jasinski21444 Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 aż olej się w całości nie wypali czyli nie przestanie lecieć dymek - max z dwie trzy minuty a i to może być przy dużawo . Tak częścią która trze o tarcze w stronę ognia . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Patryk606 Napisano 21 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 No i tak zrobilem juz wszystko.. Tarcze mi lśnią po prostu, jestem z nich dumny -tak jak mówiliście benzyna est. - czyścić - benzyna est. ( powtórzyłem to nawet kilka razy ) Klocki wypalałem nad palnikiem az się w nich opiłki metalu czerwone zrobiły i sie zaczelo z nich lekko dymić i nieładnie pachnieć. Wszystko zamontowałem- tarcze, klocki.. ( oczywiście tarcze trą ale to kwestia kosmetyki ) No i ta beznzyna jeszcze chyba nie wyparowała do konca jak sie pierwszy raz pojechałem przejechać.. bo przód który wcześniej lapał od razu no to teraz słabo hamowal.. Wieć mam nadzieje, ze do jutra wszytko wyparuje i będą chodzić jak nowe... Jeśli nie.. to się załamuje... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 21 Maja 2014 Udostępnij Napisano 21 Maja 2014 Na pewno nie będą chodzić jak nowe, muszą się "dotrzeć". Przynajmniej mi jak raz robiłem taki zabieg na pewno od razu nie hamowały właściwie, dopiero po ponownym dotarciu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GIANT84 Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Ja mam podobnie z metalikami. Tez wypalalen tarcze czuszczone specjalnym sprayem do hamulcow tarczowych ktory bardzo szybko odparowuje, i niestety tyl nie jest w stanie zablokowac kola. Chyba wymienie ta pare klockow Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuszpk Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Zamień klocki przód z tyłem. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GIANT84 Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Zamień klocki przód z tyłem. myslisz ze pomoze Wysłane z mojego GT-S7710 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 @autor tematu - Pojeździj troche ponieważ klocki muszą się dotrzeć . @up - Jak zamienisz klocki przód z tyłem to sprawdzisz czy to wina klocków czy też nie . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuszpk Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Spray do odtłuszczania tarcz hamulcowych jest bardzo dobry i skuteczny. Przy wypalaniu klocków metalicznych nie liczy się tak bardzo wysoka temperatura co długość wypalania jak pisał jasinski21444. Olej wypala się już gdzieś w okolicach 250 C. Ważne żeby klocek rozgrzał się w środku i olej odparował z jego wnętrza. Też bym nie przesadzał z jego podgrzewaniem bezpośrednio nad palnikiem tylko położył klocek zwyczajnie na palniku w niżej temperaturze i poczekał aż przestanie dymić. Temperatura ok 300-350 C mu nie zaszkodzi i możecie go tak wygrzewać cały dzień. Ważne żeby nie przeholować ze zbyt wysoką temperaturą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GIANT84 Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 położył klocek zwyczajnie na palniku na palniku odpada bo mam kuchenkę gazową więc i tak będzie tak jakby w ogniu, spróbuje jeszcze wymoczyć je w tym odtłuszczaczu, napsikam na nakrętkę i zostawię aż wyparuje i zobaczymy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Niestety jeżeli chodzi o lekkie zastosowania tarcze pokazują swoje minusy i to znacznie. Kolega mieszkający w Lublinie i mający pozagrupowe hamulce Shimano - klamka M505 a zacisk M446 po przejechaniu 1.5k km w okolicy lublina nie dotarł i tak tych hamulców. Udało mu się to dopiero w Krakowie w Lasku Wolskim, dopieoro wtedy mógł jednym palcem obsługiwać klamkę aby mieć odpowiednią moc hamowania. Ja nie mam za wiele okazji jazdy w terenie teraz, przewaznie jest to dobrze wykorzystana sobota, resztę dni rower jeździ po mieście. Używam klocków metalicznych, które w miejskiej jeździe z każdym dniem tracą na sile. Dopiero jazda w terenie lub wypad w góry pokazuje na co hamulce stać i po takim wypadzie działają miodnie póki nie zostaną zainfekowane miejską jazdą.Do miasta i innego poruszania się sugeruję co najwyżej klocki pół-metaliczne, a nawet popatrzec za organikami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jogi109 Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 A wystarczyło wrzucić na noc do odtłuszczacza tarcz samochodowych i nie byłoby tylu postów... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GIANT84 Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 A wystarczyło wrzucić na noc do odtłuszczacza tarcz samochodowych i nie byłoby tylu postów... właśnie tak zrobię jak zjadę z poligonu. Bo nic innego nie pomogło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuszpk Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Czytam ten temat i sam postanowiłem wymienić sobie dziś klocki na nowe żeby przypomnieć sobie jak to jest. Zapakowałem córkę na rower - 130 kg z fotelikiem w sumie i jazda po górach. Hamulce działają ciut słabiej niż stare, dotarte ale koło tylne blokuje nadal bez problemu. Niech ktoś się wypowie kto ma jakieś porównanie między tymi wersjami czy rzeczywiście są takie różnice w sile. Dodam, że manetki mam m535 bo były tańsze i słabsze podobno o 20% od oryginalnych. Ja na Twoim miejscu już bym kupował wężyk w akwarystycznym i spróbował je odpowietrzyć. Zinn w swojej książce pisze że nawet mały paroch, włos może skutecznie przyblokować działanie hamulców hydraulicznych. @Alfy możesz rozwinąć temat dlaczego Twoim zdaniem metaliki tracą na sile w mieście. Masz jakieś hipotezy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Co do moich hipotez:a) okładziny ulegają wolniejszemu zużyciu, łapią brud i trudniej jest on z nich usuwany z powodu powolnego zużycia. Jeżdząc na metalikach po mieście moje tarcze zmieniąją kolor na taki jak by były zatłuszczone. Wystarczy jeden wypad w teren i tarcza nabiera normalnego koloru. metaliczne klocki lepiej hamują kiedy złapią lekko temperaturę (widoczne i odczuwalne w górach), w trakcie poruszania się po mieście nie mają kiedy tej temperatury złapać.c) za każdym razem jeżdząc w terenie czy też w górach pozbywam się jakich kolwiek pisków, szelestów + mam zadowolającą sile. Jeżdząc po mieście praktycznie już po 3 dniach przedni lub tylny hamulec wydaje jakiś dźwięk + postawienie roweru na przednim kole jednym palcem jest utrudnione (moja waga 95kg), gdzie w przypadku aktywnego używania hamulca tego problemu nie mam.Przy fabrycznych poł-metalikach nie zauważałem różnicy w działniu, w przypadku następnych dwóch zestawów klocków Accent spiekane i EBC Gold (obecnie) jest jak opisuję powyżej. Wcześniej kiedy miałem mieszczucha (Hexagon V6) z tarczami Tektro IO i klockami żywicznymi, siła praktycznie cały czas była taka sama. Odnosząc ją do moich metalików siła podczas jazdy w mieście spada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Wymień klocki na A2Z metaliki lub RWD spiekane , nie mam takich problemów .... tarcza przy jeżdzeniu po płaskim wygląda normalnie na RWD lub A2Z Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mariuszpk Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Afly musiałeś sobie kupić odpowiednik klocków sportowych w autach, one są bardziej trwałe, są mocniejsze i odporne na przegrzanie ale żeby dobrze działać muszą pracować w wysokich temperaturach. Dobre, normalne klocki powinny mieć przy wysokich temperaturach większą skuteczność tylko o 1-2 %. Mam pytanie do was czy w każdych tarczówkach można zablokować przednie koło przy hamowaniu na suchym tj podnieść tył? Jak to jest ze skutecznością tanich i drogich hamulców? Jest duża przepaść? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 22 Maja 2014 Udostępnij Napisano 22 Maja 2014 Da się przy zdecydowanej większości hamulców . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.