Skocz do zawartości

[SR SUNTOUR Epicon X1 RL-RC] pomoc w ustawieniu


seczuan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ostatnio zakupiłem sobie 29er z wyżej wymienionym amorkiem i mam problem bo nigdy nie miałem roweru z takim amorkiem i nie wiem jak go ustawić by cieszyć się z jego możliwości, oczywiście wiem że każdy lubi inaczej jeździć na różnych ustawieniach więc prosze o porady jak najlepiej to ustawić dla mnie i mojego stylu jazdy.

jest to mój pierwszy  rower z amortyzacją to byle jakie ustawienie wydaje mi sie lepsze od sztywnego amora
moja waga ok 100 kg 
chodzi mi o ustawienie pod las średnia V to ok 25km/h ale czasami sie wyrywam i lecę szybciej (początki jazdy w terenie, wcześniej tylko asfalt), jaki sag do takiej jazdy i reszta ustawień
 

mam jeszcze pytanko co, jak (+ - ) i czym sie ustawia
1 maneta na kiere blokuje amor - to ogarniam
2 nie wiem co tym i jak ustawić

3 nawet tego nie tykam :)

4 chyba regulacja odbicia z tego co wyczytałem ale nie wiem jak ogarnąc 

gallery_173325_3009_8010.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale nikt nie siedzi w Twojej głowie i nie wie jakie ustawienie będzie Ci odpowiadało ... jest tylko jeden sposób - sam metodą prób (czyli kręceniem prawo - lewo - kręcąc w stronę + zwiększasz tłumienie) musisz znaleźć właściwe ustawienie tłumienia ... do tego właściwe ciśnienie powietrza.

Sag ustaw na początek 20% ...

Edytowane przez Rulez
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie jak kolega pisze, jestem na etapie kręcenia pokrętłami, pompowania i ustawiania ogólnie by wykminić o co chodzi, nigdy nie jeździłem w terenie na amortyzatorze 100mm skoku więc nie wiem jak ma być by było dobrze (jeździłem na sztywnym to wiem jak to wygląda) 
chodzi mi o porady typu  jazda w lesie małe dziury tłumienie kompresji dać na -  to wtedy ...... a odbicie dać na + i wtedy ..........
ktoś napisze że będzie bujać a ja nie wiem czy ma bujać czy nie ma bujać, w końcu jadę po dziurach to musi chyba bujać, chodzi o to by jechać komfortowo a nie zacisnąć z całej siły zęby i ręce na kierownicy i zrobić sobie mieszanie wnętrzności 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jazda w lesie małe dziury tłumienie kompresji dać na -  to wtedy ...... a odbicie dać na + i wtedy ..........

 

Ale jak już poprzednicy napisali nikt ci nie jest w stanie odpowiedzieć na te pytania. Każdy ma inną wagę, inny wzrost, inny rower, inny styl jazdy, a to wszystko wpływa na ustawienia. Musisz sobie poświęcić czas na próby i zobaczyć kiedy ci się jedzie lepiej. Może weź sobie pojeździj na tym samym odcinku trasy na różnych ustawieniach i oceń które ustawienia będą najlepsze. Z czasem nabierzesz doświadczenia i będzi ci łatwiej ustawiać amora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

 

 

chodzi mi o porady typu  jazda w lesie małe dziury tłumienie kompresji dać na -  to wtedy ...... a odbicie dać na + i wtedy .........

To byłoby zbyt piękne. W przypadku amortyzacji w rowerach jedynym sposobem jest MPB- Metoda Prób i Błędów.

 

 

ktoś napisze że będzie bujać a ja nie wiem czy ma bujać czy nie ma bujać, w końcu jadę po dziurach to musi chyba bujać

Głównym zadaniem amortyzacji jest stałe utrzymywanie kontaktu koła z podłożem w sposób najbardziej komfortowy. Niestety żaden amortyzator nie jest w stanie zamortyzować nieskończonej ilości nierówności następujących ciągle jedna po drugiej.  

W amorku masz dwa główne parametry ,które mają wpływ na jego pracę i Twój komfort.Są to :

- tłumienie kompresji ( Compression)

- tłumienie odbicia ( inaczej tłumienie powrotu, z angielska Rebound)

Ten pierwszy parametr odpowiada za prawidłowe uginanie się amorka pod wpływem przyłożonej siły ( czyli najechanie na przeszkodę . Określa to zależność Siła-Prędkość Ugięcia).

Za duża spowoduje brak ugięcia lub zbyt małe ugięcie ,które będzie nieproporcjonalne do przyłożonej siły ( najechania na nierówność). W praktyce : najeżdżasz z określoną prędkością na kamień o wysokości 10 cm- amorek albo nie ugina się ( ekstremalny przypadek lub włączona blokada) lub ugina się o 1 cm. 

Za małe tłumieni kompresji spowoduje zbyt duże ugięcie się amorka . W praktyce- najeżdżasz z określoną prędkością na patyk o średnicy 3 cm- amorek ugina się w 80% skoku .

Idealnie ustawione tłumienie jest wtedy,gdy siła potrzebna do ugięcia amorka powoduje oczekiwaną wielkość ugięcia. To zaś zależy od Ciebie ( jeśli masz możliwość regulacji) lub od Producenta.

Żeby ładnie to pokazać,poniżej wykres tłumienia kompresji dla tłumika.

796959d1367939580-how-guide-reshim-your-

 

Proste,nie? :)

 

Drugi parametr określa szybkość ,z jaką amorek wraca do pozycji wyjściowej po ugięciu. Zbyt małe powoduje za szybki powrót ,co znacząco obniża komfort jazdy i może doprowadzić do bujania, zbyt duże spowoduje za wolny powrót amorka, co może spowodować czasowy brak kontaktu koła z podłożem ( przy szybkim pokonywaniu wielu nierówności) i ograniczenie wielkości skoku na kolejnych dziurach. W większości amorków ten parametr podlega regulacji i zaleca się zmianę jego wielkości w zależności od terenu.

 

Konkluzja- pewne kwestie po prostu muszą być sprawdzone przez Ciebie na własnej skórze. Nie da się tego wytłumaczyć w sposób łopatologiczny.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...