 1.75 jednak boję się, że mogą być za cienkie. Proszę o jakieś wskazówki, linki z oponami, które mógłbym kupić tak żeby odpowiadały do mojej jazdy. Mam do wydania na nie ok 30-35 zł za sztukę, im mniej tym lepiej. Może uda się wybrać coś w miarę lekkiego bo widziałem, że waga waha się nawet do 900 gramów. Jeszcze jedno pytanie laika, rozumiem że będę musiał wymienić i dętki? Proszę o pomoc bo chciałbym to załatwić w tym tygodniu. Pozdrawiam i z goóry dzięki za odpowiedzi.
GhOsTwrc Napisano 18 Maja 2014 Napisano 18 Maja 2014 napisalem opony 26x2.0 , ale modelu nie podałeś. Ja osobiscie wole jezdzic guralem czy to rowerem typu Cross na jak najszerszych oponach np 2.2 z lekko toczacych sie . Gdy zdedydowalem sie na wezsza wersje np 2.0 1.9 a nawet 2.1 to zawsze bylem mniej zadowolony dlatego ze komfort jazdy leciał w dól a razem z nim moja wydolnosc. Detki moga zostac te co masz chyba ze kupisz slicki 1,0. ale one to juz mega sie tłuka. Możliwe ze twoje opony sa mega ciezke i stawiaja duzy opor toczenia. . A tak naprawde jak Ci jest cieżko to moze czas porawić kondycje;) z opon polecam Continental Race King 2.2 , Geax Mezcal 2.1
pezot1 Napisano 18 Maja 2014 Autor Napisano 18 Maja 2014 napisalem opony 26x2.0 , ale modelu nie podałeś. Ja osobiscie wole jezdzic guralem czy to rowerem typu Cross na jak najszerszych oponach np 2.2 z lekko toczacych sie . Gdy zdedydowalem sie na wezsza wersje np 2.0 1.9 a nawet 2.1 to zawsze bylem mniej zadowolony dlatego ze komfort jazdy leciał w dól a razem z nim moja wydolnosc. Detki moga zostac te co masz chyba ze kupisz slicki 1,0. ale one to juz mega sie tłuka. Możliwe ze twoje opony sa mega ciezke i stawiaja duzy opor toczenia. . A tak naprawde jak Ci jest cieżko to moze czas porawić kondycje;) z opon polecam Continental Race King 2.2 , Geax Mezcal 2.1 Witam Mój rower to Rockraider 5.1 z 2011r z Decathlonu, wiem że szału nie ma ale na taki było mnie stać i na moje potrzeby jest wystarczający. Opony wyglądają identycznie jak z modelu z tego roku Rockraider 340. Oto link do zdjęcia tej opny, moja wygląda tak sami http://www.decathlon.pl/media/830/8302231/big_2d714cb5f5984e24aa056613a361d2d7.jpg Rower swoje waży, te opony wcale nie pomagają jeździć po asfalcie, zresztą nie ma się co dziwić jak przy wyborze kierowałem się innymi kryteriami niż teraz. Kondycyjnie u mnie nie jest najgorzej jednak chciałbym czerpać więcej przyjemności z jazdy Tak jak wspominałem jeżdżę w większości po utwardzzonym terenie. Teraz się przyjrzałem, że na stronie decathlonu przy rowerze z tymi oponami z linka jest napisane: "Opony semi-slick, aby zapewnić maksymalny komfort i wszechstronność, do jazdy po mieście i okolicach." Nie znam się za bardzo na ogumieniu rowerowym, czy te opony z linka to serio są semi slicki? Jeśli tak to czy jest sens wymieniać je na coś innego? Czy inne ułatwiły by jazdę na asfaltowych drogach zachowując przy tym jakiś margines by wykorzystać je do leśnych/polnych ścieżek? Po tym opisie na stronie decathlonu jestem jeszcze bardziej skołowany bo wychodzi na to, że mam cały czas te semi slicki...
GhOsTwrc Napisano 19 Maja 2014 Napisano 19 Maja 2014 race king i mezcal beda lepiej sie toczyc od niej w kazdych warunkach;) asfalt i teren od tych semi slikow ktore masz typu nonama . Sa setki tematow o zaletach tych opon w dziale koła rowerowe. Poczytaj pomysl kup i jezdzić , mniej opis wiecej jazdy rowerem
.PaVLo. Napisano 19 Maja 2014 Napisano 19 Maja 2014 Ja w rowerze do jazdy do pracy i na treningi po opadach używam jakiś tanich drutówek CST MTB za 20 parę zł/szt w zomiarze 26x2.1. Toczą się naprawdę lekko po asfalcie a, że jeżdżę cały rok do i po śniegu i błocie jeździe się bardzo pewnie.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.