wRowerPL Napisano 16 Maja 2014 Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 Na Kickstarterze pojawił się ciekawy projekt zacisku hamulca tarczowego z odseparowanym tłoczkiem od okładzin. Crisp MTB brake - nowy pomysl na hydrauliczne hamulce tarczowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arroyo Napisano 16 Maja 2014 Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 Zasada działania przypomina hamulce szosowe, tym samym wydaje mi się że moc takiego hamulca nie sprawdzi się w mtb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wRowerPL Napisano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 Ale tutaj mamy do wykorzystanie ramię - to daje sporo mozliwości (zasada działania dźwigni) Inna sprawa że ten zacisk jest jakby nieco bardziej "mechaniczny" niż klasyczna konstrukcja hydrauliczna. Bo dochodzi mechaniczny punkt obrotu ramion. A w obecnych zaciskach tego nie ma - więc mozna powiedzieć że sa w 100% hydrauliczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rzezniol Napisano 16 Maja 2014 Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 Jak dla mnie widzę 1 wadę tego systemu ... i nigdzie nie widzę informacji, która rozwiała by moje wątpliwosci ... Jeden piwot dookoła którego pracuje ramie zacisku może powodować spore trudności z ustawieniem zacisku aby nie obcierał o tarczę. Zbyt dużo elementów ruchomych które mogą uleć awarii / zatarciu ... takie wymyślanie koła od nowa. W "artykule promującym" czytam o uproszczeniu budowy a ja widzę coś wręcz przeciwnego ... zbędne jej skomplikowanie. Nie twierdzę że to nie będzie działać ... ale jak już wejdzie do produkcji, to podejrzewam ze będą tak samo popularne jak hydrauliczne hamulce obręczowe od Magury Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 17 Maja 2014 Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 Ale tutaj mamy do wykorzystanie ramię - to daje sporo mozliwości (zasada działania dźwigni) Inna sprawa że ten zacisk jest jakby nieco bardziej "mechaniczny" niż klasyczna konstrukcja hydrauliczna. Bo dochodzi mechaniczny punkt obrotu ramion. A w obecnych zaciskach tego nie ma - więc mozna powiedzieć że sa w 100% hydrauliczne. Bełkot pseudo ekspercki. A w normalnych hamulcach hydraulicznych mamy przełożenie i możemy też zmieniać siłę. Tak jak powiedział rzezniol, jest to wymyślanie koła od nowa. Ta konstrukcja ma same wady, a jakiś zalet w porównaniu do obecnego rozwiązania wcale nie widzę. Te niby zalety podawane jak zalety to w ogóle jakaś kpina. Jest to bardziej skomplikowana konstrukcja, mniej sztywna, brzydko wyglądająca, nie wiem jak z wagą, ale pewnie zachwytu nie ma. Poza tym jak z odprowadzaniem ciepła, pewnie gorzej, bo w obecnych zaciskach rozchodzi się temperatura, bo większym obszarze. Przy intensywnym hamowaniu może powstawać koncentracja temperatury przy tym sworzniu klocka i spuchnięcie go. Zatarcie, albo zblokowanie koła, lub lekkie hamowanie zanim temperatura nie wróci do stanu założonego. Tragedia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartnik Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 dodać należy, ze klocki po odsunięciu od tarczy będą opadać(lub latać luzem w innej pozycji) i trzeć o tarczę górną krawędzią - brak tu mechaznizmu trzymania klocków z dala od tarcz , a i z równomiernym naciskiem w czasie hamowania też problem może być. Generalnie konstrukcja niedopracowana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.