Skocz do zawartości

[bruzdy na tarczy rt51] użycie nie odpowiednich klockow


ska

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak to sie kończy kiedy nie czyta się co jest napisane..  :)

Tarcza rt51 zakupiona tydzień temu, niestety z hamplami tarczowymi nie miałem wcześniej za wiele wspólnego i byłem przekonany, że nie jest to na tyle lichy materiał że można użyć nie tylko klocków organicznych. Po innych forach czytałem że z powodzeniem te z ''only resin pad use'' funkcjonowały z metalikami/pómetalikami bez problemu i to nawet przy zjazdach. Ja jedynie do pracy i z powrotem więc nawet nie zdążyła się dobrze nagrzać. Tarcza ma bruzdy na całej powierzchni a brzegi otworów są poszczerbione. Dodaje dwa zdjęcia, czy okiem ekspertów tarcza nadaje się już na śmietnik? Hamulec formula RX klocki BBB pólmetaliki

 

 

post-174060-0-96487200-1400231797_thumb.jpg

post-174060-0-97229400-1400231866_thumb.jpg

Edytowane przez ska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klocki prawie nówka :) wydaje mi się że po prostu zaorałem tarcze używając nie odpowiednich klocków, ale nie spodziewałem się że aż tak szybko to pójdzie. Generalnie tarcza jest bardzo miekka, przy regulacji wyszło że jest delikatnie krzywa tak z 0.05 mm, wystarczyło lekko nagiąć palcem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja tarcza tak z tylu wygląda w chwili gdy rower używam w mieście, w przypadku jazdy w terenie powierzchnia nabiera jednolitego koloru. Używam klockow metalicznych z tarczą Tektro do organików i mnie to w cale nie niepokoi. Nie widzę za bardzo sensu wymiany skoro hamulec hamuje jak nalezy i nie ma wyczuwalnego rantu pomiedzy miejscem tarcia klocków o powierzchnię tarczy. Co do dźwieków w moim przypadku zawsze występują jeżeli do tarczy  przeznaczonej do klocków organicznych zastosujemy metaliki (tektro/tektro IO, rt51). 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro hamuje jak należy to po prostu bym jeździł.

Ja używałem SM-RT54 też oznaczonej "Only resin pads" z metalicznymi klockami M06 i nic się z tym nie działo.

Po prostu musisz je dotrzeć, bo po kilku przejażdżkach w mieście raczej nie są one dotarte i takie mogą być efekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

fajnie by było byś wyjął klocki z hamulca i sprawdził czy zużywają się równo i czy np nie wystaje jakiś kawałek opiłka który orze Ci tarczę. Profilaktycznie przetrzyj papierem ściernym. Co do tarcz to skocz do jakiegoś majstra co zajmuje się toczeniem i poproś o polerkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie sprawdzałem i klocki są gładziutkie, nie mam pojęcia skąd te większe bruzdy się biorą. Mam wrażenie że kawałki tarczy które odrywają się z brzegów otworów w czasie hamowania rozcierają się po tarczy. Albo po prostu trzeba ją dobrze dotrzeć żeby ta ''pierwsza'' warstwa się wytarła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza polerka takiej tarczy to zjazd około 4-6 km i sporo hamowania. 

 

Taki jest efekt jak się zakłada nowe klocki i mało nimi hamuje.

 

Jak się dobrze dotrą to będą ładnie pracowały.

 

Oczywiście taką tarczę klocki metaliczne będą wcinały szybciutko, więc jak się skończą kupisz nowe tarcze i dalej do przodu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Oczywiście taką tarczę klocki metaliczne będą wcinały szybciutko, więc jak się skończą kupisz nowe tarcze i dalej do przodu

 

Bzdury piszesz . Tarcza shimano z napisem "resin pad only " zużywa się równie wolno co tarcza bez takiego napisu - zabieg marketingowy .

 

Do autora : RT76 / RT81 / AVID HS1 / Baradine lub Cloud DB-06 / 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Tarcza shimano z napisem "resin pad only " zużywa się równie wolno co tarcza bez takiego napisu"

 

Właśnie widać po zdjęciach jak tarcza zareagowała na metaliczne klocki.

Zastanów się jaki jest tego powód, zanim napiszesz do kogoś że pisze bzdury.

Tarcza po prostu musi teraz się dotrzeć do klocków ponieważ powierzchnia tarczy jest inna niż powierzchnia nowych klocków.

Tarcza ułożyła się do starych klocków a teraz musi się przetrzeć na nowe.

 

Poczytaj trochę o twardości tarcz i o tym jak wygląda proces docierania się tarcz o miękkiej stali.

 

"

  • Twardość. Sama tarcza, musi być z twardej stali, odpornej na radełkowanie, czyli tworzenie się promienistych rowków na tarczy, które obniżają efektywność hamowania. Przykład na zdjęciu poniżej – to nie tylko daje to fatalny efekt wizualny ale jak przejedziecie paznokciem, po takiej tarczy to wyczujecie wyraźne bruzdy, które zmniejszają powierzchnie styku klocka z tarczą i tutaj kolejny mit a mianowicie, że klocki metaliczne trzeba docierać – tak ale tylko wtedy, kiedy macie niskiej jakości tarcze, która jest już poradełkowana i wtedy klocek, stara się dopasować swój kształt to kształtu powierzchni tarczy, która nie jest idealnie płaska. Przykład takiej tarczy na poniższym zdjęciu; "

http://www.woodride.pl/wp-content/uploads/2013/12/Answer_1.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@up

Na swoich SM-RT54 przejeździłem 500km z żywicznymi klockami. Potem założyłem metaliki i po dotarciu przez całe 3kkm zjadło mi 0.1mm tarczy. A na górskich maratonach, miały co robić.

Potem na tych samych klockach zmieniłem na SM-RT76 i po dotarciu działa tak samo dobrze.

Jedna tarcza niby pod żywiczne klocki, druga pod zwykłe. Zużycie bardzo porównywalne, więc nie siej teorii spiskowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Właśnie widać po zdjęciach jak tarcza zareagowała na metaliczne klocki. Zastanów się jaki jest tego powód, zanim napiszesz do kogoś że pisze bzdury.

 

Nadal pozostaje przy swoim zdaniu . Na identycznej tarczy zrobiłem 5000km z kilkoma kompletami klocków metalicznymi , czasem po górach i tarcza zużyła się ledwo o 0.15mm więc tyle samo co droższe RT76 bez w.w napisu . TO JEST CZYSTY ZABIEG MARKETINGOWY .

 

 

 

Tarcza po prostu musi teraz się dotrzeć do klocków ponieważ powierzchnia tarczy jest inna niż powierzchnia nowych klocków. Tarcza ułożyła się do starych klocków a teraz musi się przetrzeć na nowe.

 

 

Tak i tu masz rację , ale tak się robi przy każdej zmianie klocków .

 

 

 

że klocki metaliczne trzeba docierać – tak ale tylko wtedy, kiedy macie niskiej jakości tarcze,

 

Przy każdej tarczy i klockach metalicznych należy je docierać - nigdy odrazu po założeniu nowych metali hamulec nie działał tak jak trzeba - trzeba było poczekać aż się dotrze .

 

Inna sytuacja jest przy klockach żywicznych - tam wystarczy jedno hamowanie i mamy pełną moc ale to wynika bezpośrednio z rodzaju klocków .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

z tym zabiegiem marketingowym to fakt, ale też faktem jest że tarcze sh*tmano nie należą do dobrych jakościowo produktów. W mojej maszynie do latania z bólem przeżyły dwa wypady w góry i sezon w bikeparku. O przypalaniu na każdym prawie zjeździe to nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcza po prostu musi teraz się dotrzeć do klocków ponieważ powierzchnia tarczy jest inna niż powierzchnia nowych klocków.

 

 

 

Tak i tu masz rację , ale tak się robi przy każdej zmianie klocków .

 

Panowie, gdyby to tarcza docierała się do klocków to byśmy częściej wymieniali tarcze niż klocki a jest przecież na odwrót-klocki docierają się do tarczy. Jest ona przecież twardsza i bardziej odporna na ścieranie od klocków choć z czasem oczywiście i ona ulega ścieraniu.

Edytowane przez ugupu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, gdyby to tarcza docierała się do klocków to byśmy częściej wymieniali tarcze niż klocki a jest przecież na odwrót-klocki docierają się do tarczy. Jest ona przecież twardsza i bardziej odporna na ścieranie od klocków choć z czasem oczywiście i ona ulega ścieraniu.

 

Nie trzeba być metalurgiem ani inżynierem aby wiedzieć że twardsza stal zarysuje miększą.

Akurat jak tarcza jest praktycznie takim samym stopem metalu o prawie jednakowych właściwościach tak klocki są zrobione z różnych stopów o różnych właściwościach. Bajer polega na tym że żaden z tych stopów nie może być twardszy od stopu tarczy. Jeśli jakieś ziarna będą twardsze to zrobi się z tarczą to samo co u założyciela tematu.

Może i zrobiłeś 5000 km na tych tarczach z metalicznymi klockami. Ale mogły to być inne klocki a i stop wykonania tarczy też mógłby się różnić. Są takie rozbieżności w fabrykach. 

Ale wydaje mi się że już za głęboko w to wchodzimy i odbiegamy od sensu tego tematu.

Czyli prosta i skuteczna rada dla kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dalsza jazda tylko pogarsza sprawę, zaliczyłem zjazd i najlepsze jest to, że tarcza odkształca się gdy się nagrzeje- co skutkuje obcieraniem o klocki które po paru sekundach ustępuje. Wygląda na to, że trafiłem na bardzo słabą sztukę wykonaną z kiepskiego stopu i na wyjątkowo twarde klocki które nikną w oczach - pewnie przez tą szorstką perforacje która powstała na powierzchni tarczy. Nowa tarcza po 3 tygodniach nadaje się na śmietnik :)

 

kNtwYxt.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...