dixon Napisano 17 Maja 2014 Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 Model mojego roweru: klikZdjęcie(nie mojego ale model ten sam): klik Hej!Po pewnym czasie nie używania mojego starego roweru troszkę go odświeżyłem aby móc okazjonalnie na nim pojeździć. Tzn. wymieniłem tylnie koło wraz z przejściem z wolnobiegu na kasetę, kupiłem nowe manetki, chwyty itp.Do jazdy po mieście jest w sam raz(no jeszcze pewnie wymienie cantilevele na v-brake). Jednak ostatnio myślę o jeżdżeniu bardziej w terenie, trochę zjazdów, podjazdów żadnych szaleńst raczej ale no teren już nie super gładki, dlatego zastanawiam się czy warto zainwestować w jakiś amortyzator do wyżej opisanego roweru? Zastanawiałem się nad geometrią ramy i tym, że domyślnie rower był produkowany bez amortyzatora, znalazłem też jednak model z roku '97 -> klik Więc moje pytanie brzmi, czy dostanę jakiś w miarę sensowny amortyzator pod ten rower (coś w okolicach 100mm skoku) i czy jest to w ogóle warte zachodu? I czy będzie to wiązało się ze zmianą samego amortyzatora czy może czegoś jeszcze.Z góry dzięki za odpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seraph Napisano 17 Maja 2014 Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 O 100 mm zapomnij, bo to drastycznie zmieni rower - nie będzie się dało podjeżdżać praktycznie tak uniesie się przód, o suporcie nie wspominając. 50/63 mm skoku to ostatecznie czyli jakiś retro-amor, raczej nic współczesnego. Takie amortyzatory, które już jakoś działają są drogie niestety i rzadko spotykane. A nie szkoda Ci w ogóle aż tak zmieniać tego roweru? Hamulce, napęd ok, ale z innym widelecem to już nie będzie ten sam rower, a to przecież klasyka... Takie moje zdanie, jako alternatywę dla amortyzacji możesz pomyśleć nad jakąś grubą oponą z przodu - coś pokroju 26x2,4 nawet, czyli coś z Enduro np. Pobawisz się z niskim ciśnieniem i powiem Ci, że to nawet daje radę, a roweru aż tak nie zmienia. Przydałaby się tylko w miarę szeroka obręcz z przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dixon Napisano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 Dzięki za rzeczową odpowiedź, pytałem bo po prostu nie miałem na ten temat zbyt dużego pojęcia.W takim razie zostanę chyba przy planie B tzn. pozostawieniu tego jak jest (ew. poprawkach do sprawności działania napędu, hamulców). I z czasem pozbieram i kupię rower "bardziej w góry" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.