Skocz do zawartości

[Grupa osprzętu] Sram vs Shimano


Foxi

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Wiem, że w tym momencie mogę rozpętać wojnę ale mam pytanie jak porównujecie ze sobą te 2 firmy? Chodzi mi o to że kiedyś XTR był porównywanie to X0 a teraz doszedł XX (nie liczę XX1 bo to inna bajka). Ale jak to jest z tymi grupami?

XX to XTR
X0 to XT

X9 to SLX

X8 to Deore

 

??????????

Napisano

  • SRAM XX (odpowiednik Shimano XTR)

SRAM X.0 (odpowiednik Shimano Deore XT)

SRAM X.9 (odpowiednik Shimano Deore XT)

SRAM X.7 (odpowiednik Shimano Deore LX)

SRAM X.5 (odpowiednik Shimano Deore)

SRAM X.4 (odpowiednik Shimano Alivio)

SRAM X.3 (odpowiednik Shimano Altus)

Napisano

Czyli co kiedyś X0 było jak XTR a teraz by się zepsuło? I X0 jest tylko troszkę lepszy od X9 (skoro porównałeś je do XT) a cenowo różniłby się tak bardzo?

Napisano

 

 

  W dniu 18.05.2014 o 19:08, Lawi napisał:
SRAM X.0 (odpowiednik Shimano Deore XT)

 

Gdzie waga? Nie za bardzo się zagalopowałeś?

 

 

 

X0 zero jest trochę cięższy od wylajtowanego XX, ale za to znacząco, mocniejszy trwalszy, a poza tym różnic prawie nie ma, a przynajmniej kultura pracy jest podobna z plusem na X0.

XX jest bardziej dla zawodników na wyścigi. Jakbyś zobaczył moją korbę XX, a X0 z podobnym przebiegiem zrozumiałbyś dlaczego, choć waga obydwu części jest tak marginalna 30 gramów, że  :), a raczej w XX właściwie są lżejsze blaty, ale słabsze (może zmylić, że blaty XX, choć pasują do innych, nie są kompatybilne z niczym innym, a X0 w dół pasują). Same ramiona zaś lewe od X0 jest lżejsze, a prawe cięższe, bo bardziej masywnie wykonane i odporne na zdzieranie. Jeżeli porównać korby do X9 to jest wykonana z aluminium, a XX i X0 są głównie z karbonu no i waży 880g (podobnie do XT), a nie jak XX 694g. Z hamulcami jest taka sama bajka. W pierwszej fazie produkcji XX wykonane z magnezu nadawały się wyłącznie na jeden, może dwa maratony, a potem utylizacja, bo rozchodziły się w rękach. Z nowszymi jest znacznie lepiej, ale uraz może zostać, więc wybór pada wyłącznie na X0, albo XX przez sponsora na jeden maraton, a potem za 1/3 ceny na Allegro. Tak samo jest z przerzutkami i połamanymi wózkami XX, a X0 cięższe o kilka gramów i latami nic mu się nie dzieje.

Kasety (10) XX są kosmicznie lekkie moja waży 209 gramów. X0 jest trochę cięższa 240g, ale to ewidentnie klasa XTR ważąca o przepaś więcej, czyli 290g. Kaseta X9 to już ciężki zawodnik ważący 359 gramów, tak jak 316 XT.

 

Najlepszym wyznacznikiem klasy jest waga, oraz kultura pracy i nie ma mowy traktować X0 niczym XT, bo dosłownie jest ogromna przepaść wagowa, ale też działanie osprzętu jest znacznie lepsze, więc jak najbardziej jest to klasa XTR, a XX jest na maratony, albo masochistów.

X9 to ewidentnie grupa XT, a tak mówią gramy, waga tych grup i kultura pracy z lekką przewagą Srama.

 

Po prostu tłumacząc na SRAM, to mamy podział na dwa rodzaje XTRa, z tym, że jedna grupa jest na jeden porządny wyścig, a druga do długiej jazdy i zabawy.

Osobiście przyznam, iż obie firmy mają wpadki, a za perfekcyjnie wykonany napęd wybieram Srama. 

Napisano

Osobiście chce kupić nowy rower który jest na osprzęcie XT i osobiście chciałbym go jednak wymienić na coś ze SRAMa i zastanawiam się nad X9 lub X0. Oczywiści wolałbym X0 no ale niestety różnica ceny w tych grupach jest dość spora więc zastanawiam się czy warto jest dopłacać do tego X0 czy jednak zaoszczędzić kasę i kupić X9

Napisano

Ja również bym się specjalnie nie napinał na X0. Ostatnio u mojej narzeczonej, zmieniając napęd, zmieniliśmy tylną z X9 na X0, różnicę czuć, tyle że tak naprawdę, są to niuanse. Głównie, można zauważyć różnicę pod obciążeniem i w ciężkich warunkach, gdzie mocniejsza sprężyna daje o sobie znać. Normalnie, jest również szybsza, ale nie na tyle co jest droższa.

 

No i na koniec, najważniejsze. Tylko i wyłącznie X0 można było kupić w kolorze różowym. Choć pewnie, w przeciwieństwie do mojej ukochanej, dla Ciebie nie ma to aż takiego dużego znaczenia. ;)

Napisano

Oczywiście, że mam słabość do różu! A tak serio to chyba wymienię tego XT na X9 i tyle :) Co prawda X0 oprócz lepszej pracy urzeka mnie swoim wyglądem, a oprócz tego szkoda że X9 nie ma manetek Twister na 10 rzędów :(

  • Mod Team
Napisano

 

 

  W dniu 20.05.2014 o 00:17, Foxi napisał:
a oprócz tego szkoda że X9 nie ma manetek Twister na 10 rzędów

Jak wszystko co było dobre, niezawodne i niemal niezniszczalne zostało wycofane :D to jeden z powodów mojej niechęci do 10s.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.