Skocz do zawartości

[Oświetlenie] Jakie oświetlenie rowerowe do 100zł?


DawidHaniewicz

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć! Jestem początkującym rowerzystą bo wcześniej się tak w tym nie interesowałem. Ostatnio zacząłem po 4 latach powoli naprawiać swój rower Kellys Scarpe z roku 2010. Ale nie o to tu teraz chodzi..

 

Chciałbym zakupić sobie do tego roweru oświetlenie na przód i tył w granicy 100zł. Myślałem nad oświetleniem firmy Kellys, np. Kellys Strike albo Kellys Nightwatch. Jednak wyczytałem, że takie oświetlenie jest dość słabe a dodam, że teraz przed studiami będę jeździł rowerem do dziewczyny w wakacje i pewnie będę z wioski do wioski wracał drogą jak się będzie ściemniało.

 

Widziałem też, że niektórzy kombinują z kupowaniem zwykłej latarki i przerabianie jej na latarkę rowerową. Jednak ja w tych kwestiach jestem zielony i raczej potrzebowałbym dobrego, gotowego oświetlenia do roweru. Czy są jakieś zestawy godne polecenia? O ile jeszcze na jakiejś dobrej tylnej mi nie zależy, to na przedniej już bardziej żeby dawała dość dobre światło :)

Napisano

Tutaj na forum każdy podaje inne zastosowanie, każdy ma inny budżet na takie oświetlenie... Dużo osób się tu zna i podaje konkretnymi modelami, nie podając ceny i innych rzeczy... Ja się nie znam dlatego liczę na pomoc a dla kogoś kto się zna, podanie takiego małego zestawu dobrego nie będzie problemem. Wyczytałem teraz na forum o dość dobrej latarce do roweru X2000 Zoom Cree. Czy ktoś mi może powiedzieć czy z taką latarką można się poruszać po drodze publicznej czy jest ona tylko na takiej jazdy po lesie? W dodatku na allegro jest kilka różnych modeli na których też się za bardzo nie znam. Mówię dokładnie o latarce w tym temacie http://www.forumrowerowe.org/blog/239/entry-414-dobre-oswietlenie-za-rozsadna-cene/

Napisano

Wszelkie zoomy proponuję omijać i nie kupować. Najczęściej bardzo słabe wykonanie, słabe chłodzenie diody i część światła znika na samym zoomie.

Tak samo większość latarek nawanych police czy cree.

 

A za to polecam latarkę convoy s2/m1 ze sterownikiem 2.1A bądź 2.8A do tego uchwyt na rower, ładowarka do kupienia w sklepie np. fasttech bądź na forum światelka i akumulatory również z tego forum.

Kupując w fasttech czy innym sklepie z Chin w tej kwocie może uda się zmieścić, bądź trochę ponad. Ale za to będziesz miał latarkę która bardzo dobrze oświetli drogę i posłuży znacznie dłużej niż te wszystkie tanie zoomy.

 

Tu możesz kupić akumulatory http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11132&postdays=0&postorder=asc&start=0 a resztę najtaniej w Chinach.

 

A tu jeszcze porównanie jasności latarki Scream i convoy s2 http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=13282.

Napisano

Bardzo fajnie świeci ta Convoy bo jak widzę to reszta ma mocno skupienie a nie o to chodzi chyba w latarce rowerowej :) A jest jakaś różnica między S2 a S2+? Bo facet na allegro ma obydwie i ta bez + jest tańsza o 15 zł. Jeszcze myślałem nad UltraFire T6 Water Resistant XML-T6 ale w zasadzie to chyba ta Convoy będzie bardziej uniwersalna no i baterie mieści w samej sobie a nie trzeba osobnego akumulatora ze sobą targać.

Napisano

na tył polecam:

http://allegro.pl/lampka-rowerowa-smart-rl-317r-superflash-tyl-16-i4222126554.html

mam i od wielu kolegów z pracy, którzy dojeżdżają samochodami zbieram pochwały, że widać mnie z baaardzo daleka-a o to chodzi :)

napomknę, że przeszło rok jej używam i mam jeszcze pierwsze baterie od producenta i jakoś nie zanosi się na potrzebę wymiany...

 

 

 

aaa :

https://www.youtube.com/results?search_query=Lampka+rowerowa+SMART+RL-317R+SUPERFLASH

Napisano

Tylko jest problem.. Że tą latarkę Convoy S2 mogę dostać jedynie po przeróbkach i takie tam... A nie mogę jej znaleźć nigdzie w sklepie z gwarancją. Ona jest już niedostępna w sklepach czy jak to wygląda?

Napisano

Nie wiem za bardzo po co ci gwarancja, jeśli latarka przyjdzie ze sklepu w pełni sprawna to sama z siebie raczej się nie zepsuje.

A polecał bym kupić tu http://www.fasttech.com/search?convoy%20s2 jeśli odpowiada ci któraś barwa światła.

Z tego sklepu raczej problemów z ewentualnym zwrotem w przypadku usterki być nie powinno. Do tego cena jest dobra. Jedynym minusem jest to że trzeba na to trochę dłużej poczekać niż kupując w Polsce, bo przeciętnie około miesiąca, choć tak samo jest w innych Chińskich sklepach.

Napisano

Przypuszczam, że brak jest dystrybutora na Europę. Wszystko to raczej prywatny import. Na diodę raczej gwarancji nie dostajesz nigdzie , nowy driver kosztuje 3$ - super wypasiony 50 zł . Reszta to obudowa która raczej się sama nie zepsuje. Włącznik 50 centów. Rozmawiamy o sprzęcie za 13$.

 

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

 

 

Napisano

Na fasttechu jest w zasadzie za 45zł z wysyłką i na tym drugim portalu :D Ale nie mam jakoś pewności do takiego zamawiania z innych krajów... Ale nie wiem czy nie zależałoby mi na tej 1-group żeby miała możliwość światła pulsacyjnego :) A tam do wyboru 1-grupy nie ma...


Nie wiem za bardzo po co ci gwarancja, jeśli latarka przyjdzie ze sklepu w pełni sprawna to sama z siebie raczej się nie zepsuje.

A polecał bym kupić tu http://www.fasttech.com/search?convoy%20s2 jeśli odpowiada ci któraś barwa światła.

Z tego sklepu raczej problemów z ewentualnym zwrotem w przypadku usterki być nie powinno. Do tego cena jest dobra. Jedynym minusem jest to że trzeba na to trochę dłużej poczekać niż kupując w Polsce, bo przeciętnie około miesiąca, choć tak samo jest w innych Chińskich sklepach.

Stary, ja się nie znam kompletnie na tym a tu jest taki wybór jeśli chodzi o te diody, że szok... Ja ciemny jestem w tych tematach, szukam jedynie dobrej latarki rowerowej za dobre pieniądze :D


A wyczytałem gdzieś, że nie powinno się tej latarki rozładowywać do zera... Jak to wygląda? Można do tej latarki wsadzić zwykłe baterie alkaliczne czy muszą to być akumulatorki?

Napisano

To proponował bym tą wersję latarki http://www.fasttech.com/products/1601/10002364/1195011 dioda o barwie światła neutralna/ciepła czyli światło w powietrzu nie powinno być zbyt widoczne a teren też powinien być lepiej odwzorowany. Co jest przeciwieństwem większości tanich latarek i zoomów gdzie światło jest barwy zimnej i przy większej jasności jest mocno widoczne w powietrzu co mocno może przeszkadzać w jeździe.

 

Ta latarka jest zasilana z akumulatorów 18650 li-ion są to zupełnie inne akumulatory niż akumulatorki AA czy baterie. Do ty akumulatorów potrzebna jest również ładowarka która ma specjalny tryb do ładowania tych akumulatorów, w zwykłej ładowarce do akumulatorków AA (ni-mh) ogniw li-ion NIE WOLNO ŁADOWAĆ.

 

W tej latarce można używać tylko tych ogniw.

Samych ogniw 18650 li-ion nie można rozładowywać poniżej 2.9V ale tego pilnuje sterownik latarki i w przypadku tego konkretnego sterownika w przypadku niskiego napięcia (2.9V) włączy się najniższy tryb i światło zacznie migać.

 

 

Co do kupna akumulatorów to polecam te z forum światelka (link podałem wyżej), tamte ogniwa są dość tanie a do tego są sprawdzone i mają podaną realną pojemność.

Napisano

Fempter nie musisz się znać się na niczym.  Już Ci pisałem jest temat o latarkach 50-100 i wszystko jest wytłumaczone łopatologiczne. Jaką diodę wybrać od kogo kupić w Polsce i za granicą, jest o zwrotach na fasttechu. Wiem bo sam kupowałem s2+ w zeszłym tygodniu i dokładnie opisałem.  

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/120938-lampka-co-kupisz-jak-masz-50-a-co-jesli-masz-150zl/page-10 post 200

 

http://www.forumrowerowe.org/topic/120938-lampka-co-kupisz-jak-masz-50-a-co-jesli-masz-150zl/page-9 post 171

 

Jak chcesz kupić w kraju to pogadaj z Dariuszem70 sprzedaje specjalnie modyfikowane:

http://www.swiatelka.pl/viewtopic.php?t=11008&postdays=0&postorder=asc&start=0

Nic lepszego w tej cenie na rower nie kupisz. 

Ładowarka ta http://www.banggood.com/Wholesale-New-Battery-18650-Travel-Charger-Wired-AC-Digital-Li-Ion-EU-p-28256.html

lub ta sama 3 razy drożej http://allegro.pl/ladowarka-akumulatorow-18650-2-kanaly-diody-wawa-i4225559687.html

Ogniwa http://allegro.pl/akumulator-li-ion-samsung-icr18650-26f-2600-protec-i4218577890.html

Ja kupiłem mocniejsze 3400 http://www.banggood.com/NCR-18650-3400mAH-3_7-V-Lithium-Rechargeable-Battery-For-Panasonic-p-72906.html

tylko że zamawiałem w Niemczech http://www.ebay.de/itm/221422246969?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Dziś przyszły DHLem. 

Uchwyt na latarkę:

http://www.banggood.com/Wholesale-Flashlight-Mount-Holder-Clip-LED-Bicycle-Bike-Torch-360-p-41677.html

lub 7 razy drożej w Polsce

http://allegro.pl/led-lenser-uchwyt-rowerowy-uniwersalny-latarka-i4213892626.html

 

ten jest fajniejszy :

http://www.banggood.com/Wholesale-Adjustable-Bicycle-Lamp-Holder-Universal-Light-Clip-Bicycle-Audio-Clip-Black-p-61529.html

 

Jakbyś się jednak skusił na zakupy za granicą to ja kupiłem tego Convoya  S2+:

http://www.banggood.com/Convoy-S2+-CREE-7135+3-4Modes-LED-Flashlight-1x18650-Grey-p-916703.html

Z najdroższą diodą. 

 

 

@modelarz  W techbooku http://industrial.panasonic.com/www-data/pdf/ACI4000/ACI4000PE5.pdf do Panasonica NCR-18650B wygląda to tak jak dobrze rozumiem  że : 

Ogniwa bez problemu można rozładowywać do wartości 2.3 V tylko problem jest z ich aktywacją. Drivery w latarkach mają jak dobrze pamiętam zabezpieczenia 2,7 V. 

Zabezpieczenia ogniw :

 Przy napięciu 2.3 V włącza się zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem 2.3V+-0.1V . Ogniwo jest odcinanie. I teraz żeby je aktywować należy je naładować prądem 0.1 V pojemności do 3 V+-0,1V żeby odżyło.  Nie każda ładowarka ma taką opcję stąd problemy.  Tak samo jeżeli ogniwo zejdzie poniżej 2.9 V to żeby je ponownie naładować trzeba użyć małego prądu o wartości 0.1 pojemności ogniwa. 

 

Kolejne zabezpieczenia to przed zwarciem. Oraz przed ładowaniem naładowanego już ogniwa. Po naładowaniu do wartości 4,3V +- 0.05 V nie da się go ponownie ładować aż napięcie nie spadnie do 4.1V

 

Teraz w skrócie : 

Do latarek zalecane są ogniwa bez żadnych zabezpieczeń dlatego, że rozładowują one ogniwa do wartości 2,7 V przy których włącza się zabezpieczenie i trzeba ładować ja małym prądem. Są ładowarki które to mają i nazywa się to Auto active function. Tylko teraz jest pytanie czy trzeba czy można ? W każdym razie czekam na latarkę i trzeba to sprawdzić. W każdym razie jak ogniwo po rozładowaniu nie chce się ładować nie należy go wyrzucać tylko spróbować ładować niskim prądem max 300 mA.  

 

 

 

Napisano

@mariuszpk 

 

A jeśli chodzi o ten sterownik to jest to ten, który posiada funkcję migania? Bo na tym też by mi zależało kiedy bym jechał na drodze. I tak sobie myślę czy nie kupić tego zestawu jaki proponujesz ale z tym akumulatorem panasonic, który jest mocniejszy.

 

Jak długo świeci Ci latarka na poszczególnych mocach i czy te 5% mocy albo ta średnia moc jest wystarczająca do jazdy w nocy? Bo w zasadzie to 100% chyba nie będę używał bo po pierwsze - żywotność akumulatora a po drugie to jak ogarniałem ją youtubie to 100% mocy jest stanowczo za dużo do normalnej jazdy a jakoś szczególnie po leśnych zakamarkach jeździć nie będę :)

 

Wyczytałem też, że te gotowce sprzedawane są gorszej jakości niż DIY. Czy taki gotowiec rzeczywiście może mi krócej posłużyć czy jak to wygląda? Bo nie chciałbym po kilku miesiącach sprowadzać znowu diody, która mi się po prostu zjara od temperatury :)

Napisano

Sorry posta poprzedniego mi obcięło po wklejeniu linku z uchwytem. Teraz jest już chyba dobrze. 

Latarki jeszcze nie mam. Dopiero w poniedziałek ją wysłali na samolot. Teraz poleży sobie z tydzień na cle w Hanowerze. 

 

Co do twoich pytań to dioda jest wklejana na silikon do wnętrza latarki czyli do piguły. Normalna latarka ma ok 1A i to w zupełności wystarczy żeby ja chłodzić i żeby nic się nie zjarało. Pożyje ci długo i będziesz zadowolony. (moc latarki oznaczana jest w opisach ostatnią liczbą  "7135*3" tutaj 3 * ok 350 mA = 1050 mA =ok 1A , przy 7135*7 7*350 daje 2.4 A)  . 

Jeżeli kupujesz modowaną czyli przerabianą to ona ma wymieniany sterownik czyli driver na mocniejszy 2-3.1A w pełni konfigurowany (tryby świecenie itp) w zależności od wersji. Wtedy masz 3 razy więcej ciepła i trzeba użyć pasty termo przewodzącej takiej jak do procków od komputera i wyszlifować miejsce styku blaszkę do której przylutowana jest dioda z pigułą  w latarce. Zmienić blaszkę od diody z cienkiej aluminiowej na miedziana grubą (nazywa się to silk pad http://www.fasttech.com/products/1611/10004183/1315313-copper-led-base-plate-for-cree-xm-l ). Wtedy masz pewność że nic się nie spali. Do pełni szczęścia trzeba dodać inną soczewkę 30-15 stopni świecenia żeby ładnie oświetlała drogę i przylutować kabelek przy sprężynie żeby nie było strat prądu.

To jest full wypas w skrócie.       

 

Moja ma :

Two kind of modes:

1.three modes:low 5%-mid 40%-high100%
2.five modes:low 5%-mid 40%-high100%-Strobe100%-SOS100%

 

Czyli ma dwa tryby. Jedne to 5 - 40 - 100%

Drugi 5 40 100 miganie i SOS,

Tryb sobie wybierasz wciskając guzik na 5 sekund (chyba ?)  a później przy lekkim naciśnięciu guzika przełącza się po kolej na 5 ->40 -> 100 i tak dalej.

Na 30-40 % jeździ się podobno bardzo dobrze na 100 % to raczej po lesie w nocy. 

 

Długość pracy obliczasz jeżeli akumulator ma 3000mAh = 3 Ah  to dzielisz 3Ah /1A latarki i wychodzi ci w godzinach jej czas pracy przy 100 %.  Oczywiście trzeba odjąć straty ciepła na stabilizatorze w driverze. Przy modowej 3 A będzie to poniżej godziny. 

tu masz więcej http://www.swiatelka.pl/printview.php?t=13044&start=0&sid=e8882f9bca753820a7b2812568fc4b5a

 

A teraz ciekawostki:

tutaj masz chińczyka o większej mocy : x7 http://www.banggood.com/Convoy-C8-AK47-7135+8-8-Modes-White-Light-LED-Flahslight-p-908245.html

Pewnie też wklejany na silikon to bez przeróbek długo może nie pożyć. Chodź słyszałem że chińczyki stosują też już jakieś pasty. 

Tutaj masz sam sterownik

http://www.fasttech.com/products/1122302

Jak zobaczysz na zdjęciu jego spodnią stronę to tam są 4 gwiazdki na dole. Jak je zlutujesz z obwódką płytki to w zależności od gwiazdki masz różne tryby: 

  • Rotate the four stars to the bottom of the PCB:
    • Connect the 2nd star from the left to ground: 3-mode: Lo (5%) > Hi (100%) > Strobe
    • Connect the 3rd star from the left to ground: 3-mode: Lo (5%) > Mid (30%) > Hi (100%)
    • Connect the 4th star from the left to ground: 2-mode: Lo (10%) > Hi (100%)
    • Default (shorting no star): 5-mode: Lo (5%) > Mid (30%) > Hi (100%) > Strobe > SOS

Default to gdy nic nie będziesz zmieniał.

 

Moc latarki można zwiększyć samemu dolutowująć regulatory napięcia 7135 a wyglądają one tak:

http://www.fasttech.com/products/1611/10001705/1124200-amc7135-350ma-advanced-current-regulators-sot-89

w puste miejsca na takiej płytce w pola Q7 Q6 

http://www.fasttech.com/products/1612/10001683/1186300-6-amc7135-2-group-35-modes-led-flashlight-driver-n

dioda wytrzyma chyba jak dobrze pamiętam max ok 3.2 A

http://www.fasttech.com/products/1609/10003889/1425001-cree-xm-l2-t6-4c-10w-1100lm-4200-4500k-neutral

 

Rozjaśniło Ci się po moim mailu czy zagmatwałem jeszcze bardziej ? 

 

 

 

Napisano

 

 

A jeśli chodzi o ten sterownik to jest to ten, który posiada funkcję migania? Bo na tym też by mi zależało kiedy bym jechał na drodze. I tak sobie myślę czy nie kupić tego zestawu jaki proponujesz ale z tym akumulatorem panasonic, który jest mocniejszy. Jak długo świeci Ci latarka na poszczególnych mocach i czy te 5% mocy albo ta średnia moc jest wystarczająca do jazdy w nocy?

W tych latarkach - mowa o S2 masz 2 grupy trybów, które sam przełaczasz

1- 5% 40% 100 %

i 2 5% 40% 100 % stroboskop i SOS

SOS i stroboskop są z pełną mocą, a stroboskop ma bardzo dużą częstotliwość i nie nadaje się do jazdy.

 

Do jazdy ulicami 5% wystarcza, a tam gdzie ciemno te 40% włączysz na chwilę.

Napisano

@ mariuszpk

Sterownik Nanjg 105c który jest montowany w tych latarkach niskie napięcie wykrywa już przy 2.9v. Po tym latarka miga w najniższym trybie.

 

Tryby migające są mało przydatne, gdyż działają z najwyższą jasnością.

 

W przypadku sterownika 2.8A tryb średni czyli 50% spokojnie wystarcza do jazdy, a droga jest dobrze oświetlona.

 

 

Jeśli chcesz więcej światła czyli tryby 2.1 i 2.8A to warto samemu zmienić pastę termoprzewodzącą między diodą a latarką.

Napisano

Dzięki to mnie uspokoiłeś. Czytałem bzdury w stylu "stabilna praca do 2.7 v"

 

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

 

I tak sobie myślę czy nie kupić tego zestawu jaki proponujesz ale z tym akumulatorem panasonic, który jest mocniejszy.

 

Panasonic jest dużo lepszy nie dość, że ma pojemność 3.4  Ah to jest w sumie tańszy od Samsunga ICR18650-30A 2.9 Ah.

Dodatkowo przy ładowaniu prądem 0.5 pojemności ogniw po 299 cyklach Samsungi mają Capacity ≥ 2030mAh 70% ; ICR18650-26A 2.6 Ah Capacity ≥ 1785mAh 70% http://www.meircell.co.il/files/Samsung%20ICR18650-30A.pdf

Panasonicu NCR18650B po 300 cyklach zostaje 3000 mAh. http://shop.battex.cz/pdf/NCR18650B-D.pdf 2 strona na dole po prawej

 

Panasonic ma lepsze zabezpieczenia przed zwarciem, rozładowaniem i generalnie lepszą chemię w środku.

 

Nie wiem jak jest z rozładowywaniem ogniw niefirmowych bez zabezpieczeń ale ale w firmówkach nie ma problemu. Wszyscy znani producenci twierdzą że ich ogniwa wytrzymują rozładowanie do 2.3 -2.5 (wartości w zależności od producenta) i mają wbudowane zabezpieczenia. Sensowna wartość to 2.75 V. 

Nie należy jednak odkładać rozładowanych ogniw do szuflady na długi okres bo może to je zniszczyć. Samsung traci 20 % pojemności w 30 dni przy 25 C.

Panasonic zaleca ładowanie niskim prądem 0.2 w zakresie 2.3 V do 2.9. Później można szaleć nawet do 6.5 A.

Generalna zasada przy ładowaniu jest taka że jeżeli ogniwa mają nam starczyć na długo i mają być zawsze ładowane do pełna nie należy przekraczać prądu  0.2 ich pojemności czyli 520-650 mA.

Samsungi są bardziej wrażliwe na szybsze ładowanie. 

 

przy ładowaniu prądem :

  • 0.2C (600mA) naładujemy ogniwo do 100%
  • 0.5C (1500mA) naładujemy ogniwo do 95%
  • 1.0C (3000mA) naładujemy ogniwo do 90%
  • 2.0C (6000mA) naładujemy ogniwo do 80%

 

Co do zabezpieczeń przed wyładowaniem w latarkach są rożne podejścia w zależności od autora softu i ma to znaczenie jedynie przy stosowaniu najtańszych ogniw bez zabezpieczeń o pojemności 5000 - 6000 mAh  :w00t: (ciekawe czy mają przynajmniej połowę z tego)

przykład 1 cyt http://www.swiatelka.pl/

"Gdy napięcie akumulatora osiągnie minimalną, bezpieczną dla niego wartość (2,9V), sterownik zasygnalizuje użytkownikowi pełne rozładowanie 4-ma półsekundowymi mignięciami poczym wyłączy się. Mechanizm ten zabezpiecza akumulator przed szczególnie niebezpiecznym dla ogniw Li-Ion głębokim rozładowaniem, co istotnie wpływa na jego bezpieczeństwo, pojemność oraz długie i bezawaryjne użytkowanie. Sterownik ten może być zatem bezpiecznie stosowany z ogniwami bez wbudowanych zabezpieczeń (unprotected). "

Przykład 2 

Po osiągnięciu 2,8V następuje ostatnia redukcja do poziomu 2 (0,15%). Po osiągnięciu krytycznie niskiego napięcia 2,6V sterownik 4 razy mruga i przechodzi w tryb uśpienia

 

 

Generalnie poziom 2.9 V w latarce bez przeróbek o którym pisze Modelarz  jest bezpieczny dla każdego akumulatora. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

 

Napisano

 

 

Nie wiem jak jest z rozładowywaniem ogniw niefirmowych bez zabezpieczeń ale ale w firmówkach nie ma problemu. Wszyscy znani producenci twierdzą że ich ogniwa wytrzymują rozładowanie do 2.3 -2.5 (wartości w zależności od producenta) i mają wbudowane zabezpieczenia. Sensowna wartość to 2.75 V.

Eeee.

Jakieś fakty poproszę, bo są ogniwa z pcb zabezpieczającym, ale takie standardowe bez to żadnego zabezpieczenia nie mają.

O to ma dbać ładowarka, sterownik i użytkownik.

Napisano

Piszecie tutaj o jakimś ładowaniu niskim napięciem... To w zasadzie muszę mieć do tego jakiś specjalny sprzęt żeby bateria dłużej trzymała i tamte napięcia się zgadzały? Czy ta ładowarka do specjalnych ogniw li-ion będzie dobra, ta czarna?

Napisano

Pisałem o idealnych warunkach.  Ten Panasonic z tą ładowarką będzie dobrze działał. Wg producenta po 500 cyklach będziesz miał ponad 3000mAh. 

Możesz kupić coś takiego http://www.banggood.com/Wholesale-New-3_7V-Battery-Charger-For-UltraFire-18650-14500-17500-p-25187.html

http://allegro.pl/ladowarka-ultrafire-wf-139-18650-14500-17670-18500-i4239949951.html

Ale jak kolega na forum zwrócił mi uwagę, zdarzają się podróbki i czas ładowania ponad 10 godzin.

 

Napisano

Ok, w takim razie podsumowując... Taki zestaw:

 

1) Convoy S2+ CREE 7135*3 4Modes LED Flashlight 1x18650 Grey z diodą XML2 T6-4C (najdroższa dioda)

2) Bateria Panasonic NCR 3400mAH 18650 3.7 V

3) Uchwyt rowerowy

4) Ładowarka tylko teraz, która? Bo one z tego co wyczytałem na stronie w specyfikacji to różni się chyba prądem jaki jest podawany i jedna jest mocniejsza a druga słabsza... Od razu mówię, że w lutowanie się bawić nie będę i zależy mi po prostu na tym, żeby kupić dobre komponenty, które będę sobie mógł spokojnie ładować i użytkować :) Mowa o ładowarce Ultrafire i TEJ drugiej.

 

I rozumiem, że będzie to zestaw dobry do normalnej jazdy, nie będę musiał się bawić w lutowanie i zmienianie niczego tylko ładuję baterię, wkładam i jeżdżę póki nie zacznie mi migać z rozładowania? :)

Napisano

Diodę polecał bym T6-3B bądź T6-4C. Z tym że widzę w linku że są tylko 3 AMC7135 czyli prąd to tylko 1050 mA, więc nie będzie aż tak jasno. Do jazdy jest wystarczająco ale czasem może braknąć większej ilości światła.

 

Akumulator jest bardzo dobry.

Z uchwytem zastanowił bym się jeszcze nad https://www.fasttech.com/p/1050500 .

Ładowarkę z tych dwóch raczej wybrał bym Ultrafire.

 

Nic nie będziesz musiał lutować ani nic robić. Jedynie ładować akumulator.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...