Skocz do zawartości

[Rower] Czy nie zniszcze taką jazdą roweru

Davidus

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam rower trekingowy marki scott sub 30, oto on kupiłem go kilka dni temu http://allegro.pl/scott-sub-30-super-trekking-hydroforming-okazja-i4224444967.html , mam pytanie czy moge nim jeźdżic po sciezkach lesnych gdzie czasem zdarzy sie jakis piasek lub wystajacy kawal korzenia, nwm czy taką jazdą nie uszkodzę kol roweru lub ramy. rower jak widac na zdjeciach niema amorkow i ma troche cienki kola( bardziej miejskie, szosowe). W temacie rowerów jestem naprawde zielony ;), ale pytam sie bo nie chce sobie zniszczyc roweru przez glupote.

Z gory dzieki za odpowiedz

PS: szukam takze dobrego siodelka bo to co obecnie mam jest troche twarde i przy dluzszej jeźdźie bola posladki:)

Napisano

Leśne ścieżki na pewno mu nie zaszkodzą. Wystające korzenie mogą zaszkodzić, jeszcze zależy jak bardzo będą wystawać i z jaką prędkością zamierzasz je pokonywać. Koła ultra cienkie nie są, śmiało możesz jeździć, oczywiście zachowując rozsądek na wspomnianych korzeniach.

Napisano

Siema! Też mam SUBa 30 tylko inny rocznik. Generalnie jeżdżę po asfalcie 80%, 20% szutry, leśne ścieżki i nie ma problemu z wyjątkiem kopnego piasku. No ale jak widzę korzeń i mogę przejechać obok niego to robię to, to nie przełajówka ani góral :P  Felgi i koła są dość sztywne na 32 szprychach. Ważyłem przez dłuższy czas w okolicach 90kg i tylne koło jest lekko rozcentrowane, przednie w jeszcze lepszym stanie (po 2 latach). Mój rower przyjmie opony do 40mm, Twój pewnie podobnie, jeżeli lubisz sobie pośmigać po lesie kup jakieś semi slicki, bo te co masz teraz to raczej taki typowo miejski model. Generalnie ten rower to taka hybryda powstała z myślą raczej na asfalt, ale jak będziesz uważał, to nic się nie powinno stać.

Co do siodełka to fabryczne scotta rzeczywiście jest niewygodne, poszukaj jakiegoś modelu z rowkiem i szerszego, mi pomogło. Ale nie oczekuj cudów ;)

Napisano