addict Napisano 17 Maja 2014 Napisano 17 Maja 2014 Tematów z tego typu konwersją jest sporo ale myślę że kolejny z pewnymi danymi nie zaszkodzi a może komuś pomoże. W skrócie. Moja korba Alivio FCM430 42/32/22. Z tyłu kaseta 9rz 11-34. Chciałem spróbować napędu 2x9 bo dużo ludzi to chwali. Kupowanie korby 2 rzędowej nie wchodzi na razie w grę bo rower w miarę nowy i póki kaseta żyje to nie będę na siłę napędu zmieniał. Po przeczytaniu wielu tematów doszedłem do wniosku, że to maratonów wystarczą mi z przodu tarcze 38z i 26z. Miało być tanio więc kupiłem dużą zębatkę Alivio a małą SLX. - http://rowertour.com/shimano-tarcza-korby-38z-alivio-fc-m410-srebrna.html - 54,90zł + koszty przesyłki 8,90zł = 63,80zł - małą SLX 26z kupiłem na allegro odebrałem osobiście w Warszawie - 25zł - do tego krótsze śruby z kominami też w Wawie http://www.bike-project.pl/pl/p/Sruba-do-tarcz-krotkie-Cr-Mo/1874 - 4x5zł = 20zł W sumie 108,80zł Sama procedury zamiany bardzo prosta. Ściągamy korbę od strony zębatek. Rozkręcamy, zakładamy nowe tarcze, zmieniamy śruby z kominami i tyle. Ważna kwestia to dobre ustawienie tarcz. W miejscu gdzie powinno być ramie korby jest zazwyczaj jakaś wypustka na tarczy. Druga sprawa to dobry kierunek zębów. Najlepiej przyjrzeć się swojej korbie lub zrobić zdjęcie. Ja to nazwałem "rekinem do tyłu" Może jakiś spec to dobrze wytłumaczy. Przerzutka przednia Alivio została. Skręciłem regulację tak aby 3 bieg nie wskakiwał. Manetka także została. Jak to lata? Na razie przejechałem jedynie jedną czasówkę na Wieliszewskiej Trasie Crossowej i jestem zadowolony. Całą trasę przeleciałem na dużym blacie i przy okazji poprawiłem czas o 3 minuty. Innym słowy jest dobrze. Jutro w Piasecznie test po płaskim. Zobaczę czy na prostych nie brakuje biegu.
barbapapa11 Napisano 17 Maja 2014 Napisano 17 Maja 2014 Fajnie i przejzyscie napisane. Udowodniles, ze jak sie chce to mozna budzetowo. Gratki. Wysłane z mojego LG-F180L przy użyciu Tapatalka
AdamF Napisano 17 Maja 2014 Napisano 17 Maja 2014 Pozwólcie że tak prowokacyjnie spytam - czy to w ogóle ma sens...? Też się zastanawiałem nad przejściem z 3x8 na 2x8, może przy okazji wymiany kasety na 2x9, ale... co właściwie w ten sposób się zyskuje? Jednorzędowa korba daje wyraźne uproszczenie napędu - mniej mechanicznych elementów - manetek i przerzutek - do zepsucia, jedna linka mniej... Ale dwurzędowa dalej wymaga przerzutki, manetki i linki, dalej zmieniamy biegi "na dwie ręce"... Gdyby chociaż korba bez tej trzeciej zębatki była wyraźnie lżejsza... Ale tekst napisany bardzo przyjemnie
barbapapa11 Napisano 17 Maja 2014 Napisano 17 Maja 2014 Zyskujesz mase i do tego masz troche inne przelozenia. Zreszta jesy juz naprawde wiele tematow o tym. Czy ma sens? Zalezy dla kogo. Jak jestes niedzielnym rowerzysta to pewnie nie, a jak na rowerze sie scigasz to pare gram i odpowiednie przelozenia moga pomoc. Teraz prawie wszyscy zawodowcy w xc jezdza na 2 blatach. Wysłane z mojego LG-F180L przy użyciu Tapatalka
stefan2810 Napisano 17 Maja 2014 Napisano 17 Maja 2014 Dwurzędowa korba daje też to że młynek wrzucasz tylko i wyłącznie jak masz jakiś podjazd. Przynajmniej ja tak mam. Cały czas śmigam na blacie i łańcuch obsługuje całą kasete, a młynek wrzucam tylko na podjazd. Więc generalnie przy dwóch rzędach tak naprawdę przednia przerzutka większość jazdy odpoczywa.
realkrzysiek Napisano 17 Maja 2014 Napisano 17 Maja 2014 No dobra, ale, co z linią łańcucha. Dwurzędowa korba to inna konstrukcja i inaczej układający się łańcuch. Bawiąc się w takie modyfikacja pozbyłbym się wszystkich blatów zostawiając tylko jeden. Na większych górkach, których nie ma na Mazowszu, a o takim wspominasz rower brałbym na plecy i w nogi, myślę, że tak nawet jest szybciej niż na rowerze. W takiej konfiguracji wyrzucasz dwa blaty, kominy, linkę i pancerze, oraz manetkę i przerzutkę. Nie wiem, czy takie rozwiązanie nadaje się na maratony, ale na pewno do miłej bezstresowej zabawy i dobrych treningów. Rozwijając temat na końcu jak ktoś nie daje rady bez młynka to można dokupić dużą zębatkę do kasety i wcisnąć 40 t, 42 t. Zębatka nie jest tania, a jakby kogoś interesowało to z nowości rowerowych Sram przygotował tańszą wersję odpowiednika XX1, X01.
Synergy Napisano 18 Maja 2014 Napisano 18 Maja 2014 Dwublat jest ok, ale jakbym miał go konfigurować przy 2x9 brałbym 28-42 lub 26-40 z kasetą 12-36
jestercup Napisano 18 Maja 2014 Napisano 18 Maja 2014 Takie uproszczenie ma sens. ja mam 36/20 i kasete 11-36. Maratony wMiekini i Zdzieszowicach lecialem na jednym blacie z przodu. Zatem jest uproszczenie. 20 na korbie to zestaw w gory . Zatem jest prosto i ... lepiej
Janooch Napisano 18 Maja 2014 Napisano 18 Maja 2014 Waham się na wymianą korby Deore M590 44-32-22 na SLX M675 40-28 tylko czy jest sens? Chciałbym zbudować napęd 2x10, obawiam się, że korba 2-rzędowa może mi obcierać o ramę i zasadniczo nie wiem jak do tego podejść.
thomasz Napisano 18 Maja 2014 Napisano 18 Maja 2014 Ważna kwestia to dobre ustawienie tarcz. W miejscu gdzie powinno być ramie korby jest zazwyczaj jakaś wypustka na tarczy. Zaciekawiło mnie to zdanie. Ktoś to może potwierdzić jakie to ma znaczenie? Sam zrobiłem juz dwie takie korby i nie zwracałem na to uwagi. Do tej pory wszystko mi śmiga ok ale być może ze mam "źle" ustawione tarcze...
realkrzysiek Napisano 18 Maja 2014 Napisano 18 Maja 2014 Kiedyś w pośpiechu założyłem odwrotnie nowy blat na korbie i łańcuch przeskakiwał, ogólnie nie dało się jechać.
.PaVLo. Napisano 19 Maja 2014 Napisano 19 Maja 2014 thomasz to pomaga tylko przy wrzucaniu na większy blat, na prace nie ma to wpływu. realkrzysiek tu nie chodzi o odwrotny montaż blatu a o specjalna wypustkę w blacie, która powinna być równolegle z ramieniem korby a można to przeoczyć i zamontować w innej pozycji.
Lumperator Napisano 19 Maja 2014 Napisano 19 Maja 2014 Panowie, a jak będzie sensowniej? : 40-28/11-34 czy 38-26/11-32 ? Druga opcja lżejsza jakby nie patrzeć.
barbapapa11 Napisano 19 Maja 2014 Napisano 19 Maja 2014 Ja bym wzial 26-40 11-34 Wysłane z mojego LG-F180L przy użyciu Tapatalka
.PaVLo. Napisano 19 Maja 2014 Napisano 19 Maja 2014 Ja jednak byłbym za opcją 38/25 11-34 o ile masz zamiar się ścigać w maratonach na południu kraju, bo jeśli w Mazowi lub innych bardziej na północy to tam przeważają dłuższe płaskie odcinki na których warto mieć szybsze przełożenia i tutaj opcja 40/26 11-32
addict Napisano 19 Maja 2014 Autor Napisano 19 Maja 2014 Może trochę nie w temacie ale mam pytanie. Mam powiedzmy kasetę Alivio 9rz 11-34. Kupuję taką samą tylko 12-36. Z tych kaset chyba 4 najmniejsze zębatki można zdjąć. Czy zrobienie mixa 11-36 jest możliwe? Chodzi mi dokładnie o 4 najmniejsze biegi z 11-34 a pozostałe z 12-36. Wychodzi nam wtedy ciekawa hybryda. 11z da nam moc na prostej a 36z moc na podjazdach. Wiem, że to takie kombinowanie na siłę ale może ktoś kiedyś coś takiego zmontował?
Lumperator Napisano 19 Maja 2014 Napisano 19 Maja 2014 Dzięki za sugestie. Jeżdżę bardziej po płaskim, idę w 40-26/11-32 Choć ciekawiła mnie jeszcze opcja 40-26 z kasetą 12-34. up. Jesli tylko zębatki są oddzielnie, to spokojnie można kombinować.
Synergy Napisano 19 Maja 2014 Napisano 19 Maja 2014 Przy konwersji polecam wam użycie łańcucha 10sp, jest on węższy i lepiej się wygina.
realkrzysiek Napisano 19 Maja 2014 Napisano 19 Maja 2014 realkrzysiek tu nie chodzi o odwrotny montaż blatu a o specjalna wypustkę w blacie, która powinna być równolegle z ramieniem korby a można to przeoczyć i zamontować w innej pozycji. W takiej sytuacji niech tylko spadnie łańcuch i się wciśnie komuś między ramię i zębatkę to wyjdzie ciastko, czyli zakup nowego blatu, a może nawet łańcucha. Trzeba uważać, a pośpiech jest wrogiem składania roweru.
thomasz Napisano 19 Maja 2014 Napisano 19 Maja 2014 No dobra bracia i siostry... O jaką zapadkę wam chodzi? Ja na swoich tarczach nic nie widzę a mam takie: http://2.bp.blogspot.com/_UDKqV9h-R5g/S85q5KOdkLI/AAAAAAAAAoY/iGsqH6aN72g/s1600/TAFrontzz.jpg To ta mała strzałka na małej tarczy? A co z dużą tarczą?
addict Napisano 19 Maja 2014 Autor Napisano 19 Maja 2014 A na dużej masz piny do podnoszenia łańcucha, które muszą być od wewnątrz.
monter Napisano 19 Maja 2014 Napisano 19 Maja 2014 Witam. Tak, to ta strzałka musi się pokrywać z ramieniem korby. Na blatach są bolce ale u Ciebie nie widać aby był.
thomasz Napisano 19 Maja 2014 Napisano 19 Maja 2014 Czyli obie strzałki musza sie pokrywać z ramieniem korby tej od strony blatów tak? Na małym blacie mam strzałkę ale na dużym (42) juz nie. Nie ma tez żadnego napięcia jedynie w dwóch miejscach dwa zęby są lekko bardziej spiłowane. Jakieś porady?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.