Skocz do zawartości

[amortyzator]Mongoose Hill Topper - zmiana widelca na amortyztor


Rekomendowane odpowiedzi

Model mojego roweru: klik
Zdjęcie(nie mojego ale model ten sam): klik

 

Hej!

Po pewnym czasie nie używania mojego starego roweru troszkę go odświeżyłem aby móc okazjonalnie na nim pojeździć. Tzn. wymieniłem tylnie koło wraz z przejściem z wolnobiegu na kasetę, kupiłem nowe manetki, chwyty itp.

Do jazdy po mieście jest w sam raz(no jeszcze pewnie wymienie cantilevele na v-brake). Jednak ostatnio myślę o jeżdżeniu bardziej w terenie, trochę zjazdów, podjazdów żadnych szaleńst raczej ;) ale no teren już nie super gładki, dlatego zastanawiam się czy warto zainwestować w jakiś amortyzator do wyżej opisanego roweru?

 

Zastanawiałem się nad geometrią ramy i tym, że domyślnie rower był produkowany bez amortyzatora, znalazłem też jednak model z roku '97 -> klik

 

Więc moje pytanie brzmi, czy dostanę jakiś w miarę sensowny amortyzator pod ten rower (coś w okolicach 100mm skoku) i czy jest to w ogóle warte zachodu? I czy będzie to wiązało się ze zmianą samego amortyzatora czy może czegoś jeszcze.

Z góry dzięki za odpowiedzi ;)
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O 100 mm zapomnij, bo to drastycznie zmieni rower - nie będzie się dało podjeżdżać praktycznie tak uniesie się przód, o suporcie nie wspominając. 50/63 mm skoku to ostatecznie czyli jakiś retro-amor, raczej nic współczesnego. Takie amortyzatory, które już jakoś działają są drogie niestety i rzadko spotykane.

A nie szkoda Ci w ogóle aż tak zmieniać tego roweru? Hamulce, napęd ok, ale z innym widelecem to już nie będzie ten sam rower, a to przecież klasyka...

Takie moje zdanie, jako alternatywę dla amortyzacji możesz pomyśleć nad jakąś grubą oponą z przodu - coś pokroju 26x2,4 nawet, czyli coś z Enduro np. Pobawisz się z niskim ciśnieniem i powiem Ci, że to nawet daje radę, a roweru aż tak nie zmienia.

Przydałaby się tylko w miarę szeroka obręcz z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rzeczową odpowiedź, pytałem bo po prostu nie miałem na ten temat zbyt dużego pojęcia.

W takim razie zostanę chyba przy planie B tzn. pozostawieniu tego jak jest (ew. poprawkach do sprawności działania napędu, hamulców).

I z czasem pozbieram i kupię rower "bardziej w góry" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...