witt2 Napisano 20 Czerwca 2006 Napisano 20 Czerwca 2006 zrobiłem kilkanascie tyś km z mostkiem dziarsko zadartym w góre , kiedy kupowałem nowego boplighta w sklepie sie mnie spytali czy załozyć mi go w dół czy w góre? . kazałem dac go w góre ale to zasiało moja watpliwość. Dałem go w dół już sam.Zrobiłem troche km i uważam że jest ok szczególnie na podjazdach .Co myslicie i jak macie u siebie?
Pacmen_89 Napisano 20 Czerwca 2006 Napisano 20 Czerwca 2006 Ja mam mostek też boplighta na razie dany w górę ale planuje albo sam mostek dać w dół albo jego wysokośc zniżyć o jedną podkładke czyli 1 cm ale zostawić w góre...Zależy jak kto jeżdzi i ma wzrost, w każdym razie trzeba szukać ustawień dobrych dla siebie
Żbik Napisano 20 Czerwca 2006 Napisano 20 Czerwca 2006 Wszystko zależy od preferowanej pozycji na rowerze. Ja również mam mostek Boplight'a i mam go od nowości skierowanego w dół (poprzedni KBIX też był w dół). Tak jeździ mi się poprostu lepiej i wygodniej.
witt2 Napisano 20 Czerwca 2006 Autor Napisano 20 Czerwca 2006 ja też obniżyłem o jedna podkładke , na razie nie docinam i sprawdzam jak bedzie . musze sprawdzić jak bedzie na stromych zjazdach w górach czy nie bedzie miał rower tendencji do robienia "fikołków"
Adamicki Napisano 20 Czerwca 2006 Napisano 20 Czerwca 2006 Ja ostatnio przełożyłem mostek o 2cm w dół i teraz to się o fikołki nie martwię, bo wreszcie mi się udaje tyłek za siodełko przesunąć i trzymać nad tylnym kołem. Wcześniej było ciężko bo mam sztycę strasznie mocno wysuniętą.
Xsystoff Napisano 20 Czerwca 2006 Napisano 20 Czerwca 2006 U mnie jest -7 stopni i wreszcie moge zrobic 50 km bez obawy, ze mi plecy odpadna :surprised: Jezdzi sie duuuzo lepiej. Mialem +20 stopni i byla tragedia, z +7 juz bylo w miare ok, ale teraz jest najlepiej
witt2 Napisano 20 Czerwca 2006 Autor Napisano 20 Czerwca 2006 ja na razie szukam mojej pozycji na rowerze ( po złożeniu) na strym miełem już wszystko dopasowane. W sumie to tak naprawde czy jest wygodnie czy nie to mogę dopiero stwierdzic jak zrobie ciurkiem 50-60 km i jak mi reagują niektóre częsci ciała na taki dystans . z obróconym mostkiem zrobiłem ponad 100 km 1x54 i 2x 28 i wydaje ni sie że było lepiej , teraz obniżeyłem go jeszcze o jedną podkładke i zrobiłem 28 ale tak naprawde to przetestuje to jutro popołudniu (55km)
Spider Napisano 20 Czerwca 2006 Napisano 20 Czerwca 2006 Od zawsze miałem mostek skierowany na dół ,mo tak wygodniej ...teraz przsiadłem się na szosę wic w ogle obniżam pozycję
evo Napisano 20 Czerwca 2006 Napisano 20 Czerwca 2006 Gdzieś czytałem, że wysokośc kiery, a dokładnie chwytów (na ich środku) powinna być w okolicy (dla bików MTB i ATB): 97-100 cm dla jazdy sportowej i około 100-103 dla jazdy nieco bardziej rekreacyjnej. To tyczy sie osób o przeciętnym wzroście, czyli około 180 cm (czyli rama 18-19,5). Osoby wyższe powynny miec kiere nieco wyżej, niższe nieco niżej, czyli nizsze w okolicy 95-100 a wyższe 100-105. Ale najwiecej zależy jednak od stylu jazdy (rekreacyjna czy DH, XC, FR itp) Ja mam tak: - Kross A4, rama 19-tka - mostek w góre kiera gieta = 100 cm - Unibike Evolution 19-tka = mostek w dół, prosta kiera = 97 cm (mostek w górę to 100 cm)
Bizon Napisano 20 Czerwca 2006 Napisano 20 Czerwca 2006 Zdecydowanie w dół ,chodź wcześniej miałem w góre ,ale z ciekawości przełożyłem,spasowało mi to i tak już zostało-dół
witt2 Napisano 20 Czerwca 2006 Autor Napisano 20 Czerwca 2006 cieszy mnie to co słysze bo już myslałem że to tylko moje złudzenie i że sie zasugerowałem tymi pytaniami w sklepie czy w góre czy w doł i ta gadką że boplighty mają napisy do góry i na dol
evo Napisano 20 Czerwca 2006 Napisano 20 Czerwca 2006 Minusem tego że jst niżej mostek jest to, że hamulec na kierze potrafi uderzyć w rame przy przypadkowym mocnym skreceniu kiery (mi juz zdarł lakier) no chyba, że ustawimy hamulec w poziomie, ale tak jest niezbyt wygodnie przy hamowaniu.
Xsystoff Napisano 20 Czerwca 2006 Napisano 20 Czerwca 2006 97-100 cm dla jazdy sportowej To by pasowalo, bo mam 98 cm przy 85mm skoku. Ponad 100 jest przy maksymalnie rozkreconym amorze.
jimi Napisano 20 Czerwca 2006 Napisano 20 Czerwca 2006 Wszystko zależy od preferencji bikera:) ja ustawiam różnie - ostatnio troche odwróciłem mostek na plus bo bolał mnie kark także co komu pasi, chociaz jak mostek jest na minusie to lepiej sie podjeżdża i sylwtka jest bardziej aerodynamiczna, ale równocześnie bardziej męcząca pozycja i gorzej sie oddycha pozdro!
evo Napisano 20 Czerwca 2006 Napisano 20 Czerwca 2006 jimi to kark cie boli i gorzej sie oddycha, bo może patrzysz na 10 km do przodu lub na słonko zamiast na 5-10 m przed koło
snack Napisano 20 Czerwca 2006 Napisano 20 Czerwca 2006 ja od nowości miałem mojego bontragera do góry i na stromym podjeździe poleciałem na plecy miałem pozycję wyprostowaną jakbym jechał na kozie. teraz go odwróciłem w dół, wyjąłem 2 podkładki i jest miodzio, nareszcie pozycja jak na rasowego ścigacza
evo Napisano 20 Czerwca 2006 Napisano 20 Czerwca 2006 snack dżizes, co ty sie na Giewont wspinałeś od strony północnej ?
axi Napisano 20 Czerwca 2006 Napisano 20 Czerwca 2006 początkowo było jakieś dziwadło ostro zadarte do góry, tak że nawet nie było jak go obrócić za bardzo ale jak tylko zakupiłem Ritcheya Compa (+/-6*) to go zamontowałem na minus (czy tam w dół, zwał jak zwał... tyle, że u mnie i tak idzie do góry, tylko że znacznie mniej niż założony na plus ) rower wygląda bardziej ścigancko i da się podjechać pod stromsze górki a co do wygody i bólu pleców, to taka wyciągnięta bardziej pozioma pozycja podobno sprzyja bardziej anatomicznej pracy kręgosłupa jeszcze co do eksperymentowania, jeśli nagle zmieni się wysokość kierownicy o parę cm (np. podkładki + odwrócenie mostka) to początkowo niezależnie od "wygody" plecy mogą boleć w związku ze zmianą (trochę inna praca) tak więc po zmianie powinno się troszkę pojeździć nawet jak boli i dać organizmowi czas na przystosowanie się do nowej pozycji
Jakub85 Napisano 20 Czerwca 2006 Napisano 20 Czerwca 2006 Ja mam mostek Ritchey severe condition 15 stopni na plus i giętą kierę ritchey pro. Na początku mi to nawet pasowało ale teraz widzę ze jestem za bardzo wyprostowany i jakos tak wolno mi się przez to jeździ. Myślicie, że można sie pokusić o 15 stopni na minus? Tak się zastanawiam czy to nie będzie przegięcie...
evo Napisano 20 Czerwca 2006 Napisano 20 Czerwca 2006 będzie głupio wyglądało taki duży minus i gięta, troszke lepiej z prostą by wyszło. Aczkolwiek przy giętej minus jest jak najbardziej ok, tylko az 15 stopni, hymmmm A róznice mogą być spore, bo np: mostek minus + prosta kiera = około 97 cm mostek minus + gięta / bądź mostek plus + prosta = około 100 cm mostek plus + gięta = około 103 cm Także z ilości pozycji można wybierać
Jakub85 Napisano 20 Czerwca 2006 Napisano 20 Czerwca 2006 Zapomniałem napisać, że wznios tej mojej giętej kiery jest dość znikomy. W sumie to najmniejszy jaki w ogole widziałem w giętych w każdym razie coś koło 20mm. Z tej aukcji: http://www.allegro.pl/item104882933_104882933.html Muszę coś pokombinować ale chyba najlepiej będzie wrócić do prostej kiery i jakiegoś normalnego mostka 5-8 stopni.
witt2 Napisano 21 Czerwca 2006 Autor Napisano 21 Czerwca 2006 extra , no to już wiem że to nie tylko moja korba ale inni tez tak uważają że na minus jest lepiej minusowe pozdrowienia
Wilku89 Napisano 21 Czerwca 2006 Napisano 21 Czerwca 2006 Dotychczas jezdzilme na seryjnie zamontowanym mostku w górę, ale zobaczyłem visiona Żbika i patrzę, a tu jakiś dziwny mostek, myślę se, zego jest jakis w dól skierowany. No to od razu na gg sie pytam Xsystoffa ocb i od tego momentu mam mostek w dół co mi daje pozycje bardziej pochyloną i rower wyglada agresywniej. rasowy XC
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.