MartinH Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Kończył mi się powoli komplet Kool Stop'ów (czerwonych, półmetaliki) więc postanowiłem zakupić nowe. Pierwsze hamowania i dotarły się bardzo szybko, Jednak wczoraj przy dłuższym hamowaniu hamulec zaczął wpadać w drgania i wył, siła może nie spadła znacznie, ale modulacja tak. Postanowiłem odtłuścić tarcze, aczkolwiek nic nie wskazywało na zatłuszczenie. Po odtłuszczeniu masakra, klocki potrzebowały kilka kilometrów na dotarcie, ale już nie czuję na nich siły i drgania dziś powróciły. Na logikę wychodzi, że winna tarcza i pytanie. Czy miał ktoś przypadek, że nadmierne zużycie tarczy doprowadzało do takiej sytuacji? Przebarwień nie widzę, ale rant jest już wyczuwalny na tarczy i na jej powierzchni widzę pełno mikroskopijnych rowków. Na Kool Stopach zrobiłem kilkanaście wypadów w góry i takich jaj nie miałem, mam nadzieję że nie trafiłem na jakiś felerny egzemplarz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Tarcza prawdopodobnie zużyta. Zrób zdjęcie jak to wygląda. Wyszczególnij również ten rowek, żeby można było ocenić na ile jest głęboki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Foty: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Tego progu nie widać, ale po mojemu tarcza kwalifikuje się do wymiany. Tak teraz pomyślałem, że Shimano, ani żadne producent nie podaje minimalne grubości tarczy kiedy powinno się ją wymieniać, ani jakieś innych zaleceń. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 11 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Jeszcze jedno co zauważyłem to jakby tarcza wolniej się schładzała, może to tylko odczucie, ale wydaje mi się że kiedyś szybciej wytracała ciepło. Tarcza nowa ma 2 mm, jeśli chodzi o próg to ciężko go uchwycić na zdjęciu, ale realnie patrząc może to być nawet ok. 0,5 mm. Jutro kupię nową tarczę to dam znać czy jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 11 Maja 2014 Udostępnij Napisano 11 Maja 2014 Jakimi metodami pomiarowymi się posługujesz, że wiesz jak wytracał ciepło i jak teraz to robi? Tarczy się nie maca! to ubyło jej 1/4, wiec sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasinski21444 Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 Tego progu nie widać, ale po mojemu tarcza kwalifikuje się do wymiany. Tak teraz pomyślałem, że Shimano, ani żadne producent nie podaje minimalne grubości tarczy kiedy powinno się ją wymieniać, ani jakieś innych zaleceń. Mylisz się, shimano podaje ten parametr i jest on napisany na tarczach a konkretnie Min Th Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 12 Maja 2014 Udostępnij Napisano 12 Maja 2014 U mnie jest 1,5 mm, więc jeżeli jako nowa ma 2 mm to Twoja właśnie skończyła swój żywot. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 14 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 A więc przyczyna "kiepskiego" hamowania znaleziona. Okazały się nią nowe Kool Stopy, klocki mają tendencję do szybkiego szklenia się i jedno mocne hamowanie je zabiło. Jak widać nawet i kupując drogi renomowany produkt można się naciąć na bubel. Spróbuję je reklamować, ale podejrzewam, że skończą na tyle. Wielka szkoda bo poprzednie Kool Stopy wytrzymały ze mną kilkanaście wypadów w Beskidy i byłem bardzo z nich zadowolony, jednak obecna sytuacja już mnie raczej nie skieruje w stronę tej firmy. A oto i winowajca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lyndowss Napisano 14 Maja 2014 Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 Wyglądają na zatłuszczone. Klocki nowe trzeba docierać. Jeżeli zacząłeś od razu hamować intensywnie, a co gorsze długo i intensywnie to się nie dziw. Czyja by to wina nie była na gwarancję nie licz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 14 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2014 Właśnie nie miały jak się zatłuścić, ewentualnie mogę spróbować je wypalić, wygotować? Warstwa świecąca to zeszklona powierzchnia klocka A jak się dociera klocki to ja wiem, to już mój trzeci nowy komplet i zanim wjechałem w teren i rozpoczęło się mocne hamowanie to zrobiłem kilkanaście kilometrów, poza tym to mój drugi komplet Kool Stopów i poprzednie wytrzymały dużo wyższe temperatury w górach, a docierają się już przy trzecim delikatnym hamowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEVILEK Napisano 15 Maja 2014 Udostępnij Napisano 15 Maja 2014 Marcin weź je wypal w benzynie, potem papierem ściernym lekko przejedź. Swoje tak potraktowałem, gdy focha strzeliły i nowe życie w nie wstąpiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Amarek Napisano 16 Maja 2014 Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 Klocki "jadą" po niezużytych ramionach tarczy /co widać na fotach/, i stąd te problemy z szarpaniem itp. a tarcza, chyba faktycznie kwalifikuje się do kosza. daj nową to i klocki będą dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MartinH Napisano 16 Maja 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Maja 2014 Tarcza jest już nowa zamontowana, problem ten sam Tutaj ewidentnie winne są klocki Spróbuję je wypalić, a jak nie pomoże to pojeżdżą na tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.