Skocz do zawartości

[hamulce] [projekt] Crisp MTB brake


wRowerPL

Rekomendowane odpowiedzi

Ale tutaj mamy do wykorzystanie ramię - to daje sporo mozliwości (zasada działania dźwigni)

 

Inna sprawa że ten zacisk jest jakby nieco bardziej "mechaniczny" niż klasyczna konstrukcja hydrauliczna. Bo dochodzi mechaniczny punkt obrotu ramion. A w obecnych zaciskach tego nie ma - więc mozna powiedzieć że sa w 100% hydrauliczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie widzę 1 wadę tego systemu ... i nigdzie nie widzę informacji, która rozwiała by moje wątpliwosci ...

Jeden piwot dookoła którego pracuje ramie zacisku może powodować spore trudności z ustawieniem zacisku aby nie obcierał o tarczę.

 

Zbyt dużo elementów ruchomych które mogą uleć awarii / zatarciu ... takie wymyślanie koła od nowa.

W "artykule promującym" czytam o uproszczeniu budowy a ja widzę coś wręcz przeciwnego ... zbędne jej skomplikowanie.

 

Nie twierdzę że to nie będzie działać ... ale jak już wejdzie do produkcji, to podejrzewam ze będą tak samo popularne jak hydrauliczne hamulce obręczowe od Magury :)

 

Pozdrawiam  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ale tutaj mamy do wykorzystanie ramię - to daje sporo mozliwości (zasada działania dźwigni)   Inna sprawa że ten zacisk jest jakby nieco bardziej "mechaniczny" niż klasyczna konstrukcja hydrauliczna. Bo dochodzi mechaniczny punkt obrotu ramion. A w obecnych zaciskach tego nie ma - więc mozna powiedzieć że sa w 100% hydrauliczne.
 

 

Bełkot pseudo ekspercki. A w normalnych hamulcach hydraulicznych mamy przełożenie i możemy też zmieniać siłę. Tak jak powiedział rzezniol, jest to wymyślanie koła od nowa. Ta konstrukcja ma same wady, a jakiś zalet w porównaniu do obecnego rozwiązania wcale nie widzę. Te niby zalety podawane jak zalety to w ogóle jakaś kpina. Jest to bardziej skomplikowana konstrukcja, mniej sztywna, brzydko wyglądająca, nie wiem jak z wagą, ale pewnie zachwytu nie ma. Poza tym jak z odprowadzaniem ciepła, pewnie gorzej, bo w obecnych zaciskach rozchodzi się temperatura, bo większym obszarze. Przy intensywnym hamowaniu może powstawać koncentracja temperatury przy tym sworzniu klocka i spuchnięcie go. Zatarcie, albo zblokowanie koła, lub lekkie hamowanie zanim temperatura nie wróci do stanu założonego. Tragedia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodać należy, ze klocki po odsunięciu od tarczy będą opadać(lub latać luzem w innej pozycji) i trzeć o tarczę górną krawędzią - brak tu mechaznizmu trzymania klocków z dala od tarcz , 

a i z równomiernym naciskiem w czasie hamowania też problem może być.

Generalnie konstrukcja niedopracowana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...