Skocz do zawartości

[amortyzator tył] Wymiana dampera ks291 na coś taniego z blokadą


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

kupilem jakis czas temu budzetowca z czyms takim na pokładzie : http://www.xxcycle.com/ks-291-650-lbs,,en.php

Źle nie jest, natomiast przy wadze 87-91 kg bujanie na prostej drodze robi sie irytujące. Chciałbym to wymienić na coś, najlepiej z blokadą.

Rower głównie turystycznie, bez szaleństw- ulica, czasem zjazd na bezdroże, lub ścieżka leśna. Szukam na roznych portalach ale niewiele mi suche dane mówią. Macie coś drodzy forumowicze znane jako cenowo przystępne i adekwatne do mojego problemu? Jakieś propozycje?

pozdrawiam

Napisano

Po pierwsze podaj wymiar dampera :) bo z tego co widzę robiony był w dwóch wersjach - 165x38 i 190x50

Jeśli pierwsza opcja to na allegro masz manitou radium za 320pln i nowego Monarcha rt3 za 800pln,  jeśli ta druga wersja  to nowego epicona za 600pln, używanego Monarcha Rt3 za 400, i używanego fox'a RP23 za 600pln. 

Napisano

Dzięki za odpowiedz :) Szcerze mowiac 8 stów do tej klasy roweru to mocna przesada biorac pod uwage ze sa jakies foxy po 200-300 zl (rzecz jasna nie 165mm). Na allegro bida z tym rozmiarem- gdzie mozna jeszcze szukac dampera o tym rozmiarze i troche wiekszym wyborze niz 3 aukcje :) ?

  • Mod Team
Napisano

pozostaje Ci tylko allegro, bo to już jest mocno nietypowy rozmiar mocowania.

Pokaż proszę ramę i ile masz otworów montażowych. Czasami starsze jednozawiasy miały dwa otwory montażowe które tak pi razy oko pozwalały na zamontowanie różnych długości damperów.


P.S. w przystępnych cenach(mówimy o używce) powinny być teraz dampery DNM z blokadą

Napisano

a powiedzcie mi proszę  bo szukam odpowiedzi w sprawie terazniejszego dampera i regulacji sprężyny (bo czuje że tu może leżeć problem ;) ), rower rozkrecilem juz dawno i w sumie od zera czyscilem, smarowalem i poprawialem wszystko co potrzeba. Doszedłem do dampera ktorego sprezyne rozkrecilem i 'na oko' dokreciłem. Pod jakim hasłem szukać info nt regulacji dokrecenia takiej sprezyny? jakies tłumienie odbicia czy jak? w tym momencie jest dokrecona na do ok połowy dł (sprezyna 650 lbs) i w sumie nie mam pojecia w jaki sposob sie za to zabrac a wydaje mi się że tu jest problem bujania podczas jazdy i efektu konkretnej katapulty na podbiciach ;) prosze o pomoc

  • Mod Team
Napisano

ale pakowanie się w dodatkowe koszty z tym damperem to nieporozumienie!
KS miały to do siebie że po jakimś czasie traciły olej jakby je ktoś zarzynał.  Pomyśl nad jakim tanim używanym powietrzniakiem. Przeca skakać na tym rowerze nie będziesz!

Napisano

fakt rzyga olejem i to równo. Podkreciłem sprezyne tyle ile fabryka w rękach dała i jest w sumie git - juz nie buja a wjezdzajac na nierownosc nie robie salta od wyrzutu także jest znośnie. Co do dodatkowych kosztów ogólnie z perspektywy calego roweru uważam ze lepiej dac 6 dych za sprezyne niz wciskac caly damper gdzie reszta roweru szału nie robi o ile ta sprezyna ma cos zmienić. No nic, pokimbinuje jeszcze i zobaczę ile da sie wycisnąć. Dziękuję za porady! 

  • Mod Team
Napisano

jest jeszcze opcja wymiany uszczelek - co jakiś czas gościu na allegro się ogłasza że ma uszczelki do każdego kindshocka. Kosztują paręnaście złociszy i masz spokój na ok rok ;)

Co do ramy/roweru - zapewne kupiłeś w znanej sieci sklepów rowerowych Makro ;) Kolega kiedyś na taki wynalazek się skusił. Powiem Ci szczerze, że po rok zawiasy złapały straszny luz, ale jako remedium na wszystko co w rowerze nie da się naprawić mam znajomego pana Zenka(tokarza fachurę) i po wymianie tulei i wsadzenie tam przyzwoitych łożysk (bo z tego co pamiętam to tam nie było nawet łożysk na zawiasach tylko kiepskiej jakości tuleje ślizgowe plus smar z piaskiem) oraz po wstawieniu tam jakiegoś foxa talasa rower stał się przyzwoitym fullem(jak na małomiasteczkowe warunki).

Napisano

no masz generalnie racje. Mój przypadek to akurat używka za bezcen z masa podzespolów w miare firmowych także tragedii nie ma. Co do firmy to gdzies zaczytałem ze w latach ok 2009 składane były w fabryce krossa także mysle ze jakosciowo masakrą nie jest. ja się skusiłem i nie narzekam Jezdzi sie calkiem fajnie, z przodu xcm v3 z blokada, z tyłu ten ks291 i w sumie mozna przeskakiwac z asfaltu na jakies lekkie bezdroże także 'w to mi graj'. Rozebrałem go do zera i wszystko smarowałem i czysciłem- fakt, są tuleje ślizgowe które są kiepściutkie ale chyba już z tym nic nie zrobię. Dlatego temat trudny, przynajmniej dla mnie, bo szkoda kupować damper który przebije cenowo sam rower ;).

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Dokładnie, w KS, zwane Kindsh*t :D nie ma co się pakować, żygają olejem na lewo i prawo, nie pracują dobrze, montowali je w Krossach FR.

 

Tuleje możesz dorobić, potrzebujesz wymiary, idziesz z tym do tokarza i Ci dorobi.

  • 2 miesiące temu...
Napisano

tak dla odswiezenia tematu (   ;)  )

Zastanawia mnie serwis takiego ks291- praktycznych info w postaci filmow czy info na forach nt tego modelu praktycznie nie ma.

Mam olej 10w do amorów, w KS291 uciekł olej natomiast jest (z tego co mi wiadomo) tam jeszcze powietrze. Czy rozkrecajac (gdzies w necie znalazłem info) go i probujac uzupelnic olej, gaz/ powietrze ucieknie, czy jest jakos wewnatrz szczelne i oddzielone od oleju? Przepraszam za prostotę pytania :) wiem ze to niszowa półka i łatwiej byłoby go wywalic ale ja jestem z tych którzy lubią pokombinować i pobawic sie takimi zabawkami. Pozdrawiam i prosze o odp :)

 

 

https://www.youtube.com/watch?v=Kp2q0pIbUtc
 

Tu jest 291 w 'akcji' ;) , czy to jest prawidłowa jego praca? mi nie 'zasysa' i nie działa regulacja powrotu wiec stawiam ze nie ma oleju, natomiast inaczej niz w filmie w moim ks na samym koncu tłok nie zostaje ale odbija- czy to powietrze? 

 

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...