seczuan Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 Witam ostatnio zakupiłem sobie 29er z wyżej wymienionym amorkiem i mam problem bo nigdy nie miałem roweru z takim amorkiem i nie wiem jak go ustawić by cieszyć się z jego możliwości, oczywiście wiem że każdy lubi inaczej jeździć na różnych ustawieniach więc prosze o porady jak najlepiej to ustawić dla mnie i mojego stylu jazdy. jest to mój pierwszy rower z amortyzacją to byle jakie ustawienie wydaje mi sie lepsze od sztywnego amoramoja waga ok 100 kg chodzi mi o ustawienie pod las średnia V to ok 25km/h ale czasami sie wyrywam i lecę szybciej (początki jazdy w terenie, wcześniej tylko asfalt), jaki sag do takiej jazdy i reszta ustawień mam jeszcze pytanko co, jak (+ - ) i czym sie ustawia1 maneta na kiere blokuje amor - to ogarniam2 nie wiem co tym i jak ustawić 3 nawet tego nie tykam 4 chyba regulacja odbicia z tego co wyczytałem ale nie wiem jak ogarnąc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rulez Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 (edytowane) Ale nikt nie siedzi w Twojej głowie i nie wie jakie ustawienie będzie Ci odpowiadało ... jest tylko jeden sposób - sam metodą prób (czyli kręceniem prawo - lewo - kręcąc w stronę + zwiększasz tłumienie) musisz znaleźć właściwe ustawienie tłumienia ... do tego właściwe ciśnienie powietrza. Sag ustaw na początek 20% ... Edytowane 12 Maja 2014 przez Rulez Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ACTIVIA Napisano 17 Maja 2014 Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 Jeśli masz RLRC to najlepiej zmień sobie olej na 5W. Wtedy to odczujesz szczególnie w regulacji kompresjii Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 17 Maja 2014 Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 Gosc jeszcze nie wie jak ustawic amorka pod siebie a Ty juz mu kazesz zmieniac olej w tlumiku. Zlota rada Co do ustawienia to tak jak "Rulez", sam musisz znalesc ten zloty srodek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Synergy Napisano 17 Maja 2014 Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 Chłopaki z Activii się znają na tym sprzęcie, dobrze prawią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajutrw Napisano 17 Maja 2014 Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 Nie mowie ze zle prawia, tylko na tym etapie nie ma co zaprzatac mu glowy zmiana oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
seczuan Napisano 17 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 dokładnie jak kolega pisze, jestem na etapie kręcenia pokrętłami, pompowania i ustawiania ogólnie by wykminić o co chodzi, nigdy nie jeździłem w terenie na amortyzatorze 100mm skoku więc nie wiem jak ma być by było dobrze (jeździłem na sztywnym to wiem jak to wygląda) chodzi mi o porady typu jazda w lesie małe dziury tłumienie kompresji dać na - to wtedy ...... a odbicie dać na + i wtedy ..........ktoś napisze że będzie bujać a ja nie wiem czy ma bujać czy nie ma bujać, w końcu jadę po dziurach to musi chyba bujać, chodzi o to by jechać komfortowo a nie zacisnąć z całej siły zęby i ręce na kierownicy i zrobić sobie mieszanie wnętrzności Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawtaz Napisano 17 Maja 2014 Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 jazda w lesie małe dziury tłumienie kompresji dać na - to wtedy ...... a odbicie dać na + i wtedy .......... Ale jak już poprzednicy napisali nikt ci nie jest w stanie odpowiedzieć na te pytania. Każdy ma inną wagę, inny wzrost, inny rower, inny styl jazdy, a to wszystko wpływa na ustawienia. Musisz sobie poświęcić czas na próby i zobaczyć kiedy ci się jedzie lepiej. Może weź sobie pojeździj na tym samym odcinku trasy na różnych ustawieniach i oceń które ustawienia będą najlepsze. Z czasem nabierzesz doświadczenia i będzi ci łatwiej ustawiać amora. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team durnykot Napisano 17 Maja 2014 Mod Team Udostępnij Napisano 17 Maja 2014 chodzi mi o porady typu jazda w lesie małe dziury tłumienie kompresji dać na - to wtedy ...... a odbicie dać na + i wtedy ......... To byłoby zbyt piękne. W przypadku amortyzacji w rowerach jedynym sposobem jest MPB- Metoda Prób i Błędów. ktoś napisze że będzie bujać a ja nie wiem czy ma bujać czy nie ma bujać, w końcu jadę po dziurach to musi chyba bujać Głównym zadaniem amortyzacji jest stałe utrzymywanie kontaktu koła z podłożem w sposób najbardziej komfortowy. Niestety żaden amortyzator nie jest w stanie zamortyzować nieskończonej ilości nierówności następujących ciągle jedna po drugiej. W amorku masz dwa główne parametry ,które mają wpływ na jego pracę i Twój komfort.Są to : - tłumienie kompresji ( Compression) - tłumienie odbicia ( inaczej tłumienie powrotu, z angielska Rebound) Ten pierwszy parametr odpowiada za prawidłowe uginanie się amorka pod wpływem przyłożonej siły ( czyli najechanie na przeszkodę . Określa to zależność Siła-Prędkość Ugięcia). Za duża spowoduje brak ugięcia lub zbyt małe ugięcie ,które będzie nieproporcjonalne do przyłożonej siły ( najechania na nierówność). W praktyce : najeżdżasz z określoną prędkością na kamień o wysokości 10 cm- amorek albo nie ugina się ( ekstremalny przypadek lub włączona blokada) lub ugina się o 1 cm. Za małe tłumieni kompresji spowoduje zbyt duże ugięcie się amorka . W praktyce- najeżdżasz z określoną prędkością na patyk o średnicy 3 cm- amorek ugina się w 80% skoku . Idealnie ustawione tłumienie jest wtedy,gdy siła potrzebna do ugięcia amorka powoduje oczekiwaną wielkość ugięcia. To zaś zależy od Ciebie ( jeśli masz możliwość regulacji) lub od Producenta. Żeby ładnie to pokazać,poniżej wykres tłumienia kompresji dla tłumika. Proste,nie? Drugi parametr określa szybkość ,z jaką amorek wraca do pozycji wyjściowej po ugięciu. Zbyt małe powoduje za szybki powrót ,co znacząco obniża komfort jazdy i może doprowadzić do bujania, zbyt duże spowoduje za wolny powrót amorka, co może spowodować czasowy brak kontaktu koła z podłożem ( przy szybkim pokonywaniu wielu nierówności) i ograniczenie wielkości skoku na kolejnych dziurach. W większości amorków ten parametr podlega regulacji i zaleca się zmianę jego wielkości w zależności od terenu. Konkluzja- pewne kwestie po prostu muszą być sprawdzone przez Ciebie na własnej skórze. Nie da się tego wytłumaczyć w sposób łopatologiczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.