Skocz do zawartości

[koło] koło nie wyśrodkowane względem lag amortyzatora


Iron79

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

z moim problemem/zagadką a może nie istotną różnicą zwróciłem się na pw do kolegi Maniaka. Przesłał mi garść cennych informacji, ale sprawa mnie dalej męczy i chciałem przedstawić klika zdjęć obrazujących problem i prosić o ocenę sytuacji.

 

Opis:

Amor Reba solo 2014, ośka 15mm (mam z nim inny problem, ale to w innym dziale). Opony Maxxis Ikon 29x2.2

Po zamocowaniu ośki koło ewidentnie ucieka w jedną stronę, różnica moim zdaniem jest za duża by zrzucić winę n np krzywą oponę.

W kole była wymiana piasty na 15mm, typowe przeplecenie. Po zauważeniu problemu pojechałem do seriwsanta razem z kołem i amortyzatorem. Serwisant stwierdził, że kółko nie jest przecięgniete na szprychach w jedną stronę, na dowód tego zamontował w centrownicy i pokazał, że odległość od obręczy tego czujnika jest taka sama. Czynność była powtórzona po odwróceniu koła na drugą stronę. Też ok , fajt sam tego nie robiłem i to był dość szybki pokaz, zaufałem ..info od gościa, możliwy krzywy odlew goleni i sugestia dokręcania ośki po dociśnieciu koła do ziemi jednocześnie przesuwając koło ręką (koło lekko się kiwa w niedokręconej ośce) do środka i wtedy przykręcić, zapiąć. Nie wiem czy to coś daje, bo jak podkładam palec między opone a lagę, to pod palcem czuje jak koło i tak jest przesuwane w tą złą stronę dokręcając ośkę.

 

testy:

1. pożyczałem inne kółko 29 z ośką od foxa, problem ten sam

2. po zdemontowaniu zacisku hamuca i zamocowania koła odwrotnie (tarcza po przeciwnej stronie niż być powinna) , koło siedzi centralnie w amortyzatorze ?? (3 ostatnie zdjęcia) - jest ok, tak powinno być , ale po tej dobrej stronie

 

Zdjęcia: https://www.dropbox.com/sh/6yex7d89i6tqw8a/AACgsSk8OHlOQum7-BSHzvBya , szerokość tej miarki to 6mm

 

 

Co jest grane ? Krzywy odlew, krzywe gwinty ośki ? Bo nie wierzę , że robią tak krzywe opony.

Co radzicie , na pewno podjadę z kołem do innego serwisu celem potwierdzenia dobrze zaplecionego koła.

Koło się kręci , podczas jazd nie wyczuwam tego problemu, ale na razie jeżdzę dość zachowawczo.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz , tego nie sprawdzałem , nie bardzo wiem jakie to ma znaczenie w tym przypadku , problem jest z przodu , tył jest centralnie względem widełek ustawiony

 

jak jest dobrze to znaczy że to wina widelca jak nie to koła

 

 

Wysłane z mojego C5303 przy użyciu Tapatalka

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem z rebą 2013 ale na qr 9mm. Po mocnym hamowaniu przodem koło uciekało na bok i tak zostawało. Okazało się, że połączenie zaciski + piasty nie trzymało dobrze i w połączeniu z mocnym hamplem wyślizgało mocowanie w widelcu. Amor jest w trakcie naprawy gwarancyjnej...

Wsadź swoje koło do innego amora - jeśli będzie okej to wina amora. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem po testach , włożyłem swoje kółko do foxa 29 , moja ośka nie pasowała , więc użyta ta z foxa , kółko idealnie proste. Wniosek , to nie koło.

fota https://www.dropbox.com/s/lcjjjnvphpyqhez/IMG_7559.JPG

 

Pozostały dwie możliwości, moja oś 15 rock shocka , albo amor a dokładniej ośka zakręcona jest pod lekkim kątem.

Gdy włożę ośkę w oba przeloty goleni ale nie nakręcając ją na gwint w drugim oczku, oś ma luz, wkręcając ją na gwint luz ten staje się coraz mniejszy aż zupełnie znika.

Czyli poziom reguluje tylko ten ostatni czarny element z gwintem. Różnica jest nie wielka, bo przypuszczam , że ok 1mm. Ale 1 mm na dole robi na górze 4-5mm.

Ośka wkręca się rzekłbym lekko, nie czuć żadnych oporów.

 

Czy da się ten czarny gwint w oczku lagi wymienić , nagwintować jeszcze raz ? Bo dla mnie tu leży pies pogrzebany. Czy taka operacja jest w ogóle możliwa ?

 

Jeszcze jedna sprawa mnie nurtuje ...

 

1. koło zamontowane u mnie , krzywe

2. koło zamontowane u mnie ale odwrotnie(tarcza z prawej strony), proste

3. koło zamontowne w foxie , proste

 

Dlaczego w punkcie 2 koło jest proste ? Jeśli koło jest proste (testowane na foxie, centrownicy) to jakim prawem przy krzywej ośce lub niesymetrii mocowań amortyzatora tak się dzieje ..powoli już głupieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...