Skocz do zawartości

[2500 - 3100 PLN] cross / trek


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam ogromną prośbe o udzielenie rad dotyczących zakupu roweru turystyka w głównej mierze .W planach mam trasy w większości afasltowe, ubite drogi polne / lesne -rzadziej coś powazniejszego. W gąszczu możliwości ,porad czy kupować gotowy treking, czy crossa i go rozbudowywać, jakie przerzutki / rama / waga / jakoś do ceny... -  utknąłem na poważnie...

 

Wstepnie wybrałem takie rowery:

 

1) http://atala.pl/snap-29-27v-h-disc/

 

2) http://atala.pl/patwin-1491/

 

3) http://author.pl/rowery/turystyczne/crossowe/mission-0

 

4) http://author.pl/rowery/turystyczne/crossowe/grand

 

5) http://atala.pl/patwin-1492/

 

 

Czy możecie sie odnieśc do wybranych modeli ? ewentualnie podac lepsze w tym przedziale cenowym ?

 

z góry dzięki

 

 

Napisano

Spróbuję napisać to delikatnie.

 

Wszystkie rowery poza tym:

 

http://author.pl/rowery/turystyczne/crossowe/mission-0

 

Są tak nieprawdopodobnie beznadziejne, jak na kasę, którą za nie chcą, że aż ciężko uwierzyć :) Nie wiem, co to za sklep ten Sypytkowski, ale na pewno dobrze zarabia na swoich klientach :D

 

I jak już jesteśmy przy tym Authorze (który jest spójny i niezły) to warto zauważyć, że to jak na nasze warunki jedna z droższych marek, więc da się dostać jeszcze rower o klasę, albo dwie lepszy. Szczególnie jeśli dopuszczasz produkty polskie albo promocje internetowe.

 

A no i następna ważna sprawa. Są tam też rowery na 29 calach. To są rasowe MTB i nic z crossami/trekkingami nie mają wspólnego.

 

Ogólnie wybór cross/trekkinga uzależniłbym od tego, czy na co dzień będziesz jeździł z pełnym rynsztunkiem (błotniki, bagażnik), czy będziesz tego używał tylko czasem na jakieś dłuższe wycieczki, a na co dzień wolisz lekko, szybko i zwinnie.

Napisano

ok, zrozumiałem

 

w takim razie może jakies propozycje nad którymi warto przysiąść ? Wolałbym wydac pieniądze raz a dobrze...myślałem jeszcze a Authorze Airline, ale cena już nieznacznie wyższa i bez trekowego osprzętu.

 

Kross ? Merida ? Unibike ?

Napisano

To zależy, czy bierzesz pod uwagę zakup internetowy. Jeśli tak to są świetne promocje na crossy/trekkingi Krossa z zeszłego rocznika:

 

http://www.ceneo.pl/17866451

 

http://www.ceneo.pl/17954003

 

To są już rowery bardzo wysokiej klasy.

 

Edycja: Albo wycofuje Evado. Cały czas zapominam, że nie ma pełnych uchwytów na bagażnik.

 

W tej cenie nawet u drogiego niemieckiego Cube'a jest niezły cross:

 

http://www.cube.eu/en/bikes/tour/curve/curve-pro-men-black-anthrzit-grey/

Napisano

piekne dzięki

 

chyba skłaniam się ku Krossowi - biorąc pod uwage, ze byłby to mój pierwszy rower wyprawowy - komplet z bagażnikiem brzmi zachęcająco

Napisano

Myślę, że to bardzo dobry wybór.

 

Z crossami jest ten problem, że im wyższy model tym bardziej usportowiony i mniejsza szansa, że będzie miał zestaw montowań do pełnych błotników i bagażnika. Trekkingi dają też trochę wygodniejszą pozycję na dłuższe wycieczki, co w crossach nie tak łatwo osiągnąć.


Tak w ramach kuszenia, to zauważyłem jeszcze, że topowy model Krossa, też praktycznie jest w twoim zasięgu:

 

http://www.ceneo.pl/17953937

 

:D

Napisano

rzeczywiście

 

to nowe pytanie - czym się różnią od siebie te dwa egzemplarze, albo inaczej, czy ta różnica jest na tyle mocna, żeby naruszyć limit pieniężny ? :)

Napisano

To znaczy na wstępnie może warto zauważyć, że już Global jest prawie na sprzęcie wyprawowym, a nie wycieczkowym i już on prawdopodobnie spokojnie zaspokoi twoje potrzeby. Ale skoro różnica w cenie nie jest aż taka duża...

 

Solar ma manetkę blokady amortyzatora na kierownicy, a nie na goleni amortyzatora. Fajna sprawa jak jedziesz długo pod górę albo po bardzo płaskim, bo wtedy działający amortyzator kradnie ci niepotrzebnie energię z pedałowania. Jak masz manetkę to nie musisz sięgać daleko i ryzykować, że nagle na coś najedziesz jak się pochylasz i wybijesz sobie zęby kierownicą :)

 

Ma 3x10 zamiast 3x9 biegów. Dodatkowe biegi wydają się nieistotne, ale jak jedziesz długo i np. wieje wiatr to po godzinie zaczyna jednak brakować jakiegoś przełożenia "pomiędzy". Przy 3x10 jest więcej tych przejściowych kroków. Ale i części są droższe przy wymianie.

 

Do tego napęd jest na wyższych grupach, co poza lepszą pracą (która w trekkingu akurat nie jest taka istotna) jest też wyraźnie lżejszy. A lekki rower to zawsze lepiej niż ciężki :) Do tego same opony tego Solara warte są 300zł bo to jakiś topowy wyprawowy model Schwalbe.

 

Ogólnie oba to rowery na wypasie, Solar po prostu jest jeszcze bardziej wypaśny :) Mówisz, że to twój pierwszy porządniejszy rower na start, ale raczej - o ile nie będziesz się wybierał na ciężką wyprawę po Azji, czy Am Południowej - to żaden lepszy w życiu nie będzie ci potrzebny :)

Napisano

Pierwszy jest niezły. To prawie poziom Solara, tyle że bez tarczówek. Za to możliwe, że są lepsze koła (w każdym razie są bardziej markowe). Tyle, że ta zalinkowana oferta to produkt archiwalny, czyli nie ma i nie będzie. Jakby był i chciałoby ci się dopłacać, to pewnie warto byłoby rozważyć.

 

Drugi mocno nierówny, wysokiej klasy przerzutka sterowana manetką niskiej klasy, słaba przednia przerzutka. Wygląda na wciskanie taniego chłamu między dobre części, co jest ok w niskim budżecie, ale nie takim w jakim się obecnie obracamy. No i też nie ma tarcz.

Napisano

To jeszcze na zakończenie poproszę o opinię na temat tego roweru - cena / jakość. Znalazł się tutaj, ze względu na promocje.

Już dawno wziąłbym Krossa, ale skleprowerowe mają ciekawe promocje na 15 % zniżki, niestety nie posiadjaą na skłądzie 'Transów'

 

więc, wracając do tematu

 

http://allegro.pl/ktm-life-road-warszawa-wyprzedaz-i4245965737.html

 

 

prosiłym o info, czy jest sens - po prostu dokupić bagażnik i szaleć :)

 

dziękuje

Napisano

Lol, nie. Jest okropnie mizerny, w porównaniu do rowerów, o których mówiliśmy do tej pory. Co właściwie spowodowało, że ci się wydał sensowny?

Napisano

hej

 

zwróciłem uwage na amortyzator i opony - dodatkowo na którymś z forów wyczytałem o jakości rowerów spod KTM

 

Napisano

nie nie ,author równiez mi interesuje. Natomiast sprawa wyglada tak, że mimo wszystko najpierw wolałbym na takim rowerze usiąśc i zobaczyć, czy chociaz na samym początku jest wygodny. Mam obawy co do kupowania na oko - stąd szukam rowerów o których mówimy w Warszawie.

Napisano

no własnie je równiez przeglądałem - i miałem obawy co do mocowan na bagaznik

 

dostałem info o trans globalu z 2012 roku - ceny jeszcze nie znam, z pewnością znacznie mniejsza od 2014 (licze na to) - ale sprzętowo, to dobry poziom (trans global z 2012)?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...