Ubotek Napisano 16 Maja 2014 Napisano 16 Maja 2014 Siemka Stosował ktoś z was podkładki pod nyple firmy Sapim ? Dają coś? Do tego czym posmarować nyple ALU, aby sie nie wykrecały i nie zapiekły? Do tego czym najlepiej zwiazać te koła na krzyzach i jak to zrobić? Co robić czego nie ? Jakies porady ? Koła używane tylko na SLR ~500km/rok Waga 60-63kg. PozdrawiamUbotek
1415chris Napisano 17 Maja 2014 Napisano 17 Maja 2014 Przypuszczam że masz na myśli HM washers? To nie są sapimowskie podkładki, tylko Holland Mechanics.Używałem ich parę razy. Na pewno wzmacniają obręcz. Rozkładają siłę na większej powierzchni niż sam nypel. Przy wyższych naciągach i niepancernych obręczach jest to pomocne. Ich kształt sprawia, że nyple powinny łatwiej się obracać przy centrowaniu.Do nypli stosuję gotowany olej lniany, zarówno jako środek poślizgowy, jak i thread locker.
jahoo84 Napisano 17 Maja 2014 Napisano 17 Maja 2014 Do nypli stosuję gotowany olej lniany, zarówno jako środek poślizgowy, jak i thread locker. Możesz przybliżyć jak to robisz? tzn jak gotujesz ten olej?
1415chris Napisano 17 Maja 2014 Napisano 17 Maja 2014 Nie Moze to przetulaczylem zbyt bezposrednio, w Polsce moze ten specyfik wystepowac pod inna nazwa. W anglojezycznych krajach, jest to Boiled Linseed Oil. https://www.google.co.uk/search?q=boiled+linseed+oil&rlz=1C1CHFX_en-GBGB552GB552&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=52x3U4fWI87SPKn8gOgL&ved=0CAkQ_AUoAg&biw=1177&bih=625#facrc=_&imgdii=_&imgrc=bPokhEI0r0akDM%253A%3BK3jVDa3kd7slKM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.rustins.eu%252Fimages%252FBoiled-Linseed-Oil-Group.jpg%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.rustins.eu%252FDetails.asp%253FProductID%253D734%3B400%3B400 Edycja: Po polskiemu: pokost lniany, wlasnie ktos mnie uswiadomil.
Ubotek Napisano 18 Maja 2014 Autor Napisano 18 Maja 2014 Ktoś coś jeszcze dopowie ? a co myslicie odnosnie wiazania i lutowania ich na krzyzach ?
jahoo84 Napisano 19 Maja 2014 Napisano 19 Maja 2014 W kwietniowym bikeboard jest o tym cały artykuł, napisze po krótce, złożyli dwa zestawy identycznych kół jedne były związane i zlutowane wrzucili to na maszynkę do mierzenia sztywności... wynik-Identyczna sztywność w obydwu przypadkach! Czyli mit obalony. Jak plus wiązania podano ze podczas wyścigu jak strzeli szprycha to chociaż będzie na swoim miejscu i nie będzie trzeba przerywać jazdy żeby ja usunąć czy takie tam.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.